Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zavazadla do letadel ČSA musí „zhubnout” o tři kilogramy

České aerolinie budou po svých cestujících chtít, aby létali s lehčími kufry než dosud. Od 26. října společnost snižuje váhový limit pro bezplatnou přepravu z 23 na 20 kilogramů v ekonomické třídě. Opatření se netýká cestujících v obchodní třídě, majitelů věrnostních karet a letů do USA a Kanady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beda

Elementary, dear Watson

O co mene budou vazit zavazadla cestujicich, o to vice muze vazit cargo, za ktere nam dobre navic zaplati. Toz tak. Ale ze ty bludy tiskove mluvci o uspore zerou novinari i s navijakem me desi.

0/0
14.9.2008 23:41

Flynn

Re: Elementary, dear Watson

Hochu, u carga (i zavazadel) nejde ani tak o hmotnost, jako spise o objem, tuna peri zabere v letadle mnohem vetsi prostor nez tuna zeleza. Navic, pokud se nemylim, tak A310 ma max. vahu 1 kusu nekde kolem dvou tun, celkovou tonas bohuzel nevim (cargo verze ma 39 tun). A pokud si spoctes vahu zavazadel, tak se dostanes na nejake 3 tuny. A kdyz budeme brat cestujiciho cca 80 kg + 20kg zavazadlo, tak mame nejaky metrak. Pri kapacite cca 150 lidi to mas 15 tun, takze mas k dobru na cargo cca 20 tun. Ale treba se myslim, coz neni az tak neobvykle.

0/0
15.9.2008 9:01

Jarka

Toronto-Praha,Praha-Toronto

;-€Z CSA jsem letela minuleho roku smer Toronto-PrahaNemohla jsem se celou dobu oprit zady o operadlo. Padalo. Zena za mnou sedici se me  snazila operadlo podpirat, protoze  si nemela kam dat obcerstveni.Pri reklamaci u letusky mi bylo receno, ze jine misto nemaji, tudiz to musim vydrzet. Priletela jsem do Prahy  a bolela me hlava, zada, ramena,jak jsem sedela pritocena zady k oknu.Kdyz jsem to potom vypravela pratelum, tak jsem nebyla jedina takto postizena. Ted letaji CSA do Toronta pouze od jara do podzimu a tak letame s jinou spolecnosti. Staraji se o nas velmi dobre, letenky jsou asi tak ve stejnych relacich,nebo i mene. Vadi jen to prestupovani. Snad se tyto lety nevyplacely CSA i kdyz kazde letadlo bylo vice nez vytizene. Na vanoce jsme si museli zamluvit let na leto. Jak je mozne, ze se to KLM a dalsim spolecnostem vyplaci a CSA ne?

0/0
14.9.2008 21:00

Flynn

Re: Toronto-Praha,Praha-Toronto

Na to je nekolik odpovedi:

1) s.Lasdak chce setrit opravdu na vsem. Budte rada, ze Vas bolela jen zada - lidi z jednoho letu od Spanairu jiz neboli vubec nic.

2) KLM - pokud bych si mohl vybrat, tak KLM bych take bral. Jiz ne British Airways ( ato nejenom kvuli problemum se zavazadly - dnes se Heathrow prezdiva Thefthrow ;o) )

0/0
15.9.2008 8:55

Augo

Za kazdy kg nadvahy..

Jestli mate dle ceskych norem nadvahu, rovnez musite platit. A nejen to. Je-li Vase zadni cast tela nestandardnich tvaru, tak platite za dve sedadla. A kazdy cm obvodu vasi z_dnice jako za kazdy kg zavazadla navic. Pred cestou nejezte a nepijte. To se plati take. Pokud pouzijete toaletu a vyprazdnite se pred nastoupenim do letadla, CSA to oceni podekovanim a o to Vam daji vice tekutin na palube letadal.

0/0
13.9.2008 15:21

Bláhová

proč zhubnutí zavazadel ???

[>-]Po přečtení článku  - Zavazadla do letadel ČSA musí " zhubnout" o tři kilogramy, mě napadlo, proč by měla zrovna hubnout zavazadla, když lidé tloustnou. Mohlo by se to udělat tak, že na letenku i zavazadla bude požadavek určitá váha a pokud se překročí,  doplatí se a je to jedno, zda se jedná o zavazadlo či člověka. Třeba to bude motivace pro někoho hlídat si váhu. Proč by někdo měl doplácet na spolucestující, kteří mají nadváhu ? Takže - chtělo by to limit, co je nad zpoplatnit!

S pozdravem Bla.

0/0
12.9.2008 9:32

Pevel

Jen tahají peníze

Důvod o snížení spotřeby paliva je směšný - smysl by to mělo, kdyby si pasažér při odbavování stoupl na váhu se svými kufry a z této celkové hmotnosti byla odvozena cena.....ovšem nemyslím, že by to bylo zcela fér....dvoumetrový chlap nemůže za to, že je velkej....další měřítko je BodyMassIndex.....rozhodně si ČSA nedělají dobrou reklamu.

0/0
12.9.2008 9:09

Flynn

Re: Jen tahají peníze

Ovsem na druhou stranu pro ja bych mel s celou rodinou platit 3x letenku, kdyz spotreba paliva na nasi celkovou vahu = spotreba paliva pro 150kilovou babu za jednu letenku?

0/0
15.9.2008 9:03

def...

jedna a ta sama pakaz

CSA - CD - CSAD

0/0
12.9.2008 7:26

BedlamW

Re: jedna a ta sama pakaz

zapomnel jsi tam priradit  Spartu....;-):-)

0/0
12.9.2008 7:48

Hedgehog

Re: jedna a ta sama pakaz

CSA - CD - CSAD - CSSD ...

0/0
14.9.2008 14:54

Mirek

USA x Australie

Me by spis zajimalo, proc maji letecke spolecnosti limit pro Ameriku jiny, nez pro zbytek sveta? Tak treba do Australie je taky jen 20 kg, a tam clovek preci jen neleta jen na tyden ci dva...Ja s tim mam docela problem. Kdykoliv letim domu, tak balim a tridim try dny, a je to o nervy. Uz jen kufr ma 5 kilo :-(. Aspon ale chapu vsechny ty Asiaty a jejich obrovsky plastovy nakupni tasky - treba v Dubaji jich jsou snad miliony :-))). Nevazi totiz skoro nic, cili maji o 5 kilo vic 'navic'. Sice to vypada desne, ale mozna na ten system taky prejdu :-))). S vahou pasazeru ale souhlasim, je to des. Meli by jim zacit uctovat dve letenky - jednu na sedadle B, pripadne C, a druhou C, pripadne D, podle typu letadla, hihi ;o). Udajne se to v Americe uz stalo, a 'chudacek' pasazer je zazaloval a vyhral mastnou sumu...Holt zijeme v blaznive dobe...Jsem ale zvedavej, pokud v budoucnu porostou ceny ropy do dramatickych vysek, kam to vlastne povede. Budeme 'cestovat' jen s Google Earth :o).

0/0
12.9.2008 1:44

BedlamW

Re: USA x Australie

V USA to myslim zavedly jen nekolik malo spolecnosti....Kurna, nez balit do igelitove tasky , tak to si radeji priplatim a nebudu litat s igelitkama jako Cigan, nebo Asiat....

0/0
12.9.2008 7:51

Flynn

Re: Re: USA x Australie

Nemci na to maji hezky primer - Turkischekoffer

0/0
15.9.2008 9:05

Mac

Re: USA x Australie

To je fakt, cestovat s 20kg do nebo z Austrálie je hrůza. Podle mě lítaj stejná latadla jak do USA tak i zbytku světa, prostě nechápu proč 32kg!!!

0/0
12.9.2008 13:39

app

Ježkovy voči

Počítám dobře?

335 Kč za 1 kg do Říma?

To tedy stojí letenka za průměrnýho chlapa vážícího 75 kg  25125 korun??? ;-D

0/0
11.9.2008 14:43

tmf

nechápu

řeší tři kila na kufrech a 50 kilo na lidech???

A jestli ti zloději na letišti kvůli tomu nemají tak předražené všechno. To je na popud ČSA aby lidi létali co nejlehčí, kdyby pivko stálo před odletem 30 korun, dá si každý pár a už letí třeba o půl tuny více.;-D

0/0
11.9.2008 13:27

ABC

ABC

O dalsi duvod mene, proc letat s CSA... :-(

0/0
11.9.2008 10:48

kunde

Re: ABC

jistě a u jiných vám dají na Evropě 25 klilo gratis?? inu čecháček...:-©

0/0
11.9.2008 14:54

ABC

Re: Re: ABC

No letam pravidelne na lince, kde si primo konkuruji s jinou leteckou spolecnosti. A obcas mi nevyhovuje cas odletu, ale kvuli tomu limitu letam s CSA.

0/0
11.9.2008 19:38

ABC

Re: Re: Re: ABC

A mimochodem, mam zkusenost, ze vsechny letecke spolecnosti (ne nizkonakladove) toleruji vahu zavazadla prave do tech 23 kg. Jenom CSA to mely oficialne.

0/0
11.9.2008 19:40

kokrspanel

Re: Re: Re: Re: ABC

jj, taky mám tu zkušenost, že jsem vždycky s průměrně třemi kily nadváhy prošel...i v nízkonákladovkách.

0/0
11.9.2008 19:46

badmani

Re: Re: ABC

Před měsícem jsem letěl s KLM z Brazílie - měl jsem 8,5kg nad limit a nestálo mě to ani halíř navíc...R^

0/0
12.9.2008 0:17

Milan

Návrh

Ceny letenek podle BMI indexu ;-D;-D

0/0
11.9.2008 9:48

porubak

ja stim souhlasim

videl jsem ceske turisty v thajsku , v americe ze by sli na veceri a do baru zaparit to ne to je drahe  ale dokufru by snad narvali i piano kdyby to slo zdorbi skupujou ve velkem:-©

0/0
11.9.2008 4:02

vymrzovac

Re: ja stim souhlasim

já zase viděl ty americký tlusťochy nad 110kg! Proč neplatí za nadváhu oni? stopadesátikilovej černoch by měl platit nejmíň 40kg nadváhy!!!!    Co jsou potom v poměru k tomu 3kila za kufr?

0/0
11.9.2008 8:21

Augo

Re: ja stim souhlasim

A ja zase videl Cechy v USA jak si zaplatili kontejner. Nakoupili zdorbu, obleceni a dokonce dily do aut a s kontejnerem zaplatili takovou cenu, ze se tomu smali. A do letadla sli polehku. Jen prirucni zavazadlo s hromadou fotoaparatu a super laptopem. Za tri roky si takovy laptop v cesku koupite mozna za trojnasobnou cenu. No to jsou Cesi. Nekdo nosi zavazadla a tlusty bachor, nekdo jde polehku a ma pojisteny kontejner proti jinym cechum, co sedi doma  nebo v hospode u piva, breci jak je na svete spatne a pak jdou do prace a vykradaj baliky na poste jinym cechum....

0/0
13.9.2008 15:36

Flynn

Re: Re: ja stim souhlasim

Dobry, az priste poletim na dovcu s celou rodinou, tak si taky jedno ULD leasnu ;o))

0/0
15.9.2008 9:08

venoch

no co

Vzdyt je to jedno, co se rozcilujete, proste neni jen CSA a pokud se mi nelibi, tak letim s jinou spolecnosti, ne?

0/0
11.9.2008 3:03

pepe999 from Salford

Humus, posledni dobou jsou letenky

snad jenom pro bohace. Letenka, zasrany poplatky, solo bagl, kterej se nezridka kdy ztrati, ze ano a clovek musi calovat 7 liber za cestu a bagl, pak dalsi poplatky za zaplaceni kartou, coz je snad vyjimka, pac bezne platby kartama nestoji ani halir a mame cenu letenky razem o 30 liber drazsi. Letadlo tradicne se zpozdenim(BMI), pac do CR kdyz clovek jednou do roka leti nic jineho neleta, krome tady zminovanych CSA, napraskane ze ani stewardka nemuze projit chodbickou a oni nevydelavaji?? Od te doby, co JET2 zrusila lety do CR si muze to zasrane BMI diktovat ceny..Rv(Y)

0/0
11.9.2008 2:18

kunde

Re: Humus, posledni dobou jsou letenky

no konečně! konečně přestane lítat letadlem kdejakej póvl..a létání se stane tím čím bylo v jeho zlatých dobách...

0/0
11.9.2008 8:02

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

a když někdo ztloustne, tak si připlatí také?

třeba k tomu jednou dospějeme: paní Nováková, počítač mi hlásí, že jste od posledního letu přibrala 10 kg, doplatíte 3555,- Kč ;-D:-/

0/0
11.9.2008 1:41

ptau

CSA

Kurna, tak s CSA litam jen kvuli 23 kg zavazadlum a oni to blbci jeste stahnou;-€. Nastesti letenky na leden uz mam koupeny a na itirenari mam psano 23kg, takze mi muzou polibit (Y). A od Ledna zacnu litat jinou spolecnosti.R^

0/0
10.9.2008 22:28

jakub

Re: CSA

co se tyka ekonomicke tridy, jsou CSA po evrope jednoznacne nejlepsi. U business (po evrope) taky nejsou spatny (ted do novejch A3119 davaj sirsi sedacky), i kdyz nejlepsi uz rozhodne nejsou. S jakou spolecnosti budes litat, to jsem zvedavej :)

0/0
11.9.2008 3:22

Hail Eris

Re: Re: CSA

lol

0/0
12.9.2008 15:17

Flynn

Re: Re: CSA

Spanair, TAM, Aeroflot...

0/0
15.9.2008 9:08

Bedlam

hmm

Je fakt, ze muzeme zahajit protest  a kazdy si dame zavazek, ze do 1 mesice kazdy pribereme 10 kg a tim potrestame nase CSA. Budou potrebovat vice benzinu...ha-ha!! Tento protest se samozrejme tyka jen lidi, kteri letaji letadlem. Ten kdo nelita, nemusi pribirat!!!;-)

0/0
10.9.2008 22:21

normalni obcan

zhubnout.....

"České aerolinie očekávají, že opatření povede ke snížení přepravované hmotnosti zavazadel a tím pádem k úsporám spotřeby paliva," uvedla mluvčí ČSA Daniela Hupáková.

Boze to je blbost. Mluvci at se radeji venuje vareckam a komentare necha jinym a nedela z lidi blbce. To ma pani mluvci spocitane jaka bude uspora na flight? To uz vi dopredu kolik bude pax s 3 kg navic na flight? A jaky bude vitr, jaka bude pojizdecka, taxi, jaka stojanka a nedej boze pripadne zpozdeni? Atd. Atd.

Vi, ze stowing plni na tuny a nikoli ka kg? A ze kapitan ma posledni slovo? Boze ta je hloupa. Pane presidente, dbejte na to, at Vas nikdo tak nezesmesnuje.

0/0
10.9.2008 21:38

MaRaB

Re: zhubnout.....

Emo kret.én alias puboš, že?

0/0
10.9.2008 21:57

Bedlam

Re: zhubnout.....

Klidek, tak 3 kilove leca nechas doma......no.;-D

0/0
10.9.2008 22:18

Flynn

Re: zhubnout.....

jj, 3kila delaji max 500 kg na let. Pokud chteji setrit, tak at litaji o neco pomaleji

0/0
15.9.2008 9:10

jakub

30kg?

Nedavno jsem vezl v business 56 kg (dva kufry) a to v Iberii, Swiss a CSA a ani nemrkli. Vsechno po Evrope..

0/0
10.9.2008 18:10

apll

obezita

Proč by jednoduše každý pasažér nemohl zhubnout  o 3kg? Nebo proč už konečně nezavedou letenky podle váhy pasažéra. Takhle akorát lidé s běžnou hmotností doplácejí na obézní pasažéry. ;-€

0/0
10.9.2008 16:35

Bubeník

Re: obezita

R^

0/0
10.9.2008 17:59

kiv

Re: obezita

Zcela správně! R^  120kg "Mc.Donald pasažér"  platí  stejně jako 49 kg anorektická modelka,  ale ta si  musí  připlatit za kufr se šminkama ... Rv  Svět se  z té korektnosti už úplně zbláznil    ... :-/ 

Nezávídím jakémukoli kapitánovi rozhodování o palivu a všech parametrech startu, letu a přistání , když má sice na 10 kg přesná data kolik mu naložili  bagáže ale o skutečné  váze 150 - 450  lidí ví reálně úplný kulový ...   Ten rozdíl může být v klidně  v desítce tun ...  

0/0
10.9.2008 23:46

mildam

Se SkyEurope

již od té doby, co zpoplatnila zavazadla nelétám... stejně jim toto opatření nepomůže a svoje cestující tím jenom rozladila. Platit zavazadla zvlášť by neměl být standard, vždyť když někam cestující letí a není to právě obchodní let, tak ve velké většině případů zavazadlo ptřebuje.

0/0
10.9.2008 16:19

Petr

Re: Se SkyEurope

Tak sorry, ale já se zpoplatněním zavazadel souhlasím - proč bych měl platit i za Vaše zavazadla? Nemluvě o tom, že někteří "cestující" jsou nabalení jako by cestovali na severní pól - přál bych Vám vidět zpáteční let ČSA z Egypta - dodnes obdivuji letušky, co se snažily udržet v letadle alespoň nějaký "pořádek", nehledě na to, co jsem viděl za "zavazadla" u odbavení ...

A k nevyslovenému dotazu - létám prakticky 2x měsíčně a řekněme v 75% bez zavazadla a pokud možno s on-line odbavením ...

0/0
10.9.2008 18:31

kokrspanel

Re: Re: Se SkyEurope

Já bych také často lítal s online odbavením, ale co mám dělat s těmi všemi krémy a pastami? Tak jim holt musím i ten malý kufřík hodit spodem...

0/0
10.9.2008 22:24

Alpha-Echo

Re: Re: Se SkyEurope

K tomuto clanku jeden z mala rozumnych prispevku. Nejde jen o to, ze CSA "chce usetrit". take jiste sleduji konkurenci a v Evrope mate stale low-cost airlines a CSA se pomalu a jiste k tomu modelu priblizuje, napr. i tim ze srusili vetsinu dalkoych letu. U nas v Kanade 20kg je limit pro charters. Pred vyraznym zvysenim cen paliva byla podobna logika: Naplnit letadlo co nejvice pax a min. zavazadel, aby byla vaha prijatelna pro let. Ja jsem s CSA prestalletat uz davno. Do Ceska pouzivam Air Canada a Lufthansa. Jako Aeroplan (AC) Elite (zlata karta) mam pravo na 4 kusy zavazadel. Nikdy to ale nezneuzivam. Je pravda, ze spousta lidi i tady cestuje jako by se stehovali a ja tez odmitam za ne platit. Obezni pax - a tech je v Kanade a USA hodne - to je dalsi pripad.

Otazka: Proc se tady objevuje tolik vulgarnich prispevku? To nebylo ani kdyz se psalo o cikanech, kteri zase chteji do Kanady.

0/0
11.9.2008 17:11

mildam

At si trhnou

Stejne maji stara letadla...

0/0
10.9.2008 16:07







Najdete na iDNES.cz