Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Injekce pomohla drahám k zisku, miliardy ale rychle mizí

České dráhy se letos mohou chlubit rekordním ziskem. Dlouhodobě ztrátová firma je po prvních sedmi měsících v zisku 7,2 miliardy korun. Není to však žádný zázrak. K tomuto výsledku pomohlo drahám především necelých 12 miliard, které firma dostala za odprodej jedné své části Správě železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mjold

návrh

Pokud dráhy zamýšlí zrušit některá vlaková spojení na ztrátových tratích, měly by zvážit, zdali autobusy, které mají nahradit vlaky, neměly by mít místo pneumatik drážní kola a jezdit po stávajících kolejích, které po zastavení vlakové přepravy nejspíše ukradnou "nepřizpůsobilí občané" a po rozřezání odvezou do šrotu.

Ono totiž na našich silnicích je čím dále, tím větší kolaps z přetížení.

0/0
30.9.2008 17:50

InstinkTT

Miliarda sem, miliarda tam

No tomu se říká obchodování. :-©

0/0
30.9.2008 14:23

Unreal][

chjo

CD jsou typickou spolecnosti minulyho rezimu - budem si delat co chceme a kdyz uz nebudem mit prachy, tak budem zadat dotace a budem hrozit, ze trate zavrem.

Ja chci taky miliardy na provoz svy firmy!

0/0
30.9.2008 13:31

jiri.fiala

Re: chjo

vase firma by delala neco obecne prospesneho, nebo by vam prinasela nemravny zisk?

0/0
30.9.2008 13:39

Novo

slovní hříčka

Tak rušení vlaku, který vydělává několik desítek korun mi přijde zcestné, když celkově osobní doprava prodělává, tak bych i těhle "výdělečné" vlaky nechal ;-D  No tak to byl jen takový slovní obrat, jinak se mi líbí, jak ČD zruší nějakou linku a za nějakou dobu se tam objeví soukromník, který dokáže na stejné lince i vydělávat, není spíš tohle cesta???

0/0
30.9.2008 12:41

JBetak

Re: slovní hříčka

Jasně, otázka je, kdo to tak blbě formuloval. Pod tím, co jste "vydělal", si představíte zisk, ale oni tím asi míní výnos, který je potřeba postavit proti nákladům.

Ten soukromník taky nedokáže vydělávat bez dotací, jenom se o tom tolik nemluví.

0/0
30.9.2008 12:53

Michal

trh

Nerikam,ze je to dobre nebo spatne. Jenom bych se chtel jako prazak, ktery plati vysoce nadprumerny neregulovany najem v obecnim byte, zeptat: "Proc bych ja ze svych dani mel nekomu dotovat dopravu vlackem. Ja vlakem nejezdim, stejne jako 95% lidi,kteri jsou v mem okoli a jedou vlakem 3×, 4× do roka do blizkeho okoli na prochazku. Takze se ptam,jaky je rozdil v dotovani regulovaneho najemneho (ktere je neprijatelne) a v dototvani dopravy nasim spoluobcanum.

0/0
30.9.2008 12:19

milan

Re: trh

Ty seš hustej kámo. Vrať se před první světovou válku a zjistíš, co to znamená sociální nejistota a volná ruka trhu, třeba až se vybouráš na děravý silnici a přizabiješ polovinu svojí rodiny a budeš muset všechno platit, protože stát nepostavil z veřejných financí pořádnou silnici :D

0/0
30.9.2008 14:10

CoolDak

Re: Re: trh

a precetl sis prvni vetu? me by jenom zajimalo,kde je ta mez a kde je ten rozdil. co je dulzeitejsi a socialnejsi bydleni,nebo doprava?

0/0
30.9.2008 16:41

CoolDak

Re: Re: trh

a jenom dodam,ze ja si ze svych dani platim silnice(ty vyuzivaji vsichni at uz pasivne(auta jim vozi zbozi do obchodu, posta atd.) nebo aktivne a dalsich x veci, ale veci,ktere by si mohl kazdy koupit a ktere odpovidaji osobni spotrebe(jizdenka) tak nevidim jediny duvod,proc by ztraty mely byt kompenzovany ze statniho rozpoctu, ono by to totiz pak taky na tech drahach jinak vypadalo,pokud by se platilo vyssi jizdne,jelikoz lidi by se ke vsemu chovali trosku jinak

0/0
30.9.2008 16:45

CoolDak

Re: Re: trh

a do tretice, pro socialne slabe by se jiste dal pomerne jednoduse vytvorit system dotaci (samozrejme ze statniho rozpoctu,ale neprimo) plosne dotovani je mor nasi spolecnosti! a za tim si stojim

0/0
30.9.2008 16:48

ktv

Re: Re: Re: trh

k tomuhle uz sem se tu jednou vyjadroval - socialni davky, materska, podpora v nezamestnanosti jsou vpodstate drobky - kdyby se ted prestaly vyplacet ani to nepozname. nejvetsi problem jsou nepruhledne statni zakazky a - a to je podle me to nejhorsi - DUCHODY!!!!!! na ty tece nejvetsi cast mandatornich vydaju, neustale se zvysuji a neni vidina ze by se to nekdy zlepsilo - spis naopak ... bohuzel na to rychle reseni neexistuje :(

0/0
30.9.2008 17:05

uctivac khorna

prave molochy

ne CD, ale zahranicni korporace (paraziti jako hewlett-packard, microsoft, oracle) jsou temi skutecnymi molochy, ktere vyssavaji z republiky penize jako pijavice. tam je nutno zakrocit a zastavit onen penezovod. pak bude dost penez i na nove vozy a lokomotivy pro CESKE DRAHY VV

0/0
30.9.2008 10:43

MychalB

Re: prave molochy

netuším teda na čem jedeš, ale matroš je to očividně dobrý ;-D

0/0
30.9.2008 10:58

ja

Re: prave molochy

;-D ;-D ;-D, takhle pěkně jsem se už dlouho nezasmál.

0/0
30.9.2008 11:49

Smějící se bestie

Smrdutý prodělečný dobytčáky

musí zkrachovat, aby už konečně byla konkurence na železnici a i slušní lidé mohli třeba v obleku cestovat vlakem, ve kterém by se k němu chovali jako alespoň k zákazníkovi. A ne jako pojízdný žumpy  Českých Dobytčáků, kde uvnitř vládnou špinavý, smradlavý troglodyti v modrých umačkaných a páchnoucích hadrech, buzerujou cestující, nadávají jim a vyhrožují a kdo se nenechá, toho napadají fyzicky...

0/0
30.9.2008 10:02

uctivac khorna

Re: Smrdutý prodělečný dobytčáky

bodejt, ze vas napadli fyzicky, kdyz jste rozrezaval nozem sedadlo... (Y)

0/0
30.9.2008 10:44

Vilík

Bus a vlak vedle sebe

Ja nechápu, proč kraje dotují na stejných trasách vedle sebe jak autobusy, tak vlaky.

Je to čiré rozhazování, jedou vedle sebe, staví ve stejných zastávkach, a oba poloprázdne, tak kdyby kraje tam kde jede vlak, nedotovaly na stejných linkách autobusy, si myslim, že by to byla realna situace jak ušetřit a dát jednomu, či druhemu dopravci více peněz, a udělat dopravu efektivnější. Tohle mě dokáže vždy vytočit, jak to vidím.

Ja osobně bych preferoval řeleznici, před automobilovou dopravou jak z hlediska ekologičtnosti, tak bezpečnosti, tak ekonomičnosti, prostě na usecích, kde vedou koleje, omezit podporu busu, přeci jen částku kolem 40 kč/ km dotace na provoz busu, se mi zdá přehnane v paralelních tratích, a to je cesta jak ušetřit.

0/0
30.9.2008 9:18

Pro Forma

Re: Bus a vlak vedle sebe

"Je to čiré rozhazování, jedou vedle sebe, staví ve stejných zastávkach, a oba poloprázdne, tak kdyby kraje tam kde jede vlak, nedotovaly na stejných linkách autobusy, si myslim, že by to byla realna situace jak ušetřit a dát jednomu, či druhemu dopravci více peněz, a udělat dopravu efektivnější."

Jo, to sice mate z ekonomickeho hlediska pravdu, ale kdyz ty vlaky jezdi tak priserne, je docela fajn na nektery zastavce proste vystoupit, sednout na bus a dojet to jinak. Nehlede na to, co by asi udelal moloch CD, kdyby mu kraje na jeho trasach zrusily konkurenci? To bychom se teprv divili! A treba by to ve vysledku vyslo jeste draz...

Tim nerikam, ze Vas argument je spatny, to nikoli, jen upozornuju na dalsi souvislosti...

0/0
30.9.2008 9:33

Ach jo (bls1)

Jak zachránit státní rozpočet

Platby přesunout na občany, na obce, či v nejhorším případě na kraje.

0/0
30.9.2008 9:17

Pro Forma

Nestoudnost!

Cestu do praqce, ktera ma podle jizdniho radu trvat 43 min., jsem vcera jela skoro 3 hodiny! Dnes rano "jen" 2x tolik - hodinu a pul. Zpozdeni 5-10 min. jsou naprosto bezna, spis si clovek poznamena, kdy jsme jeli presne na cas. A ZA TOHLE chteji zvysene dotace od kraju?! ;-€

0/0
30.9.2008 9:02

Nina

CD

Stacilo by propustit kladivkare a podobne prizivniky Ceskych drah, coz je asi 50% zamestnancu a hned by byly finance. Ale to nejak nechce nikdo pochopit.A uroven osobni prepravy je velmi smutna.Mela jsem cest jet  s CD do Chorvatska a zpet a krome toho, ze vyhorela masina a meli jsme 2h zpozdeni, tak uroven vagonu byla vic nez zalostna. Predesilam, ze vlak jede 24h, ale o jidelnim vozu si clovek muze jen zdat. Proste ubohost CD na kazdem kroku, takhle vydelavat nikdy nebudou.:-(

0/0
30.9.2008 9:02

Ach jo (bls1)

Re: CD

A nemají tam ti kladívkáři nějakou funkci? Ale to je vlastně jedno.

0/0
30.9.2008 9:15

joker82

Re: CD

Jen blázen může chtít jet vlakem do Chorvatska v zaprasenym lehátku ČD 24 hodin, kdyz autem to je levnější a hlavně rychlejší:-)

0/0
30.9.2008 9:24

BBarret

no jo

Velký pacient.;-)

0/0
30.9.2008 9:00

sedlak.cupera

tak dráhy jsou ztrátové snad ve všech zemích

ale zas tak nějak u nás v ČR ten bordel tam, co se děje, je tak nějak více vidět než jinde

0/0
30.9.2008 8:57

Odborář z OSŽ

Re: tak dráhy jsou ztrátové snad ve všech zemích

Žvásty. Ve všech zemích bývalého východního bloku, kam stále patříme a patřit budeme, je na drahách mnohem větší bordel, než u ČD. No dobře, s výjimkou Slovinska.:-)

0/0
30.9.2008 9:15

4sAd

Re: Re: tak dráhy jsou ztrátové snad ve všech zemích

Což není až tak překvapivé vzhledem k velmi malé železniční síti ve Slovinsku.

0/0
30.9.2008 20:39







Najdete na iDNES.cz