Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kongres ohlásil základní dohodu o záchraně bank, aby uklidnil burzy

Demokraté a republikáni v americkém Kongresu se v sobotu dohodli na základních obrysech plánu na záchranu bank. Tato zpráva by měla ochránit světové burzy před další panikou. Stále se počítá s odkoupením špatných úvěrů za 700 miliard dolarů. Dohoda ale ještě není na papíře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Jak nakoupit zlato?

jelikož nejsem žádný obchodík, tak se ptám. Jakým způsobem je možné nakoupit zlato? A nemyslím tím šperky, ale zlato např. ve formě průtu nebo spíše proutků :).

0/0
29.9.2008 9:12

Harpagon

Re: Jak nakoupit zlato?

Taky mě to zajímalo:-P.Najděte zlaté mince,kde prodávají i slitky.Existuje firma v Praze,našel jsem 2 a jedna ve Vsetíně.Jedna prodává slitky z CH,ta druhá z D.Ta z D je levnější.Nákup 2,5%marže,prodej 5%.Díval jsem se jak reagují na výkyvy podle grafu a to bylo samozřejmě pro kupujícího nevýhodné.Když se porovnají ceny 1 kg zlata např.s rokem 1970/ca 4000DM/,pracovali na to v průměru 3měsíce,dnes na 1kg zlata pracují ca.4měsíce.Jestli je to dobrá investice,jak tvrdí každý,já jsem to zavrhl,odmítám po večerech počítat mince a sledovat co jsem vydělal nebo prodělal.Někomu se to však líbí.

0/0
29.9.2008 10:29

fidel

jen zachraňujte

ale kdo zachrání vás - tj. USA jako stát?:-):-):-)

0/0
29.9.2008 7:08

laik

LOL

http://blog.foreignpolicy.com/files/images/080926_fuckers.jpg

:-)

0/0
29.9.2008 6:50

Vševěd

Předpovídám to tu již dlouho a přitroublíci nevěřili

To, co se děje,již tady předpovídám cca 5. rokem.Čím menší zásahy do ekonomiky jsou průběžně,tím hlubší jsou potom krize, a o to více potom nutí vlády k  EXTRÉMNÍM ZÁSAHŮM DO EKONOMIKY JEDNORÁZOVĚ,dělo se tak za velké HK v 30. letech, kdy stát musel USA vyvést z krize v podstatě levičáckými mechanismy a děje se tak i nyní.Proto říkám, jakmile PŘIBLBLÍCI začnou propagovat kapitalismus bez přívlastků (jediným přívlastkem se stane zisk a peníze se zhromažďuí jen směrem k horním "10 000" a jen investují, místo solidních mezd...) tedy bez zásahu státu do ekonomiky, bez rozumného sociálního systému, s rozumnými daněmi..., spějeme do sraček, krizí a ke 3. světové válce.Chybama se člověk učí, chytrej na cizích, blbej na svých a úplně pitomej se nepoučí nikdy.Konkurence o co nejnižší daně je CESTOU do PEKEL. Státní sektor totiž tlumí krize právě utrácením peněz vybraných na daních,ať již je dá lidem, nebo prostřednictvím zdr. péče.... Nyní je z těch daní ale nasype do chřtánu soukromých firem.

0/0
29.9.2008 6:10

Vševěd

Re: Předpovídám to tu již dlouho a přitroublíci nevěřili

Další moje předpovědi zde: 

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080923_164233_praha_pei

a zde:

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080928_173934_domaci_ban

Vševěd_________________________________________________________________________XXX

0/0
29.9.2008 6:26

Re: Předpovídám to tu již dlouho a přitroublíci nevěřili

;-D

0/0
29.9.2008 6:53

richu_ch

Re: Předpovídám to tu již dlouho a přitroublíci nevěřili

no nevim, ale ve Schweizu existuje konkurence o co nejnizsi dane na kantonalni a komunalni urovni (coz je ca. 85% celkove primo-danove zateze) uz od roku 1272 ... a opravdu se mi nezda, ze by Schweiz byla nekde v pekle, nebo se tam vydavala.

0/0
29.9.2008 11:19

Pilat

vykoupeni dluhu je jen oddaleni krachu

nezavisly ekonom o tom rika," prirovnejte nasi ekonomiku k rosjetemu autu smerem k propasti, ktere uz davno minulo bod kdy by mohlo jeste zastavit. Ted uz jsou jen dve alternativy, stoupnout na brzdu a zpomalene se sunout k propasti a spadnout dolu, nebo slapnout na plyn k podlaze a prodlouzit si zivot letem." jJinymi slovydollarova injekce muze zastavit kompletni krach ne dele nez sedm let. O to to pak bude horsi. Americane jsou nervoznoi a revolucne naladeni. Protoze jejich dluhy na doimy zatim nikdo neresi. Ptaji se proc vkupovat bohate bankere aby jim zustal dluh vetsi nez meli. Z Afgan. a Iraku byly povolany jednotky specializovane na poulicni nepokoje. Do armady jsou akceptovani ilegalni immigranti, Generalove a oficiri v Iraku jsou preplaceni aby si udrzeli loajalitu k vlade.Stejne tak jako serifove a vysoci policejni dustojnici.

0/0
29.9.2008 3:12

Pilat

Re: vykoupeni dluhu je jen oddaleni krachu

Na urovni okresu a mest jsou zrizovany CIA kancelare, po zemi jsou postaveny koncentracni tabory, a armada byla vybavena mikrovlnnymi dely, ktere jsou povazovany dle meziarodnich smluv jako zakazana zbran. Ve state Illinois odzbrojuji domobranu.

0/0
29.9.2008 3:14

Re: Re: vykoupeni dluhu je jen oddaleni krachu

Nelži, prosimtě.

0/0
29.9.2008 6:54

franta_straka_unban

Re: Re: Re: vykoupeni dluhu je jen oddaleni krachu

to jsou fakta holenku:-)

0/0
29.9.2008 10:33

kanadan

Re: vykoupeni dluhu je jen oddaleni krachu

General Motors uz take prosi o pomoc.Ze sracek budou muset vytahnot i Forda s Chryslerem.Nevim jak to vsechno dopadne.Pobledlej prezident uz rano o pul sedme byl na televisi uklidnovat narod.Nepomohlo to.Bursa prekotne pada.

0/0
29.9.2008 18:18

straka

jeden z duvodu

Pred lety padla burza a nastala euforie na realitnim trhu. Za par dnu se prodal barak, ktery by za normalnich okolnosti zustal bez povsimnuti. Lide se predhaneli v nabidce. Pripadl tomu kdo nabidl nejvice aniz by dal 1 dolar jako zalohu, a aniz by mel na splatky hypoteky. Obcas se dum prodal nekolix rychle za sebou a cena vzdy vylezla nahoru. Neslo pouze o komise a poplatky ktere nalezi ke koupi domu. Nez se dum prodal musel byt vymalovan, opraven, pro lepsi zisk nova kuchyn, koupelna, strecha...atd...obrovsky prisun do ekonomie. Ti co prodali chteli vetsi a lepsi. Stavelo se o 106. Ale kdo to vse platil? Investori z jinych zemi;-D......:-P

0/0
28.9.2008 22:59

2mmmm_2

Nějak se ta krize natahuje,

že by někde byla nějaká chyba, o které ještě nevíme?

0/0
28.9.2008 22:49

MrViki

Honem honem

Pánové v pondělí je čas ještě nakoupit akcie zalevno. Pak to už jen do Vánoc pojede nahoru R^

0/0
28.9.2008 22:10

franta_straka_unban

Re: Honem honem

největší krize od roku 1929 a bude vyřešená za tejden;-D

0/0
28.9.2008 22:16

MrViki

Re: Re: Honem honem

Ono už nám to tu nějakou dobu trvá, víme? Není to týden, ale tak rok.....

0/0
28.9.2008 22:25

kud

Press-TV

http://www.youtube.com/watch?v=XMrh45oDdDk  ;-)

0/0
28.9.2008 21:40

Hofos

Zábavná diskuze

Nejvíc se bavím nad výroky sockomoušků, že současná krize je důkazem nefunkčnosti volného trhu a je tedy třeba regulací. Nebo ještě lepší jsou oslavné ódy komoušizmu ;-D

Uvědomte si, že za tou krizí nestojí JEN nezodpovědnost a chamtivost bank, ale HLAVNĚ za tím stojí davy amerických socek, které si s finančním vzděláním identickým vzdělání českých socek braly úvěry, které nejsou schopny splatit. To samé se může stát i u nás, pokud by z nějakého důvodu stouply úroky u hypoték, tak by naše socky s nafixlovanýma platama v žádostech o hypo byly úplně stejně v (Y) (i když naše banky jsou možná chytřejší a opatrnější)

0/0
28.9.2008 21:11

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Zábavná diskuze

Ne, ne, modrý ubožáčku. Erudice z tebe jen čiší (ostatně jako z většiny tvých modrých soudruhů). To co se děje v USA se v Čechách stát nikdy nemůže. Protože tady trh reguluje ČNB. Navíc mi jmenuj jednu jedinou českou investiční banku. ;-D.

0/0
28.9.2008 21:25

radek_68

Re: Re: Zábavná diskuze

Obávám se, že se pletete. Pracuji v realitní kanceláři a většinu nemovitostí si během posledních let  kupovali zájemci na 100% hypotéku a dost často měli problém sehnat i 15000 Kč na rezervační zálohu. Dávaly se hypotéky každýmu, kdo měl platnou občanku a jakékoliv zaměstnání. Stačí další růst úroků a naše banky budou mít podobné problémy také...:-/

0/0
29.9.2008 0:47

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Zábavná diskuze

1. růst úrokých sazeb nastane, a to při přijetí Eura. To ví každý člověk s vychozenými 8 třídami ZŠ.

2. i kdyby byla většina modrých hypotékařů neschopná dostát svým závazkům, s našimi bankami to výrazně nezahýbe. Jsou to totiž banky UNIVERZÁLNÍ. :-)

0/0
29.9.2008 7:11

radek_68

Re: Re: Re: Re: Zábavná diskuze

Ano, jak píšete, naše banky jsou univerzální. To mě vskutku uklidnilo, hned se cítím lépe. :-P

0/0
29.9.2008 23:40

briza

Re: Zábavná diskuze

Ne, ze bys si protirecil ;-D, ale zda se mi, ze v prvni casti tvrdis, ze za to nemohou jen banky, v druhe vinis z nezodpovednosti jakesi socky a na konci priznavas, ze konecna zodpovednost za to, komu pujci a komu ne, je na bankach.

0/0
28.9.2008 21:31

franta_straka_unban

Re: Zábavná diskuze

ty socka nejseš protože ti nikdo nepučí;-DR^

0/0
28.9.2008 22:02

DOD

PLAN JE°°OK

Mam radost z toho planu jako investor a myslim,ze by si Paulson zaslouzil  Nobelovku za zachranu trhu...:-)R^

0/0
28.9.2008 21:04

franta_straka_unban

Re: PLAN JE°°OK

do tý doby než morfium přestane účinkovat a pacoš hebne definitivně:-)

0/0
28.9.2008 22:04

ELAPHURUS

Já bych se vůbec USAstánem

nezabýval....Je to stát minulosti

0/0
28.9.2008 19:29

haloradio

odborníci nesouhlasí

Odborníci plán nepodporují, přirovnávají to k píchání morfia pacientovi v předsmrtném stavu. Rovněž Američané ve výrazné většině  s plánem nesouhlasí.  Ekonomové proto navrhují následujících deset opatření:

1. Výrazně devalvovat americký dolar (USD). Nikdo dnes si není jistý, jakou má vlastní reálnou hodnotu, ale jak se zdá, takové euro by už mělo stát aspoň dva (ne-li tři) USD;

dále viz http://rokytka.bigbloger.lidovky.cz/c/51052/Co-doporucuji-ekonomove-Spojenym-statum.html

0/0
28.9.2008 19:06

Ach jo (bls1)

Re: odborníci nesouhlasí

Já se teda nezříkám toho, aby mi v předsmrtném stavu píchali morfium pro snížení utrpení. K devalvaci dolaru samozřejmě dojde i tak, ale nebude to takovým skokem. Nejsem si jistý, že by obyvatelé USA takový šok na euro za dva dolary unesli.

0/0
28.9.2008 19:35

Harpagon

Re: Re: odborníci nesouhlasí

Nejen obyvatelé US,ale Evropa by pak měla velké problémy .Ač laik,tak dolar administrativně nejde devalvovat.Pokud pominu sazby.

0/0
28.9.2008 19:47

krizi

Re: odborníci nesouhlasí

Problem  s odborniky pana Rokytky je, ze nikdo nevi, kdo tihle odbornici jsou. A dotaz "velkeho bratra" k teto otazce v diskuzi v lidovkach zustal nezodpovezen.

0/0
28.9.2008 19:50

pepa

Re: odborníci nesouhlasí

Výrazně devalvovat dolar? To by pro amerikány znamenalo velké zdražení paliv, to si nikdo na triko nevezme a raději to nechají spadnout.

0/0
28.9.2008 20:35

krizi

Re: odborníci nesouhlasí

Problem  s odborniky pana Rokytky je, ze nikdo nevi, kdo tihle odbornici jsou. A dotaz "velkeho bratra" k teto otazce v diskuzi v lidovkach zustal nezodpovezen.

0/0
28.9.2008 22:21

franta_straka_unban

Re: Re: odborníci nesouhlasí

problém se všemi odborníky je v tom že vědí prd;-)

0/0
28.9.2008 22:24

krizi

Re: odborníci nesouhlasí

Problem  s odborniky pana Rokytky je, ze nikdo nevi, kdo tihle odbornici jsou. A dotaz "velkeho bratra" k teto otazce v diskuzi v lidovkach zustal nezodpovezen.

0/0
29.9.2008 14:55

laik

dotaz

Měl bych dotaz pro chytré lidi, co tomu rozumí. Můžete mi prosím vysvětlit, kde tak najednou americký stát vzal 700 miliard dolarů pro záchranu bank? To jsou peníze, které doteď ležely někde v trezoru a byly získané od obchodních partnerů Ameriky směnou za nějaké zboží nebo služby nebo suroviny? Anebo to jsou peníze získané tak, že někdo dal prostě příkaz vytisknout dalších 700 miliard dolarů? Anebo to jsou jen taková čísilka v počítačích, která ani fyzicky neexistují? :-)

0/0
28.9.2008 18:12

maor

Ano jsou to jenom cisilka

Ale kdyby to bylo tak jednoduche jak pisete tak okolo toho nebude dvoutydeni politicka bitva.

0/0
28.9.2008 18:24

ja

Re: dotaz

c je spravne ;-)

0/0
28.9.2008 18:35

krizi

Re: Re: dotaz

Jake c je spravne? A proc je c spravne?

0/0
28.9.2008 18:40

DOD

Re: dotaz

Proto to musi schvali kongres ...protoze ty penize se ziskaji vydanim statnich dluhopisu....zvysi to dluh USA o 10 procent..je to jedina moznost zachrany a souhlasim s Buffetem a mam z toho jako invsetorR^ radost...:-)

0/0
28.9.2008 21:03

j.

Re: Re: dotaz

Jako zahranicni investor nepochybne... Zajimalo by me, jestli by jste mel stejnou radost i jako americky danovy poplatnik...

0/0
29.9.2008 7:48

Ali

Tak mám nakoupený US banky

..tak doufám, že už to bude okR^

0/0
28.9.2008 17:40

Martin Jirousek

Re: Tak mám nakoupený US banky

Já jsem v roce 2001 za všechny svoje tehdejší dolary nakoupil zlato. Taky jsem happy. :-)

0/0
28.9.2008 17:47

Svedomie

Počátek konce jednoho imperia?

Ta dohoda o záchraně bank obsahuje jednu nenápadnou zmínku, kterou tam šoupli, aby pomohli NASA ve velkém průseru - po roce 2010 nebudou mít USA žádne nosiče, kterými mohou letět na orbit k ISS.

Protože dosud platí zákon, který v rámci embarga zakazuje od Rusů nakupovat špičkové technologie, museli to připravit nenápadně, aby si to zákonodarci dle možnosti nevšimli - USA budou kupovat rakety od Rusů rakety Sojuz.

Otázka dne: Budou mit čím platit?

Zdroj:

http://www.guardian.co.uk/world/2008/sep/25/congress.spaceexploration

0/0
28.9.2008 17:23

MR H.M. PAULSON

Vazeny a vzneseny Pane,

Vazeny a vzneseny Pane,

 

Ja jsem ministr financi Spojeny Staty z Ameriky a potrebujeme zdvorile mi pomoci od nejvice cestny a moudry clovek. Ty byl jsi mi doporucen od moje dobry pritele jako vzorny osoba. Muj stat jit k bankrotovan ale brzy my zvedneme se zase. S nasim velikym stesti a pomoci moudry lidi dostaneme suma 700 miliarda dollar ktery budeme pouzit vykoupit vsechno majetek od upadly narod a pouzili ho aby startovat novy Republic.

Ale bohuzel potrebuje pristup k bankovni ucet abychom ulozit penise kde nemuze lupici a pokrivena politici videt a nalezt dokud nezacne aukci na tu majetek.

Prosim pomoz nam tak moc a ja zaplatim Tobe provisi sedmdesat milion dollar pod Tvoje laskava uschov.

0/0
28.9.2008 15:36

MR H.M. PAULSON

Re: Vazeny a vzneseny Pane,

Posli mi tvoje jmeno a cislo ucet a cislo PIN aby pristoupit a poslat mohl. Jakmile ty posles ja ulozit $70,000,000,000. Pozdeji je vezmu od Tebe $69,930,000,000 a ponecham Tobe bohata odmena za Tvuj urgent pomoc.

Ja snazive prosim ja klekat na kolena pred tebou prosim posli dnes, vec je velmi urgent.

Tvoje novy partner a novy pritel

 

Mr H.M. Paulson

0/0
28.9.2008 15:37

malej pipík

A nebylo by lepší

kdyby zanikla hotovostní měna a existovaly pouze virtuální peníze? To by se pak banky nemusely strachovat o to, že až lidé začnou vybírat peníze z bank v hojném počtu, že nebudou mít co vyplácet, ne? Pak by se jenom upravovala data v PC. Tak kde je jádro pudla?

0/0
28.9.2008 14:04

Azarael

Re: A nebylo by lepší

o tento systém banky usilují již velmi dlouho, v americe mají k němu nejblíž, protože mít u sebe velké množství peněz v hotovosti je tam bráno jako že seš kriminálník, drogový dýler a jsi automaticky podezřelý z toho, že si ty peníze ukradl nebo vydělal nelegálně, systém kde by všechno šlo jen přez účty by byl pro banky absolutně ideální, protože by tak vlastnili všechny peníze v oběhu, banky by se staly absolutními vládci vlastnícími celou ekonomiku, vlastníci bank by byli důležitější než kdokoliv z vlády, mohli by zrušit senát a podobné instituce a nahradit je zasedáním vlastníků bank, prezidentem by byl pochopitelně FED, protože je to jediná banka která vybírá peníze bez toho aby nějaké vracela. proto je suveréně nejbohatší:-/ když na to příde už to tak z větší části vlastně je;-D

0/0
28.9.2008 14:13







Najdete na iDNES.cz