Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší letošní dálniční zakázku mají čtyři firmy

Konsorcium čtyř firem vyhrálo letos dosud největší vyhlášené dálniční zakázky v Česku. Společnosti Dálniční stavby Praha, PSVS, Metrostav a Skanska DS za více než čtyři miliardy korun postaví část pražského dálničního okruhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chlupaty knedlik

Hmmm

nazorny priklad jak vybrat to nejdrazsi reseni bez ohledu na ucelnost.

0/0
30.9.2008 11:48

MuDr. Peterka

Zakázka

Na ministerstvu sedí jeden podvodník vedle druhýho a smějí se nám všem do očí.

0/0
30.9.2008 8:37

Dan

proc tak slozite?

Spise me zajima proc je obchvat budovan jako 4 prouda silnice,  kdyz kapacitne bude potreba nejmene 6 prouda silnice (bude tranzitem Brno - Plzen + se pocita s D3, Strakonickou..)... Da se rici, ze to bude hezke odstavne parkoviste..

0/0
29.9.2008 18:49

e-moe

konsorcium?

"Konsorcium" těchto 4 stavebních gigantů si prostě rozparcelovalo zakázku na 4 díly, k reálné ceně přihodili dalších 100% zisk a s tím tu soutěž vyhráli, protože žádná jiná firma by takto velkou zakázku sama vůbec nedokázala zrealizovat. Jednoduše proto, že kterákoli jiná stavební firma, která by u někoho z členů "konsorcia" poptávala alespoň část prací jako subdodávku, by byla odpálkovaná kýmkoli z členů "konsorcia" nepřiměřenou cenou... A žádná firma jednotlivě takovou zakázku zvládnou opravdu nemůže... Proto to vyhrálo "konsorcium" 4, mohli si určit libovolnou cenu,protože už další konkurenci ani neměli...

Kdyby to rozparcelování udělal sám stát a celý to rozdělil do 4-6 samostatných balíčků, dalo se to celé vysoutěžit za 60% stávající ceny...(pokud by se soutěž dělala férovým způsobem bez připuštění kartelových dohod) Jenže ministerstvu dopravy zřejmě někdo "poradil", že soutěžit takovou zakázku jako 1 celek je jitě výhodnější... Otázkou je, pro koho...

Je mi z toho zle...

0/0
29.9.2008 18:36

Dan

Re: konsorcium?

Jste velmi neprejici, mnoho uredniku bude mit za tuto zakazku peknou tropickou dovolenou a Vy jim takto kazite radost ;-)

0/0
29.9.2008 18:52

bosstanaka

Re: konsorcium?

Stavba infrastruktury v čr je jeden obrovský korupční tunel, na kterém se pakují jak stavební firmy tak úředníci ministerstva dopravy včele s panem Řebíčkem. Za ty peníze, které už šly z kapes daňových poplatníků do stavby dálnic jich tu mělo být už 2x tolik a v lepší kvalitě. Zde zaplatíme 4 mld za 9 km. To vychází kolem 440 mil na jeden km. Nedávno dokončili v Německu kus dálnice s průměrnou cenou něco přes 200 mil na km. Možná to nebyla tak náročná stavba, ale zase tam mají asi tak 3x dražší pracovní sílu. Hnus

0/0
29.9.2008 18:58

qescob

Semafor

v Belgii se kříží 2 dálnice klasickým semaforem.... je to normálně v polích.... pochopitelně dlouho před touto křižovatkou bylo několik světelných upozornění, že se blíží SVĚTLA.... to jen k těm diskusím níže, jak se můžou a nemůžou křížit 2 dálnice :-)

0/0
29.9.2008 18:30

marzena

Re: Semafor

belgické dálnice bych jako příklad nedával ;-)

0/0
30.9.2008 10:37

R0MARI0

Re: Semafor

Naopak. Kez by nase dalnice byly jako v Belgii. Brusel - Oostende, Brusel-Antverpy - vse 3x3 pruhy, sjezdy po 5 km, vystrazne telematicke tabule po 2 km. Nesrovnatelne rovnejsi povrch (asfalt i beton). Uplne jina liga nez pseudodalnice v CR.

0/0
8.10.2008 17:17

R0MARI0

Re: Semafor

To nebyla dalnice, ale mistni 4pruhova silnice. Nektere komunikace, v mape oznacene jako klasicke silnice, jsou v Belgii ve skutecnosti 4pruhove. U nas by byly zcela jiste oznaceny jako rychlostni silnice, ne-li dalnice. Pisatel jmenem semafor se proto domnival, ze se jedna o dalnici. V Belgii jsou dalnicni krizovatky velmi kapacitni, ne jako u nas, rampa s 1 pruhem.

0/0
8.10.2008 17:20

R0MARI0

Re: Semafor

pardon, pisatel jmenem qescob :-))

0/0
8.10.2008 17:21

Jan

Jo, a všechny patřili

Mrázkovi;-D

0/0
29.9.2008 18:28

Jarda

?nejlevnejsi?

No nevim jestli se to da resit kruhacem nebo ne. Ale pochybuju, ze tohle bludiste je tim nejlevnejsim resenim. Spis asi nejlevejsim :-/

0/0
29.9.2008 18:16

mm

Kurna, co je to za sistemu??

Chapete nekdo smysl tohoto reseni? To je horsi, nez v "Jen pockej!". Proc se proste nepostavi klasicka krizovatka s jednim nadjezdem?

0/0
29.9.2008 17:56

wenous

Re: Kurna, co je to za systemu??

Protoze je to nejvetsi dopravni uzel v CR. Uvedomujes si ze to je vlastne krizovatka D1,D3,R4,D5, D8 a dalsich rychlostnich komunikaci? Ja nerikam,ze by se  to nedalo postavit levneji, ale pi predstave jednoduche krizovatky ala Barrandovsky most s potencionalne mnohem vetsim objemem dopravy mi to pride jako smysluplne. Musis si taky uvedomit, ze to bude jedna z velmi vyznamnych evropskych krizovatek, protoze se tam budou krizit cesty na Viden + Bratislavu, Wroclaw(v budoucnu az na Pobalti), Dresden(Berlin, Kodan,Hamburg), Mnichov(Smer Italie), Linz (Smer Terst, Chorvatsko), Norinberg(Smer Frankfurt,Strasburg),

0/0
30.9.2008 13:47

Mejla

Ne nadarmo jsou nejbohatší stavební firmy pracující pro stát

, kde se na nějaký ten milión nehledí. V soukromém sektoru se nedá tak raketově zbohatnout, jako na dodávkách pro armádu, ministerstvo dopravy atd.

0/0
29.9.2008 17:49

rudastraka

soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

ja myslel ze nejvetsi a nejdrazsi bude ta nesmyslna hruza mezi hradcem a pardubicemi, ale zda se ze se dockame dalsich smelych projektu bez ohledu na penize.

predpokladam ze kolem roku 2020 u nas bude nejvetsi, nejvyssi, nejzamotanejsi a nejdrazsi krizovatka na svete

0/0
29.9.2008 16:59

pepa

Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

R^;-D

0/0
29.9.2008 17:30

Martin22

Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Přesně tak. Byl jsem nedávno v Dánsku, a tam mají křižovatky na dálnici řešené jakoby výjezd na nadjezd a na něm kruháč. Jednoduché, malé, funkční. Ty monstra, co se staví tady, to je šílenost. U Opatovic jsem nedávno jel, tam člověk skoro zabloudí, než odbočí.

0/0
29.9.2008 17:33

Dr. Fe1

Re: Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Tohle je ale křižovatka dvou víceproudých silnic, tam se to dá dost těžko řešit kruháčem :-)

0/0
29.9.2008 17:55

Anonym

Re: Re: Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Ten kruhovy objezd je veden nad obemi dvemi dalnicemi a vjezd, vyjezd na nej je klasicky sjezd nebo vyjezd na dalnici. Nejak podobne je to v Ostrave pri krizeni D47 a rudne(kazda ma 2 pruhy)

0/0
29.9.2008 18:31

P.

Re: Re: Re: Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Křížení kruháčem v úrovni nad průjezdnou dálnicí se používá v mnoha zemích, naposledy jsem to viděl několikrát v Irsku na dálnicích okolu Dublinu (akorát že se na kruháči jezdí do protisměru :-)).  Jestli by se to sem hodilo samozřejmě nevím, nemám dost informací.

Tak jak se staví křižovatky u nás, to je děs. Zajeďte se podívat do Olomouce na "dopravní hřiště" na příjezdu od Brna. Velkorysé řešení, všechno osvětlené, křižovatka na ploše 2 * 0,8 km. Ale že třeba směr na Ostravu se z velkorysých tří pruhů na sto metrech v zatáčce cesta srazí na jeden připojovací pruh (stejně v opačném směru), to pánům odborníkům nějak uniklo...

0/0
30.9.2008 8:45

RD

Re: Re: Re: Re: Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Jenže v Olomouci má budoucí R46 končit, a ne pokračovat. Uvažuje se o peážním úseku s R35 ( obchvatem Olomouce ) a poté jako východní tangenta se odpojí na Šternberk.

Jinak proč. ne, mě se to docela líbí, z D1 se zase tolik při odbočování na okruh nebude muset tolik brzdit, snad se dá projet 80 km/h.

Otázkou je cena, okolo Prahy se prostě staví draho, na vše je čas, a čím déle to potrvá, tím lépe, že?

0/0
30.9.2008 12:59

.

Re: Re: soutez o nejvetsi a nejdrazsi krizovatku

Jenze tohle je krizovatka D1 (3 pruhy v kazdem smeru) a obchvatu prahy (2 pruhy v kazdem smeru). Opravdu si myslite, ze se to da resit kruhovym objezdem?

Ovsem mnohem slozitejsi bude podle me ta krizovatka okruhu a strakonicke.

0/0
29.9.2008 18:00







Najdete na iDNES.cz