Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nové železnici pod Vítkovem se v pondělí svezou první cestující

Po nově vybudované železniční trati pod pražským Vítkovem začnou v pondělí 1. září jezdit první vlaky s cestujícími. Tato křižovatka mezi hlavním, Masarykovým a libeňským nádražím - nazvaná Nové spojení - výrazně zjednoduší a zrychlí cestování po železnici v Praze i celé zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ppetig

Škoda že chybí nějký plánek nebo mapka

0/0
1.9.2008 8:56

231

Re: Škoda že chybí nějký plánek nebo mapka

Podel toho co Vás zajímá,

zkuste

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa

nebo

http://www.novespojeni.cz/

0/0
1.9.2008 9:08

Dr. Fe1

Re: Re: Škoda že chybí nějký plánek nebo mapka

Nebo

www.freevideo.cz

Prostě podle toho co koho zajímá.

0/0
1.9.2008 9:37

Ernesto Rafael

Na novém spojení je nějaký problém.

Vlaky EC a rychlíky vyjíždějící z Prahy mají cca hodinu zpoždění.

0/0
1.9.2008 7:42

231

Re: Na novém spojení je nějaký problém.

Problém není u nového spojení, ale u ČD.

Rychlíky na přijezdu stojí ve Vršovicích a zaměstnanci CD vědí h... .

0/0
1.9.2008 8:44

Chytracisko

Re: Re: Na novém spojení je nějaký problém.

Bez proudu se prostě nejede :)

0/0
1.9.2008 12:05

calc

Re: Re: Na novém spojení je nějaký problém.

Problem je (bol) v "Novem spojeni" - konkretne ranajsi EC 71 Antonin Dvorak stal takmer hodinu na nastupisti a len "naberal meskanie" (nepristavili ho sice nacas, ale kedze mal planovany odjazd 5:00 a odisiel az 6:03, tak to o niecom hovori). Ked ma to uz po polhodine prestalo bavit a volal som na infolinku CD, oznamili, ze vraj "je problem s trakcnym a zabezpecovacim zariadenim na Novom spojeni" .... :-/

0/0
1.9.2008 17:29

__XXXX___

Pod dlouhých průtazích

máme alespoň nějakou tu vlašťovku ;-)

0/0
31.8.2008 21:44

navstevak

Nejdulezitejsi na celem je to

ze zatico v Praze je vsem jasne ze souasti koridoru a tedy rychle kvalitni dopravy jsou i useky ve meste a jednotliva nadrazi, brnensti pomatenci to nejak nechteji pochopit a stale brani neobhajitelne -sve predpotopni v zatacce postavene a ani jeden dnesni predpis nespnujicic hlavni nadrazi. Opravdu je smutne kdyz cesta do brna hlavniho vlakem trva 1h20min z cehoz je ovsem 30 min z kraje brna na hlavak.

0/0
31.8.2008 18:32

Brňák

Re: Nejdulezitejsi na celem je to

Blbost. Kromě toho, jim těch třicet minut sebere pěší přesun, čekání na tramvaj a přesun do centra na jiné linky.

Kromě toho, cesta z okraje - tj. Maloměřic na Rolu je kratší.

0/0
31.8.2008 18:40

drevak_patlak

Re: Nejdulezitejsi na celem je to

Brněnské nádraží je sice předpotopní a málo kapacitní, ale má jednu stěžejní výhodu a tou je poloha v centru. Hlavní centrum Brna lze dosáhnout z nádraží povětšinou pěšky, čehož spousta denních dojížděčů využívá. Supermoderní nádraží v odsunuté poloze tuto funkci mít nebude a nebude proto tak atraktivní.

0/0
31.8.2008 18:59

Dzuff

Re: Re: Nejdulezitejsi na celem je to

Presne tak.. Nadražá vOstravě - Svinově je sice jedno z nejmodernějších u nás ale za to to trvá 15minut tramvají do centra + 5minut z nádraží k tramvajím

0/0
31.8.2008 21:39

JBetak

Re: Nejdulezitejsi na celem je to

Moc nerozumím, o čem mluvíte. Jízdní doba z Židenic na hlavní činí 4 minuty. Až do Židenic jede vlak normální rychlostí. Na odsunuté nádraží pojedete tedy z Židenic možná 2 nebo 3 minuty. Takže kecy kvůli minutě, ale dalších 10 minut strávíte v tramvaji. Kdo je tady pomatenec?

0/0
1.9.2008 9:38

Vladimír

A co Pendolino?

A co Pendolino? Bude taky místo do Holešovic jezdit na Hlavní n.?

0/0
31.8.2008 18:29

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: A co Pendolino?

To snad bude jezdit dál na Holešovice. To bude zastávka pro IC/EC vlaky ještě pár let.  

0/0
31.8.2008 18:39

4sAd

Re: Re: A co Pendolino?

Tím bych si tak jistý nebyl. Po dokončení nástupišť se dá předpokládat směřování všech mezinárodních vlaků na hlavní nádraží.

0/0
31.8.2008 18:54

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: A co Pendolino?

Kolik je Pendolin mezinárodních? Podle mě akorát Smetana a Slovenská strela. ;-) Jinak jsou to vlaky pro ostravské vidláky. Vagóny IC/EC od Siemense jsou 10x pohodlnější (a stejně tak rychlé) jako ten italský pantograf z 80. let.

0/0
31.8.2008 18:58

czechian

Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Ještě EC/SC 72 Johann Gregor Mendel do Vídně. R^

0/0
31.8.2008 19:06

FlakY

Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Co to kecáš za pí***.  Ostrava není vidlákov, to možná ty nevíš co to znamená...  a sám vidlákem jseš!  Btw. vagóny od Siemense jsou možná pohoddlnější ale pochybuji, že to jsou naklápěcí jednotky. Dnešní modernizované úseky jsou postavené na rychlost 140 km/h... Takže veškeré rychlíky a jiné vlaky musí dodržovat tuto rychlost. Kdežto Pendolíno ma naklápěcí jednotky a může to projet 160km/h. 

Až bude dokončen celý koridor, tak to půjde znatelně poznat.

0/0
1.9.2008 0:42

Ernesto Rafael

Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

áááá koukám, že bylo tnuto do živého, ostravský vidláku. Rychlost 160 km/h dosahují i vlaky EC, když mají červenou lokomotivu.

Jinak koridory jsou postavené na rychlost 200 km/h. Problém je, že na tratích jsou silniční přejezdy, takže maximálka je 160 km/h.

Naklápění u Pendolina je super. Cestu z Prahy do Ostravy to zrychlí alespoň o 8 minut. Ale co bychom za těch 6 mld. nectěli, že? ;-D

0/0
1.9.2008 7:21

Ernesto Rafael

Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Koridor Praha OStrava je postavený celý. Akorát chybí ještě cca 20 km někde u Červinky. Vůbec nebím co to meleš.

0/0
1.9.2008 7:22

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Chybí toho víc. Určitě od Libeňského nádraží (včetně) do Běchovic, mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím, celé Českotřebovské nádraží (od odbočky Parník až k Třebovicům), Olomoucké nádraží a určitě by se ještě něco našlo.

0/0
1.9.2008 7:36

drevak_patlak

Re: A co Pendolino?

Podle návrhu jízdního řádu na příští rok budou Pendolina jezdit skutečně z hlavního nádraží. Nicméně nebudou jezdit po Novém spojení, ale kvůli snížené kapacitě rozkopaného úseku Libeň-Běhovice by měly jezdit oklikou přes Vršovice a Malešice, tak jako většina rychlíků už teď.

0/0
31.8.2008 19:01

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: A co Pendolino?

a třeba Jaroslav Hašek nebo brněnské expresy budou od prosince vyjíždět odkud? Holešovice mám rád, že nejsou takové fronty u pokladen, prostě je tam míň lidí.

0/0
31.8.2008 19:11

drevak_patlak

Re: Re: Re: A co Pendolino?

Ty by měly jezdit i nadále z Holešovic. Většina Brněnských expresů bude nahrazena EC novými vlaky do Vídně a Bratislavy.

0/0
31.8.2008 19:19

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Odkud máš tady ty informace? Ony budou nové vlaky EC? 8-o

0/0
31.8.2008 19:21

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

Návrh jízdního řádu je k vidění na gvd(tečka)kvalitne(tecka)cz (nechápu, proč mi autocenzor Idnes nepropustí zcela nevinný odkaz, žádné porno na něm není). Můžete studovat, ale pozor, je to jen první návrh, lecos se ještě může změnit. Trasování mezinárodních EC ale pravděpodobně ne.

0/0
31.8.2008 19:24

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

díky.

0/0
31.8.2008 19:27

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Pendolino?

To je chytrý tah, prodloužit EC z Hamburku nebo Berlína co končí v Praze do Brna. R^

0/0
31.8.2008 19:48

MychalB

haleluja!

:-)

0/0
31.8.2008 17:31

Hans.

Nová železnice.

Toto je výborná zpráva pro všechny, kterým leží na srdci bezpečnost a plynulost železniční dopravy u nás. Gratuluji projektantů, stavitelům a všem pracovníkům těchto staveb. Aby jich bylo více a připravit se na složitý úkol, který by znamenal postupně elektrifikovat každou železniční trať. Nafta bude dražší.

0/0
31.8.2008 16:55

Dan D

Re: Nová železnice.

Wauuu ..... nic proti, ale toto zni jako chvala x-te petiletky :o)

.... a to ponechavam stranou ceny staveb, vsimne "potrebnym" a podobne.

0/0
31.8.2008 17:11

Černý

S

No, proč už ty linky S nebudou jezdit hned. To už se mohlo dávno naplánovat. Nové spojení je hotové, tak to mohlo frčet. Zase slyšíme jen plány, co bude. Toto jde pomalo, to je hrůza.

0/0
31.8.2008 16:46

Poborskiii

Re: S

Jednak na to teď není dostatek vozidel (a ikdyby tak hlavní nádraží je zatím rozestavěné takže by se tam ty S linky nevešly) a pak ty příjezdové tratě do centra Prahy čili ty napaječe Nového spojení taky ještě nejsou modernizované, takže by se po nich tolik vlaků neprocpalo. Např teď probíhá ztrojkolejňování úseku Běchovice-Libeň, od roku 2010 pak by měly postupně začít modernizace a zkapacitnění úseků Hostivař-Vršovice, Smíchov-Hlavní, Bubeneč-Holešovice, Vysočany-Lysá, Libeň-Malešice-Hostivař/Vršovice. Teprve pak bude možné výrazně zvýšit počet S linek. Nové spojení je jen jedna z prvních podmínek, aby ten systém S linek mohl fungovat.

0/0
31.8.2008 17:02

serf

Re: Re: S

Liben - Malesice? 8-o Kudy to tam chteji procpat?

0/0
31.8.2008 17:54

drevak_patlak

Re: Re: Re: S

Po nákladních spojkách. Dnes je kapacita dost vyčerpaná odkloněnými rychlíky, ty se ale po dokončení Libeň-Běchovice vrátí natuto trať.

0/0
31.8.2008 19:22

Poborskiii

Re: Re: Re: S

Trať Malešice-Libeň bude zdvojkolejněna a do Libně zapojena mimoúrovňově (přesmykem přes trať do Běchovic). Obdobně bude zdvojkolejněna trať Malešice-Hostivař. Mimochodem, vedle trati Malešice-Běchovice vyroste velké nákladiště a překladiště jako náhrada za rušené nákladové nádraží Žižkov a za rušené nakládkové koleje v ostatních pražských nádražích. A pro zajímavost, změna územního plánu navržená pražskou radnicí obsahuje krom toho rušení Masaryčky právě tyto další stavby, pro které je potřeba vyčlenit dodatečné plochy.

0/0
31.8.2008 19:51

J_vosta

Re: Re: S

Copak vozidel je dost, i když strašných. Podle nového GVD přibývá hodně vlaků na všech linkách, hlavně S7 a S9. Tím, že všechny kromě výjimek skončí na hlavním nádraží, se hlavák akorát přetíží. Kdyby jely dál, bylo by to podle mě lepší. To, že nedošlo ani k náznaku zprůjezdnění Prahy, mě zklamalo. Kolik to bude trvat ještě let...... A taky za celou dobu od vzniku PIDu nebylo otevřeno žádné nové nádraží. Nicméně soudě z počtu vlaků, které mají od nového GVB přibýt, soudím, že je to asi myšleno vážně.

0/0
1.9.2008 0:09

Vysmátý nádražák

471

Doufám, že ten první slavnostní panťák do Nymburka bude aspoň ešus 471 Městský slon. Nebo vyšlou starý žabotlam?;-D

0/0
31.8.2008 16:18

czechian

Re: 471

Prvním osobákem byl šukafon, ze kterého TV H@una natáčela tu včerejší reportáž. ;-D Jinak prvním oficiálním zřejmě bude R420 Excelsior. R^

0/0
31.8.2008 16:55

Poborskiii

Re: Re: 471

Prvním podle všeho bude Os 9443 (do Vysočan, úvratí přes Libeň). R420 je asi čtvrtý v pořadí, ale asi první v trase hlavní n.-Holešovice. Na tom Os 9443 je normálně řazena souprava: lokomotiva + A + B + 4*Bt, na tom druhém v pořadí Os 9403 pak má jet starý panťák ř.451 nebo 452.

0/0
31.8.2008 17:10

Poborskiii

dvě koleje

Hlavní nádraží spojovaly s tratěmi od východu dvě koleje, z každé strany Vítkova jedna, tou druhou byla tzv. hrabovská spojka, která byla v průběhu stavby Nového spojení snesena, zůstal po ní ještě most stojící nad křižovatkou ulic Husitská a Trocnovská. Je vidět na té poslední fotce u pravého okraje uprostřed.

0/0
31.8.2008 15:37

drevak_patlak

Re: dvě koleje

Ale po Hrabovské spojce se dalo projet jen z hlavního nádraží do Libně, ne do Holešovic a Vysočan. Ale to zrovna Vy jistě víte :-), většinová veřejnost ale spíš ne.

0/0
31.8.2008 19:07

Poborskiii

Re: Re: dvě koleje

No jasně, že jen do Libně nebo taky úvratí na Masaryčku a do Buben, ale v článku tu další kolej na Hrabovku zcela zamlčeli, jak kdyby tam vždy byla jen ta kolej směrem na Vítkov.

0/0
31.8.2008 19:42

Johann

Zrušení Masarykova nádraží

Je skvělé, že Masarykovo nádraží bude propojeno s hlavním nadr. tak nákladnou a jedinečnou stavbou, zvlášť když  magistrát již reálně počítá se zrušením Masarykova nádraží vůbec :)) skvěle, jen tak dál...

0/0
31.8.2008 15:35

Michal

Re: Zrušení Masarykova nádraží

Ahoj, Mas.n. a hl.n. propojeno kolejema nebude.

0/0
31.8.2008 15:38

Johann

Re: Re: Zrušení Masarykova nádraží

"Tato křižovatka mezi hlavním, Masarykovým a libeňským nádražím - nazvaná Nové spojení" ???

0/0
31.8.2008 17:23

d

Re: Re: Re: Zrušení Masarykova nádraží

samozrejme souhlas... to bylo prvni co jsem si taky rekl

0/0
31.8.2008 17:30

navstevak

Re: Re: Re: Re: Zrušení Masarykova nádraží

Prime spojeni mezi masarykacem a halvakem neni a toto jim nebude... z masarykace musi vlak tak jako taky vyjet smer liben a pak se vratit na hlavak...

0/0
31.8.2008 18:30

tratak

Re: Zrušení Masarykova nádraží

Magistrát není vlastníkem Masarykova nádraží, že? To je jako když se já rozhodnu pro zrušení sousedovic garáže... A co na to MAJITEL?

0/0
31.8.2008 16:58







Najdete na iDNES.cz