Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americký Senát odsouhlasil stamiliardovou pomoc na záchranu ekonomiky

Američtí senátoři schválili upravený plán, který má zachránit banky ochromené finanční krizí. Stát od nich odkoupí špatné úvěry za 700 miliard dolarů (přes 12 bilionů korun). Balíček opatření ale musí posvětit ještě Sněmovna reprezentantů, která v pondělí odmítla jeho původní verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mayqo

je to naprosta socialisticka pomatenost

pokud tou prasarnu odsouhlasi tak nas ceka za par let poradna rana, skutecna krize, ktera nas bude bolet vsechny, dementi :-©:-©:-©

0/0
3.10.2008 10:59

Maru5

I Evropa chysta financni injekci.

Irsko znarodnilo 6 nejvetsich financnich ustavu - de facto znarodnilo narodni hospodarstvi. Francie o tom uvazuje. http://www.telegraph.co.uk/finance/financetopics/financialcrisis/3115797/Financial-crisis-French-may-copy-Irish-deposit-guarantee.html

0/0
2.10.2008 13:11

Drtikoll

a FED zas zasponzoruje

vládu, která ty peníze stejně bude tahat na daních a vydělávat na tom bude pár bankéřů...

Zeitgeist

http://video.google.com/videoplay?docid=-686108267122535204

0/0
2.10.2008 12:39

agent_A54

Re: a FED zas zasponzoruje

Kdoví co se děje... Doporučuji kouknout se ještě na:

http://video.google.com/videoplay?docid=7462852758162537355&subtitle=on&pr=goog-sl

 a pročíst si i toto:

 

http://www.matrix-2001.cz/prispevky/exkluzivne/iluminati/iluminati.htm

0/0
2.10.2008 13:19

anžto

to

ničemu nepomůže...je to jen kosmetická úprava....holt si musí zvyknout na to, že musí vyhodit kreditní karty. Utrácet za něco na co nemám to umí každý, a kam to vede to vidíme teď.

0/0
2.10.2008 11:26

jorbl

"vlada odkoupi"

;-D;-D;-ORvRv

0/0
2.10.2008 11:19

Fanatic.Dz

Příslovečný poslední šluk whisky

A jedéééééééééém. ;-D ;-D ;-D

0/0
2.10.2008 11:16

júLinek šíšaL

souzi a soušky, předražení busheví řiťolezci,

pusobíte poněkud rozpačitě ... z jedné strany jste neudělali opět tu chybu, a nepůjčili jste si od číňanů, nýbrž od vlastních budoucích ... z druhé strany byste si ale měli být vědomi, jaký gang podporujete ... ale ať se na to jeden kouká z kterékoliv strany, furt vychází, že jednou tou okrajovou čínskou provincií budete ...;-)

0/0
2.10.2008 11:05

marekW777

Re: souzi a soušky, předražení busheví řiťolezci,

julo už zase mimo ako obvikle:-)

0/0
2.10.2008 11:50

Azarael

Re: souzi a soušky, předražení busheví řiťolezci,

od číny si nepučili z jednoho velmi prostého důvodu, čínská vláda totiž vydala nařízení které zakazuje čínským bankám pučovat peníze američanům;-D pravdou je, že i tenhle rádoby návrh na záchranu ekonomiky je absolutně na nic, protože neřeší příčinu krize ale její důsledky, takže si můžou pěkně začít šetřit, protože podobnou částku do bank nalejou cca každých 50-70let protože problém tam furt je a neřeší se:-/

0/0
2.10.2008 12:09

fenix007

SOS

just posponing the problem :-(

0/0
2.10.2008 10:16

zoufalec1

Re: SOS

co jste chtěl říci?

0/0
2.10.2008 10:43

sasky04

Výsměch

Akce vlády USA (pokud projde) je skvělý způsob jak udělat z dalších "podnikatelů" svině, které se budou snažit vytvořit zisk stůj co stůj. Srovnejme si obchodníka poctivého(inteligentního, rozumného), který bude myslet na to, že se mu všechny hypotéky nemusí vrátit, bude si tvořit rezervy a bude váhat s poskytováním rizikových hypoték. Na druhé straně bude hyena, která dá hypotéku komukoliv, takřka bez ověření a ještě si objem (i rizikových a dlouhodobě nesplácených úvěrů) bude vesele vykazovat v účetnictví. Zatímco první obchodník sice nebude mít během "normálních" časů oslnivá čísla, má naději, že krizi jako je ta současná přežije v klidu. Naproti tomu "hyena" bude mít skvělá čísla do té doby než se něco stane. ALE- pak je tu stát, který tu hyenu zachrání a ta si bude vesele dělat to co dělala předtím. A jedeme znova s tím rozdílem, že těch "hyen" bude po krizi mnohem víc. Proč bych podnikal a myslel na případná rizika, když tu máme stát, který mi v případě krachu nalije peníze???

0/0
2.10.2008 10:07

sasky04

Re: Výsměch

Popsáno je to nepř. tady: http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/09/29/miron.bailout/index.html

0/0
2.10.2008 10:24

vtech

Re: Re: Výsměch

Jo, to je prima clanek. R^

0/0
2.10.2008 10:35

Stir78

Re: Výsměch

Souhlasim. Podobne me nastvala kdysi pomoc statu po povodnich v roce 97. Tehdy stat pomohl tem, co nemeli baraky pojisteny. Takze na tom pak byli pojisteni i nepojisteni v podstate stejne. To je proste nespravedlive.

0/0
2.10.2008 11:10

Maru5

Re: Výsměch

Dobre receno.R^

0/0
2.10.2008 13:12

useknutahlava

.

takže přelijeme krizi do nějaké jiné, daleko větší bubliny.

0/0
2.10.2008 9:14

Cizinec_Cizinec

Tohle nestaci .. Proc

Je to malo a USA cekaji tezke casy. A)V pristim roce bude vrchol tzv ARM (adjustable rate mortgage) ktere umoznovaly nesplacet ani urok natoiz jistinu. Tohle bude mit vliv znovu na bilanci bank dalsimi cca 500-1000mld $. B)Jiz nekolikata garnitura fereralnich ekonomu si "pujcuje" penize z prebytkoveho duchodoveho a zdravotniho rozpoctu - dnes to cini asi 4,000mld $. Ted zacina nastupovat generace tzv baby boomers a ta zatizi statni kasu v prumeru 50000$ na osobu rocne. Jedna se asi o 60milinu novych duchodcu. Titiz lide zacnou prodavat sve uspory - tj akcie C) Ropa bude jenom drazsi - nova naleziste stoji tolik penez ze se je nevyplati pod cenou 100-120$ za barel expoatovat ....

soky A+B+C s nasim svetem pekne zamavaji - v minimalni verzi muzeme hovorit o dvouciferne inflaci.

Proto stavajici balicek resi situaci v USA tak na 3-5 mesicu ...

0/0
2.10.2008 8:51

Speedo

Re: Tohle nestaci .. Proc

souhlas s tim, ze Amici se budou muset ucit setrit. on the other hand, pokud dlouhodoby rust GDP bude nizky, poptavka po energiich se take snizi. spis bude mit cena ropy vliv na fluktuaci USD.

0/0
2.10.2008 9:34

Robert Ryml

No snad to projde

ačkoliv je to socialistické rozhodnutí. V některých podmínkách je třeba dělat socialistická rozhodnutí. To, že jsou v podstatě chyby zameteny pod kobereček a spousta neplatičů je zadotována z peněz daňových poplatníků, je sice nespravedlivé, ale pragmatické řešení. Celosvětová hospodářská krize by mohla mít obrovský dopad na současnou politickou situaci.

0/0
2.10.2008 8:30

vtech

Re: No snad to projde

Takhle se problem pouze odklada.

0/0
2.10.2008 8:33

Robert Ryml

Re: Re: No snad to projde

samozrejme, ale takhle se dá odkládat hodně dlouho, prakticky do nekonečna. Problém není v množství kapitálu, ale v jeho přerozdělení. Sice je to socialistické, ale zaručuje to slušnou míru bezpečí na mezinárodní scéně. V případě, že by krize zasáhla státy jako je Indie, mohla by se stát opravdu ledasco.

0/0
2.10.2008 8:40

vtech

Re: Re: Re: No snad to projde

No nevim. Rozhodne to neni fair, ale mozna mate pravdu.

0/0
2.10.2008 9:01

skretik

Re: No snad to projde

Když vám hnisá rána, řešením není přikládání gázy dokud ten hnis přestane být vidět.

0/0
2.10.2008 8:36

vtech

Re: Re: No snad to projde

Potemkinova vesnice. Velmi oblibena metoda :-)

Nemame na splatky, tak si na ne pujcime.

0/0
2.10.2008 8:37

__XXXX___

Re: No snad to projde

Snad to NEPROJDE !

0/0
2.10.2008 8:45

fenix007

Re: Re: No snad to projde

R^

0/0
2.10.2008 10:17

R@VI

Re: Re: No snad to projde

Souhlas, Amerika potrebuje dopadnout tvrde na hubu, aby si i jeji obcane uvedomili, ze celou dobu zili na ukor ostatnich ... ted maji vsechny staty prispechat a pomahat bankerum, kteri pak vitezoslvavne odejdou z pozice se zlatym padek v radech milionu. Spis to vypada, ze si Bushova administrativa chce vytvorit konto k uspokojeni svych priznenych kamaradu, kteri uz dale nemohli lhat ... toto odsuzuji, pokud USA dela takove zbytecne kroky, ktere krizi neresi, ale oddaluji bude dopad na dno mnohem vice bolet ...

0/0
2.10.2008 10:28

ragingox

Re: No snad to projde

A navic to nic neresi.

0/0
2.10.2008 9:29

Roadrunner

Re: No snad to projde

Pan Ryml má naprostou pravdu. Přecejenom už se mnohokrát ukázalo že keinesiánci uplně hloupí nebyli!

Jak ale vidím, je to tady plné odborníků co si přečetli o krizi 1 náhodný článek a tvoří tady závěry. Tím matou další lidi a demence se tak šíří.

Většina lidí tady chce aby si Američani natloukli hubu. Víte ale co je to globalizace? No, na vysvětlování opravdu nemám čas, ale rozumnějším lidem to snad došlo. Pro ty méně rozumné kteří zde poučují bez znalosti krize, prosím (naučit anglicky a) přečíst http://en.wikipedia.org/wiki/Subprime_mortgage_crisis

0/0
4.10.2008 22:30

Norimberk

Achjo

Je evidentní, že Paulson je skutečně

"kvalifikovanou" osobou pro to, aby finanční  krizi, na jejímž vzniku

se sám podílel, nyní "řešil". form;A mimochodem, pro pobavení,  na otázku,

jak dospěli k číslu 700 miliard dolarů, které jim má Kongres "přiklepnout" za účelem "bailoutu", odpověděla Paulsonova mluvčí takto: "Není to založeno na nějakém specifickém referenčním bodě. Chtěli jsme prostě zvolit vysoké číslo."  To člověka hned uklidní, jak mají političtí "vůdci" dobře promyšleno, co dělají.

0/0
2.10.2008 8:22

Norimberk

O tomhle

http://libinst.cz/komentare.php?id=513

0/0
2.10.2008 8:21

vtech

socani

Ach jo. Tak koukam, ze socani ovladli uz i US senat. Jsou jako mor. :-©

0/0
2.10.2008 8:04

Speedo

Re: socani

no kamo rozhodne nejsem levicak, ale byli to ryzi kapitalisti, kteri projeli miliardy a ted je socani zachranuji. to musi byt docela potupa ;-D

0/0
2.10.2008 8:09

vtech

Re: Re: socani

Projeli miliardy, diky socanskym hovadinam, jako program na podporu bydleni. Pujcovani penez lidem, kteri je objektivne nikdy nemohli vratit.

0/0
2.10.2008 8:18

Speedo

Re: Re: Re: socani

pujcovani bylo na nich samotnych! nikomu pujcit nemuseli. a tento program vymyslely banky a hypoagentury pod zaminkou vyssich vydelku!

0/0
2.10.2008 8:23

vtech

Re: Re: Re: Re: socani

Jasne ze se nebranili, kdyz je stat motivoval zabezpecenim techto rizikovych uveru.

0/0
2.10.2008 8:27

Speedo

Re: Re: Re: Re: Re: socani

kdyby bylo vse jak pises, nikdy by stat nemusel vysvetovat lidem, proc pere tolik $$$ do Wall Streetu :-P

0/0
2.10.2008 8:34

vtech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

A jak to teda je? Ja osobne neznam nikoho, kdo pujci penize, i kdyz objektivne vi, ze je nedostane zpet. Ty ano?

0/0
2.10.2008 8:40

Speedo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

ano. drtiva vetsina americkych bank to delala. protoze ti tupci si mysleli, ze nemovitosti, na ktere pujcovaly a ktere byly i predmetem zastavy, porostou kazdy rok o 20-30%

0/0
2.10.2008 8:43

vtech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

Ne. Pujcovali proto, protoze jim vlada rekla pujcujte, my to kdyztak nejak zamaznem.

0/0
2.10.2008 8:57

Speedo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

negative

0/0
2.10.2008 9:14

vtech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

Takhle "diskutovat" bychom mohli jeste dlouho :-)

0/0
2.10.2008 10:34

Speedo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

to ano. ale stojis si za necim, co neni pravda. vlada se nikdy za tyto programy nezarucila

0/0
2.10.2008 11:20

svazak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: socani

presne tak... takrka totzna situace se stala v japonsku tusim v 97/98... nesmyslne nadhodnocene nemovitosti spadly a tahly s sebou banky ke dnu...

0/0
2.10.2008 10:34

vtech

Re: Re: socani

A potupa je to hlavne pro danoveho poplatnika. Ja bych je nechal zkrachovat a jejich naslednici by si dali bacha. Trosku by se to zhouplo no...

0/0
2.10.2008 8:23

skvario

Re: socani

a pane profesore, ještě tu o neviditelné ruce trhu, prosím...

0/0
2.10.2008 8:10

vtech

Re: Re: socani

Klaus je ten posledni, kdo muze kritizovat. Sanovani bank mu nezapomenu.

0/0
2.10.2008 8:21

TurboFrank

Rád bych si přečetl analýzu pana Klause.

Vždyť přece americká ekonomika je to, co on tak vyznává a teď nějaký zásah státu. Jak to, že neviditelná ruka trhu najednou nefunguje? A je to opravdu tak jednoduché, že stát narve do soukromých bank peníze a vše pojede, jak dobře namazaný stroj? Jak dlouho? Nejsem finančník ani analytik, ale zdá se mi, že tak jednoduché to nebude. Není tady popřena podstata kapitalistického systému? Protože když banky vydělávaly obrovské sumy, zisk zůstával bankéřům. Když jsou v hajzlu, doplatí to stát. To je kapitalismus s lidskou tváří?

0/0
2.10.2008 8:02







Najdete na iDNES.cz