Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj pomůže drahám, bude je ale pokutovat i za chybějící mýdlo

Na záchodě musí téct voda, nesmí scházet toaletní papír a mýdlo. Všechna okna se musí dát otevřít lehkým pohybem. Tak by měly vypadat vlaky, které jezdí na severu Čech. Pokud České dráhy tyto i další podmínky dodrží, mohou se těšit na finanční injekci ve výši 35 milionů od Ústeckého kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venoch

to jsou mi zpravy

Neco tak samozrejmeho, co dava kraj do dodatku, to je fakt jen obrazek toho, jak CD vypadaji. Jsem ted v Koreji a tady jezdi ty pomalejsi vlaky 160 (coz je rychlost naseho slavneho Pendolina) a ty rychlejsi 300, (KTX). Muzu si v nem pripojit internet a kazdou hodinku projde slecna, ukloni se, popreje hezky den a obcas projede jina pani s vozickem, kde si muzu koupit neco k snedku. Na obrazovce mi hlasi stanici a jedine zpozdeni, co jsm zazil bylo minus jedna minuta. Koupit listky muzete pres internet, samozrejme s mistenkou....Zachody jsou ciste, voda na piti zadarmo a tahove veci jako toaletni papir, vsude cisto......kde to jsme, v Cine, v Africe asi jeste nekde jinde? Jo, az mi zase nejaky CD chytrak bude rikat at se probudim a nevykladam pohadky, tak at se podiva na http://info.korail.com/2007/eng/eng_index.jsp tam to ma cerne na bilem, pokud umi cist. A podobne je to v Japonsku....

0/0
22.9.2008 2:07

modem

.

Co to je za kravinu? Pokuta za chybející mýdlo a sracák? V ČR se krade všechno i mýdlo a sracák.Stačí jeden týpek,který si řekne"a mám to zadara" a je pokuta? To jako průvodčí při kažkém průchodu vladem bude fotit důkaz,že to tam bylo?Nebo tahat krosnu se sracáky a mýdly?

0/0
21.9.2008 17:40

venoch

Re: .

Jo, treba bude tahat krosnu se sracaky a s mydly, proc ne? Stejny argument by se dal pouzit v jakemkoliv supermarketu, v jakemkoliv mekaci, v jakekoliv restauraci. Proc zrovna CD ma byt vyjimkou? Odpovim si sam, protoze je to polosocialisticky podnik, kteremu nezalezi na zakaznikovi. Cestovat ve spine se zpozdenim, to je neco, co je mu vlastni.

0/0
22.9.2008 2:12

Kadel

Platit za luxus

Jé a kdo na to přišel??;-OTo je myslim standartem aby na wc byl panapr či mýdlo, nebo že by to mohlo jezdit na čas a ne luxusem za příplatek od krajů8-o.Celkem by mě zajímalo, jak se bude "tvořit" pokuta, stejně to je a bude jen bubu na ten zasr..... podnik. Český dráhy nic nezastraší, pohrozej, že zrušej spoje nebo že si zastávkujou a pic, korunky budou.Myslim,že by se to mělo uvolnit pro soukr.subjekty, ale to je asi jen můj názor či tomu zase až tak nerozumím.;-(

0/0
21.9.2008 14:10

Paflik,

Re: Platit za luxus

ono je to cele smesne .. smysl pokut ktere plati statni podnik statu nevidim - co da na pokutach o to si rekne na dotacich - zmena zadna.. je to socialisticky moloch, teple mistecko pro kreteny z odboru kteri umi akorat natahovat ruce o penize a stavkovat protoze vi ze nicim jinym nez parazitovanim se neuzivi, a cerna dira na penize.. privatizace je jedinou cestou ke zmene (ovsem je treba ji dukladne naplanovat aby nakonec cely moloch nezustal jen s jinym majitelem)

0/0
21.9.2008 14:37

houba_

Re: Re: Platit za luxus

1.CD neni statni podnik ale akciovka

2.i kdyby byl statni podnik, tak neni pravda, ze co zaplati na pokutach o to dostane na "dotacich" - vyse pokut samozrejme nema vliv na nakladovost provozovani dopravy a od teto nakladovosti se odvijeji ceny za dopravu

3.rika se tomu sice dotace, ale neni to dotace, jedna se o platbu za dodanou sluzbu. Pokud by stat/kraj tuto sluzbu neobjednal, tak nebudes vlakem jezdit, protze bys na to nemel (a nemel bys ani na autobus)

4.stavka je sice neprijemna, ale zcela legitimni zpusob k prosazeni pozadavku.

0/0
21.9.2008 15:28

RO

Re: Re: Re: Platit za luxus

Není to náhodou akciovka, které je stoprocentním nebo alespoň většinovým vlastníkem stát? Železnici jako veřejnou službu stát nikdy padnout nenechá, jinými slovy pokuty čd udělené se rozplynou v dotacích, byť to nebude přímo..

0/0
21.9.2008 15:31

houba_

Re: Re: Re: Re: Platit za luxus

je to akciovka, kde vestinovym vlastnikem je stat - to nic nemeni na to, ze je to akciovka, ze vyse pokut nema vliv na cenu verejnou dopravu,

zapomente konecne na dotace - to je anachronismus, uz davnio neplati, dnes cena za dopravu kalkuluje, nikoliv jednostrane diktuje

0/0
21.9.2008 15:48

venoch

Re: Re: Re: Re: Re: Platit za luxus

Rikejte tomu jak chcete, ale:

1) At je forma podnikani jakakoliv, stat je majoritni vlastnik

2) Ze jsou drahy v zoufalem stavu kvuli spine, zpozdeni a urovni cestovani, a pro hodne lidi, vcetne me kvuli tomu nepouzitelne je neoddiskutovatelny fakt.

3) Veskere ostatni veci jako je to akciovka, je to dotace, neni to dotace, to je jen hrani si se slovicky a na podstate veci to nic nemeni.

4) Presto, ze je takova situace, tak na drahy doplacime z dani vsichi.

0/0
22.9.2008 2:22

Fučida

Re: Re: Re: Platit za luxus

ad 3) A nejde spíš o různé mimořádné jednorázové neúčelové dotace, na které ty dráhy pořád natahují ruku (za tuhou zimu, za mírnou zimu atd.) a stát pro klid duše vždycky dosype?

Dotace na jednotlivé linky jsou snad jasné.

0/0
21.9.2008 16:26

Paflik,

Re: Re: Re: Platit za luxus

1. vlastnena statem - jakekoliv naklady vcetne pokut nese stat - a udelovat sam sobe pokuty je nesmysl (pokud neni pokuta udelena primo osobam zodpovednym)

3. ne je to dotace - z penez ukradenych na danich i tem kteri onu "sluzbu" nevyuzivaji"

Kdyby se do toho stat nesr*l tak tu davno funguje konkurencni prostredi nekolika dopravcu nabizejici sluzbu kvalitnejsi a levnejsi nez kdy stat dosahne.

4. ne, vypoved je legitimni zpusob - ovsem stare kadry moc dobre vi ze o jejich line zadky na trhu zajem neni a tudiz se zuby nechty snazi drzet statniho cecku stavkovanim // ti ostatni by diky privatizaci ziskali moznost pracovat pro soukrome dopravce za mnohem lepsich podminek

0/0
21.9.2008 16:30

kladnyhrdina

Re: Platit za luxus

O luxusu v článku nic nepíšou, to jsi se zmýlil. Jinak článek je o regionálních vlacích, nikoliv dálkových. Srovnej s regionálním linkovým autobusem:

1. Okno otevřeš lehkým pohybem kladivem a mýdlo tam nenajdeš, protože tam není WC.

2. Bus dopravci dostávají od kraje pokrytou celou ztrátu + přiměřený zisk (podnikání bez starosti, po silnici si jezdím zadarmo).

Drážní dopravci dostávají jen část ztráty, zbytek si až do loňska dofinancovávaly ze ziskové nákladní dopravy. Ta je teď v Cargu a najednou není z čeho. ČD platí státu za osobní vlak přes 30 Kč za kilometr jako "mýtné" - náklady na DC si pokryje.

Údržbu regionálních silnic platí kraj a do nákladů na autobusy ji "zapomíná" poměrnou částí započítat.

0/0
21.9.2008 15:34

Kadel

Re: Re: Platit za luxus

Heeeeeej já nechtěl spustit hádku, jen jsem napsal svůj názor.Prostě nic bych jim nedával.To by pak mohl každý řadový podnikatel kterýmu se nedaří dávat stát k soudu či po něm chtít peníze na dorovnání vejdělku.Ještě, že to ZATIM nejde;-D

0/0
21.9.2008 15:53

a8n

Re: Re: Re: Platit za luxus

Ten řadový podnikatel poskytuje státu nějakou službu (nemyslím tím placení daní a zaměstnávání lidí)?

0/0
21.9.2008 21:01

cejkis

ČD zase prodělá

Neboť podpis smlouvy znamená vyhodit stávající vozový park do šrotu....a za 35mil nekoupí ani jeden city elephant

0/0
21.9.2008 13:09

Řebíček na hlavičku

To není moc

35 milionů, na půl roku? Tolik dneska stojí jedna nová tramvaj. To je fakt vytrnhou takovýhle drobásky?

0/0
21.9.2008 12:43

Yaroukh

Re: To není moc

Může to znamenat rozdíl mezi ziskovostí a ztrátovostí.

0/0
21.9.2008 12:46

houba_

Re: To není moc

teh 35M ma pokryt jen zvysene naklady. ze si kraj za tu cenu dokazal uzavrit dalsi podminky je jen fajn, otazkou, jak chteji CD tyt podminky zajistit

0/0
21.9.2008 15:30

trotl

Lidi neblázněte

Jestliže ty vlaky umyjí tak po nich nic nezůstane.

0/0
21.9.2008 12:10

Yaroukh

Re: Lidi neblázněte

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.9.2008 12:30

kk

Košičan - vlak hrůzy

Když bývá zpoždění osobáku, mám možnost volit alternativně košičan. Přesto raději čekávám na zpožděný osobák. Bojím se totiž žloutenky a tuberkulózy. V takové devastaci a špíně je to pravděpodobné. Proto vítám snahy krajů o jakousi politiku cukru a hlavně biče vůči ČD.

0/0
21.9.2008 12:00

Jarda

Re: Košičan - vlak hrůzy

Vy jste s ním asi dlouho nejel, že? Současný Košičan je trochu jiná liga, než býval kdysi.

0/0
21.9.2008 13:31

Hihotac

Re: Re: Košičan - vlak hrůzy

Ten pan jel vlakem tak pred 10 lety , aspon jde videt jaci lide nejvic hazou spinu na CD. Me osobne nevadi ani tak cena jizdenek jako pristup personalu CD k svemu zamestnani, preplnenost nekterych nejvice frekventovanych spoju a zadny pokus o reseni v podobe vyssi prepravni kapacity, nesmyslny boj o prepravu na trati Praha - Brno , zneuzivani pozice na trati Praha - Ostrava. Kdyz si vemu ze listek pro dve osoby z Parize do Bordo jde poridit za mene nez kolik stoji u nas cesta z Prahy do Ostravy ( a to stoji proti sobe TGV versus Pendolino ) pripada mi remcani drah o stratovosti jako detinska neschopnost.

0/0
21.9.2008 13:55

VL

Re: Re: Košičan - vlak hrůzy

Košičan už není "Cikánský expres"?

0/0
21.9.2008 13:58

Fučida

Re: Re: Re: Košičan - vlak hrůzy

Nee, cikáni teď jezděj nočníma rychlíkama, zejména Šíravou. Taky proto se jí říká Černobyl.

0/0
21.9.2008 16:23

děndě

Re: Re: Košičan - vlak hrůzy

jela jsem s ním před 2 roky a byl to vlak hrůzy. nejhorší, že personál se ani neobjevil? Že by se báli?

0/0
24.9.2008 10:25

Petr

Kdyby chtěl plzeňský kraj čisté sedačky...

...z Plzně na Cheb by nevyjel jediný rychlík. :-/

0/0
21.9.2008 11:57

Miistr

Jsem pro

ať klidně jsou pokuty pro ČD, ale v tom případě chci, aby i zaměstnanci ČD mohli tvrdě pokutovat cestující, kteří znečišťují vagóny a prostory ČD. To, že za nepořádek na dráze můžou jenom zaměstnanci je jen zcestná myšlenka. Většinu nepořádku ve vlaku mají na svědomí samotní cestující.

0/0
21.9.2008 11:18

NAVSTEVAK

Re: Jsem pro

Na ten dozor maji CD zamestnancu vice nez dost. 40.000 lidi se nekde uakazt musi.

0/0
21.9.2008 11:31

Petr

Re: Jsem pro

Ne vždy za špínu mohou cestující! (oblíbená výmluva) Např. na špinavá Bčka (to není znečištění cestujícími, to je zažraná špína léta nemytých vozů) na chebských rychlících do Plzně jsem si obálce stěžoval v lednu a červnu (na ty samé vozy) a ty špíny jezdí pořád, bez toho, že by sedačky aspoň z dálky viděly hadr a Savo.

0/0
21.9.2008 12:01

Fučida

Re: Re: Jsem pro

Nic překvapivého. Na R422 Cassovia jezdí z Bohumína do Prahy jedno Ačko už od dubna s poblitým oknem (naštěstí zvenčí). A ajznboňákům je to fuk.

0/0
21.9.2008 16:22

Ppetig

Jestli to alespoň trochu pomůže

tak jsem jen a jen pro. Ne že by se zpožděními měli problém jenom ČD, to běžná záležitost i pro TGV, ale ty čistota je vážně dost zásadní.

0/0
21.9.2008 11:04

Taffey

Peníze-jediná možnost, jak dojít k nápravě.

Nesouhlasím ale s tím, aby se peníze do dráhy vlévaly. Spíš jde o osobní zodpovědnost menežmentu. Jak je možné, že ČD jsou v takovém stavu, že jsou zasrané záchody, nefunkční umývadla, zpoždění, že je to pro vlaky na západě nepochopitelné a generální ředitel ČD má třísettisícový plat? To je naprosto nehorázné. Já vlakem již léta nejezdím. Ale kolem nádraží se pohybuji a vozívám k odjezdu rodinu. A když vidím, že vlak má odjezd, řekněme v 10:00, ale osazenstvo vlaku se teprve v deset šourá po nástupišti, zabil bych tu sebranku. Vlak pak má několika minutové zpoždění, aniž vyjel z nádraží a to neopodstatněně. Projel jsem půlku světa. Ale takový bordel na železnici jsem nikder jinde nezaznamenal. S výjimkou Balkánu.

0/0
21.9.2008 11:04

__XXXX___

Re: Peníze-jediná možnost, jak dojít k nápravě.

Ale kdepak. 99% cestujících je v době odjezdu už dávno ve vlaku (pokud vlak není opožděn, že;-D). Navíc to minutové zpoždění kvůli cestujícím, by měl vlak během několika minut dohnat, to není problém

0/0
21.9.2008 12:26

Garumna

Re: Re: Peníze-jediná možnost, jak dojít k nápravě.

Mam dojem ze osazenstvem vlaku byl minen personal :-)

0/0
21.9.2008 13:14

houba_

Re: Peníze-jediná možnost, jak dojít k nápravě.

nerozumin neustalym steskum na zpozdeni vlaku - vlaky objednavane kraji dnes jiz obvykle zpozdeni nemaji, pokud neni zpusobeno jinou okolnosti (napr. nehoda, cekani na pripoj).

pohledem na babitron zjistim, ze vlaky se nam krsne zelenaji, zpozdeni maji nejvice vlaky objednane statem nebo mezinarodni (ktere si zpozdeni vezou jiz z venku) - jedine, ze by tva rodina jezdila tak casto vlaky EC

0/0
21.9.2008 15:38

venoch

Re: Re: Peníze-jediná možnost, jak dojít k nápravě.

Ja tomu nerozumim, kdyz uz pominu spinu a podobne veci....cituji...." vlaky objednavane kraji dnes jiz obvykle zpozdeni nemaji, pokud neni zpusobeno jinou okolnosti (napr. nehoda, cekani na pripoj)." Ja jsem uz druhym rokem v Koreji a Japonsku a tady jsem zpozdeni za dva roky nevidel, vysvetlete mi, jak to ze tady nikdo neceka na pripoj? Jak to, ze tu nejsou nehody? Po celou dobu dvou let??? Dokonce i v obdobi hurikanu tu jezdi vlaky presneji jak u nas.

0/0
22.9.2008 2:30

.......

Je smutné

že donutit dělat zaměstnance ČD svoji práci musí být pod sankcemi ve smlouvě kraje s drahami.

Jezdívala jsem před pár lety celkem pravidelně lokálkou Tábor - Ražice. Průvodčí pravidelně procházel soupravu. Z rychlíků vypravovaných z Prahy jsem zvyklá na smrad a špínu a sociální zařízení bych tam nepoužila ani omylem. Lokálka mě pokaždé šokovala. Mýdlo, papírové ručníky, tekoucí voda do umyvadla i splachující WC,  čistá okna i vagony, v zimě vytopené. Průvodčí v cílové stanici zlikvidoval odpadky z košů, doplnil chybějící papír.... Ve výpravní stanici na to byla úklidová četa. To samé na trati Tábor - Bechyně. Stav minulý týden.  Čisto, relativně včas odjezd - čekalo se na zpožděný rychlík.

V rychlíku přijíždějícím do Přerova a končícím v Praze - doba jízdy nad 3 hodiny -na průvodčího narazím jen zázrakem  a stav soupravy tomu odpovídáRv

Přeji severočechům rychlý návrat kultury cestování.

0/0
21.9.2008 10:34

laukums

Re: Je smutné

No já bych řekl, že takhle to bývá ve smlouvách mezi jakýmikoli dvěma subjekty. Smlouva vždy obsahuje popis předmětu smlouvy, cenu, platební podmínky a sankce. Je hloupost ostatních krajů, že si nejsou schopny toto do smlouvy prosadit.

0/0
21.9.2008 10:57

Ppetig

Re: Re: Je smutné

Souhlasím a ptám se, proč to ostatní kraje nenapadlo už dávno?

0/0
21.9.2008 11:06

........

Re: Re: Je smutné

příspěvek byl dlouhý, krátila jsem ho, vznikly nelogičnosti.

Byl o tom, že v jihočeských lokálkách už pře lety fungovalo to, co teď kotví severočeši do smlouvy. I bez nutnosti sankcí. A asi, podle nedávné zkušenosti funguje stále. Už pár let bydlím jinde a byla jsem na jihu jen na krátké návštěvě. A jen jsem srovnala minulé se současným. Na lokálkách stejně ČISTO. Narozdíl od většiny rychlíků projíždějících celou republikou. Tam buď průvodčího nepotkáte vůbec, nebo jen omylem a na dotaz na nefungující topení, bordel... jen krčí rameny,že neví, že právě nastoupil vystřídat toho co vystoupil....

Nejkouzelnější jsou výmluvy ve vlacích vypravovaných ze Slovenska. V Přerově ještě teplo, v Kojetíně už kosa a průvodčí tvrdí, že nevypnul topení, protože je to vadné už od předání na hranicích.

To celé je o lidech na trati. Zaměstnancích i klientech. Lokálky jsou osobnější, lidi se víc znají. A nejvíc zpoždění na nich vzniká při čekání lokálky na zpožděný rychlík. Protože jsou přípojem.

0/0
21.9.2008 11:50

a8n

Re: Re: Re: Je smutné

Zajímavé, Přerov-Kojetín už nějakou dobu nic ze Slovenska nejezdí. Jinak u dráhy je elektřina v drátech od přírody, takže na vypínání bych to neviděl, spíš to možná v Nezamyslicích odmítlo cucat jiný proud.

0/0
21.9.2008 21:09

sat037

ale jo,

jestli má kraj pocit, že jsou to dobře utracené peníze, tak proč ne. Dokonce i chápu, že nejde vyměnit najednou všechny vagóny za nový.

ale pořádek tam být musí a hlavně nechápu, proč jim tolerovat 5 min. zpoždění. Neříkám jednou za čas, no fajn, ale jsou tratě, kde to má zpozdění 5 min. den co den, to bych netoleroval. Dal bych, že zpoždění každého vlaku nesmí v součtu za měsíc přesáhnout řekněme 20 min., jinak pokuta

0/0
21.9.2008 10:07

vlakofil

Re: ale jo,

Pokud ti kontroloři budou chodit doopravdy, tak se žádné peníze neutratí.  Nedokážu si představit, že by ČD tyhle podmínky splnili... 

0/0
21.9.2008 10:16

ja

Re: Re: ale jo,

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
21.9.2008 12:15

Bc. Jiří Milan

Dobrá předvolební kampaň

Musím ODS pochválit. Jako předvolební kampaň jsou tyto populistické jakoby kroky trefně účelové. Ptám se: proč to neudělali dříve a co budou dělat, když tento dodatek dráhy nepodepíší?  To jako budeme chodit pěšky? Já jen aby to nedopadlo jako s autobusy v ústeckém kraji. Za nestandardní kroky hrozí úst.kraji milijonové pokuty ! A´t žije ODS v ústeckém kraji ;-D  Myslím si, že jim to voliči v ústeckém kraji ve volbách spočítají a vrátí i s úroky. Já osobně jsem z Děčína a už se těším na volby.

0/0
21.9.2008 10:07

Bc. Jiří Milan

Re: Dobrá předvolební kampaň

Omlouvám se za drobné gram.chyby. Když jsem rozčílený, tak se nesoustředím na gramatiku ;-D

0/0
21.9.2008 10:09

Aleš

Re: Re: Dobrá předvolební kampaň

Výstižné. R^

0/0
21.9.2008 10:31

Pikaso

Re: Re: Dobrá předvolební kampaň

Tak se nerozčiluj,prdne ti cévka a budeš tahat nohu.

0/0
21.9.2008 10:44

dlouhy_john_silver

Re: Re: Dobrá předvolební kampaň

Kdyz jsi rozcileny, jsi taky trochu mimo... Ten dodatek nema prece co delat s tim, jestli budou ci nebudou jezdit vlaky. Jako vsude jinde ma asi kraj s CD nasmlouvane zajisteni dopravni obsluznosti, to vse za nejakych financnich podminek plus podminek pro CD, jak by to asi melo vypadat. CD ted chtely pridat prachy, kraj rekl dobra, ale podepisete dodatek ke smlouve (zaplaceni penez navic je podminene splnenim podminek dodatku - tecka).

0/0
21.9.2008 11:01







Najdete na iDNES.cz