Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro pumpaře znamená natural pod 30 korun minimální zisk

Natankovat litr naturalu za méně než 30 korun je stále snadnější. V Česku prolomily tuto magickou hranici už desítky pump. Jenže podle některých pumpařů jsou takové ceny jen velmi těžko dosažitelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V

V

Pánové, nestačím se divit. Klidně si kupujte pančovaný benzín u ONO. Klidně si kupujte nošené hadry v sekáči nebo u vietnamců. A klidně kupujte shit potraviny z Lidlu. Ale prosím vás pěkně, nedělejte z toho nějakou výsadu nebo dokonce špičkovou kvalitu. Budete stejně trapní jako reklamy na Lidl, který se snaží tvrdit, jakou prodává prémiovou kvalitu. Klidně si to přiznejte, že kupujete sr..čky a možná se vám uleví ;-D

0/0
26.8.2008 15:57

kritik

Re: V

a ty si uvedom,ze drtiva vetsina neznamych vyrobku z lidlu, jsou zname vyrobky firem,ktere specialne pro diskontni prodejny svoje vyrobky prevlekaji do jineho obalu pod jinym nazvem

0/0
26.8.2008 16:59

Tomas

Re: Re: V

A také ve většině případů změní receptury - ošidí kvalitu kvůli nižší požadované ceně. Děláme to taky tak - nebo si někdo myslí, že budeme např. do Tesco obalů balit naše značkové /na výrobu dražší/ věci?

Takže asi tak.

0/0
26.8.2008 17:54

Martin Jirousek

Re: V

Tak si přiznejte, že vás pumpy ONO serou a bude to upřímnější.

0/0
27.8.2008 1:29

No...

40% z toho daně státu

Tak se nedivme ceně, bez daně by byla nafta za dvacet ....

0/0
26.8.2008 13:15

Rejpal

Re: 40% z toho daně státu

No a? Tak bys platil státu spotřební daně za něco jiného. Třeba za rohlíky nebo mléko. Nebo by bylo obecně vyšší DPH na všechno. To by bylo lepší? Každý stát potřebuje daně, je to jen otázka volby, kde je vezme. A spotřební daně na alkoholu, cigaretách a pohonných hmotách, t.j. všude tam, kde chce stát buď hrabat peníze, nebo regulovat spotřebu svoji logiku mají. Problém totiž vůbec není ve výši spotřební daně, ale v silném kurzu koruny. Když bylo euro za 32 korun, tak o výši SPD oproti Evropě nikdo ani nešpitl.

0/0
26.8.2008 13:37

Martin

Re: Re: 40% z toho daně státu

zajímavý je že v USA je nulová spotřební daň na benzin a DPH je obecně tak kolem 5-7%. Přesto vyžijou a infrastruktura je v USA 100x lepší než v ČR.

0/0
26.8.2008 14:30

traveller

Re: Re: Re: 40% z toho daně státu

To se hošánku pleteš...  tady je seznam států a daní na paliva: http://www.washingtongasprices.com/tax_info.aspx

DPH tam není - ale je to sales tax...

0/0
26.8.2008 14:42

Re: Re: Re: Re: 40% z toho daně státu

Vždyť to psal, ne? V čem se jako plete?

0/0
26.8.2008 14:48

traveller

Re: Re: Re: Re: Re: 40% z toho daně státu

Plete se v tom, že tvrdí, že v US není spotřební daň na benzín. V tabulce je jasné, že je a ne malá

0/0
26.8.2008 20:51

Rejpal

Re: Re: Re: 40% z toho daně státu

Daně jsou všechno, t.j. i ty z příjmu firem, zaměstnanců, sociální, silniční, atd., nejen DPH a SPD. Já nejsem znalcem daňového systému USA, nicméně ta jejich infrastruktura, vojenské výdaje, státní správa atd. zadarmo zcela jistě není, tak že pokud ji platí, tak nejspíš ty daně vybrat někde a nějak museli. Nějakou sociální a Boží spravedlnost asi nechme raději stranou, zadarmo kuře nehrabe ale ani v Americe.

0/0
26.8.2008 14:48

Martin

ceny

kdyz zdrazi ropa tak pumpari zdrazi hned, ale kdyz zlevni tak jim zlevnovani pod fousy moc nejde. Pumparum asi nedochazi ze o zakazniky je treba trvale bojovat. Kazdy vi, ze je lepsi prodat vetsi mnozstvi levneji nez male mozstvi draho. A taky hraje vekou roli psychologie - tj. jestli je cena nad 30. Ja osobne tankuju benzin nad 30 VELMI NERAD. Radsi zajedu do Pruhonic do Tank & GO nez brat drahy benzin po ceste u vydriduchu na JS.

0/0
26.8.2008 12:11

MM

Re: ceny

Můžu se zeptat v čem je lepší prodat více "čehokoli" za levno než méně "čehokoli" za více? Podle mého je to přesně naopak. Každý je rád, když za méně prodaného inkasuje stejně. Nevím proč si všichni myslí, že podnikatel má prodávat více a levně. Komu, ale bude prodávat?

0/0
26.8.2008 12:24

stranis1

Re: Re: ceny

pokud si na pumpě budou kupovat lidé benzín ve větším počtu, je zde větší možnost prodeje ostatního sortimentu, který má také slušné marže....

0/0
26.8.2008 12:33

V

Re: Re: Re: ceny

Přesně. A navíc v případě pump jsou větší marže a někdy i zisky z těch věcí kolem, ale ne z benzínu.

0/0
26.8.2008 12:35

V

Re: Re: ceny

Tak už jenom v tom, že když přilákají hodně zákazníků na levný benzín, mají větší šanci prodat věci jako jsou noviny, čokolády, pití atd.

0/0
26.8.2008 12:34

MM

Re: Re: Re: ceny

OK s tím dalším sortimentem máte pravdu. Jen jsem chtěl upozornit na to, že levná cena a větší prodej není zas tak výhodný. Větší administrativa, více zaměstnanců, další problémy atd. Není to prostě tak jednoznačné, že když budete prodávat za levno, budete na tom dobře. Máte pak daleko větší problémy když je nějaká krize, neočekávaná situace atd.

0/0
26.8.2008 12:37

Martin

Re: Re: ceny

OK je to samozrejme slozitejsi matematicky je treba najit maximum funkce Z (zisk) ktery je roven soucinu P (prodaneho mnozstvi litru) a M (marze za jeden litr).  Velkou neznamou je P, funkce zavisejici nelinearne na prodejni cene (zavisi na chovani zakazniku) - treba psychologicka bariera (napr. 30Kc) ma za nasledek rychly skokovy pad funkce P s cenou. Takze u benzinky s cenou neco malo pod 30Kc/l je narvano, benzinka za 30.90Kc/l ma normalni provoz a u benzinky s cenou 31.90Kc/l

chcip pes. Co je tedy lepsi?

0/0
26.8.2008 13:11

Martin

Re: Re: Re: ceny

chytre to vyresili napr. u Tank & GO. Prodavaji litr N95 za 29.90 a administrativa je zanedbatelna - zakaznik se obslouzi sam.

0/0
26.8.2008 13:14

MM

Re: Re: Re: ceny

Chápu tě. U těch benzínek je to fakt trochu jiné. Nedá se to použít obecně. To by pak všichni prodávali za minimum a viděl by jsi, že nikdo by třeba nekupoval o tolik víc, nejezdil o tolik víc. Jinak já osobně třeba cenu zas tak neřeším a to nejsem zbohatlík. Kupuju tam kde to mám blízko. Jezdit pro levnější benzín přes celou Prahu je nesmysl. Díky

0/0
26.8.2008 14:06

Rejpal

Re: Re: Re: Re: ceny

Cena (čehokoliv) na místě prodeje je vždy výsledkem několika faktorů, zobrazuje se v ní třeba poptávka, síla trhu, náklady, cenová úroveň v místě, lukrativnost místa .........   Svůj nemalý vliv u PHL na čerpacích stanicích má i to, jestli se tam platí převážně hotově nebo na karty, délka splatnosti atd....

Proč si tu nikdo nestěžuje, že stojí v každé hospodě jinak pivo?

Tak prostě tam, kde vaše požadavky a možnosti cena neplní prostě nekupujte. V tomto státě je přece tolik čerpacích stanic, že si každý tu svoji ideální vždycky najde. Možností je spousta.

0/0
26.8.2008 15:01

vlmach

Pro pumpaře znamená natural pod 30 korun minimální zisk

Aby nám neumřeli hlady,chudinky.Co budou dělat,až dojde ropa a bude se jezdit na kole?Otevřou si hospodu?

0/0
26.8.2008 11:29

suchar

Re: Pro pumpaře znamená natural pod 30 korun minimální zisk

to už pumpaři budou v důchodu nebo po smrti a my také

0/0
26.8.2008 12:04

tojsouveci

Kalkulace

Je jasné, že záleží na tom, jestli splácí úvěry nebo ne, ale jestli mu zbyde z litru padesátním je nicneříkající, pokud nevíme kolik tisíc litrů benzínu za den prodá nebo se pletu?

0/0
26.8.2008 11:19

realista

nikdo tě nenutí

"Pokud by ho pumpař prodával těsně pod třicetikorunovou hranicí, zůstalo by mu po započtení nákladů na dopravu paliva, energie, mzdy zaměstnanců a DPH zhruba padesát haléřů čistého zisku."

Tak s tím škrábni a běž dělat do pokladny supermarketu. Přece se nenecháš takto vykořisťovat. A dej vědět až to uděláš

0/0
26.8.2008 11:10

stoural

Re: nikdo tě nenutí

Hlavne nevim, proc by mel platit DPH.

DPH statu plati zakaznici, nikoliv pumpar.

0/0
26.8.2008 12:20

realista

Re: Re: nikdo tě nenutí

"Pokud by ho pumpař prodával těsně pod třicetikorunovou hranicí, zůstalo by mu po započtení nákladů na dopravu paliva, energie, mzdy zaměstnanců a DPH zhruba padesát haléřů čistého zisku."

Možná ti to uniklo, tento text je v uvozovkách, je to citace z článku ke kterému se váže tato diskuze. Takže tento dotaz směřuj na autora článku, nikoliv na mně. Obecně doporučuji před psaním diskuzních příspěvků nejdříve příslušnou stať přečíst, reagovat až poté.

0/0
27.8.2008 11:17

Martin

Naturál za 28,70

Pumpa kousek za Hořicemi, směr Hradec Králové. Pumpař s cenou 30,70 si stěžuje, protože za hodinu prodá pár litrů a zmíněná pumpa nejméně dvacetkrát, možná padesátkrát víc. Beru tam benzín vždycky, když jedu kolem a vždycky plnou. A co jsem vysledoval, plnou berou úplně všichni a neustále je tam fronta až na hlavní tah. Co se také proslýchá je fakt, že majitelům této pumpy již bylo několikrát vyhrožováno. Ne od zákazníků, od jiných pumpařů.

 

0/0
26.8.2008 10:50

V

Re: Naturál za 28,70

Jo, v místních servisech je ta pumpa vyhlášená. Díky ní mají zákazníky se zadřeným motorem několikrát týdně. Ale ušetřili, to jo ;-D

0/0
26.8.2008 11:05

rasista

Re: Re: Naturál za 28,70

kolik řidičů již na tuto pumpu podalo trestní oznámení? Žádný? Tak to jsou opět jen kecy

0/0
26.8.2008 11:13

V

Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Můžete to nějak dokázat, že žádný?

0/0
26.8.2008 11:15

stranis1

Re: Re: Re: Re: Naturál za 28,70

můžete dokáza opak??

0/0
26.8.2008 12:36

V

Re: Re: Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Ano

0/0
26.8.2008 13:40

Někdo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Takže? Čekáme na ten důkaz?!!! Nebo zase jen blafujete?!;-O

0/0
26.8.2008 15:37

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Mám to tu na stole. Dejte email, zítra ráno to nascanuji. Ale jméno klienta začerním.

0/0
26.8.2008 15:55

tojsouveci

Re: Re: Naturál za 28,70

Beru tam benzín již mnoho let a nic, takže asi hloupě žvaníš, že?:-©

0/0
26.8.2008 11:20

V

Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Asi, ale jistý si nejste, co?

0/0
26.8.2008 12:27

helllo

Re: Re: Naturál za 28,70

jasne a vy si myslite, ze shell za 34 v pruhonicich je o hodne kvalitnejsi? ..naivko

0/0
26.8.2008 13:09

V

Re: Re: Re: Naturál za 28,70

Je

0/0
26.8.2008 13:32

Pitrs

Re: Naturál za 28,70

Hele, brzdi s tou reklamou, jses uz trapnej :D. Nikdo soudny netankuje u PoleLouka-Oil.

0/0
26.8.2008 11:11

xvl

Re: Naturál za 28,70

To je myslím právě ta v článku uváděná firma Tank Ono.

0/0
26.8.2008 11:12

####

Re: Re: Naturál za 28,70

ono je v pohode. normalni benzinkovy megaretezec, akorat ne s ceskymi zlodeji jako majitely.

proste se snazi i u nas tak jak u nich doma a na to cesti vidlaci nejsou zvykli

0/0
26.8.2008 11:17

####

Re: Re: Re: Naturál za 28,70

a vlastne to si pletu s orlen...

0/0
26.8.2008 11:19

Jee

Re: Naturál za 28,70

taky tam pravidelne tankujeme plnou a nikdy jsme nemeli s motorem sebemensi problem.. R^

0/0
26.8.2008 13:17

Martin Jirousek

Re: Re: Naturál za 28,70

Je to úplně v pohodě, plnou pokaždý a žádnej problém. Jen pan "V" je asi  prodejce od "shellu" - benzín který dává autu křídla a průvan peněžence.

0/0
27.8.2008 1:32

Rejpal

A daně?

Ve zmínce pana Ondry o výhodných a levnějších nákupech hmot mi už jenom chybí ještě doplňující informace o tom, kolik společností, které mu v minulosti dodávaly PHL zkrachovalo a nebylo tím pádem schopno tomuto státu zaplatit své závazky ohledně SPD a DPH. Tam je totiž ten zakopaný pes. Není problém v nadstandardních maržích pumpařu, ale v podezřele levných nákupech od společností existujících pouhých pár měsíců a pak náhle krachujících. Společným akcionářem je společnost Český tunel. Tím se stávají malé pumpy, přes které distribuce zboží za které není následně uhrazena státu SPD a DPH probíhá,  leadry trhu ohledně cen. Je to pěkné svinstvo, a je nutno spravedlivě říci, že v okamžiku dodávky od takovéto ke krachu určené firmy je všechno absolutně v pořádku a legální. A státní správa o tom pochopitelně i ví, takoví lumeni to zase nejsou.......................................

0/0
26.8.2008 10:33

vodník Kebule

Re: A daně?

Přehlížení úmyslu v případě krachů dceřinek společnosti Český tunel je projevem neschopnosti státu věci řešit. Je to výhodné pro spotřebitele, nebudeme do toho šťourat. Stejná písnička, jako s trhovci s asijským brakem ... Spousta provozovatelů čerpaček má na krku také "nájem" od "majitelů" (z hlediska trhu i poměrně velcí hráči, kteří si majetek různými fintami nakradli a teď žijí z "renty"). O tom se kalkulace nezmíňuje (o kalibraci měřidel, čištění nádrží, likvidaci odpadu, údržbě, úklidu sněhu, o odpisech či úrocích z provozních úvěrů a bankovních poplatcích a daních z příjmu pan ekonom - samouk asi nikdy neslyšel). Tvrzení "podnikateli zbude zisk" je hodně zavádějící. Autor by měl dostat po tlamě a ne honorář. V případě, kdy je úspěšnost podnikání závislá na schopnosti a "odvaze" kličkovat mezi daňovými zákony, tak stát prostě skončil. A to se netýká jen obchodu s pohonnými hmotami.Rv

0/0
26.8.2008 11:21

Pussywagon

chudáci pumpaři

Však oni si to jistě vynahradí na prodeji již tak předraženého doplňkového sortimentu :)

0/0
26.8.2008 10:22

xvl

Re: chudáci pumpaři

Oni si to vynahrazují na rychlém zvýšení ceny benzínu při každém sebemenším zdražení ropy a naopak na velmi pomalém snížení cen při opačném pohybu.

0/0
26.8.2008 11:13

Andee

No...

Při tom, kolik vydělaj na naftě, je ten benzín nemusí až tak moc mrzet :-P

0/0
26.8.2008 9:36







Najdete na iDNES.cz