Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krachující porcelánky mají suroviny na deset dní

Dvě bankrotující výrobny porcelánu, Karlovarský porcelán a Concordia, si prodloužily život o dalších deset dní. Firmy skupiny Porcela Plus si zajistily suroviny nutné pro výrobu až do 13. října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kefalincv

CO Máme dělat???

nemáme ani na zaplacení nájmu a služeb,ale to nikoho nezajímá.Do práce chodíme dále,aniž víme,zda budeme brát výplatu.Klášterec nad ohří KP

0/0
26.10.2008 12:54

relais

Vím

Vím jak žije pan Argman, vím jak žije pan Pilný, vím jak žijí manažeři, zkrachovalých porcelánek. Vím také, ke komu budou chodit exekutoři vymáhající půjčky na Škodovky 120 a Favority, aby nedávno nic netušící zaměstnanci mohli dojíždět do práce z celého okresu. Jenže. Tahle krádež nejde potrestat.

0/0
3.10.2008 14:30

chloe007

Re: Vím

Také myslím, že k nim exekutor nevkročí. Když to ale řeknu drsně, kdo komu brání stát se ředitelem ve firmě ?? Agroš začínal jako mistr ve výrobě ...

Management nejsou jen velké peníze, je to také zodpovědnost a dost práce. Někdy i hodně nepříjemné. Zkuste si stoupnout před 200 lidí a říct jim, že k vánocům dostávají všichni výpověď.

Spravedlnost je jen v pohádkách. Život na této planetě NENÍ spravedlivý. Vítězí ten silnější. Kdo to pochopí a přizpůsobí se tomu, bude se mu lépe žít.

0/0
3.10.2008 14:49

relais

Re: Re: Vím

Právě ten výrok "kdo komu brání stát se ředitelem ve firmě" patří do říše pohádek. Malý dotaz. Je.li Váš výrok pravdivý, kdo bude porcelán potom vyrábět?

0/0
3.10.2008 14:58

chloe007

Re: Re: Re: Vím

No přece Ti, kteří se neumí stát řediteli.

Stát se ředitelem může člověk, který je buď mimořádně schopný nebo má velmi dobrý žaludek, případně vhodnou kombinaci obého.

Odmítám definici ubohých zaměstnanců, kteří jako ovce nemohou se svým životem nic dělat. Vím, že v životě člověka jsou okolnosti, které ovlivnit nemůže. Ale naštěstí je také dost těch, které ovlivnit může. A pak už je to jen otázka jeho priorit. Někdo třeba chce být hodný a poctivý - no tak má většinou málo peněz. To je realita ať se mi to líbí, nebo ne.

0/0
3.10.2008 15:13

relais

Re: Re: Re: Re: Vím

Můžete, samozřejmě, odmítnout kteroukoliv definici. Dokonce i tu, která tu nebyla vyslovena. Diskuze (alespoň podle mě) probírá zodpovědnost. A tak tedy. Velké peníze - velká zodpovědnost, malé peníze  .  .  .

0/0
3.10.2008 15:20

chloe007

Re: Re: Re: Re: Re: Vím

S tím nesouhlasím - viz výše. Spravedlnost není. Jsou jen ostré lokty. Nicméně nemám ráda, když někdo, kdo má peníze je automaticky špatný. A někdo, kdo je nemá je automaticky chudák, kterému všichni ubližují. Za velké peníze se vždy něčím platí. A kdo má málo mohl ve svém životě udělat pár chybných rozhodnutí a toto je důsledek. A pak jsou samozřejmě ti bohatí zlí a chudí ublížení. To nepopírám.

0/0
3.10.2008 15:36

relais

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vím

Je mně to velmi líto, ale nechápete. Resp. vkládáte mně do úst výroky, které jsem nikdy nevyřkl. Vaše vidění světa je černobílé. Podle výstavby Vašich vět vidím, že jste mladší než já a potom rozumím Vašim kategorickým soudům. Myslím, že se sama přesvědčíte, že filozofie vztahu zaměstnanec vs. zaměstnavatel je v civilizovaném světě (myšleno na západ od nás) již o kus dál než v našem (zaplať pánbůh alespoň za takový) rozvíjejícím se a rádoby jen proklamativně liberálním prostředí. Zatím jste nepochopila nebo pouze z části, že oba póly se potřebují a důvěra je jim jen k prospěchu. Tentokrát zklamali ti, které nazýváte bohatými.

A teď musím do druhého zaměstnání :-) Nemyslím ironicky, baví mě.

0/0
3.10.2008 16:05

relais

Re: Re: Vím

Vyvstane-li pro mě nepříjemná povinnost sdělit dvěma stům zaměstnanců, že o Vánocích mají padáka, tak jsem pracoval dobře a své velké peníze si zasloužím?

0/0
3.10.2008 15:14

chloe007

Re: Re: Re: Vím

To je těžké. Zavřu jeden závod a ostatní mají naději,  nebo budou pokračovat všichni a mám jistotu, že firma krachne ? Co si vybrat ? A zasloužím si za takové rozhodnutí velké peníze ???

0/0
3.10.2008 15:31

agent_A54

Na vině jsou:

1. Tvrdá koruna - a za to může ČNB  - takže se zhoršuje konkurenceschopnost našich výrobků na zahraničních trzích a na domácích trzích také, neboť zahraniční výrobci sem najednou začnou dovážet své levnější zboží... 2. ČEZ - furt zdražuje elektřinu ... 3. Vysoké daně (např. levná pracovní síla v číně, co je málo zdaněná, je konkurenceschopnější i přes vysoké dopravní náklady při dovozu jejich výrobků k nám) 4. Chyby manažmentu... 5. Hloupá vláda, co nepodá pomocnou ruku - nezapomínejme, že nadnárodní korporace u nás v minulosti dosatli investiční pobídky a daňové prázdniny. Proč to pro naše firmy najednou nejde? Nebo je lépe pak těm nezaměstnaným platit podporu? Smrtící kombinace těchto 5. činitelů = jistý konec mnoha našich firem...:-©

0/0
3.10.2008 14:04

jka2005

Re: Na vině jsou:

Koruna začala klesat a nastaly potíže. Potíže mají léta, ale mysleli, že to svedou na krizi a stát zaplatí. Porcelánky byly zadlužené ještě před naším vstupem do EU.

0/0
3.10.2008 15:11

chloe007

Re: Re: Na vině jsou:

Ano. Potíže máme už léta. Při vstupu do EU byl kurz koruny k euru cca 36 Kč. Nyní je cca 25 Kč. Výrobní náklady prostě rostou. Roste průměrná mzda, rostou ceny energií, roste na co si vzpomenete. 

"že to svedou na krizi a stát zaplatí" je nesmysl, to si nikdo nemohl myslet :-).

Bohužel nemohu napsat konkrétní informace proč si toto myslím, protože bych tím pravděpodobně porušila mlčenlivost, ke které jsem se zavázala v pracovní smlouvě.

0/0
3.10.2008 15:23

jka2005

Re: Na vině jsou:

Vláda nemá z čeho pomoci a my občané odmítáme dávat peníze z našich daní neschopnému managementu. Porcelánka je soukromá firma a jestli to neumí tak ať zavře krám.

0/0
3.10.2008 15:16

apokalypsa

Nikoho to nezajima?

No a proc si toho teda nekoupi vic, kdyz maji zasoby jen na 10 dni? ;-)

No ale vazne: to bylo porad reci o ceskem "rodinnem stribre" - a skutek utek. Stat je v klidu.:-©

0/0
3.10.2008 14:01

chemba

Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Sklářský průmysl a výrobky porcelánu z ČR jsou tradiční celosvětově uznávaný artikl. Ten u nás přežil první světovou válku, nezkrachoval ani v době krize mezi válkami, Hitler ho nezničil,  komunisté ho nesrazili na kolena a stačí rok a půl Topolánkovy vlády a je po skle a porcelánu. To je premier schopné vlády , nebo premier všehoschopné vlády? 

0/0
3.10.2008 13:51

relais

Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Ale ony zkrachovaly i porcelánky (také slavné) i na opačné straně hranic (čínská konkurence). Tam se ale o zaměstnance královsky postarali a starají. Našim exekutor vybílí byt. Nikoliv ale manažerům, samozřejmě.

0/0
3.10.2008 14:37

jeste asocialnejsi grupa

Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

pokud nebudou manazeri splacet pujcky, tak jim exekutori samozrejme ten byt vybili taktez ... a popravde nevidim jediny duvod proc by veritele meli odpoustet dluznikum dluhy jenom proto, ze tito ztratili praci ...

0/0
3.10.2008 14:48

relais

Re: Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Manažeři mají mnou popsané půjčky existenčního charakteru? Přeci jsem napsal, že je osobně znám. A ono není správné aby se podíleli na výsledku své "práce"?

0/0
3.10.2008 14:56

chloe007

Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Topol s tím nemá co dělat. Zase jeden chytrák, co má ve všem hned jasno. Nebudu opisovat příspěvek "Na vině jsou :" který to dost dobře vystihuje. Nesouhlasím jen s bodem 5. Daňové prázdniny by nám nepomohly. Doufám, že aspoň pro část mých kolegů (a tím myslím zaměstnance celé skupiny) to dopadne dobře a zůstane jim práce. Vyrábíme nádherné výrobky, škoda že moc draze ;-(.

0/0
3.10.2008 14:42

relais

Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Shrnuto. Nikoliv manažeři  a vlastníci firem jsou vinni, ale pouze okolnosti a vliv okolí. A drahá práce u nás!!! Rozumím Vám správně?

0/0
3.10.2008 14:47

chloe007

Re: Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Ne. Asi jste nečetl bod 4. :-)

0/0
3.10.2008 14:51

relais

Re: Re: Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Pravda, bod pět, omlouvám se. Je ale docela slušně "uschovaný".

0/0
3.10.2008 15:06

relais

Re: Re: Re: Re: Re: Sklo a porcelán byly chloubou ČR

Bod čtyři je, samo, správně.

0/0
3.10.2008 15:07







Najdete na iDNES.cz