Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Omezení jízd kamionů: vláda jednání stále odkládá

Tento pátek budou muset řidiči kamionů v pět odpoledne na čtyři hodiny naposledy odstavit svůj vůz a v jízdě pokračovat až po 21. hodině. Od příštího týdne jim opět začíná neprázdninový režim, který náklaďákům jízdu v pátek odpoledne a v sobotu dopoledne nezakazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

st

kamiony

To je až průhledné, vždy´t jsou před koalicí volby!

0/0
29.8.2008 17:22

leguan.cz

blokadou

hrozili? :-D To je dobrej for. Takze v podstate staci, kdyz kamiony zustanou stat v ty samy zacpe, kde stoji prave ted.

0/0
29.8.2008 12:34

kral ja prvni

Bez kamionů...

Proti kamionům přeci nemůžeme bojovat, to bychom byli sami proti sobě. Kdo by nám potom vozil cibuli z Číny, brambory z Polska, okurky ze Slovenska, špekáčky z Rakouska, cihly z Německa... to přeci dává smysl, nebo ne? ;-D

0/0
29.8.2008 11:59

dedko

Omezení jízd.

Kamiony na silnicích a dálnicích mě štvou. Nedá se ale nic dělat, když chceme aby fungovaly podniky a aby hypermarkety byly plné zboží. Pokud budou omezeny některé dny, budou muset ve větší míře časovou ztrátu dohnat tehdy, když budou moci jezdit. Může se tedy stát, že v tyto dny to bude na silnicích ještě horší. /Příčina těchto nesnází je v tom, že se 20let nijak zvlášť nepreferovala železniční doprava, a podniky  či logistická centra se stavěla i tam, kde není možné postavit vlečku.

Budeme tedy z toho mít opakující se soustavné problémy, dokud se část nákladu nepřevede na železnici

0/0
29.8.2008 10:18

Petr

Re: Omezení jízd.

"Nedá se ale nic dělat" Ale dá. Právě tím omezením kamiónů od pátku do neděle se zamezuje špičkám. V pátek a v neděli vyjíždí velké množství osobních aut. Naopak v sobotu by kamiony klidně mohly jezdit. Provoz není velký. Můj návrh je zakázat kamionům jezdit celoročně v pátek 14-23 hod a neděli 10-23 hod.

O železnici jsem psal o pár příspěvků níže.

0/0
29.8.2008 10:27

target

Re: Omezení jízd.

Samozrejme je zadouci a bychom to takhle chapali, ale nemuzu souhlasit. Nejak nemam pocit, ze snidam 2x tolik rohliku a kupuju 2x tolik spotrebniho zbozi nez pred vztupem do EU. Copak jsem pred tim nez silnice vypadaly tak jak dnes hladoveli? PS: Nemyslim, socialismus - proj rejpaly ;-)

Predevsim jde o transit, IMO. Nechapu, proc kvuli zisku skupiny chytraku, bych se mel bat o zivot na D1. Moji, firmu taky nikdo nechrani a nevyhrozuju, ze zaviruju celou republiku, kdyz mi nedaj slevu na benzin.

0/0
29.8.2008 10:28

m

Re: Re: Omezení jízd.

Ale většina rodin má dnes 2x více auťáků, než tehdy. O firemních vozech (teď nemyslím jen kamiony!) ani nemluvě. 

0/0
29.8.2008 10:40

target

Re: Re: Re: Omezení jízd.

tehdy = pred vstuped do EU?

0/0
29.8.2008 11:01

Petr

Re: Re: Omezení jízd.

Podle dat z mýtného systému tvoří tranzit (mezinárodní) jen asi 6% kamiónů. Zbytek je doprava v rámci ČR.

0/0
29.8.2008 10:59

Revue

Odkládání

Zákony, které by většině lidem nevadili, pořád odkládjí a po čem houby to mají hned.

0/0
29.8.2008 10:06

pepa

sleva

citát: "Dopravci by také rádi probrali s premiérem slevy na mýtném, na něž by měly nárok všechny kamiony, pokud za měsíc ujedou po placených úsecích nejméně tisíc kilometrů. " konec citátu

A já bych chtěl slevu na dálniční nálepku. Když slevu tak všem!

0/0
29.8.2008 9:41

Haarlem

Re: sleva

jj... ja chci taky slevu... 13% to je slušné...[>-]

0/0
29.8.2008 11:33

__XXXX___

No to jsem přesně čekal

jak jde o ně, tak to zvýšení platů projednají okamžitě. Jak jde o jiné, byť i na životě, tak to odkládají a zdržují.;-O

0/0
29.8.2008 9:41

Sky

Kamion jsem nikdy neridil

pres to s kamiony nemam problem. Kamion na dalnici jede svych 90 ... nekdy se malinko zdrzim, kdyz kamion predjizdi jiny kamion .... ale co je na tom ze 5 minut nejedu 130 ale 90. Pro mne je to nepatrne zdrzeni, pro kamion by zdrzeni bylo vetsi, kdyby se cely den scitalo to ze misto 90 jede jen 80-89. Vic nez kamion jedouci 80-90 po dalnici mi vadi zavodnik jedouci po dalnici 150-200 (nejlepsi jsou, kdyz mne (jedouciho 120-135) dojedou na par metru a zacnou blikat ze prekazim. To mam vzdy 100 chuti dupnout na brzdu, aby si vyzkousel, jestli na 5-ti metrech zareaguje na brzdova svetla.) nebo 70 v obci.

Ze je kamionu hodne, ze by bylo lepsi zbozi vozit vlakem - ano, ja jsem pro vetsi vyuzivani nakladni zeleznicni dopravy, ale nemyslim si ze by spravna cesta byla omezovanim casu, kdy kamiony mohou jezdit.

0/0
29.8.2008 9:05

Petr

Re: Kamion jsem nikdy neridil

Nechceš tedy omezovat časy kamónům. Tak jak bys to řešil?

0/0
29.8.2008 9:19

Sky

Re: Re: Kamion jsem nikdy neridil

Ja bych byl pro zvyseni a rozsireni mytneho a snizeni poplatku za zeleznicni dopravu.

0/0
29.8.2008 9:24

Petr

Re: Re: Re: Kamion jsem nikdy neridil

Hezké, ale obávám se, že je to je idealistická představa řešení. Zdražení a rozšíření mýtného nepřinese snížení kamiónové dopravy. Jen zvedne ceny zboží, které se převáží. Je opravdu problém železnice její cena?? Já si spíš myslím, že problémem je rychlost a flexibilita + nutnost 2x překládat (zvýšené náklady a čas navíc). Bylo by třeba dovézt zboží na nádraží, naložit do vagonů a na cílovém nádraží opět vyložit z vagonů a dovézt do místa doručení. Místo jednoho kamionu tak potřebuješ dvě auta.

0/0
29.8.2008 9:32

target

Re: Re: Re: Re: Kamion jsem nikdy neridil

A v cem je problem? Jen at ceny zvednou (jakoby se tak nedelo ;-)). Oni je zase radi snizi, az lidi polevi v nakupech. Vichni vime, jake maji obchodnici marze, tak holt se trochu uskromni...

0/0
29.8.2008 10:32

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Kamion jsem nikdy neridil

Jak jsem psal. Nejde o ceny. Zvýšení mýta NESNÍŽÍ počet kamiónů.

0/0
29.8.2008 11:00

Sky

Re: Re: Re: Re: Kamion jsem nikdy neridil

Vzhledem k tomuto omezeni zeleznice jsem proti omezovani kamionove dopravy. Kdo potrebuje mit zbozi just-in time - tak at si zaplati. Kdo si pocka, at ma mensi cenu. Rozhodne by ale prepravovani nakladu zeleznici znamenalo zdrazeni.

Nemam tuseni kolik mytne dnes stoji ani o koli by melo byt, ale aby bylo efektivni(donutilo zacit prepravovat pomoci zeleznice) tak by muselo byt tak vysoke, aby bylo likvidacni pro nektere dopravce.

0/0
29.8.2008 10:33

milos

ODS nenastve podnikatele

ODS nenastve podnikatele

0/0
29.8.2008 8:44

Daňový soumar

Jiný pohled 2

Podívejme se na to očima lidí, kteří kvůli kamioňákovi, co chtěl ujet posledních 50km za půl hodiny, trčí hodiny někde mezi poli, venku padá déšť se sněhem a je kolem nuly.

Podívejme se na to očima očima obětí, které kvůli tomu, aby 10 tun plastu dojelo do bodu B o 10 minut dřív, jsou nadosmrti mrzáci.

Podívejme se na to očima pozůstalých,  kteří přišli o někoho blízkého, protože nudící se hovada v okolených stodolách začaly v dopravní špičce závodit a při tom telefonovali.

Podívejme se na to očima lidí, kterým státní ouřada nechá jezdit obcí desetitisíce kamionů denně a ve špičce to tam pak vypadá jak v osvětimských sprchách. A v tom musí žít celý život.

Desítky dalších pohledů si může každý doplnit na základě svých zkušeností...

0/0
29.8.2008 8:25

KROKODYL

Re: Jiný pohled 2

R^R^R^

0/0
29.8.2008 9:39

kačer

Re: Jiný pohled 2

souhlas

0/0
29.8.2008 9:45

volic_plukovnik

Re: Jiný pohled 2

Jenže to samé by se dalo vztáhnout na osobáky...

0/0
29.8.2008 9:48

mira

Re: Jiný pohled 2

Asi něco špatně chápu - když jim zakážou jízdu, tak o to víc budou šlapat na plyn, aby to stihli domů, než kdyby nebyli "honěni" nějakým zákazem, ne?

Když vám někoho zmrzačí či zabije osobní auto, dáme jim taky zákaz víkendových jízd?

0/0
29.8.2008 11:00

mira

Jiný pohled

Zkusme se na to podívat taky očima těch šoférů - místo víkendu doma s rodinou trčí třeba 50 km od domova.

0/0
29.8.2008 7:36

KOLO

Re: Jiný pohled

Mas pravdu.... A kdyby nejezdili tak by jsme nemeli co na sebe, a ani do huby!!!

0/0
29.8.2008 8:09

Petr

Re: Re: Jiný pohled

:-)

0/0
29.8.2008 9:02

Pepa

Re: Re: Jiný pohled

Ale měli.... Jen to chce trochu přemýšlet. Ono ne všechno se musí vozit tisíce kilometrů a po silnici. A to že chudáček řidič zůstane kvůli zákazu někde trčet je taky dost divný argument, ony se ty jízdy dají naplánovat i tak aby ho to postihnout nemuselo.

0/0
29.8.2008 9:11

boc

Re: Re: Re: Jiný pohled

:-D, jasně, že se to dá naplánovat, ale pokud má řidič ve dvě hodiny odpoledne před sebou ještě 250 km, tak to mu žádný plánování nepomůže a zůstane trčet kousek před domovem.  Ale jestli jsi Pepo, tak dobrý a dokážeš plánovat jízdy tak, že v pátek v 17 h, máš vyložený kamion a na firmě, tak to klobou dolů ;-D

0/0
29.8.2008 9:35

mira

Re: Re: Re: Re: Jiný pohled

Plus povinné přestávky - věřte či ne, jsou takoví, kteří je fakt dodržují.

0/0
29.8.2008 11:04

pantáta z holic

Re: Jiný pohled

kdyby se ve škole učili, mohli dělat něco lepšího než řidiče. Je to jejich volba.

0/0
29.8.2008 9:47







Najdete na iDNES.cz