Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Znevýhodnění železnice je mýtus, řekl zástupce dopravců

V pátek odpoledne by ze silnic mohly zmizet kamiony. Dopravci mají ale jinou vizi než politici. Víkendový zákaz jim nevadí, s pátkem ale nesouhlasí a navrhli jen zákaz předjíždění. "Nikde v okolních zemích neexistuje!" řekl tajemník sdružení ČESMAD Martin Špryňar. Čtěte jeho odpovědi čtenářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luke

Doporucuji tento clanek

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008090602

zde je tato problematika pekne rozebrana ;-)

0/0
17.9.2008 0:12

ČeStNý PřEdSeDa

a teď by prosil tu O Červené Karkulce

0/0
16.9.2008 17:19

czechian

Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Velká část nákladu, co se dnes vozí kamiony, by mohla jezdit po železnici. To by ovšem chtělo nějakou koncepci v rámci EU. V USA to funguje, jelikož tam lze přepravovat na tisíce kilometrů v rámci jedné sítě. V Evropě se takhle dá dojet maximálně na hranice jednoho státu a vše je úplně jinak. Rv

0/0
16.9.2008 15:19

VL

Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Ale to by chtělo jednu základní změnu. V přepravě nákladů se železnice už hezky dlouho orientuje na to, přepravit jedním vlakem 1000 tun uhlí, 500 tun cementu jako jednu zásilku jednomu odběrateli.

Použitelná koncepce by podle mě znamenala nákladní rychlíky přepravující kontejnery po hlavních trasách, v intervalech tak 1 hodina, průměrná rychlost nad 100 km/h, síť nakládacích a vykládacích stanic, kde by bylo možno složit kontejner na náklaďák  tak, aby doprava ze stanice k odběrateli, nedo od dodavatele na stanici netrvala nikdy déle než jednu hodinu, možnost příjemců i odesilatelů sledovat kde kontejner je. Další podmínktou by bylo na území ČR, SRN a Rakouska řešení jako má jedna firma dodávající kancelářské potřeby: "do 24 hodin, nebo zdarma". 

Tohle je ovšem nerealizovatelné se současnými ČD. U nich platí, dnes podáš, za měsíc hledáš a doufáš, že zásilku nikdo cestou neukradne nebo nevykrade, nepoškodí atd.

0/0
16.9.2008 15:33

quenya

Re: Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Píšete neskutečný bláboly, tohle není realizovatelný nikde na světě, a pominu-li to, že nákladní dopravu dělá u ČD její dceřinná firma ČD Cargo, tak tady máme dalších x dopravců!!!!! Proč nenadáváte na OKDD, Viamont Cargo, event. BF Logistics , UNIDO a další ???????Navíc problém je fakt v tom, že silnice platí jen na mýtných úsecích, kdežto železnice za každý vagon, byť by se hnul o metr na sebenší lokálce - mýtus  a lež je to, co praví ČESMAD .

0/0
16.9.2008 15:41

czechian

Re: Re: Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Realizovatelné to je.ÖBB a Hupac AG už takové služby provozují v Rakousku a Švýcarsku. V Rakousku údajně ročně takto přepraví 250tis. kamionů. To ovšem chce podpořit tento systém v rámci celé EU. Málokterý řidič kamionu ovšem bude čekat na vlak při 100km úseku. Rv Kdyby ale mohl najet na vlak v Istanbulu a sjet z něj až v místě dodání někde v západní Evropě, to by byla jiná. R^

0/0
16.9.2008 15:55

.

Re: Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní doprav

tohle je sice krasna predstava, jenze ponekud obtizne realizovatelna, protoze pres den je zeleznice v okoli svych uzlu vytizena na maximum, takze narvat tam nejaky nakladni rychliky by dost dobre neslo..

0/0
16.9.2008 15:56

drevak_patlak

Re: Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Jezdit s nákladním vlakem víc jak 100 km/h je z fyzikálního hlediska ptákovina (ani kamióny tak rychle nejezdí). Kinetická a odporová energie už je prostě příliš velká. Nákaldní vlaky mají rezervy jinde, v nedostatečné nebo osobními vlaky vyčerpané infrsatruktuře (to platí zejména kolem Prahy) a v prostojích na hranicích kvůli nekompatibilitě tratí a lokomotiv.

0/0
17.9.2008 0:21

Charlie

Re: Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Bože pán je odborník, jistě od modré armády ....

0/0
30.9.2008 12:47

culeto

Re: Chtělo by to nějakou koncepci řešení nákladní dopravy

Ale strýčku nevíš o čem mluvíš, samozřejmě že existují firmy, které dělají transit sever jih , vychod zapad kontejnery a jen část dopravy je po silnici. Ale tot řešení nezpůsobí změnu v hustotě dopravy v ČR. Pokud se podíváš na průměrnou přepravní vzdálenost na železnici je téměř 4 větší než v nákladní přepravě. Těžko lze očekávat, že železnice přijme taková opatření, aby byla konkurenční na velmi krátkých trasách tzn do 40 km. Paradoxem je , že železnice neparticipuje na rozšíření EU, což je vidět na téměř nulovém růstu tranzitních přepravních výkonů.

Pradoxem to lze nazývat pro to, že nexistují žádné relevantní  skutečnosti, které by tot o mohly způsobit, kromě zkostnatělé struktury polostátních evropských železnic.

0/0
16.9.2008 17:02

Pepa z Lhoty

Jak může Česmad vyjednávat za všechny se svým chlebodárcem?

Vedení česmadu = majitelé kamionů a autobusů = naprosto nemožná pozice pro vyjednávání se státem. Těžko můžete k něčemu nutit někoho, kdo vám nepřímo (protože se to přímo nesmí) živí podnikání?.... Každej z nich má náklaďáky a k tomu autobusy - samozřejmě dotovaný...

Chceš zlobit? Hmmm - že bychom ti zkrouhli dotace? Né, vlastně počkej, my ti je jenom zdržíme... Že ti pak krachne kamionová doprava? Ty snad využíváš dotace na autobusovou dopravu na výživu kamionů? Tu máš přes prsty...

Jak chtěj z týhle pozice něco vyjednat?Rv

0/0
16.9.2008 15:16

_gravedigger_

Re: Jak může Česmad vyjednávat za všechny se svým chlebodárcem?

na kamionovou dopravu zadne dotace nejsou. naopak ze zdaneni a myta se dotuje ledacos jineho

0/0
16.9.2008 16:21

culeto

Re: Jak může Česmad vyjednávat za všechny se svým chlebodárcem?

SSorry, ale kolik je přesně firem , které provozují oba druhy dopravy ve vedení ČESMADU ? Já vím o jedné. Pokud jsem dobře informován, tak většina firem, které se zabývaly oběma druhy přepravy, postupně MKD utlumovaly, či utlumují. Takže z velkých autobusových přepravců ,kteří mají oba druhy přepravy zůstavají Jihotrans,ICOM a FTL, které myslím ani není členem ČESMADU ad 1. Čili v tomto případě stát není a nemůže být chlebodárcem. Myslím si, že je relevantní,když ČESMAD jedná ( a ne sám) o podmínkách, které určují,jakým způsobem bude omezeno podnikání jednotlivých jeho členů.

0/0
16.9.2008 16:33

Smil

Kamiony

kamiony na dalnice vubec nemusi, v kazdem mestecku mame zeleznici!

0/0
16.9.2008 15:08

gotzur

S pátkem nesouhlasí. Nikde v okolních zemích neexistuje!

No a co?

0/0
16.9.2008 15:02

tnx

Re: S pátkem nesouhlasí. Nikde v okolních zemích neexistuje!

Presne. Asi zadna okolni zeme neni natolik transitni a s natolik slabou dalnicni siti jako my.

0/0
16.9.2008 16:36

Chce to víc !

 Proč to tak kouskovat ? Zákaz kamionů od pátečního poledne do nedělní půlnoci, ať jsou s rodinama !

0/0
16.9.2008 14:59

gotzur

Re: Chce to víc !

Souhlas.R^

0/0
16.9.2008 15:03

Pro Forma

Re: Chce to víc !

Ne ne... Nelibi se vam zakaz vikendoveho jezdeni? Tak dostanete zakaz pondeli 0,00 - nedele 24,00, holoubci! Kontejnery pekne na zeleznici a povolit jizdy jen z mista odeslani/prijeti na nejblizsi nadrazi. Tranzitni dopravu na zeleznici povinne. Jenze to by Kapsch nedovolil...;-€

0/0
16.9.2008 15:06

_gravedigger_

Re: Re: Chce to víc !

hlavne by to nikdo z nas spotrebitelu nebyl ochoten platit.

0/0
16.9.2008 16:23

EWCZ+

Re: Chce to víc !

Obavam se, ze to by s dnesni zeleznici nedojelo nic a nikam. Mne stacilo, kdyz jsem se pred dvema lety musela dopravovat vlakem do Nemecka. 14 hodin cesty zpestreno litanim po nastupistich, zpozdenim, zmeskanymi spoji. Ze ja blb radsi neletela, to trva hodinu...

0/0
25.10.2008 13:10

Jiřik

Re: Chce to víc !

On takovej kontejner po nástupištích nelítá a nekouká na pragotrony, odkud mu kam jede ten nákladní expres. To je doménou lidí, kteří se nejsou schopní domluvit...

0/0
11.11.2008 6:01

Mr_GoGo

Mytne je z principu

spatne nastavene, napr. ve Svycarsku je vyse mytneho zavisla i na vzdalenosti, takze se progresivne zveda s ujetymi kilometry. Tim padem pro lokalni prepravu je akceptovatelna, pro tranzit je motivaci prelozit na vlak.

0/0
16.9.2008 14:58

jamming

O CO JIM JDE?

proc se porad dopravci vztekaji? co jim vadi? o penize neprijdou tak vo co gou?

0/0
16.9.2008 14:51

Radek1979

úsměnvý to článek

blb brusík si vymejšlí ptákoviny a ostatní se na tom přiživují. Zakazování výstavby vodních cest, je asi největší prasárna na lidi co tenhle ubožák předvedl. Volná cesta Hamburg - Pardubice, by silnicím a lidem neuvěřitelně ulevila, nejen Pardubicím ale i Kolínu a všem velkejm fabrikám které tahají tuny materiálu nyní kamionama. Stačí si spočítat jedna a jedna a je jasné, proč se tato možnost neřeší. Brusík obhajuje názor,neohrozíme dvě druhy žab ať raději trpí statisíce lidí, jo není nad kvalitně úplatného ekoteroristu. Nedávo se dělal test jak dotáhnout kamiony z Hamburgu do Pce po železnici. Nějakým nepochpitelným důvodem vlak na hranice dojel v pohodě, ale cesta od hranic do Pce trvala 3x déle než ceta hamburg hranice. Není tady něco špatně? Pomalu každá velká fabrika v okolí, ať v Kolíně tak v Pce má vlastní vlečku :-/

0/0
16.9.2008 14:42

jack95

Re: úsměnvý to článek

Zelení jako celek jsou stejně nebezpeční jako komuniste za dob první republiky. Tak jako komunistům byla lhostejná sociální spravedlnost tak zeleným je lhostejná příroda. Oběma však strašně záleží na tom mít politickou moc rozhodovat, zakazovat, nařizovat a hlavně vše danit a zabírat. Celkem si dovedu i představit koncetrační tábory kam Zelení zavřou ty co nechtějí třídit odpad.

0/0
16.9.2008 14:54

drevak_patlak

Re: úsměnvý to článek

VOdní cesta je velmi pomalá. Většina dnes přepravovaného zboží by stejně jezdila nadále kamióny. Železnice má velké rezervy, předpokládám, že problém s Vámi zmiňovaným vlakem byl zejména při průjezdu buď rozkopaným uzlem Praha (t.č. jednokolejka u Běchovic) nebo rozkopaným (a teď už skoro dodělaným) uzlem Kolín. Česká železniční infrastruktura má svoje úzká hrdla, na jejichž odstranění se jakž takž pracuje, ale po dobu výstavby je to ještě horší.

0/0
17.9.2008 0:27

AKSAMIT

Zeleznice neni nijak znevyhodnena...

jo,lobistovi pro silnice tohle budu urcite verit............;-D

0/0
16.9.2008 14:33

drevak_patlak

Re: Zeleznice neni nijak znevyhodnena...

Vedení ČESMADu jsou nehorázní demagogové, místy až lháři. I když tento pán rozhodně nemá na jeho kolegu Felixe, který si svého času kladl otázku, zda vůbec železnici potřebujeme a jako příklad uvedl kvalitní spojení na trase Vlašim-Třemošnice. Je to banda tupců, já bych jim nevěřil ani nos mezi očima.

0/0
17.9.2008 0:30

josef

předjíždění

Každý víkend jsem svědkem jak kamion vybočí ze stoupacího pruhu a začne předjíždět.V kopci u bývalého motorestu Naháč je to běžná věc,zažil jsem tam i kamiony ve všech třech pruzích.Jestli se nemýlím,tak kde je dálnice dvouproudá a to je skoro D1celá,tak stejně kamiony předjíždět nesmí.Nechápu tudíž o jakou dobrou vůli z Vaší strany jde.

0/0
16.9.2008 13:58

Martin22

Nemám rád kamiony

Chápu že vozí důležité věci pro nás všechny, ale situace na silnicích se stává neúnosnou. Hlavně by měl někdo vybudovat nějakou koncepci přepravy po železnici. Takhle to stejně dál nepůjde - taky kvůli tomu, že jsme ve středu Evropy.

Navíc jsem se bavil cca před měsícem se sousedem - řidičem kamionu, a vstávaly mi vlasy hrůzou na hlavě. Vykládal, kolik kilometrů už prospal, že řídí ve stoje, radio nahlas a nakonec stejně usíná, ale jinak že to nejde, že se prostě musí jet.

Kamiony nesnáším čím dál víc. Jakékoliv omezení podporuji.

0/0
16.9.2008 13:49

Smějící se bestie

Re: Nemám rád kamiony

R^ 100% souhlas a podpora!

0/0
16.9.2008 14:53

Bubla

Pryč se zákazy!

Autodoprava je druh podnikání. Zakažmě tedy taxikářům jezdit v noci, majitelům obchodních domů určíme pracovní dobu, kadřnicím určíme koho mají česat a koho ne! Omezení kamionů je výmysl pražských zelených kteří už neví jak by se zviditelnili. V těch kamionech jezdí otcové od rodin a ti také chtějí být o víkendu s rodinou. Navíc kamiony zásobují tuto zemi potravinami a zbožím které všichni potřebujeme pro své žpohodlné žití.  Aťsse přizpůsobí chalupáři kteří jezdí z Prahy devastovat krajinu na venkov. Vše se dělá jenom pro pražskou verbeš.Autodopravci schopte se a ukažte svou sílu. Ať pan Bursík vidí že se nedáte!;-O8-o;-D

0/0
16.9.2008 13:48

jamming

Re: Pryč se zákazy!

co to tady meles ty demagogu. srovnavat kadernice s kamionama. tak at jsou doma s rodicema, nemusi jezdit o vikendu. nepotrebuju v nedeli rano jogurt z portugalska. kdyby neohrozovali ostatni ridice, tak at si jezdi. ale v patek odpo a v nedeli bych jim to zakazal. nevim prosti cemu se vlastne vztekaji. o penize neprijdou.

0/0
16.9.2008 14:51

copřík

Re: Pryč se zákazy!

Jo takhle, po D1 jezdí v pátek do Brna a Ostravy jen pražská verbež co? A v neděli na druhou stranu. Ty vypadáš, že dálnici znáš jen ze zpráv TV NOVA, tak raději mlč (Y)

0/0
16.9.2008 14:55

Copr

Re: Pryč se zákazy!

Jeden takový otec má článek hned vedle. S protézou, pod práškama zabil 2 jiné.

0/0
16.9.2008 15:23

Dan

Re: Pryč se zákazy!

Ano, jsem taky proti zákazům. Na druhou stranu by každý měl zaplatit věškeré náklady a to včetně škod na životní prostředí ! A to do poslední koruny !

0/0
16.9.2008 15:40

SBU

Zásobují nám obchody.

Bohužel, nenávidím je na komunikacích také, ale zásobují nám obchody a fabriky. Takže musí být nějaká rozumná dohoda. Ten zákaz předjíždění by za pokus určitě stál.

0/0
16.9.2008 13:00

Smějící se bestie

Re: Zásobují nám obchody.

Kdo to bude hlídat? A kdo dodržovat???

0/0
16.9.2008 14:54

copřík

Re: Zásobují nám obchody.

Ten zákaz v nějaké podobě existuje a vůbec se nedodržuje, takže tady je jednoduše krok na straně dopravců. Vždyť oni žádný ústupek pro kompromis nenabízejí.

0/0
16.9.2008 14:57

Josef

Předjíždění

Zásadní problém je přítomnost kamionů v pátek na dálnici, ne předjíždění!

0/0
16.9.2008 12:32

vymrzovač

a zase jsme se nedozvěděli......

...jaká jsou pravidla v okolních zemích EU,kde ovšem mají rozvinutou síť dálnic. Kamion se kupuje za stejnou cenu,nafta taky,tak proč ne stejné podmínky jako v EU

0/0
16.9.2008 12:29

klokan

Zákaz nic neřeší,

a je to hloupost. Toto omezení je tak dobré pouze pro pražské chalupáře. Dokud nebudeme mít silniční síť tak, že bude odpovídat tomu, že jmse tranzitní země, tak to bude vypadat stále stejně nebo hůř. A těm bláhovým, co si myslí, že lze nahradit kamiony železnicí, tak jim přeju, aby šli pracovat do logistické firmy a vyzkoušeli si to sami na sobě. V současnosti nikdo nechce držet zásoby na skladě, neboť je to velmi drahé (mimochodem i zdaněné!), a tak kamiony na silnici po celé Evropě tyto sklady nahrazují.

0/0
16.9.2008 12:28

hotovson

Re: Zákaz nic neřeší,

nepripada vam to uchylne, presunout sklady na silnice? ja vim, je to pro soukromou firmu levnejsi, skladovat na verejnem prostranstvi...

0/0
16.9.2008 12:54

culeto

Re: Re: Zákaz nic neřeší,

Panebože, úchylný je Váš příspěvek.Dokážete si představit , že ke každé té manufaktuře (které tady za 15 let nemusí být) přistavíte, pardon vybetonujete 15 000 m čtverečních plochy ? BTW skladování na veřejném prostranství je blábol.

0/0
16.9.2008 16:42

sf2

Zákaz nic neřeší, jádro problému

A tady je jádro problému..

Pokud by firma která něco dováží či vyváží, používala železnici jako  výhradní spůsob přepravy svých výrobků, tak by v tomto případě měl stát udělat jistou daňovou úlevu za to,  že nezatěžuje silnice a dálnice a věřím, že by to byla správná motivace.. A ještě by ročně stát ušetřil na výdajích za opravy a údržbu komunikací... 

0/0
16.9.2008 22:31

drevak_patlak

Re: Zákaz nic neřeší,

Ano, kamióny nám nahrazují sklady. Dělá se to, ale globálně je to špatně.

0/0
17.9.2008 0:33

jarda

Se zákazem nesouhlasím

Nejsem řidič kamionu, ale jezdím denně. Přesto si myslím, že je zákaz pouhým terorem zelených a autodopravci by měli uělat to samé, co v Chile v roce 1979. Začala stávka autodopravců a rudý Allende padl. To samé je dnes třeba udělat se zelenými.

0/0
16.9.2008 12:28

vymrzovač

Re: Se zákazem nesouhlasím

chcete rovné podmínky s ostatníma,nebo ne?  Tak si dejte volné víkendy jako my,můžete ležet a odpočívat na chalupě,a potom nebudete usínat za volantem:-/

0/0
16.9.2008 12:31

c6502

Re: Se zákazem nesouhlasím

Allende padl v '79? A po stavce autodopravcu?... Ma ty prostoto! Rv

0/0
16.9.2008 12:38







Najdete na iDNES.cz