Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA jsou letos ve ztrátě 178 milionů korun

České aerolinie hospodařily v prvních šesti měsících letošního roku ze ztrátou 178 milionů korun. Propouštět ale nebudou. Výsledek je jen o tři miliony horší než v minulém roce. Ztráta odpovídá částce, kterou firma vydá navíc kvůli zdražování paliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hlína

Nechapu!

Ja to nechapu! CSA patri se svymi cenami k nejdrazsim leteckym spolecnostem v Evrope, systematicky okrada sve vlastni domaci zakazniky tim ze dava ceny Praha - zahranici - Praha za ceny o 40 az 50% vyssi nez v obracenem smeru a jsou presto ve ztrate! To uz snad musi byt umeni ;-DRv

0/0
5.9.2008 11:21

irit

Re: Nechapu!

asi jsi dost blbá, hlíno, tak to můžeš těžko chápat..

0/0
5.9.2008 12:58

Hlína

Re: Re: Nechapu!

Ja jsem blba jako broky, zatimco ty jsi prevteleny Einstein ... aspon podle tohohle prispevku V

0/0
5.9.2008 15:10

ewa

co čsa dusí...

Velkým problémem čsa jsou odboráři (v čsa je asi 12 odborových svazů...) a to, že velká část zaměstnanců žije stavem mysli stále v socialismu. Je tam příliš lidí, kteří nedělali v životě nic jiného, neuvědomují si, že jinde se s lidma zdaleka tak nes..., myslí si, že maji patent na rozum a že povinností firmy je se o ně starat, aby si žili jako prasátka v žitě. Nehledě na to, jestli na to firma zrovna má či nikoliv. Nevěří tomu, že by se mohla někdy položit, stát ji přece vždycky podrží... (dost tragický omyl - viz realita Alitalia...). Vsadila bych se, že většina zdejších negativně laděných příspěvků je právě od těchto týpků.

0/0
5.9.2008 8:43

Hlína

Re: co čsa dusí...

No hlavne ze maji supr vedouci ;-DV

0/0
5.9.2008 11:22

Alpha Echo

Incompetent Management

CSA jsou mizerne vedene a je to skoda, mely dobrou povest! Zapomente na dalkove linky s jednim zastaralym A310. Soucasne snizuji uroven sluzeb, kde se da. Jejich salon na Ruzyni je pomalu nepouzitelny. Do Prahy letam casto, ale s Air Canada a Lufthansa. Od tech CSA take okopirovaly co slo - cenovy system letenek, vzhled casopisu clenu OK Plus. Kdyz Kanada zrusila vizovou povinnost pro Cechy, CSA zrusily lety do Montrealu a Toronto je jen obcas v letni sezone - ridiculous! Vsechno, co jsem u nich mel jsem zrusil. Jeste jednou, velka skoda, meli kvalitni palubni personal a i dobre sluzby, ale to uz je take pryc. X

0/0
5.9.2008 1:38

hladomor

Re: Incompetent Management

...podepsán zhrzený odborový předák...

0/0
5.9.2008 8:30

Alpha Echo

Re: Re: Incompetent Management

Mylis se!;-D

0/0
5.9.2008 12:50

stanikgor

Co na to ...

Co na to spravedlivá ruka trhu,ať zanikne,co není schopno prosperovat...

0/0
4.9.2008 20:12

Milan

Re: Co na to ...

Co navrhujete ? Státní dotace pro ČSA ?

0/0
6.9.2008 12:16

hnusil

Co to je za kydy?

Co se nam to snazi blbvedeni z CSA nakecat? Rozdily v cene paliv snad plati koncovi zakaznici jako palivove priplatky!

0/0
4.9.2008 19:52

Topol-Blb

Takže účetně jsou ve ztrátě.

A kolikpak jsou reálně ČSA v zisku. Neboť 178000 milionů, to je jako nula pro takovou velkou firmu. Jak dlouho to asi počítali?

0/0
4.9.2008 12:36

Topol-Blb

Re: Takže účetně jsou ve ztrátě.

Chtěl jsem napsat 178 miliónů

0/0
4.9.2008 12:37

redz

Re: Re: Takže účetně jsou ve ztrátě.

no musis to brat tak, ze je to jen pul roku a bussines se zacne delat az ve 3 Q, takze pak budou snad aerolinky v plusu a z toho vystaci az do konce roku...

0/0
4.9.2008 18:13

Kamil

Jarda Tvrdík - špičkový manažer

Zatímco ČSSD je 178 milionů v plusu

0/0
4.9.2008 12:06

dara

ve ztrátě?

Tak to ti chudáci asi nedostanou odměny a někteří ani nedostaví 70-ti milionové vily. Oni snad na nás doplácejí. Kolik dlužím?8-o

http://www.dokonalezeny.cz/partner-3018

0/0
4.9.2008 11:53

Joj

ztráta může být pouze účetní

nějakou vědu bych z toho nedělal

0/0
4.9.2008 11:28

MiroTR

Kam šlápne noha lampasáka,

tam 10 let tráva neroste ? 8-o

0/0
4.9.2008 11:19

Zloděj a lhář jako každý v ODS

a bude se privatizovat

"Jak snížit hodnotu firmy před privatizací" učinkují Ing. Kočárník (dříve LTO a ČP), Ing Lašák (dříve KB a EBanka) :-©:-©

0/0
4.9.2008 11:16

airwar

hombre

A jaká je reakce odborů? Před cca. 4 lety když byly hrubě v zisku argumentovali odbory právě vysokým ziskem jako důvodem pro razantní zvyšování platů, takže očekávám že současná ztráta povede ze strany odborů k návrhu na snížení mezd. ;-D

0/0
4.9.2008 11:14

ordofon

Re: hombre

kdy byly csa v zisku ?

0/0
4.9.2008 11:18

moopy2

Re: Re: hombre

už několikrát

0/0
4.9.2008 11:21

jiricek19

Re: Re: hombre

Bejvávalo před působením Jyrkovo stratéga Jardy Tvrdíka. Ale zase aspoň zachránil jeden fotbalový klub před krachem.

0/0
4.9.2008 11:51

Bonelord

Podle insolvenčního zákona jsou povinni

na sebe vyhlásit insolvenční řízení! 8-o Jinak všichni ti vyžírkové ve vedení téhle černé díry ručí za škody osobně!

0/0
4.9.2008 11:13

moopy2

Re: Podle insolvenčního zákona jsou povinni

To že jsou ve ztrátě neznamená že jsou insolventní!

0/0
4.9.2008 11:17

sedlak.cupera

já myslím, že hodně by se ušetřilo tím,

že kdyby se vzlétlo a pak vypli motor a doletěli by klouzavým letem až do cíle...to by se ušetřilo paliva :-)

0/0
4.9.2008 11:09

Ppetig

Re: já myslím, že hodně by se ušetřilo tím,

A pokud by to nestačilo, tak by se za letu spalovali zavazadla cestujících místo leteckého paliva.

0/0
4.9.2008 13:44

HanzPrague

ČSA

nabízí se srovnání ČSA a Travel service - čistý zisk za minulý rok 110 mil vs. 81.5 mil. - při velice rozdílné velikosti firmy ( letadlový park, počet zaměstnanců atd. ) ČSA do zisku navíc započítává i všechny ty "drobky" kolem - např. poskytování handlingových služeb. ČSA by mělo, opět, razantně změnit firemní strategii. Myslím si, že "založení" Click4Sky bylo velice dobrým krokem, obsazenost letů je v průměru kolem 75% ( psali na airways). Otázka je, zda právě tato sekce není ztrátová, protože čisté hospodaření Click4Sky jsem nikde neviděl..

0/0
4.9.2008 11:07

majkyho_pupik

Re: ČSA

k cemu by ti bylo ciste hospodareni firmy ktera patri CSA a prodava sedacky letadel CSA?:-)

0/0
4.9.2008 11:10

HanzPrague

Re: Re: ČSA

např k zhodnocení toho, zda nová značka, web, reklamy, další zaměstnanci nejsou opět jen plácnutím do vody bez většího zpětného efektu. A to nepoznám tak, že budu mít finální numero za celou firmu, pravda ? K tomu potřebujeme výsledky hospodaření jednotlivých sekcí...

0/0
4.9.2008 11:14

majkyho_pupik

Re: Re: Re: ČSA

napsi si na vedeni CSA aby si to zjistil, i kdyz je to uplne k nicemu:-)

0/0
4.9.2008 11:20

romul

Re: ČSA

Čisté hospodaření projektu "cvak pro nebe" nikdy nikdo mimo čsa neuvidí, protože to musí být strašný hodnoty. Drastické náklady na marketing, vysoké náklady na udržování rezervačního systému, ve srovnání se směšným výnosem na úrovni palivového příplatku, to je něco neuvěřitelného. Jediný smysl je asi vytížit letadla, ale i to je pochybné, protože vytěžovat volná místa můžu na poslední chvíli a ne půl roku před odletem kdy dopravce neví jestli by ty místa neprodal za vyšší cenu. Ale to jsou spekulace. Každopádně srovnánás TVS se nabízí, jen mi v článku chybí informace kolik je ve výnosech prodej majetku. Přeci vloni tvrdili, že prodej carga se do loňských výsledků nepromítl, čili logicky se zdá, že by měl být v těch letošních...

0/0
4.9.2008 11:15

HanzPrague

Re: Re: ČSA

Super, konečně někdo kdo chápe co jsem (básník) chtěl říci. Někdy mám vlastnost se vyjadřovat lehce epicky - to je profesionální deformace z práce, hodí se mi když mohu půl hodiny mluvit a nic neříct ;-D.

Naprosto souhlasím, Click4sky se mi také zatím jeví jako černá díra - proto jsem byl zvědavý na výsledky hospodaření práve jich. Vzhledem k tomu, že se tím nikde nechlubí, tak předpokládám, že se projekt drobet nevyvedl a aby nemuseli čelit kritice kvůli, opět, špatné strategii, tak to zveřejnili jako celek..

0/0
4.9.2008 11:28

romul

Re: Re: Re: ČSA

Každé výsledky je možné prezentovat více způsoby aby výsledný efekt byl takový jaký chtějí. Tenhle internetový projekt je od začátku nesmysl, jediné co prezentují je počet prodaných letenek, což není vypovídající hodnota. Prodávat zadarmo (na úrovni poplatků běžné letenky bez vlastní ceny letenky) umí každý, za to se nemusí pochválit. Navíc virtuální low cost je v principu nesmysl, protože prodávají za low cost ceny high cost servis. Ale to není jediná perla, dalším typickým nesmyslem je uvádění počtu cestujícíh a vytíženosti letadel. Jsem přesvědčen, že jsou do toho zahrnuté i chartery (kde se o počet cestujích starají cestovky a kde vytíženost je obvykle blízká 100% a není moc případů kdy se charterová přeprava sčítá s linkovou) a nedivil bych se kdyby do toho počítali i cestující které převeze A310 který zapůjčili do Indie na celou sezonu. Jsou to cestující přepraveni letadlem ČSA ale ČSA se o to provozně nijak nezasloužila svou obchodní politikou.

0/0
4.9.2008 11:42

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: ČSA

1/ Click4sky zadarmo neprodava - prodava snad easyjet,rayanair,germanwings... zadarmo?:-) 2/ jaky je rozdil v uvadeni vytizenosti letadla u linky a charteru? jsou to vsechno letadla vypravena CSA na provozni naklady CSA... 3/ tvrzeni ze se CSA nezaslouzila svoji obchodni politikou na tom ze dokazala sva mista v letadlech prodat cestovkam jez dokazi nasmlouvat nejvice cestujicich je z rise legracnich blabolu:-)

0/0
4.9.2008 11:50

romul

Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

díky za reakci, ovšem dovolím si nesouhlasit:

1) není to pravda, běžný low cost je založený na principu marketingově nalákat na úžasnou cenu, za kterou je na letu vyčleněná část kapacity, zbytek prodat za průměrnou nebo vysokou cenu a výnosy doplnit z doplňkových služeb. C4S prodává vše za levno, je to tedy paskvil

2) rozdíl je velký, drtivá většina dopravců má charterovou dopravu nebo low cost dopravu oddělenou, jsou to dvě naprosto odlišné disciplíny. Sčítáním výsledků se jen mlží o efektivitě jednotlivých částí

3) omyl, tohle tvrzení se netýkalo běžných charterů, týkalo se pronájmu celého letadla do Indie za účelem provozování linek spol. Air India. V tom případě se ČSA nechová jako let. spol. ale jako leasingová firma.

0/0
4.9.2008 12:08

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

1/ nezbyva mi nez s vami naprosto souhlasit a presne proto sam sobe odporujete. C4S prodava cast kapacity letadla CSA za nizsi cenu, zbylou cast toho sameho letadla proda CSA za cenu vyssi, najdete tedy 10 rozdilu...:-)

2/ vzhledem k tomu ze CSA zadnou low cost dopravu neprovozuje neni co mit oddelene. Chartery jsou samozrejme bezne soucasti vsech leteckych spolecnosti, pokud tato letecka spolecnost nema vytvorenou zvlastni firmy jen na tento druh dopravy a v tom pripade se i zapocitavaji do celkovych vysledku firmy. CSA zadnou specialni firmu na chartery taktez nema.

3/ nechapu jak si muze zapocitavat CSA vysledky obsazenosti pronajateho letadla do sveho celkoveho vysledku, kdyz je naprosto nezna a jsou ji uplne jedno...

0/0
4.9.2008 12:16

romul

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

no, asi si nerozumíme, což není žádná tragédie:

1) asi se budu opakovat, ale v tomhle bodě hodnotím samostatně projekt C4S, ne jeho začlenění do cenové struktury letenek ČSA. Začátkem této diskuze bylo hodnotit jak je projekt výdělečný a já kritizuju to, že není známa jeho samostatná efektivita. že dopravci část prodají draho a část levno je vcelku jasné, ale žádný jiný dopravce co znám tu levnou část nebalí do nějakého samostatného low cost produktu, který se naoko tváří jako že s ČSA nemá nic společného, viz web. cituji: CLICK4SKY.com pro vás nakupuje místa v letadlech od velké evropské letecké společnosti.

2) právě proto, ostatní dopravci mají pro chartery jinou značku a jinou společnost, nemelou to dohromady. Však by mně zajímala efektivita letů s A310 do karibiku, troufám si tvrdit, že to efektivní není při započtení podílu na celkové režii ČSA

3) to je moje spekulace, říkám jen, že bych se nedivil kdyby to tak bylo, ty čísla samozřejmě znají,

0/0
4.9.2008 12:43

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

1/ C4S neni samostatna aerolinie, je to produkt ktery ma doprodat volna mista v letadlech CSA. Z tohoto duvodu je Vas pohled na hodnoceni C4S nesmyslny...2/ samozrejme ze ne vsichni ostatni dopravci ve svete maji svoji vlastni charterovou pobocku a tudiz to dohromady ucetne zcela spravne melou

0/0
4.9.2008 15:57

romul

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

chápal bych kdyby to bylo něco jako letenkový last minute, ale jak chcete doprodávat volná místa v letadla, když pro odlety v příštích dnech a týdnech tam obvykle není nic volného jelikož se všechna místa vyprodají měsíce před odletem? to mi jako doprodej zrovna nepřipadá, takže i proto považuju tenhle koncept za paskvil, ale to už se opakuju

0/0
4.9.2008 17:23

cufir-mufir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ČSA

Nemyslite to spatne, ale v bode 1a 2 vam zrejme unikaji souvislosti s predchozimi prispevky.

0/0
4.9.2008 12:49

benediktspinoza

ma to snad znamenat

ze CSA nezdrazila letenky v souvislosti se zdrazenim paliva?

0/0
4.9.2008 11:07

moopy2

nechápu

proč se dycky ztráta řeší tím, že propustí hafo lidí co za to nemužou (ne teda v tomhle případě) místo toho aby si ořezali, jak píšete někteří dole, odměny a podobně...dycky se šteří na těch nesprávných místech!

0/0
4.9.2008 11:06

sedlak.cupera

Re: nechápu

kapříčci si rybníček sami nevypustí  ;-D

0/0
4.9.2008 11:08

daleca

odměny dozorčí radě

:-/:-/ hlavně že dozorčí rada si odhlasovala milionové odměny za dobrý výsledek, že by to byla ta hlavní příčina ztráty?? Ročně odměny všech členů dozorčí rady přijdou ČSA celkem na 7,8 milionu korun. :-©

0/0
4.9.2008 11:02

sedlak.cupera

Re: odměny dozorčí radě

takže furt někdě 170 mega lítá :-)

0/0
4.9.2008 11:03

majkyho_pupik

Re: Re: odměny dozorčí radě

;-DR^

0/0
4.9.2008 11:04

Gigina

"ze ztratou" ???

a co vam pane autore rika cesky pravopis?

0/0
4.9.2008 11:02

kladnyhrdina

Mají daňové výhody a ještě prodělávají

Kdyby ljotčiki platili spotřební daň z kapalných paliv jako silniční, železniční a vodní dopravci i soukromí řidiči, měli by ČSA ztrátu v miliardách. Zemědělci jsou osvobozeni částečně, letci ÚPLNĚ.

Všichni je dotujeme. Také chci benzín bez daně.

0/0
4.9.2008 11:00

ekspert

jak je to možné

přece po neschopném Tvrdíkovi nastopil geňyjálný manžmnet a opět sekyra ??

0/0
4.9.2008 10:56







Najdete na iDNES.cz