Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státu se nelíbí drahé autodíly

Servisy málo lidem nabízejí možnost využití neznačkových dílů nebo dílů od druhovýrobců. Tvrdí to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který více než rok zkoumal celý český trh s automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Není neoriginál jako neoriginál

Ne vždy musíte s neoriginálem šlápnout vedle, jde o to, že se můžete vyhnout těm několika nenažraným mezičlánkům, přes které vede cesta originálního dílu do autorizovaného servisu. Např. spojková sada většiny evropských aut nese značku LUK, SACHS, Valeo, ale jde o to, jestli je koupena ve "značkové" krabici např. se štítkem značek koncernu VW za 12 tis. a nebo přímo v krabici s názvem skutečného výrobce za polovinu. A nekupte identický díl za polovinu R^

0/0
19.9.2008 18:25

Petan

Drahé autodíly

Vše, co tu je napsáno je pravda. Článek jinak hezky popisuje, že tady je problém, ale nikdo s tím nic stejně neudělá. Nenažranost servisů je velká.

Mám možnost porovnávat ceny náhradích  dílu pro Audi v € a CZK, a někdy se nestačím divit, kolik si dovozci a autorizované servisy připočítají k ceně v €. Někdy to je až 100%. Dokonce nejsou schopni, když k nim přijdu, najít správný náhradní díl pro dané vozidlo. 

Co se týče náhradních dílů, tak vetšina dílů s označením orignálních dílů VW/AUDI/SKODA stejně dělají jiné firmy.

No a teď k dalšímu problému, který se týká téhle oblasti. Kdyby autorizované servisy alespoň dělali kvalitně, tak by to asi spoustě lidem nevadilo. Moje zkušenosti ale jsou úplně jiné. Stále mě nestačí udivovat profesionalita AUDI servisů. Nedokáží správně diagnostikovat a opravovat, a ještě si za to řeknou horentní sumy.

Domnívá se tedy, že ten problém je ještě hlubší a obávám se, že je bez řešení. Dokud někdo neklepne přes prsty dovozce, tak se nic nezmění.

0/0
19.9.2008 10:22

Ramon68

"Originální díly" ?!

Když budu chtít druhovýrobu nepolezu do servisu Škoda.

Ono ani originální náhradní díly nejsou stejné, snad si nemyslíte, že se vyrábí např. stejný tlumič pro Škovku do výroby a "originální náhradní díl", moc bych se divil, kdyby použité materiály  byly stejné, mohl by někdo třeba udělat nějaký test, vymontovat jeden z auta, koupit originál a druhovýrobu bůh ví jak by to dopadlo ?! :-/

PS:Bodejť by neměla Škoda zisky když jeden tlumič se vyrobí za cca 200, prodá škodovce za 500 a ta ho prodává za 1000 a víc jako originální. Zkuste si kolik by stálo auto z originálních dílů :-) ;-D;-€

0/0
19.9.2008 0:23

pepa

proto nechci nové auto

Ve Š120 zapomenu v kastlíku peněženku s 15000kč, vím, že tam druhý den bude, že tam bude i to auto a občas ho zapomenu i odemčený.

Když se náhodou cestou porouchá, nemusím volat odtahovku, vystačím si sám se sadou klíčů a šroubováků. Náhradní díly za babku.

Pro provoz stačí obyčejný benzín, obyčejný olej, obyčejná brzdová kapalina, ...

Když s ním nedejbože havaruju, škoda nebude veliká. Při každém natankování plné nádrže se cena auta zdvojnásobuje.

Nemůže se porouchat řídící jednotka ani jiná elektronika ve vozidle, stačí když bude fungovat kromě motoru jen pár dalších věcí okolo a auto pojede. Můžu jet pohodovou jízdu kdykoliv, aniž bych vzbuzoval pozornost, stačí plato vajíček na zadní okno a čepici na hlavu.:-)

0/0
18.9.2008 20:48

pilot

Re: proto nechci nové auto

U mě je min. hranice Š Felicie.  Š 120 v dnešní dopravě není konkurenčně schopná,  stává se  brzdou ostatních účastníku a navíc bez katalyzátoru smrdí .

0/0
18.9.2008 21:05

brights

Servis

Kamarádce prasknul chladič v A2, v servisu Škoda jí tam dali chladič z Fabie (myslím, že říkala Fabie) a stál ji třetinu ceny než v servisu Audi. Je to úplně stejný chladič:-) Brzdové obložení má z Felicie (ta A2 má už taky nějaký ten rok za sebou), taky nesrovnatelně levnější, než kdyby na těch destičkách byly čtři kroužky. Takže je asi jasné, že ty díly se vyrábějí v jedné fabrice, na jeden se dá značka Audi, na druhý VW, na třetí Škoda a na čtvrtý si výrobce dá svou značku a cena se pak "tvoří" podle té nálepky.

0/0
18.9.2008 17:54

Chris Kelvin

Ale nabízejí!

Jenom o tom zákazníkům "zapomínají" říci a nechají si zaplatit drahé originální ;-D

0/0
18.9.2008 17:27

onyx

Tlumice perování

poradte kde bych mohl sehnat neznackove tlumice perovani,popripade jmeno..diky moc za odpoved

0/0
18.9.2008 17:20

veskawesi

bezva

me daleko vic draha cena elektriny....jsem moc rad ze ma CEZ rekordni zisky...jednou jde cena nahoru kvuli drahe rope, jindy kvuli uhli...ted jde cena dolu...a elektrina (jejda) zapomela bleskove zareagovat....asi si doma postavim rotoped s dynamem

0/0
18.9.2008 16:37

meko

Výrobci neznačkových dílu asi málo inzerují ...

... ze je nikdo nezná, prodávat pod pohrúžkou státního molochu by chtěl každej blbec.

0/0
18.9.2008 13:30

XXX

ceny servisních dílů

Nevím jak je to s cenama u jiných dílů, ale my vyrábíme díl, který prodáváme za cca 22EUR (stejný díl jde přímo do aut tak i náhraďáky) a v prodejně náhradních dílů je za zhruba 6300CZK. A to jsem se neptal na cenu ve značkovém servisu.

0/0
18.9.2008 12:12

kantor

pišme česky

"Automobilky však odmítají, že by zakazovali "

nelíbilo by se vám, vážený autore ve slově zakazovali v této souvislosti spíše y?

0/0
18.9.2008 10:25

Luba

značkový díl?

žádná automobilka nevyrábí díly do aut. Ty vyrábí renomovaný výrobce a pak je jen zabalí budťo do "originálního balení" s názvem automobilky, nebo stejný díl zabalí i do své krabičky a prodává jej v after marketu. Co je tedy originální díl?  Rozdíl je jen v ceně, protože brzdové destičky v krabičce s názvem automobilky jsou i dvojnásobně dražší než v krabičce s názvem výrobce. A kvalita je přitom totožná. Pak jsou samozřejmě plagiáty s Číny a odjinud, ale to do normálního auta fakt nepatří!Rv

0/0
18.9.2008 10:21

Tonda Chobot

Re: značkový díl?

To není úplně pravda. Díly se dají koupit od celé řady výrobců a je velký rozdíl v životnosti. Například výfuky, brzdové destičky, brzdové kotouče, mohou mít rozdíl v životnosti klidně 1:4 i víc. Koukat se jenom na ceny je nesmysl. Zajímalo by mě, kde se ouředníci ouřadu pro potlačování hospodářské soutěže tak rychle naučili znát kvalitu různých značek autodílů, když výrobců jsou desítky a dílů stovky až tisíce...

Zase jeden blábol stádních ouředníků,aby měli čím zdůvodnit proč bychom jim z našich krvavě vydřených daní měli platit astronomické platy.

0/0
18.9.2008 11:33

pepan

Re: Re: značkový díl?

Jasně. Například origo výfuk na felicii mi vydržel 3 roky, pak jsem si koupil neorigo asi za poloviční cenu, teď je mu pět let, ujel už dvakrát víc a vypadá, jako ten "originální" po dvou měsících. Totéž se žárovkama, stěračema, manžetama, atd..

Takže záleží taky na značce. Škodovka montuje morálně zastaralá auta z mimotolerančních dílů, a podle toho to vypadá.

0/0
18.9.2008 11:58

meko

Re: Re: Re: značkový díl?

s těma neoriginálníma dílama mám bohudík stejnou zkušenost, v drtivé většině minimálně lepši kvalita

0/0
18.9.2008 13:33

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Re: značkový díl?

Jenže zrovna felda není úplně standardní auto, tam je každý běžný díl z aftermarketu lepší než originál. U toyoty už by něco takového neplatilo.

0/0
18.9.2008 17:30

Hujop

Automobilové odvětví je mocné a nenažrané...

Je proto úplně jedno, na co bude stát poukazovat a co by případně mohl regulovat. Když se zlevní díly, zdarží se např. práce v servisech nebo celá nová auta atd... Zkrátka zisk v auto-moto nesmí a nemůže klesnout - to je zákon.:-/ (Vždyť souboj EU vs mobilní operátoři je vyrovnaný. Umíte si představit souboj protektorát ČR vs VW? Se nám vysmějou.)

0/0
18.9.2008 10:18

Esctoday

///

Tak je to spravne, tak to ma byt. Zatocme s temi zlodejskymi zmetky z autoservisu !R^

0/0
18.9.2008 9:52

kawasaki

origo

Dáváme služební auto do značkového servisu škoda každý rok. Origo výfuk vydrží 2 roky, origo stěrače 6 měsíců (potom už opravdu nevidíte na cestu). Tam opravdu nejsou mechanici, ale montéři a demontéři, neco se posere tak se to vymění, do že se to dá opravit nikoho nezajímá část zisku tvoří rabat na díl.

0/0
18.9.2008 9:22

cdr

skoda je opravdu skoda

Zatekalo mi do originalniho stresniho okenka. V servisu zjistili zavadu v zaviracim mechanismu(snek) ale ze slovy, ze tento typ uz Skoda nema a pokud nahodou sezenou nahradni dil, tak vyjde na 800 kc bez DPH ale ze to vypada na nove okynko za 4500 Kc, jenze se muze stat ze bude male. Nelenil jsem a zavolal jsem vyrobci zaviraciho systemu a do tydne jsem mel nahradni dil za 451 s DPH i postovnym. Takze potom nekup to ve Skoda servisu. Skoda mluvit.

0/0
18.9.2008 8:29

vymrzovac

Sůra asi nemá auto.......

.....do ZNAČKOVÉHO servisu půjdu tehdy,když budu požadovat ZNAČKOVÉ díly a plnou záruku DVA roky na ND.  Jen blázen by ve značkovém servise použil např.polský neznačkový tlumič výfuku,který bude za rok prorezavělý. Od toho se ZNAČKOVÝ servis jmenuje ZNAČKOVÝ.   Samozřejmě,že i do svého VW a Škody dávám i neznačkové díly,ale potom nelezu do značkového servisu,ale ke známému automechanikovi,který má i levnější práci. I mezi těmito díly ale vybírám,a např.turecký kulový čep,na kterám ušetřím 110korun,mi za to nestojí. Je třeba rozlišovat,zda jsou díly z Polska,Turecka,Číny nebo Itálie,Španělska či Česka

0/0
18.9.2008 8:10

hnusil

Re: Sůra asi nemá auto.......

plnou zaruku dostanes i na "neznackove" dily.

0/0
18.9.2008 8:13

vymrzovac

Re: Re: Sůra asi nemá auto.......

to je sice pravda,ale běž do krámu reklamovat prorezavělej výfuk nebo odrbanej stěrač. Možná bys uspěl u prasklý polský prachovky na poloose:-/

0/0
18.9.2008 8:18

trip

Re: Sůra asi nemá auto.......

to mas pravdu-.....ale zaroven od servisu pozaduji ZNACKOVOU kvalitu provedeni prace....ne aby to vypadalo, ze to delal Lojza........a kdyz tak porovnavam....do znackoveho servisu jiz nechodim.....nema chut platit premrstene ceny za odflaknutou praci....

0/0
18.9.2008 8:30

vymrzovač

Re: Re: Sůra asi nemá auto.......

problém je v tom,že ve značkových servisech(teď konkrétně mám na mysli Škoda VW v HK) zbyli pouze ti Lojzové,protože ti,co za něco stáli,si udělali svoji autodílnu,pořídili si "nějakou" diagnostiku od PC přes  Vasila k bosch,a začali dělat sami na sebe. Dát si auto např. do "Palace" znamenalo zadělat si na pěkně drahej problém.Já tam byl naposled na výměnu spojky na Feldě,či co,a oni kvůli tomu půlili převodovku (asi jim to spadlo na zem,debilům),stálo mě to 10litrů. Nebo jsem si zavolat toho jejich "anděla",nebyl schopnej zdiagnostikovat ani vadnej palec rozdělovače,naúčtoval 7kilo a doporučil mi,že si to mám nechat odtáhnout do servisuRvtak takovej "značkovej" teda už nikdy

0/0
18.9.2008 9:12

trip

Re: Re: Re: Sůra asi nemá auto.......

prave to je naprd.....vjednom novem servisu v nasem meste jsem si zjistil vybaveni porovnal ho se znackovym servisem a vyslo mi to stejne....maximalne nejake extreme drahe pocitacove programy nemaji.....a od te doby strkam prasaka i fobii jedine tam.....cena prace je polovicni....a kvalita? rychle a kvalitne......a hlavne.....privezu auto...odvezou me kam chcia pak mi privezou auto kam chci....

0/0
18.9.2008 11:46

?

Mě taky ne

Mě se taky drahé origoš autodíly nelíbí, proto po uplynutí záruky opouštím značkové servisy a auto servisuji tam, kde neorigoš sami nabídnou (asi není překvapení, že je u nich pořád plno, zatímco ve značkovém servisu mě vzali kolikrát hned)

0/0
18.9.2008 8:08

houba_

zakaznik

ma narok zadat neoriginalni dil ... podle ktereho zakona mu ho ale musi znackovy servis nabuidnout?? jestli se to nekomu nelibi, muze jit kamkoli jinam, zcela nechapu, proc se UOHS zabyva takovou debiIitou

0/0
18.9.2008 7:26

xble

Re: zakaznik

přesně... kartel mezi benzinkama vyřešit nedokážou, tam to bije přímo do očí.

To je jako by u McDonalda museli mít i noname hamburgery ... Ani nevím jestli to sem psát, UOHS by se toho mohl chytit :-)

0/0
18.9.2008 8:06

vymrzovac

Re: Re: zakaznik

měli by se zabývat tím,jak ve "značkových" prodejnách adidas prodavači prodávají padělky od rákosníků:-/

0/0
18.9.2008 8:13

barumkoudopatniku

Re: zakaznik

Taky nechápu co je komu do toho. Celé tohle socializující se panoptikum ( mám na mysli hlavně EU) krůček po krůčku začínat připravovat obyvatele na to, že jsou vlastně blbci a je jen něco málo vyvolených, kteří vědí co je pro občany nejlepší, ale za to, že se o občana budou starat, tak ten jim na oplátku musí nechat co nejvíce moci a do ničeho nestrakat frňák. Stačí když se na společenském dění bude podílet tím, že platí daně.

A  k věcné části článku. Mám osm let staré auto, jezdím jenom do značkového servisu a kdybych třeba na vyměněných destičkách neviděl jméno firmy, tak jedu zpátky a chci výměnu.

Myslím si, že u kvalitních aut si zanačkový servis ani nedovolí nabídnout díl v kvalitě Made in Chaina. Každý normální zákazník by je s tím asi vyhodil.

Něco jiného je to asi u starších a levnějších aut, ale ti zase tak moc nejezdí do značkových servisů.

Takže každé zboží si najde svého kupce, tak taky nechápu co tam byrokratická instituce zase řeší za zbytečnost.

0/0
18.9.2008 8:18

vymrzovač

Re: Re: zakaznik

tak můj 7let starej VW Golf IV považuju za starej a bez problémů jezdím k soukromníkovi,protože je to stejný jak oktávka...nemám s tím problém;-)

0/0
18.9.2008 9:21

barumkoudopatniku

Re: Re: Re: zakaznik

Ale jo, já svoje auto taky považuje za starší i když rozhodně ostudu na silnici nedělá. U autech z koncernu VW je to možné z důvodu postavení Škoda na našem trhu a jisté kompatibility.

Ale se svojí V70 raději jezdím do značkového. Ale jak jsem psal, každý svéprávný si najde své a nemusí k tomu mít ÚHOS za (Y)

0/0
18.9.2008 10:04

superpata

Re: Re: zakaznik

Made in China

0/0
18.9.2008 11:04

Troll

Re: zakaznik

o to tu nejde, oni ti nemusí nabídnout druhovýrobu, jen ti musí umožnit používat i tyto díly.... takže pokud tam přijedeš s tímto dílem, že ho chceš vyměnit, tak tě nesmí poslat pryč.

0/0
18.9.2008 9:35

mpes

Re: Re: zakaznik

ale nedostaneš záruku na ten díl, dostaneš jenom záruku na práci a ta je tuším jenom 3 měsíce?

0/0
18.9.2008 10:22

chilis

díky

díky, ale no name díly dost často postrádájí proti originálu kvalitu... kdo chce hrát ruletu, ať ji hraje...  a k těm garážmistrum...proč asi nenabízí originál...protože na neznačkovém díle, který mají z polska mají mnohem větší vývar než kdyby vám nabídli originál...

0/0
18.9.2008 7:18

?

Re: díky

třeba u plechařiny je originál opravdu nutný. Tam jde o život ;-D, stejně tak jako světla atd.

0/0
18.9.2008 8:09

traveller

Re: díky

Značkové i neznačkové díly mnohokrát vyrábí stejná firma - jen ty značkové mají značku a jsou dražší. To potvrdí mnoho servisních techniků.

0/0
18.9.2008 8:19

Xladi

Předražujou všechno

Třeba i blbej olej. 500 za litr sudovýho, když tam chcete vyměnit to se mi zdá hodně, kdyby v tom byla i práce, tak by se to dalo, ale tu si připočítaj zvlášť. Jedná se o značkový autosalon se servisem tuzemského výrobce automobilů.;-€

0/0
18.9.2008 6:35

xble

Re: Předražujou všechno

když si dovezeš svůj olej, tak ti tam dají ten tvůj... Jenom chtít.

0/0
18.9.2008 8:07

vymrzovač

Re: Předražujou všechno

4l kanystr oleje z Parama pořídíš za 250.(teda pokud nechceš 100%synťák)...z toho ale servis nevydělá tři kilaRv

0/0
18.9.2008 9:18

Muf007

Díly

K neznačkovým dílům je třeba podotknout, že ne všechny se na všechny vyrábí a někdy nezbyde než sáhnout po originále. Na druhou stranu neznám neznačkového mechanika, který by mi na prvním místě cpal origoše. Naopak velmi často nebídne srovnání značka v. no name a doporučí co by dělal on. Možná mám jen štěstí.:-)

0/0
18.9.2008 6:23

Muf007

Re: Díly

.. na všechny TYPY AUT vyrábí ... ;-)

0/0
18.9.2008 6:24

Pajas

Re: Re: Díly

Dobře když si myslíš sežen mi plechařinu na Subaru Libero neznačkovou- blatníky, lemy, podběhy a tak...Napiš pak na Zeletice@seznam.cz co jsi našel i s odkazem;-O

0/0
18.9.2008 10:07







Najdete na iDNES.cz