Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manuál v češtině - jen za tučný příplatek

Posilující česká koruna, větší výběr i tvrdší konkurence mezi prodejci. To jsou důvody, proč mnozí nakupují v zahraničí. Kdo pak shání k zakoupenému zboží i český návod, musí se obrnit trpělivostí. A připravit si také dost peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Evangeline.slavia

Boože

Kdyby ty lidi uměli anglicky, tak si nemusej připlácet českej manuál...

0/0
17.4.2009 18:33

papazian

Zahraničí? To je relativní, když se jedná o EU

To v zásadě žádné zahraničí není, proto by měl být zcela jiný přístup než když se to kupuje mimo země EU. Domnívám se, že by k tanému problému se měla vyjádřit sama EU, když se vyjadřuje např. k poplatkům za telefonování v rámci EU.

0/0
3.11.2008 10:04

eNiks

Co to je za priblbej clanek?

Je logicke ze kdyz "obejdu" ceske dovozce, koupim si zbozi v zahranici (tj pripravim je o zisky) tak mi asi nebudou nic davat. Nechteli by lidi so koupit rovnou v Cine, s postovnym zdarma a pak od ceskeho dovozce manual, zaruku, podporu a ja nevim co? Trosku postavene na hlavu

0/0
28.9.2008 13:18

papazian

Re: Co to je za priblbej clanek?

Máte pravdu, to má platit výrobce, protože jeho výrobek si člověk kupoval. Jak si refundujou náklady mezi ním a obchodníky, zprostředkovateli, to může být zákazníkovi jedno. Obdobně jako u telefonování v rámci EU... Český překlad také něco stojí, musí se zaplatit překladatel, ale mělo by to jít k tíži - do nákladů toho, který reálně vydělal, tedy výrobce, kterému se i takto podařilo prodat svůj výrobek na český trh. Interní dohoda může třeba být,  že lokální dealer přispěje na překlad do češtiny oficiálnímu českému distributorovi a konečný účet dají do Švédska, neboť VOLVO díky tomu prodalo svůj výrobek.

0/0
3.11.2008 10:07

Mak1

No - když mě OII vyjde

v Německu o 60 000 levněji, tak si za 30 000 zaplatím jazykový kurz. A jednak ušetřím a druhak budu chytřejší :-)

0/0
16.9.2008 14:18

Treco

Nechápu

Tak ať si každý nakupuje v zemi, jejíž jazyk zvládne. Přeci si nmebudu kupovat něco v Maďarsku, když jsem u nich schopen tak možná nadadlovat objednávku.

Ale asi chápu jak to někteří troubové dělají. S vypětím a slovníkem sil vytvoří objednávku a nějak zaplatí a pak čumí. Nechápu, nechápu.

0/0
8.9.2008 19:24

Petr

Neni to žádný poplatek ani přípatek!

Co to je za nesmysly? Tady přece nejde o žádný příplatek nebo poplatek za manuál. Vy jste si od českého prodejce nekoupili žádné zboží a nejste s ním v žádném obchodním vztahu.

A pokud od něj někdo chce český manuál, tak si od něj defakto chce koupit knížku, kterou tento prodejce na své vlastní náklady nechal přeložit a vytisknout. Proto se mi zdá normální, že takovou knížku buď nechce vůbec prodat (je určena jen pro prodej s novým zbožím) nebo že ji prodá za 1000 korun. Na tom není vůbec nic divného a nemravného.

Pokud si prostě chci něco koupit za hranicemi, tak většinou získám lepší cenu ale musím počítat s tím, že nebudu mít český návod a nebudu mít 2 roky záruku.

ROZČILUJTE SE ŽE VÁM AMERICKÝ NEBO ČÍNSKÝ PRODEJCE NEDÁ ČESKÝ NÁVOD, NEHÁZEJTE TO NA ČESKOU FIRMU KTERÁ S VAŠÍM OBCHODEM NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO!

0/0
8.9.2008 14:55

Jiřik

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

R^

0/0
9.9.2008 10:16

Tucsonek_CZe

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

R^

0/0
14.9.2008 12:43

Mak1

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

Hm - to znamená, že když odjedu na dovolenou a mezitím mi shoří byt i s návodem ke kameře, že mě prodejce pošle do pr... když budu chtít náhradní manuál ?

0/0
16.9.2008 14:20

sunka007

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

Prodejce sve zakonne povinnosti pri prodeji zbozi dostal - manual jste ziskal.Je na jeho libovuli zda vam da novy manual, za poplatek proda nebo vas posle k certu. Tipuji ze 90% prodejcu pri predlozeni dokladu o koupi bude mit porozumeni a venuje novy manual bez problemu.

0/0
9.10.2008 9:52

peza

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

pokud ti účet neshoří taky ;-D... Ale jinak souhlas R^

0/0
23.10.2008 8:14

pinguone

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

... databaze zakazniku se to jmenuje..:-P

0/0
23.10.2008 10:42

Batrik

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

Tak to je hodně slaby ;-) Ale třeba se mu prokážeš účtenkou, jestli teda taky neshořela.

0/0
11.11.2008 17:48

peza

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

...a navíc tak podporují základní jazykovou gramotnost našeho národečka. [>-] Minimálně v AJ je snad každý návod.;-)

0/0
23.10.2008 8:17

Batrik

Re: Neni to žádný poplatek ani přípatek!

Přesně. Česká vychcanost. Koupit to levně jinde a pak žebrat o návod a brečet do novin. Cheche. Měl si koupit oktávku když neměl na to, koupit si švéda v čechách.

0/0
11.11.2008 17:46

goober

Volvo

No, pochopil bych, že se prodejci brání proti nakupování ze zahraničí, ale pokud si tu koupím volvo a nějakým způsobem přijdu o manuál (ztratím ho, něčím poliji, atd.,), tak mi nedají jiný?8-o

0/0
8.9.2008 11:37

cassul

Re: Volvo

Řešil jsem podobnou věc u fiatu punto, tedy vozu velmi výrazně levnějšího, vzpoměl jsem si na to během náhodné debaty s prodejcem, ten bez mrknutí oka šáhl do skříně a dal mi nový. Ne že bych ho potřeboval, ale chtěl jsem vůz prodat a aby to bylo komplet. Pochopitelně nic nechtěl, nic si nepsal. Ono je to asi fakt o přístupu, pokud ale auto koupím jinde a po nich něco chci, tak se logicky cukají...

0/0
8.9.2008 11:43

Libra74

Re: Volvo

Pokud si tu koupíš nové volvo u oficiálního prodejce, budeš pro ně vážený zákazník a rádi ti pomůžou. Vlastní zkušenost.

0/0
8.9.2008 11:44

Jiřik

Re: Volvo

Pokud jsi jejich zákazníkem, tak ho dostaneš bez problémů. Pokud jsi zákazníkem někoho jiného, tak akorát dlouhý nos...

0/0
9.9.2008 10:18

pinguone

Re: Volvo

..a odradis si potencialniho zakaznika...:-/

0/0
23.10.2008 10:41

erben3

.

Já osobně mám raději manuály v angličtině.  Přestože se anglicky na ulici moc nedomluvím, technická čtená angličtina mi až takové problémy nedělá a ty české překlady bývají někdy dost podivné. Anglické manuály bývají na rozdíl od těch českých překladů přehledné a srozumitelné.

0/0
8.9.2008 10:38

io365

Re: .

To je pravda, mnohdy jsem i u výrobků s českým návodem nucena se podívat do návodu v angličtině (ještěže je přikládají), protože mám někdy pocit, že do češtiny to snad překládal software. A pokud někdo nakupuje v zahraničí a přitom neumí ten jazyk tak, že mu nepomůže ani slovník, tak si za problémy opravdu může sám...

0/0
8.9.2008 10:45

Bikhan

Re: .

Osobně mám raději třeba návody na fotoaparáty přímo v japonštině. I v anglických textech to bývá někdy katastrofálně přeloženo. ;-D

0/0
8.9.2008 19:26

Mak1

Re: Re: .

R^;-D

0/0
16.9.2008 14:21

Troll

co je to za bláboly

pokud je někdo schopen koupit v německu vůz, přeložit si kupní smlouvu atd. tak si neumí přeložit manuál? Co je to za kecy, to jsme asi opravdu burani.

0/0
8.9.2008 10:13

..?..

Re: co je to za bláboly

hm, představ si, že existují firmy, který veškerý formality zaříděj a ty si jenom nakonfiguruješ auto a zaplatíš:-P

0/0
8.9.2008 11:42

Klimoš

Re: co je to za bláboly

Koupil jsem VW Caddy v Německu, německy neumím, jen pár slov, kupoval jsem to od Turků. Co jsem potřeboval, to jsem měl přeloženo, vše potřebné mi prodejci zařídili. Manuál u nás jsem nekupoval, je to 6 knížek - Servisní plán, bezpečnost, funkce a ovládání, technická data,  servis a opravy, manuál k rádiu, každá má tak 50 stran t.j. 300 stránek. Skutečně se mi nechce za to platit 2000 korun, ani to doma překládat. Půjčil jsem si je, a ze stativu ofotil, uložil do několika PC. Když budu mít potřebu si něco přečíst, podívám se do PC, vše tisknout mi přijde zbytečné.

0/0
8.9.2008 19:31

Kecas

Navod na hodinky

Ja to chapu, ten kdo potrebuje navod na hodinky, tak ten potrebuje cesky navod urcite hlavne s obrazky. A ilustrace jsou nakladne. Mentalni schopnosti prumerneho jedince by meli na pochopeni hodinek stacit. A to i kdyz jsou digitalni a maji x-funkci tak se to da ze zahranicniho manualu dost dobre pochopit i bez valne znalosti. A kdyz nevim, tak se podivam do slovniku. Manualy vetsinou nejsou prehrsli Shakespearovskeho jazyka (Y)

0/0
8.9.2008 10:11

Libra74

Re: Navod na hodinky

Je vidět, že jsi nikdy návod na hodinky neměl v ruce, jsou totiž hodinky a hodinky; některé mají fůru funkcí, např. ukazování času přílivu a odlivu a správné nastavení téhle funkce podle místa použití si bez návodu těžko provedeš(Y)

0/0
8.9.2008 10:25

cassul

Re: Re: Navod na hodinky

Ale to je jeho věc, toho zákazníka. Když si koupí hodinky venku, nedostane český manuál, ale zato ušetří. Když je koupí tady, má český manuál a garantovanou dvouletou záruku, ale zase zaplatí víc, to je na něm, co si vybere, nikdo ho k ničemu nenutí. 

0/0
8.9.2008 10:28

Libra74

Re: Re: Re: Navod na hodinky

Ano, to já s tebou souhlasím a souhlasím s tím, že chce-li někdo návod bez zakoupení toho, k čemu návod je, ať si ho zaplatí. Já jsem jenom reagoval na to, že nechápe, k čemu potřebuje u hodinek návod.

0/0
8.9.2008 11:40

Kecas

Re: Re: Navod na hodinky

;-D;-D;-D

0/0
8.9.2008 11:40

Libra74

Re: Re: Re: Navod na hodinky

To se směješ čemu?

0/0
8.9.2008 11:42

vymrzovač

Re: Re: Navod na hodinky

R^přesně tak. já taky potřeboval návod ke svým hodinkám;-D...asi po dvou letech bezproblémového provozu jsem jel přes kanál do Anglie a bylo mi divný,že se mi automaticky nepřeplo časový pásmo,i když jsou řízený radiovým signálem z Frankfurtu! Až potom jsem se dočetl,že se pásmo musí přestavit ručně!!!!;-O      šmejdy za 10tisíc:-/

0/0
8.9.2008 11:49

chutný benzinek

Re: Re: Re: Navod na hodinky

svatá prostoto.....

0/0
9.9.2008 14:12

peza

Re: Navod na hodinky

Moje hodinky Citizen Promaster umí vypočítat spoustu údajů nutných pro piloty letadel (spotřeba paliva, vzdálenosti, dolet....). Způsob počítání jsem nepochopil ani z českého návodu 8-o ... asi si nebudu dělat pilotní průkaz ;-D;-D;-D

0/0
23.10.2008 8:25

li

učte se cizí jazyky

Kdybyste se naučili alespoň pasivně základům některého cizího jazyka, nemuseli byste pak návody pracně hledat a v zahraničí trnout, že se ztratíte. Také byste měli přístup k milionům informací na internetu. To, že neumí řeč stará generece se dá ještě pochopit, ale mladí, to je ostuda...

0/0
8.9.2008 10:01

Kecas

Re: učte se cizí jazyky

R^

0/0
8.9.2008 10:13

a123b

Re: učte se cizí jazyky

Sám seš ostuda.Rv

0/0
8.9.2008 10:34

ma

Re: Re: učte se cizí jazyky

Proč je "li" podle vás ostuda? Vždyť má naprostou pravdu!

0/0
8.9.2008 15:34

.

Příplatek / poplatek

Pokud kupuji manuál v češtině od prodejce, který mi neprodal zboží, je zmiňovaný příplatek k čemu že příplatkem? To jest, co je tou základní platbou, ke které si připlácím, abych dostal manuál?

0/0
8.9.2008 9:48

Kecas

Re: Příplatek / poplatek

No, jsou jen nasrani, ze nam tu neprodaji Mazdu 6 za cenu v Nemecku + 188.000 prirazku jako jsem ted cetl ve svete motoru. No chapej, mame ceska specifika = plne nahradni kolo a ne jen na dojezd a cesky manual a lekarnicku, to nez dovezou tak je to vyjde prave na tech 188.000 no nekup to, kdyz je to takovy terno (Y)

0/0
8.9.2008 10:13

.

Re: Re: Příplatek / poplatek

V redakci neznají češtinu. Mají psát o poplatku, místu toho píšou o příplatku, samozřejmě tučném, protože příplatky, odměny a zakázky jsou vždycky a zásadně tučné. Zejména, když o nich referují novináři.

Příplatek by to byl, kdybych si kupoval něco jiného a k tomu si PŘIbíral něco dalšího (např. službu nebo zboží), potom je to PŘÍplatek. Pokud někdo přijde za prodejcem a chce po něm manuál, potom je to platba a ne příplatek. Novináři píšou jako jelita.

0/0
8.9.2008 12:06

vymrzovac

BLA,BLA,BLA,.......

.....doporučoval bych autorovi,aby si před napsáním takového článku sehnal informace. dle zákona 22/1997 má ten,kdo výrobek uvádí v ČR na trh,dodat i český manuál. Tuto povinnost má importér stejně jako individuální dovozce,protože z hlediska zákona jsou postaveni na stejnou úroveň. Dovolil bych si odhadnout,že pokud by česká obchodní inspekce udělala kontrolu v kterémkoliv autobazaru,který vozí ojetiny zvenku,měla by právo (a povinnost) udělit za každý dovozový vůz bez českého návodu pokutu.:-/

0/0
8.9.2008 9:07

jojo

Re: BLA,BLA,BLA,.......

A jak to souvisi z clankem? Opisuje pripady kdy produkt nebyl koupen v CR.

0/0
8.9.2008 9:09

jamming

Re: Re: BLA,BLA,BLA,.......

to jsou ty jedinci co clanek nectou a hned na zakladne titulku pisou do diskuze anebo maji problem s pochopenim textu :-)

0/0
8.9.2008 9:12

vymrzovac

Re: Re: Re: BLA,BLA,BLA,.......

pokud si tento výrobek koupíš na firmu,a tento výrobek není certifikován (označení CE),tak při nejbližší kontrole ČOI dostaneš pokutu 10tisíc za každý zjištěný případ. Dle zákona je pokuta až do výše 10mil.,ale to ČOIka nedává,to už by muselo jít o sérii. V článku se píše o hodinkách,moje hodinky to např. mají (wave ceptor)

0/0
8.9.2008 9:30

Kecas

Re: Re: Re: Re: BLA,BLA,BLA,.......

To neni pravda, protoze EU :-P

0/0
8.9.2008 10:06

vymrzovac

Re: Re: BLA,BLA,BLA,.......

když si koupíš jakýkoliv strojní nebo elektro výrobek v zahraničí,dovezeš ho do ČR a uvedeš ho do provozu,tak jsi ho dle zákona uvedl na trh,a je tedy tvou povinností zajistit k němu návod v české řeči,a to i v případě,že již byl v provozu v EU.

0/0
8.9.2008 9:17







Najdete na iDNES.cz