Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodě se vzdaluje sen o tramvajích v Torontu

Kvůli zakázce pro kanadské Toronto se usmířil i se svým hlavním českým rivalem. Teď však plzeňskému výrobci tramvají Škoda Transportation a firmě Inekon hrozí, že o lukrativní zakázku na dodávky tramvají do Toronta přijde ještě dříve, než vůbec stihne cokoli udělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiřik

Pro ty, co nevědí,

co vše škoda vyrábí... www.skoda.cz/holding/produkty/dopravni-strojirenstvi/tramvaje

0/0
9.9.2008 11:09

antikomunista

TO JE FAJN

TAK TEN HNUS OD PORSCHEHO NEBUDE HYZDIT TORONTO. JAK RÁD TAM TEĎ POJEDU NA DOVČU. BYCH SE POBLIL DOJAT TAM ZA TĚŽKÝ LOVE A POTKAT TEN PRAŽSKÝ VÝBLITEK :-©

0/0
8.9.2008 15:15

Tramvaj T1 Smutny

Asltom

uz jste nekdo jel s tramvaji od Alstom? S uctou pred Skodovkou a Tatrovkou je to rozdil jako mezi Bavorakem a Kia.

0/0
8.9.2008 10:37

loukota

Re: Asltom

To je fakt, bavoráka bych nechtěl ani zadarmo... ;-D

0/0
9.9.2008 19:06

Mirek

Ceska tramway v Torontu

Je to skoda ale nemyslim si, ze by Cesi mohli vyrabet tramway do Toronta. Jedna z podminek, je také vyroba na kanadském uzemi a u toho jsou jen francouzsky Alstom a kanadsky Bombardier. Alstom ruci, ze urcita vyroba se bude bude delat v kanadském Montréalu.

0/0
8.9.2008 2:28

Jiřik

Re: Ceska tramway v Torontu

Když Škoda dodávala trolejbusy do San Franciska, tak je v Ostrově nad Ohří zkompletovali, zase rozebrali, poslali přes oceán v bednách a americká firma je za 40% podíl na ceně zase sešroubovala dohromady...

0/0
9.9.2008 10:43

škodovák

14T

;-)je fakt ze typ tramvaje 14T je trozku tezsi pac je cela nerezova,ale tech bude jen 60kusu...dalsi by mel doplnit typ 15T a ty jsou laminatovy,zrovna sme ji dodelali,ale ceka se este na berlinskej veletrh:-)

0/0
7.9.2008 17:45

Luboš

nj

Já jsem z Brna a zde  ty nízkopodlažní tramvaje jezdí tiše !  Možná je to tím, že tady pod koleje dávají při rekonstrukci tlusté gumové podložky. Možná je to nová metoda a jinde koleje pokládají jinak. Opravdu v Brně jezdí tramvaje tiše a ty nové tramvaje jsou super a je o ně velký zájem v USA a v dalších zemích..........Ty staré tramvaje byly dobré jen pro horolezce, protože po schodech mohli používat cepín a horolezecké lano.   :-)

0/0
7.9.2008 12:20

tx999

Re: nj

to v praze se taky dava podlozka a napr. na novych tratich - Barrandov - jsou v pohode. I kdyz mam pocit, ze se to zlepsilo taky az po urcitych reklamacich - prvni kusy byly hrozny skoro vsude, ty novejsi uz jsou lepsi. Takze v Brne asi taky uz jezdi ty "odladene."

Ale! sezeni bokem v tramvaji je naprosto nevyhovujici, v mistech kde se takhle sedi se uz nevejdou lidi na stani, a kdyz uz tam stoji, tak se dost blbe dostavaj na zastavce ven. Vzhledem k temto problemum dochazi k naprosto zbytecnemu nahusteni stojicich lidi u dveri (do jiste miry je to prirozene, ale ve vsech ostatnich typech se ti stojici lide preci jenom celkem slusne rozprostrou do celych vagonu), proto je problematicke vystoupit/nastoupit a casto dochazi k vetsim zdrzenim v zastavce oproti jinym tram.

Dale opotrebovava mnohem vic koleje nez ostatni tram, takze jsou treba castejsi opravy.

A v neposledni rade je-podle me-pekne hnusna.Mnohem vic se mi libi pripravovana 15T,ktera uz by taky mela mit norm.vnitr. usporadani.

0/0
7.9.2008 12:43

tx999

Re: Re: nj

ale abych jenom nehanil, jsou tam 2 velmi dobra mista -hned za kabinou ridice - pokud jedu dal, tak se rozhodne vyplati si tam sednout, protoze se tam nikdo netlaci a jeste je tam misto, kam si muzu odlozit tasku, nebo batoh:) Akorat tam musim sedet bokem..

0/0
7.9.2008 12:50

Santa1

Re: Re: Re: nj

Už mě to otravuje, pořád se opakovat. Sezení bokem si vyžádal objednavatel - město Praha. V původně Praze nabídnuté trmvaji to nebylo: http://ekonomika.idnes.cz/foto.asp?r=ekoakcie&c=A040128_111159_ekoakcie_ven

0/0
7.9.2008 13:07

tx999

Re: Re: Re: Re: nj

a to ze si to objednalo mesto mi nedava pravo tu tramvaj a jeji vnitrni reseni kritizovat?

0/0
7.9.2008 14:18

Santa1

Re: Re: Re: Re: Re: nj

Ano, ale kritizujte pražský magistrát. Taky pochopte, že z hlediska úspěchu ve výběrovém řízení v Torontu je konkrétní provedení pro Prahu irelevantní, protože škodovka je schopna nabídnout uspořádání dveří nebo sedaček nebo já nevím provedení oken jaké si zákazník vzpomene. Jediné, s čím v reálném čase nehne jsou nepříliš podařené chodové vlastnosti které ji diskvalifikují na hodně obloukovitých tratích.

Jinak pro modernější tratě je to hodně podařená tramvajka a není náhodou, že je tržně dost úspěšná.

0/0
7.9.2008 20:53

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nj

Co znamená "tržně dost úspěšná" ?

Že jich Škoda dokázala udat 80 kusů a s další výrobou se nepočítá ?

0/0
7.9.2008 21:07

Santa1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nj

Vy se soustředíte jen na konkrétní variantu 14T, ale pro mě je to jen jeden z vývojové řady, ve které se od počátku opakují základní technická řešení, tj.zejména podvozek napevno připevněný k lichým článkům. Pokud se tato koncepce nezmění, nedá se hovořit o skutečně novém typu vozidla a nezmění se zásadně ani chodové vlastnosti vozidel.

Celá řada se tedy hodí jen na určitý typ kolejí a konkrétně se nehodí na zanedbané koleje v Praze. Výběrové řízení na dodávku tramvají pro Prahu bylo mírně řečeno hodně podivné a požadované úpravy se soustředily na podle mě nepodstatné detaily, byly "šité horkou jehlou" a výsledkem je paskvil. Vina padá z mého pohledu na objednavatele.

0/0
8.9.2008 12:29

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nj

Ja kritizuju tramvaj jako celek - za chrasteni muze vyrobce, za vnitrni usporadani muze mozna castecne magistrat, ale urcite to slo vymyslet lip i s tim blbym zadanim - napr. nedelat drzadla na krasu, ale na funkcnost, sedadla posunout bliz k oknum, takze by tam bylo misto i pro stojici ap. Tramvaj je tezka, nici koleje. Design mi prijde ulitlej - takovej az arogantni. Mnohem vic se mi libi studie 15T (co se vnejsiho vzhledu tyce, vnitrek a jizdni vlastnosti neznam, ale verim, ze horsi to byt nemuze).

Celkove: 14T je IMO nepovedenej smejd a spatnej koncept a jsem jenom rad, ze jich bude v Praze pouze 60 a zbytek bude 15T, ktera by snad mela byt postavena na uplne jinych technologiich. Tak jsem opravdu zvedavej.

0/0
7.9.2008 22:22

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nj

A jeste doplnim, ze by me zajimalo Vase vyjadreni k prispevku demona, totiz, ze Praha chtela nizkopodlazni s jednim schodem na zvysene casti a Skoda, ze to nedokazala udelat jinak, nez aby se tam sedelo takhle blbe..

0/0
7.9.2008 22:36

demon3

Re: Re: Re: Re: nj

Už poněkolikátý opakuju, že sezení bokem si nevyžádal objednavatel !

Požadavek Prahy byl na jeden schod v interiéru a Škoda to jinak než bočním sezením vyřešit NEUMÍ !

0/0
7.9.2008 21:05

Santa1

Re: Re: Re: Re: Re: nj

Že to neumí, je čistě váš názor. Pokud by s tím objednatel nesouhlasil, neměl to převzít. Cokoliv uvádíte jen obviňuje pražský magistrát.

0/0
8.9.2008 12:02

Eda

Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Chapu ze s nima v Plzni teprv zacinaj, bohuzel hrou osudu uz budou jedinej vyrobce tramvaji v republice, CKD Siemens jde do kopru. Ale kdo to navrhl to byl bud magor nebo diletant. Ridic ma kabinu dlouhou 2 metry a svoje dvere. Lidi v Praze se tam tlacej, sedet proti sobe jeste s taskou nebo diplomatickym kufrem je taky zazitek a hlavne na zacatku soupravy nejsou dvere. Zlaty konstrukteri kteri v 60tejch letech navrhl Tramvaj T3, to je nedostizna ikona. Meli by se timhle modelem inspirovat. Jak tady nekdo pise ze mame bjet hdi na to, ze vubec mame cesky tramvaje. Pokudj e to takhle blby tak na to teda hrdej nejsem, spis se divim co je to za blbce kteri to v Plzni projektovali, lepsi by bylo kdyby Praha kupovala naky jiz osvedceny tramvaje treba v Nemecku.

0/0
7.9.2008 10:23

John Coffey

Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Teda takovych blbosti v jednom prispevku... to se jen tak nevidi...

Myslim Edo ze bys mel zustat na te vesnici kterou citujes a nevystrkovat nos... ani na net...

0/0
7.9.2008 10:55

Eda

Re: Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Chapu ze za PR Skoda Plzen muzes bejt rozhorcenej, nic jinyho ti taky nezbejva. Projed se ale nekdy ve spicce z Vaclavaku na andela tim tvym zazrakem a pochopis hloubku tvyho omylu a bohuzel nejen tvyho, ale cely skody Plzen.

0/0
7.9.2008 11:06

Santa1

Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Kritizované uspořádání dveří a vnitřního prostoru si vymysleli PRAŽÁCI, nikdo jiný.  V ostatních městech jezdí tyhle tramvajky s normálním uspořádáním a lidi si je chválí. Škodovka s výrobou tramvají nezačíná, dělá je už nejmíň 12let.

0/0
7.9.2008 11:44

Santa1

Re: Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Doporučuji prohlédnout si fotky k článku o roll-outu pětičlánkové tramvaje Škoda, tehdy ještě s názvem Vektra: http://ekonomika.idnes.cz/foto.asp?r=ekoakcie&c=A040128_111159_ekoakcie_ven Ta měla zcela obvyklý interiér i uspořádání dveří, vycházející z tříčlánkové varianty Astra, jezdící např.v Ostravě a Olomouci. Ten paskvil, jezdící v Praze vznikl na základě požadavků pražských radních. Jejich odpovědností je taky stav kolejí, na které se moderní tramvaje opravdu nehodí.

0/0
7.9.2008 13:04

demon3

Re: Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Achjo, takovejch nesmyslů v jednom příspěvku... Rv

0/0
7.9.2008 21:08

Jiřik

Re: Ty tramvaje z Plzne sou dobry maximalne nekam na vesnici

Edo, Edo...

- výrobců tramvají je v ČR víc, kromě Škody Transsexportation je to Pars Šumperk nebo DP Ostrava, i DP Brno by to uměl, kdyby chtěl

- ač jsem patriot, tak nebudu daleko od pravdy s tvrzením, že T3 je vylehčený zdokonalený typ z T2, ta je zase vylepšením T1 a ta je licencí z USA

- kupovat "osvědčený" tramvaje v Reichu znamená dál podkopávat český kolejářský průmysl - jeden Smíchov a jeden Zličín nám snad k poučení stačí

- ten Zličín koupí buď Škoda, anebo Inekon (měl o něj zájem už v 90. letech, ale Klausova vláda rozhodla při prodeji ČKD ve prospěch již tehdy nespolehlivého rivala, Marouškovo Inpro... a jak to dopadlo, víme všichni...)

0/0
9.9.2008 10:55

Luboš

nj

Nemohu si pomoci, ale nové nízkopodlažní tramvaje ze Škodovky jsou výborné. Mají rekuperaci  /šetří energii/, dobře se do  nich nastupuje a nejsou hlučné. Lidí tam vejde moc a jsou levnější než zahraniční.  Místo aby jste jako Češi byli na ně hrdí, tak je zbytečně pomlouváte. Mám dojem, že je o ně tak velký zájem, že je jejich výroba zamluvena dopředu na 5 roků !  [>-]

0/0
7.9.2008 9:02

tx999

Re: nj

to uz si jel v 15T (ForCity)?;-D

0/0
7.9.2008 9:16

Maj

Re: nj

Ty musis hulit nejky hodne silny material ;-D

0/0
7.9.2008 10:27

John Coffey

Re: nj

Doporucuji pronajmout si byt nekde u trate kde 14T jezdi.

Zahy zjistite ze hlukovy rozdil mez T3 a 14T je obrovsky.

Novy Porsche zasadne v noci budi vsechny kolem. U me pod domem po nekolika stiznostech vsech kolem byla snizena rychlost takze uz to neni tak strasny nicmene rozdil je.

0/0
7.9.2008 10:57

Santa1

Re: Re: nj

To je cena za nízkopodlažnost - vyšší podvozek starších strojů umožňuje lepší odpružení.

Největší omyl je pustit tyhle nové stroje na totálně zanedbané a zastaralé koleje.

0/0
7.9.2008 11:47

czechian

Re: Re: Re: nj

To není žádná cena za nízkopodlažnost. V Bruselu jezdí nízkopodlažní A4000, která téměř není slyšet. R^

0/0
7.9.2008 13:05

Santa1

Re: Re: Re: Re: nj

Ano, ale mají tam uzpůsobené koleje. Pokud byste tu Bruselskou tramvajku pustil do centra Prahy, byl by to stejný randál, jaký dělá "porsche".

0/0
7.9.2008 13:10

a8n

Re: nj

> Lidí tam vejde moc

Pokud porovnáváme s 1xT3 nebo maximálně K2, tak to jo. Jinak ale ROFL, na 2xT3 nebo KT8 nemají ani náhodou.

0/0
7.9.2008 23:12

jidany

asi se napřed projeli

zřejmě se napřed prozíravě v tramvaji projeli - v Praze máme bohužel tu smůlu, že něčím takovým musíme jezdit - ten, kdo vnitřní uspořádání tramvaje navrhoval, zřejmě necestuje MHD (zvlášť ve špičce); pokud nepospíchám, raději si vždycky počkám na "starou", ale nornální tramvaj;-O

0/0
7.9.2008 8:29

Oldis_rab

Re: asi se napřed projeli

teda je pravda ze v plzni si radsi vzdycky pockam na t3 a to jeste neupravenou kde nejsou propojeny vozy nizkopodlaznim stredem.

0/0
7.9.2008 10:54

Thyronx

Jestli nedodava vcas a v pozadovane kvalite,

tak muze jit na hrnec. Firma ktera nedodrzuje terminy, kvalitu a bezporuchovost, neresi promptne jiste vzacne a vyjimecne zarucni opravy, Nedodava vcas nahradni dily, takova firma v dnesni konkurenci neobstoji. Siemens ovsem ma take dost svych problemu v dennim boji o existenci. Nakonec se tramvaje nauci vyrabet treba Asie a bude vymalovano.

Kazda metropole ktera usiluje o modrnizaci kolejove mestske dopravy se dobre a detailne informuje u tech kteri to maji za sebou. Treba v onom Portlandu (OR) nebo jinde. A kdyz si nekdo pokazi reputaci, tak to trva zpravidla DEKADY usilovne prace, nez se zacne takovy vyrobce opet respektovat.

0/0
7.9.2008 5:20

goober

Zatáčky?

Pane redaktore, když už píšete, tak používejte správné termíny. Viděl jste někdy u kolejí zatáčku? Já tedy vždy jen oblouk....

0/0
6.9.2008 22:29

BedlamW

Re: Zatáčky?

A jak jezdi tramvaj do zatacky...hnidopichu? Veeeelkym obloukem....??;-D

0/0
7.9.2008 9:24

Riki

Re: Re: Zatáčky?

Véééélkou zatáčkou.

0/0
7.9.2008 10:37

mandrake

klima

Však ona tam klimatizace může bejt , ale to by si jí nejdřív někdo musel zaplatit.

0/0
6.9.2008 22:22

W16

je to hromada nefunkčního šrotu za 57mil

zatímco ty pěkně staré funkční tramvaje se prodávají za 700tis do KLDR, nakupuje praha za 57mil/kus tyto hromady hramady šrotu. Je na nich špatné snad úplně všechno - dispozičním řešením počínaje a kvalitou zpracování konče o hluku a absenci možnosti větrání (nebo snad dokonce klimatizace) nemluvě.... (jízda tímto paskvilem připomíná ze všeho nejvíc transport dobytka do kafilerie) Rv:-©

0/0
6.9.2008 21:56

luko5

Re: je to hromada nefunkčního šrotu za 57mil

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.9.2008 23:11

TAPKIN

Takovou

ohyznou přední masku....HNUS.se nedivím ,že tu ohyznou obludu nikdo nechce.

0/0
6.9.2008 21:24

Ralf

Veselé

Nejveselejší na tom ovčem je, že v Čechách jezdí zásadně jen cizí tramvaje. Pak zase zkuste provokovat hloupým sloganem o podpoře českých výrobků, když kšefty za miliardy dáváte Siemensu a podobně ;-D

0/0
6.9.2008 20:31

loukota

Re: Veselé

A ona v Čechách jezdí nějaká tramvaj od Siemensu ? Nebo od jakéhokoliv jiného zahraničního výrobce ?

Pouč mě...

0/0
6.9.2008 20:39

Marek

Re: Re: Veselé

Nemyslel třeba libereckou RT6S od Tatra-Siemens?

0/0
6.9.2008 21:23

demon3

Re: Re: Re: Veselé

Od Siemense má sice výzbroj, leč výrobce byl ČKD, je jediná svého druhu a navíc nejezdí.

0/0
7.9.2008 21:11

Jiřik

Re: Re: Re: Re: Veselé

A ještě fyzicky existuje, nebo je sešrotována? Byl to prototyp, náhodou jserm ho vyfotil na Šalďáku, byla by škoda ho prodat za cenu šrotu, jako to udělala škodovka s neprodanými trolejbusy v Ostrově (taktak snad lidi zachránili akorát trejsinu 15TrACI, i když bez náprav)...

0/0
9.9.2008 11:00

loukota

Re: Re: Re: Re: Re: Veselé

Ještě fyzicky existuje, ale šance, že se ještě někdy dostane do provozu se blíží nule.

0/0
9.9.2008 19:05







Najdete na iDNES.cz