Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy kontrolují své řidiče satelitem, chtějí ušetřit

Zajedu si nakoupit, napadne řidiče při pracovní cestě. Jakmile však odbočí ze své trasy, zvoní mu telefon. Volá dispečink: "Kam jedete? Proč jste odbočil?" Jev na českých silnicích stále častější. Firmy totiž svá vozidla sledují GPS systémem, aby ušetřily náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milda8

nikdy GPS-je to buzerace

No a proto se nikdo za volant nehrne,pak to dopadne tak jako u Trenčína,najímají se nevyježdění kluci a náklady se zvedají mnohonásobně(havárie,školení nových řidičů atd. Já sám jezdím už pár let a k firmě s GPS bych nikdy nešel,to budu raději dělat cokoli jiného,stačí buzerace od fízlů a ten provoz na silnicích.:-P

0/0
4.10.2008 20:25

Jarda

Prosím REDAKCI o reakci!!!! důležité!!!

Po přečtení článku zasílám tuto reakci:

- to že zaměstnavatel sleduje svůj majetek v pracovní době - CHÁPU A PODPORUJI

- to že má zaměstnavatel možnost monitorovat pohyb zaměstnance v soukromé době (tj. po pracovní době) v případě že má zaměstnanec uzavřenou smlouvu o užívání vozu i k soukromým účelům se svým zaměstnavatelem (což je mu řádně každý měsíc daněno a strháváno z platu) - NEMOHU PODPOŘIT NEB JE TO V ROZPORU SE ZÁKONEM O OCHRANĚ OSOBNÍCH DAT, ÚDAJŮ A TAKÉ SOUKROMÍ!!! V TAKOVÉM PŘÍPADĚ MUSÍ MÍT ZAMĚSTNAVATEL POVOLENÍ (PÍSEMNÝ SOUHLAS) OD ZAMĚSTNANCE ABY HO MOHL "FÍZLOVAT"  I V SOUKROMÍ!!!! - souhlasíte???

- Prosím tímto redakci o získání vyjádření právníka nebo jiné kompetentní osoby, která se může k tomuto tvrzení vyjádřit...

0/0
16.9.2008 16:39

Petr

Re: Prosím REDAKCI o reakci!!!! důležité!!!

Máme car controly a pokud jedu soukromě, tak vypínám a pak vykazuju jako soukromé jízdy.....

Pokud jedu služebně, tak zapínám a pak jsem teprve pod kotrolou....

Jednoduchý.....ne?

0/0
22.9.2008 14:14

matysek-k

Re: Re: Prosím REDAKCI o reakci!!!! důležité!!!

R^ přesně tak

0/0
29.9.2008 10:15

jb

jen houšť !!!

instalovat čip rovnou pod kůži !

myslící šéfové si potom rozeberou ty lidi,kteří chtějí jen "pracovat",raději oželí 2000,-,když je někdo pozdraví,pochválí ,na záchodě je nebude přez kameru sledovat nějaký frikulín a v padesáti letech se budou prezentovat jen výsledky práce a ne hendikepem v golfu nebo smysluplně využité pauzy na oběd :-) 

0/0
13.9.2008 11:41

jb

antiBaťa

kdo kontroluje kontrolory ?nekontrolují moc dlouho ?

Nynější šéf se již neptá :"Jak se máš?Co děti ? " ,ale :" Nemáš něco s prostatou ?Byl jsi 6x čůrat ,případně -to této restaurace už nechoď - 12.května jsi byl odpoledne 4x na záchodě  ..."

Jestli je toto trend pro zvyšování výkonů otroků,tak vzhůru do Albánie (Y)

0/0
13.9.2008 11:20

Jerry Seinfeld

Re: antiBaťa

Mate moznost pracovat jinde, kde ruzne poflakovani v pracovni dobe toleruji.

Anebo zacnete sam podnikat, a platte svym pracovnikum i za to, kdyz stravi z 8 hodin pracovni doby 1,5 hodiny na zachode, nebo "na zachode". Jiste na trhu velmi dobre uspejete ;-)

0/0
13.9.2008 17:46

Michal V.

CCS imonitor

V mé firmě se vystřídalo pár systémů na sledování vozidel. Od Car Controlu, přes webdispečing až po CCS imonitor. Spolupráci s oběma předchozíma firmama jsem byl nucen ukončit pro neřešení problémů, které se během provozu vyskytly. Až teď, co jsem nechal do vozidel namontovat systém od firmy CCS, jsem spokojen. Problémy se občas sice vyskytnou, ale dokáží je obratem řešit R^. Líbí se mi i to, že nabízejí tzv. offline jednotky. Takže zaměstnanci, co si nepřejí být sledovaní, vyfasují toto zařízení, které jednou za měsíc odevzdají v účtárně. Nicméně ti zaměstnanci co mají jen offline sledování nedostávají tzv. bonus soukromé kilometry.

Mám spočítáno, že tímto systémem dosahuji dlouhodobě o 25% nižší spotřeby PHM a cca 10% zvýšení pracovních výkonů našeho teamu. Z ušetřených peněz něco dostanou zaměstnanci "zpátky" ve formě vyšších prémií a zbytek jde do lepšího vybavení firmy. 

0/0
12.9.2008 23:56

erben3

Re: CCS imonitor

Dobrá a hlavně "nenápadná" reklama ;-D;-D

0/0
13.9.2008 9:54

Vapch

Dotaz na autora článku...

Vážený pane Horáčku, mám dotaz:

Kolik Vám zaplatila společnost Telefonica O2 za propagaci své služby Car Control ?

Nebo to platila F&B  Company za Patriota? Nebo obě dvě ?

Kolik takhle stojí "neplacená" reklama v masmédiích ?

Díky za odpověď 

0/0
12.9.2008 18:09

FH

Re: Dotaz na autora článku...

Vážený, do toho Vám nic není. Jestli s tím máte problém, nečtěte to:-)

0/0
12.9.2008 23:44

jb

Re: Re: Dotaz na autora článku...

myslím,že se mýlíte. Pokud něco propagujete,měl by být Váš "nezávislý" článek nadepsán jako placená reklama,aby si nezáludní čitatelé nemysleli,že je pravdivý...(Y)

0/0
13.9.2008 16:30

Fingold

U nás ve firmě si na to všichni zvykli,

navíc to pomáhá dispečerům s vytěžováním, protože mají bezprostřední analýzu pohybu aut po republice i Evropě a nemusejí obvolávat všechny, kteří kupř. ráno vyjeli na sev.Moravu, kdo je nejlíž obci XY.

A ještě jeden pohled. Před půl rokem nám v Bratislavě ukradli auťák i se zakázkou. Do tří hodin jsme ho měli díky GPS zpátky a jeden lapka z etniky, které není radno na těchto stránkách jmenovat, nestačil náklad ani rozprodat.

0/0
12.9.2008 17:24

123-1

Firma Hruby

Melo by se to dat do aut vsem silencum z firmy Hruby, co jezdi s temi bilymi renaulty (je to velke jako avie) pro albert .. kdyz uvidite silence s bilym nakladackem, co jede jako vrah, je to na 70% auto firmy Hruby co jede pro albert ... kdo jezdite denne po praze, date mi za pravdu

0/0
12.9.2008 17:06

renn

Jedna taková perlička

Než jsme ve firmě spustili oficiální monitoring sl.vozů pomocí GPS, měli jsme na jednom z aut od dodavatele systému naistalované skyté sledování.

Výpis z knihy jízd vypadal následovně : ujeto 210 metrů, 5 minut pauza, ujeto 210 metrů zpět z výchozího bodu, 7min pauza, ujeto 210 metrů,9 min pauza ujeto 212 metrů......takhle se to opakovalo 6x zhruba ve stejný čas celý měsíc.

Překlad : Franta přijde do práce nasedne a jede do sámošky vzdálené cca 200m pro gáblík, pak dorazí Pepa sedne do služební Fabky a jede si pro gáblík....postupně přichází necelá celá parta a každý si jede sólo pro gáblík........

0/0
12.9.2008 16:39

Petr

Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

Jako každá věc má i sledování pohybu vozidel 2 strany.Na jedné straně firma ušetří,neboť nedochází k černým jízdám (samozřejmě za předpokladu,že náklady na zařízení a jeho provoz nepřevyšují úspory),na druhé straně dochází k omezení zaměstnanců z důvodu sledování.Toto může být velký problém,neboť všichni zaměstananci jsou bráni jako potenciální podvodníci,které je třeba kontrolovat a to může některým,zejména poctivým, vadit.Tento krok může způsobit,že ti poctiví kvůli tomuto opatření z firmy odejdou,což může být pro firmu velká ztráta,zejména pokud se jedná o dobré zaměstnance s dobrými až velmi dobrými výsledky.Proto si myslím, že je třeba zavedení tohoto kroku ve firmě velmi zvážit,aby neudělal více škody,než užitku.Pokud je fiorma velká,je samozřejmé,že kontrola provozu aut je komlikovanější,ale u malých firem s několika vozy se dá zneživání služebních vozidel řešit lépe,např. větší kontrolou nadřízených.Ale ono je jednodušší instalovat GPS,než se více zajímat o práci podřízených.

0/0
12.9.2008 16:37

zdenda

Re: Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

Milý Petře, obavy, o kterých píšeš jsou liché, pokud je ve firmě správně nastaven systém odměňování a bonusů.

Já byl také jeden z těch, kteří ještě před dvěma lety nadával na nová opatření. My jsme kromě systému GPS vyfasovali ještě čipy, kvůli autorizování řidiče, které jsou přenosné a byly posléze projeny s docházkovým systémem. Tohle brblání my vydrželo pouze do okamžiku než jsem na výplatní pásce za pololetní odměny našel o 18.000,- víc než předcházející rok při stejném objemu práce. Když mi pak člověk z obchodního oddělení ukázal, jaké konkrétní úspory se na jeho zakázkách projevily v kategorii PHM a odpracované hodiny, pochopil jsem, že jsem celou předchozí dobu rozdával s úsměvem nevědomých své peníze všech vykukům, zlodějíčkům a příživníčkům.

0/0
12.9.2008 17:07

hnusil

Re: Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

bla bla bla bla, sledovani pohybu sluzebnich vozidel neni smirovani, ani podezirani. To muzes napr. ve fabrikach chctit zrusit pichacky ci ctecky karet, protoze sledujes, zda se zamestnanec v pracovni dobe pohybuje po pracovisti, coz v pripade sledovani firemnich aut neni nic jineho. Pokud ma nekdo pocit, ze si o nem vedeni mysli, ze je podvodnik, tak je bud nemocny, nebo nema ciste svedomi.

0/0
12.9.2008 17:08

master_jarek

Re: Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

poctivej urcite neodejde - tomu jen ubyde administrativa. I nepoctivemu muze zamestnavatel dat jisty limit na soukrome jizdy, ktere za nej bude hradit. O smirovani nemuze byt rec, protoze v rezimu off pristroj nic nevysila

0/0
12.9.2008 17:11

OndraTM

Re: Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

....jde o to, na čem se zaměstvatel a zaměstnanec dohodnou. Má-li vůz pro určený pro osobní použití, je v pohodě a klidu a má ušetřenou práci s vyplňováním knihy jízd.  Jinak přínosy jsou jednoznačné. Ono častokrát úplně stačí vyhlásit, že to v autech je ..., nainstalovat to ve skutečnosti jen do pár a ostaní si nedovolí podvádět ..ne teda tolik. Hlavně si ale myslím, že je to o rozumném přístupu a vzájemné dohodě.

0/0
12.9.2008 17:11

Franco

Re: Re: Použití této kontroly je třeba dobře zvážit

No, nainstalovat to jen někam můžete, ale pak ti, kteří GPS nemají, musí vypisovat knihu jízd (aby měl FÚ co konftrolovat?). Ale jinak souhlas, pomůže to oběma stranám. :-)

0/0
12.9.2008 23:48

KROKODYL

iDNES objevilo Ameriku :)

ach jo :)

0/0
12.9.2008 16:13

Michal

záleží na firmě

Šéfuji 30 lidem kteří mají osobní auta a všichni řidiči vědí že je sledujeme. Vím že si občas zajedou na nákup nebo co já vím ale když to nepřehání tak to toleruji. Někdy se stane že potřebujeme přesčas, který jsem nenahlásil dopředu tak všichni bez problému pomůžou. Ono něco za něco a já to beru že je to malinký benefit že si půjčí na chvilku služební auto.

0/0
12.9.2008 15:54

Rafton

Re: záleží na firmě

Kolik času vám zabere, to porovnávání?

0/0
12.9.2008 16:17

Michal

Re: Re: záleží na firmě

1x týdně 30minut víc ne..

0/0
12.9.2008 16:42

Veronika

Re: Re: záleží na firmě

Šéfík trošku přehání. Většinou to kontroluji já a za 10minut není co řešit. Je ale pravda že opravdu tolerujeme nějaký ten km na víc. Máme tu super partu řidičů takže oni vědí co si můžou dovolit a co už ne.

0/0
12.9.2008 17:00

Ludek_II

Re: Re: Re: záleží na firmě

A jsi dobrá kontrolorka ? A kluci z party tě pak taky kontrolují ? Myslím podvozek ;-)

0/0
13.9.2008 10:38

jb

Re: Re: Re: záleží na firmě

co děláte zbylých 20 minut,o kterých si šéf myslí,že kontrolujete ? :))))

Kontroluje to někdo :))))))))))))))))))))))))

0/0
13.9.2008 11:24

firesnake

Re: záleží na firmě

U vás se "nahlašují přesčasy" ? Já myslel, že lidský zdroj pracuje, dokud mu vedoucí milostivě nesdělí, že je pro dnešek hotovo. Jinak ty "pavouky" máme taky a samozřejmě - na to, aby někdo "sledoval" jestli jsem na SC ujel 298 nabo 313 km firma nemá lidi (to totiž taky něco stojí, pravda?) - a "ejčár" to dělat nebude. Mimo jiné taky proto, že sice "buzerácia jest", ale aby mi něco ukázalo, která je ta jediná optimální cesta, na to už jaksi nezbylo. Ohledně šetření PHM - zamyslel se někdo nad tím, že množství spotřebovaného paliva nezávisí jen na počtu km, ale i na stylu (neplést s rychlostí) jízdy? Pokud někam jedu a nespěchám (typicky když se vracím z jednání apod.) nemusím jet po dálnici 160 jak prase .

0/0
14.9.2008 10:04

goober

Zásadní informace

Článek hezký, ale chybí zásadní informace, jak takový systém funguje, resp. jak jsou data o provozi přenášena. Pomocí GPRS, radiových vln....?

0/0
12.9.2008 15:54

Alena

Re: Zásadní informace

GPRS, SMS, datovým spojením.

0/0
12.9.2008 15:55

goober

Re: Re: Zásadní informace

To jsem si myslel... U SMS je pitomé, že se platí za každý dotaz.. Když je sledování kontinuální, má to větší význam...

0/0
12.9.2008 15:59

Alena

Re: Re: Re: Zásadní informace

Záleží, jaký máte tarif, ale v pohodě se vejdete do 1MBa dat měsíčně. Pokud budete sledovat v Čechách a nastavíte si optimální parametry sledování. V cizině je to kvůli roomingu dražší, tam je lepší sledování přes SMS, tj., když auto dorazí do nějakého cíle, odešle SMS (např.). těch režimů je možné ale nastavit víc.

0/0
12.9.2008 16:04

goober

Re: Re: Re: Re: Zásadní informace

To se v případě O2 musí platit navíc i data? Myslel jsem, že to je již v ceně paušálu...

0/0
12.9.2008 16:12

Alena

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní informace

Je to věc tarifu. Proto to nelze spatra říct.

0/0
12.9.2008 16:16

damon

jj, jedině kvituji

je to výhoda proti zlodějíčkům ... R^ Ohlídat tu bandu, co krade naftu a jezdí si kam chce je těžké !

0/0
12.9.2008 15:53

jahodove_ticho

cena

mimochodem 10 000 instalace a měsíčně 350 kaček... to je sakra o dost levnější než Sherlog. Nešlo by to využít i jako "alarm"?

0/0
12.9.2008 15:47

Alena

Re: cena

šlo

0/0
12.9.2008 15:48

bejby

Re: Re: cena

ale není to k tomu primárně určeno :)

0/0
12.9.2008 17:21

jahodove_ticho

u nás

ve firmě jsou vozidl atak yvybavena GPS monitoringem. Problém jsme měl jediný. 185km/h prý není povoleno. Ale pokuta ani stržené body od šéfa nebyly :))

0/0
12.9.2008 15:46

adviser

úspora

Kde je ta úspora? Co se ušetří na nějakých těch kilometrech se na druhé straně zaplatí zaměstnanci, který GPS kontroluje a vyhodnocuje. Knihu jízd nebo stasku si vyplní každý řidič sá. Úspora možná, ale až od určitého počtu aut. To proto, aby se mohl zaplatit onen zaměstnanec.

0/0
12.9.2008 15:41

unga dunga

Re: úspora

zaměstanec je až na druhém místě, to si zapamatuj

0/0
12.9.2008 15:55

Jonathan

Re: úspora

20 lidí průměr 6000 km měsíčně. U služebních aut není problém, aby večer auto předal kámošovi a jezdil černý tágo. Je vidět, že nemáš pod sebou desítku lidí s působností po celé ČR. Km sleduje účtárna, která dělala i papírové výkazy knihy jízd. Divil by jsi se, jak narostly soukromé kilometry v evidenci. Jo, levá je levá a to nám jde, ne ?:-©

0/0
12.9.2008 16:13

Rafton

Re: Re: úspora

Do první bouračky nebo když si tágo objedná jeho šéf :-)

0/0
12.9.2008 16:20

Jonathan

Re: Re: Re: úspora

Hodně lidí to riskne. Já osobně zažil ve firmě dva týpky, který lítali po nocích. Přesně do bouračky:-PR^

0/0
12.9.2008 16:32

IceLander

nevyhody

me do auta podobny system namontovali a pak se zacali divit tem vyuctovanim

kdyz jsem jezdil do centra prahy, tak jsem jel metrem, do knihy jizd napsal tech 25km tam a zpet a dostal jsem zpatky to, co jsem dal za listek

ted musim jet autem, protoze to jinak nejde vyuctovat a firma misto cca 60Kc za benzin zaplati 60Kc za benzin plus 300-400Kc za parkovani

tech cest do centra mam klidne 15 mesicne, takze misto 900Kc mam ted za tyhle cesty vyuctovani 5000 .. a to se firme urcite vyplati..

0/0
12.9.2008 15:29

milan

Re: nevyhody

No to je teda pěkná blbost - stačí firmě říct, ať ti koupí lístky na MHD, ne? ;)

0/0
12.9.2008 15:34

Ex-treme

Re: Re: nevyhody

moje firma mi řekla, že se jim to bude blbě zaúčtovávat, neboť mám firemní auto a tak mám jezdit jím a ne MHD.

0/0
12.9.2008 15:40

IceLander

Re: Re: Re: nevyhody

presne tak..

0/0
12.9.2008 15:50

IceLander

Re: Re: nevyhody

a pak je jeste jedna vec, kterou hlida financak a to jestli dane auto sluzebne najede mam pocit 1500km za ctvrt roku nebo pul roku nebo tak neco

protoze jinak se neda odepisovat (ale to by vam spis vysvetlil nejaky danovy poradce, vim jenom, ze neco takoveho tam je..)

0/0
12.9.2008 15:52







Najdete na iDNES.cz