Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autorský zákon počítá s novými poplatky za Blu-ray disky

Pokud jste si koupili prázdný disk DVD, dostali z něj umělci jednu korunu. Pokud jste však fanoušci moderních technologií a oblíbili jste si jeho nástupce blu-ray, neviděli z něj ani halíř. To se má od Nového roku změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdeněk

OSA?

jsem zaměstnán jako návrhář plošných spojů. Co návrh, to originál. Můj zaměstnavatel mě ale okrádá! Za návrh mi zaplatí jen jednou a všechny další desky dle tohoto návrhu vyrobené má zdarma, tedy  neplatí mi z nich jako autorovi ani měďák. Myslíte, že mi pomůže OSA?

0/0
4.9.2008 14:09

36903690

Tyto věci už delší dobu nenakupuji v ČR.

V cizině není OSA tak počet zlodějů je prakticky nulový.

0/0
4.9.2008 12:57

TrueRobos

Hm hm hm

Do nedávna se samozřejmě z BR platily autorské poplatky a to jako by šlo o výměnné disky, což byly hezké sumy kolem 50 Kč. Sleva se, koukám, ale nekoná, i když je tento poplatek rozumnější. Při ceně média 160 Kč / 25 GB si to koupí jenom blázen. Vzhledem k tomu, že HDD od Seagate s 1.5 TB by měl vyjít asi na 4500, dávám BR "adieu"! Giga na HDD vyjde na POLOVINU BR a zabere to zlomek místa.

0/0
3.9.2008 21:38

Generál Ugarte

Když slyším OSA, otevírá se mi kudla v kapse.

Je tak jedině spravedlivé, že lidi si ty vaše veledíla stahují, už si za to zaplatili, bando jedna zlodějská "umělecká".

0/0
3.9.2008 21:23

MedaBeda

a všichni chlapi půjdou do kriminálu

nejmíň na 5 let preventivně za znásilnění. Vyhnou se tomu jen ti s potvrzením od lékaře že jsou impotentní.

0/0
3.9.2008 15:27

vymrzovac

kdo rozhoduje o tom.......

....kdo už je a kdo ještě není umělec,autor?  Já jsem zamlada taky skládal básně a písně,tak se chci přihlásit do OSY a brát peníze z nosičů!!!!!;-O   Co kdyby si zrovna tu moji básničku z osmé třídy někdo nahrál na Blue.ray disk!!!!!!      Na koho se máme obrátit,abychom nebyli diskriminováni?;-(

0/0
3.9.2008 11:56

tripik

Re: kdo rozhoduje o tom.......

;-Dsouhlasim;-D zpivam si ve sprse nesmyslne texty ktere me zrovna napadaji -co kdyby me slysel soused nebo kolemjdouci a ten text se mu zrovna libil a nekde hop uzil:))) taky se prihlasim....az budes vedet tak mi dej echo

0/0
3.9.2008 13:24

issac

Re: kdo rozhoduje o tom.......

Já vám poradím oběma: Pro zastupování kolektivním správcem (osa pro hudebníky, dilia typicky pro spisovatele atd.) stačí prokázat, že jste autorem určítého díla (kdo je autor a co je dílo naleznete v autorském zákoně) a musíte prokázat, že toto dílo bylo užito. Toť vše - každý příslušný kolektivní správce je pak povinen ze zákona vás zastupovat. Členství v organizaci vám udělit nemusí - zejména OSA má velmi vtipně vyřešen proces přijímání za člena - přímo k popukání (jinak se vesměs kupuje).....no a až budete registrováni, tak už jen čekejte na tu fůru peněz ;-D. Všechny tyto neadresné odměny se totiž přerozdělují dle nejspravedlivějšího klíče na světě.....UŽÍVANOSTI DÍLA.!!!!! To je důvod proč máme tak kvalitní rádia, které hrají kvalitní muziku, která ani za 1000 let nezestárne a bude dojímat posluchače k slzám. A těm především náleží peníze za naše paměťové nosiče!!!

0/0
3.9.2008 14:53

Alex

To je dobře

Protože takhle bych si u vypalování filmů ba Blu-ray připadal jako zloděl.

Poplatky můj problém se svědomím plnohodnotně řeší.

0/0
3.9.2008 11:28

BlackDog

Uzákoněná zlodějna

Pálím, kopíruju a nemám s tím,žádný problém .Mám předplaceno. OSA a podobní šmejdi můžou říct, že jsem dle šíleného autorského zákona zloděj. Pak jsem zloděj co okradl zloděje, který mě před tím okradl;-D.

0/0
3.9.2008 11:09

Amora

Takže když máme předplaceno

tak můžeme ukládat legálně všechno;-D No to je super, takže pirátství je vymíceno;-D Ti naši politi jsou ale makovičky8-o

0/0
3.9.2008 10:55

Joj

Mají to ti naši zákonodárci ale práce

Za to by měli dostat od OSY nějakou uměleckou odměnu ;-D

0/0
3.9.2008 10:50

goober

Obyčejná krádež

To samé je Dilia. Jen z firem tahat prachy i za věci, které nejsou komerční a když se na nich vydělá, tak to není nějaká horentní suma.. Uděláte knihu, zaplatíte a když do dvou let knihu neprodáte, což je docela běžné, tak musíte smlouvu obnovit a zase platit. Přihlásili jsme se teď, aby nám také platili, když vydáváme knihy a za rok nám zaplatili 2500 Kč - fajn, ale 30 % si z toho strhli pro sebe za "správu". Co to je sakra???

0/0
3.9.2008 10:32

goober

Re: Obyčejná krádež

Ups, dal jsem obnovit stránku a poslalo se to znovu ;-)

0/0
3.9.2008 10:33

issac

ochrana proti legálnímu pořizování kopie

Tak jak již zde někteří psali, ani já nesouhlasím s tím, aby peníze z tzv. náhradních odměn dostávali i ti autoři, jejichž autorská díla jsou vydávána na nosičích s ochranou proti kopírování. Tyto náhradní odměny byly zavedeny právě proto, že je mo,žné kopírovat ,díla pro vlastní potřebu z originálu. V případě, že tak nelze dále činit, neměli by kolektivní správci dostávat nic. Rovněž tak nechápu, jek je možné, že je zpoplatněn i např. hardisk, který ke kopírování primárně vůbec neslouží.......Navíc proces přerozdělování finačních prostředků konkrétním autorům je sám o sobě velmi úsměvný.....něco jinéllho je chít spravedlivý podíl a něco jiného je pobírat zisk, na který není žádný nárok - ani morální a ani právní

0/0
3.9.2008 10:12

Phantom2005

Re: ochrana proti legálnímu pořizování kopie

Přesně!!! OSA není nic jiného než mafie "Zlatých slavíků" - mladí/noví umělci nemají ze členství v OSA ani p*r*d, všechno si rozeberou kovaní zasloužilí umělci. :-©:-©

0/0
3.9.2008 10:52

goober

Obyčejná krádež

To samé je Dilia. Jen z firem tahat prachy i za věci, které nejsou komerční a když se na nich vydělá, tak to není nějaká horentní suma.. Uděláte knihu, zaplatíte a když do dvou let knihu neprodáte, což je docela běžné, tak musíte smlouvu obnovit a zase platit. Přihlásili jsme se teď, aby nám také platili, když vydáváme knihy a za rok nám zaplatili 2500 Kč - fajn, ale 30 % si z toho strhli pro sebe za "správu". Co to je sakra???

0/0
3.9.2008 9:32

zlodeji

plat plat plat plat

Zjevne vubec nikomu nevadi platit nesmyslen poplatky za to ze si na medium ulozi sva nebo si je zalohuje. Podobne by se mohly zacitplatit poplatky za rokuhliky, tan by mohl nekdo pouzit taky na jny ucel nez na jidlo nebo se daji vymyslet i jine veci nez media typu CD/DVD

0/0
3.9.2008 9:31

honzajaka

Re: plat plat plat plat

když jsou ty tvoje díla tak úžasná tak se přihlaš taky do osy

0/0
3.9.2008 10:21

tripik

Re: Re: plat plat plat plat

vzdyt tady nejde o dilo ale o princip

0/0
3.9.2008 13:44

P

CO JESTE KOMU BUDEM PLATIT?

Nekteri interpreti se nedokazi prosadit, proto potrebuji sdirat lidi, kteri si je v zivote neposlechnou natoz aby si koupili jejich tvorbu.Jestli mame platit z neceho co nevyuzivame tak si myslim, ze vyklad tohoto zakona rika - KLIDNE STAHUJTE A PALTE HUDBU VZDYT JSTE SI JI ZAPLATIL V CENE MEDII. No nebylo by to spravne?Porad nekdo chce tahat z lidi penize za nic.Jak k tomu prijdou lide co potrebuji delat pravidelne zalohy velkeho mnozstvi dat a nejaka hudba ci filmy je nezajima? Nestaci umelcum, ze nemusi platit socialni pojisteni (nemala polozka z platu kazdeho zamestnance ci podnikatele?Meli by se nad sebou zamyslet a mozna i stydet pani UMELCI a cela OSA.Videl nekdy nekdo jak se s penezi hospodari, kolik si rozdeli mezi sebe lide co tento spolek lichvaru zalozili a provozuji? (pak maj umelci malo).Autorsky zakon je dle meho nazoru zakon ktery vymyslel vyzirka a nemakacenko, ale kdo ho schvalil? No preci porevolucni politici v tom meli prsty, ne jeden z nich je podilnikem.

0/0
3.9.2008 9:26

MiroTR

Může mi někdo říci jediný důvod,

proč umělci dostávají peníze z mé tiskárny, nebo karty do foťáku ?  Oni za mne fotí, nebo tisknou faktury ?

0/0
3.9.2008 9:19

Josef 1

Re: Může mi někdo říci jediný důvod,

Důvod zde samozřejmě je, politici si zde přes ministerstvo kultury uplácejí umělce, kteří jsou dobrou reklamou při volbách.

0/0
3.9.2008 9:27

Petr

Re: Může mi někdo říci jediný důvod,

Protože si můžete vyfotit jejich blbej xicht, vytisnout ho a potom nedej bože někomu ukázat ;-)

0/0
3.9.2008 10:11

Dospělá

Re: Re: Může mi někdo říci jediný důvod,

R^;-D

0/0
3.9.2008 10:13

vymrzovac

Re: Může mi někdo říci jediný důvod,

protože bagr !

0/0
3.9.2008 11:59

lalis

Re: Může mi někdo říci jediný důvod,

Protože Česká republika.

0/0
3.9.2008 12:17

komentátor-1

lži nad lži

žádné volné šíření děl pro osobní potřebu neexistuje! Podle autorského zákona, pokud nosič obsahuje libovolnou ochranu proti kopírování (tedy i takovou, kterou kopírovací software ani nehlásí), není povoleno jeho kopírování ani pro osobní potřebu a autorská práva jsou vázána na tento jediný originální nosič.

Autorské poplatky z nosičů neskutečná zlodějina, která nemá svým rozsahem ani výší ve světě ani socialistické Evropě obdoby.

0/0
3.9.2008 9:15

sn

Re: lži nad lži

Přísně logicky vzato - jakýkoli nosič, který dokážeš zkopírovat, nemá ochranu proti kopírování. Kdyby jí měl, tak jsi ho přece nemohl zkopírovat. Takže má-li být právo logické (a já doufám, že ano), tak zkopírováním čehokoli jsi toto ustanovení autorského zákona nemohl porušit.

0/0
3.9.2008 9:31

vlabra

Re: Re: lži nad lži

Logické to je :-) což se bohužel nedá říct o našich zákonech :-©

0/0
3.9.2008 9:53

kos

Ti jsou rychlí když se jim to hodí

A co dnešní vysokokapacitní paměťové karty do foťáků, kde cena obsahuje poplatek často větší než dpd a marži obchodníka???

Tam revizi neuspěchají, to ne.

Označuji takovou společnost jako zlodějskou a podvodnou.

Mě je to jedno, nenakupuju tyto věci v ČR a dokud bude osa, už se k tomu nevrátím.

0/0
3.9.2008 9:05

So

To

bych blil. Presumpce viny v praxi. Nechtějí to ještě provázat s průměrnou mzdou - a pro sichr s německou? 

0/0
3.9.2008 8:52

Zubcasu

Vycitky?

Drive jsem si kupoval hudbu origo a mel vycitky kdyz jsem okopiroval neco co neslo sehnat. Po schvaleni zakona o poplatcich z kopirek,CD a jinych zarizeni a nosicu uz me nejaky autorska prava nechavaji klidnym. V pohode si tu a tam neco okopiruju. Platim to formou "autorske odmeny". Situace kolem OSA se jen tezko zmeni nebod podobne organizace funguji i v zahranici. Doporucuji precist dokumenty na strankach OSA. Nevim jak ted ale OSA brala z poplatku cca 20% na vlastni "provoz".:-(

0/0
3.9.2008 8:50

ted

ALE

OSA a další jí podobní zaplatí umělcům zlomek ostatek si rozebírají a určitě se platí výpalné i papalášům když to nastavují a schvalují. Kdyby se tam udělal audit tak by nám oči vypadly z důlků.to jsou kšefty , ne já a mě podobní tady že prodám za 10 000 cigára v trafice a mám 600,- kč zisk - hrubý.

Státem podporovaná zlodějna.

0/0
3.9.2008 8:27

MiroTR

Re: ALE

Ale to je problém umělců, ne můj !  Pro mne je směrodatné, že platím OSE za něco, o co se nazasloužila. A u barevných kopírek je to i několik tisíc.

0/0
3.9.2008 9:22

Josef 1

Zveřejnění výplat

Také by mohli na Idnes zveřejnit, jaký umělec dostal jakou sumu od OSA. 

0/0
3.9.2008 8:21

jarek

lumpárna

OSA si myslí ,že co čech, to zloděj.Co od nich dostanu já,když si ukládam na disky své vlastní videa,foto.Pokud se nemýlim,tak Janda si v pravěku nahrával muziku.Okrádal tím zahraniční zpěváky?

0/0
3.9.2008 8:18

honzajaka

Re: lumpárna

myslím, že na tvoje videa asi nikdo zvědavý není

0/0
3.9.2008 10:21

hehe

Ještě zdaňte cement

protože když se náhodou z toho pytle cementu udělá betonová zeď a na ni nasprejuje někdo autorské dílo, měl by za to Petr Janda a Karel Gott dostat zaplaceno, ne? Taky koaxiální kabely bych zdanil a hlavně vzduch, co kdyby to šlo bez drátů, že, milý Marconi?

0/0
3.9.2008 8:16

Mak1

Myslím, že by měli autorské poplatky vybírat

i z hajzlpapíru - co kdyby si na něj chtěl někdo opsat nějaké veledílo - třeba od Viewegha ....:-©

0/0
3.9.2008 8:12

poděs

Zlodějina.

Další našimi poslanci schválená zlodějina. Pochopil jsem, že se z toho platí tzv. pseudo umělce, ale může mi někdo vysvětlit, jak se tyto nepřehledné poplatky daní (kromě DPH)? Myslím daň z příjmů. Nebo je to jako s prachama vybíranejma v kostele a s našimi církvemi?

0/0
3.9.2008 8:09

Zed

Dřív jsem si sem tam originálku koupil

od jisté doby na to kašlu...

0/0
3.9.2008 7:59

pepa

od doby, kdy zavedli tuhle blbost

Jsem nekoupil nahranej ani disk, všecko vypaluju, mám to zaplacený, no né? ;-D

0/0
3.9.2008 7:54

martenska

legalni?

jestlize ten poplatek je kompenzace za moznost nelegalni kopie filmu, tak vytvoreni kopie neni nelegalni ... ma to logiku? ... prakticky si tim tu kopii predplatim.

0/0
3.9.2008 7:40

Speedy

Re: legalni?

Taky jsem to tak pochopil, takže jsme rád, že když pálím CD, že vlastně nekradu, že už to mám předplacený. A mám to předplacený prakticky i CD a DVD se svejma fotkama.

0/0
3.9.2008 8:08

czechian

Stahování HD filmů zadarmo?

No tak jo, díky Ministerstvo. ;-D Nákupem byť jen jediného zapisovatelného Bluraye považuji poplatek za celoživotní předplatné. R^

0/0
3.9.2008 7:36

trapet

poplatky pro koho?

Poplatky? Pro koho? Vyberci mafie pro par lidi co maji z toho prijem.

0/0
3.9.2008 7:31

Josef 1

Zohlednění pokroku

U HDD se platilo za 40GB 10Kč, nyní to bude 6Kč. Tomu se říká zohlednění technického pokroku.

0/0
3.9.2008 7:27

Josef 1

Re: Zohlednění pokroku

V tomto případě můžeme platit příští rok poplatky vyšší, než kolik platíme nyní.

0/0
3.9.2008 8:06

Jose_pedro

Poplatky

Já navrhuju tedy vypalovat originálky jak to jen jde...Rozjet pirátství jako na ukrajině:-)

0/0
3.9.2008 7:20







Najdete na iDNES.cz