Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sledujte redaktora MF DNES: Deset letů po Evropě za čtyři koruny

Je to zvláštní pocit: každý kilometr autem na letiště v Altenburgu poblíž česko-německé hranice stojí přibližně sedmdesátkrát tolik, co mě budou stát následující cesty letadlem. Během čtyř dnů mě čeká hodně nezvyklá cesta, kterou by dobrovolně asi zrovna každý nepodstoupil: 11 letů po Evropě křížem krážem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miromax

no tak si to Jane

užij...

0/0
7.10.2008 14:25

hojakar

A co z toho?

To je sice hezke, ale co z toho redaktor ma?  Pokud nekam letim, tak se chci nekam podivat, bud mesto, zivot v tom konkretnim meste, popr. za zabavou apod. Co mam z toho, ze se bude 4 dny pohybovat letadlo-letiste-letadlo, kde bude pan redaktor spat? Na letistich? To teda good luck...Uznavam ze ucel clanku je, ze se ma ukazat ze se da litat levne, ale co to udelat poradne a tudis, najit i jak selevne dostat z letiste do meste, zajistit si levny ale solidni hotel atd.? Spousta lidi vcetne mne tyhle informace nepotrebuje, ale pro spoustu lidi by se to docela hodilo...a ne ze  4 ztravim na evropskych letistich a v letadlech...BTW: kde se bude paaaan stravovat? Aby v konecnem dusledku ze to cestovani za 201 kc neni zase tak levny..i kdyz cestak a diety od zamestnavatele to zatahne...

0/0
7.10.2008 8:59

GUHU

Taky jsem podnikl cestu s Ryanairem,

ale jen po 3 městech a měl jsem na to týden, takže jsem si ta města mohl normálně prohlédnout, a 4 letenky mě stály celkem 98 EUR. Takže žádné extrémy, jen levný poznávací výlet... Letadla nová, odlety přesné (nebo dřív). Jediné mínus je vzdálenost jejich letišť od centra města, autobusem v průměru 1 hodina.

0/0
7.10.2008 1:39

kamyl

Re: Taky jsem podnikl cestu s Ryanairem,

Ne vsude... Urcite to plati pro takovy Hahn, Gironu, Skavstu, Torp, atd. Naopak ve spouste mest lita primo na hlavni letiste - namatkou treba Dublin, Praha, Malaga, Madrid, Granada, atd. atd. atd.

0/0
7.10.2008 7:03

Cad

Re: Taky jsem podnikl cestu s Ryanairem,

Praha - ses dobrej forkar :-) i kdyby to bylo z T3, tak je to porad to de facto to jedno

0/0
7.10.2008 17:20

kamyl

Re: Taky jsem podnikl cestu s Ryanairem,

Tak Ruzyne je hlavni prazske letiste ne? Na tom bychom se mohli shodnout...:-)

0/0
7.10.2008 18:21

JiriTP

Jasne...

Ryanair jde do kopru, takze mu YDes musi udelat nejakou reklamu a urcite jen tak z ciste dobroty;-D

0/0
7.10.2008 0:11

grimosa

kalkulace

No, a kolik stojí benzín třeba z Prahy do toho zapadákova? Kolik tam stojí parkování auta treba na tyden? Kolik je u Ryanairu poplatek za normalni 20 Kg zavazadlo?

Ono se muze stat, ze kdyz to vsechno spocitam, tak mi nakonec vyjde levneji, letet z Ruzyně.:-) 

0/0
6.10.2008 23:45

GUHU

Re: kalkulace

Do Lipska můžeš z Prahy taky letět Ryanairem a inteligentni lidi neparkují na předražených letištních parkovištích. A na co potřebuješ 20kg zavazadlo na týdenní na létání po Evropě?

0/0
7.10.2008 1:26

kamyl

Re: Re: kalkulace

Ryan do Lipska - Altenburgu z Prahy nelita :) Ale jinak souhlas, na par dniu v Evrope mi staci prirucni zavazadlo a co se tyce parkovani na ceskych a zahranicnich letistich, tak rozhodne je nejdrazsi v okoli Praha (pripadne Bratislava). Nepocitam soukroma parkoviste v okoli Ruzyne. Konkretne tyden parkovani me v Lipsku (hlavni Lipske letiste, ne Altenburg) stal 50 EUR, ve Vidni 11 dni 70 EUR.

0/0
7.10.2008 6:59

edasek.de

Ironie

Obycejne se nepletu do aktivit jinych, co je mi po tom, ze? Ale "hloubka" a "myslenka" cele akce me nuti ironicky zvolat: <b>Jan Sura je opravdovym hrdinou!</b> Tesim se na pristi clanek s velikym nadpisem: Jediny Cech, kteremu se povedlo... dal uz radeji nepremyslet. MF DNES - opravdovy potlesk.

0/0
6.10.2008 23:24

vokoun6

Jaký je smysl toho článku?

Kromě reklamy zadarmo pro "létající dobytčák" Ryanair? A nebyla by vhodnější rubrika "cestování" spíš než "ekonomika"?

Ale pan redaktor patrně momentálně trpí tvůrčí impotencí a tak 10x bude létat sem a tam po Evropě a ohromovat nás svými poznatky... (Y)

0/0
6.10.2008 22:37

GUHU

Re: Jaký je smysl toho článku?

Ty budeš asi hodně jednoduchý. Ryanair má samá nová letadla a naprosto stadardní prostorové podmínky v nich. Nebo potřebuješ při hodinovém letu servírovat oběd na zlatém podnose? Ty budeš asi cestovatel teoretik, jednou za rok do Chorvatska...

0/0
7.10.2008 1:23

xmirekxxx

?????

Jasně jasně, jenom pište dál jak se dá levně létat, ještě pár takových článků a levné létání může jít do p*r*d*e*l*e, protože najednou to bude chtít každý ňouma... Sbohem levné letenky...

0/0
6.10.2008 22:06

orca

Re: ?????

Ty jses urcite ten,co preje sousedovi,aby mu chcipla koza co...???(Y)

0/0
7.10.2008 8:39

parga

to je divé

Já s touto společností letěla na dovolenou a platila jsem letištní a všecky poplatky.tak si asi někdo namastil kapsu.Rv

0/0
6.10.2008 21:26

kamyl

Re: to je divé

No pri standardni koupi letenky samozrejme se letistni taxy plati... Ale cas od casu dela Ryanair reklamni akce, kde na nekterych letech a v nekterych dnech ma omezeny pocet letenek napr. za 0,01 eur a zadne taxy k tomu... Ale chce to hledat a hrabat se na jejich webu a dlouho kombinovat, nez clovek z toho posklada neco, aby mu na sebe navazoval pripoj nejak rozumne... Ale pokud neni akce, tak se muzu hrabat jak chci a nic za 1 cent stejne nenajdu...:-)

0/0
6.10.2008 22:00

Tonda12

ryan,lítání skoro zadarmo

S Ryanem se dá  lítát po Evropě určitě nejlevněji a akce,zvláště v zimní sezóně jsou časté ,lítá včas(dokonce předčasně) a málo ruší lety (akorát letos dost omezil Dublin).Já nelítám proto,abych lítal,ale proto abych se někam podíval.Jen Letos mám s Ryanem asi  15 segmentů,průměrná cena za segment kolem 200Kč(online odbavení a jen příruční zavazadlo).Bez problémů se tak dá podívat (většinou s jedním přestupem) třeba na víkend na Maltu,Andalusie,Sardinii,Costa Bravu,Sicílii....,s náklady,které vá většina lidí nevěří...:-)

0/0
6.10.2008 20:58

grimosa

Re: ryan,lítání skoro zadarmo

no, kolegovi zrušili let z Dublinu 10 hodin před odletem, to potěší. Navíc,ono to vypadá pěkně, ale co z toho, letet v zimě na Maltu ;-D.

0/0
6.10.2008 23:29

GUHU

Re: Re: ryan,lítání skoro zadarmo

jakože na Maltu se jezdí jen válet šunky u moře? Na to si zajeď do Chorvatska..

0/0
7.10.2008 1:40

Iridium

to je sranda,

kolik lidí naříká, že ty letenky za kačku nejsou třeba v létě k moři, na dny, kdy oni potřebují letět atd. I Ryanair je firma, která potřebuje vydělávat, žádná charita.;-)

0/0
6.10.2008 19:22

Tonda12

Re: to je sranda,

V létě je to dražší,to máš recht,ale i v létě se daly letos koupit letenky sice né za kačku,,ale za pár stovek,ať se SKY nebo RYANEM.

0/0
6.10.2008 21:04

Iridium

Re: to je sranda,

jasně, já lítám low costama běžně. Pořád je lepší lowcostem za 5 litrů, než normálně za 15, ne?

0/0
8.10.2008 15:19

Languedoc

Redaktor je chudák

Nedávno jsem zdrhnul z bulvárních novinek.cz, ale tady je to to samé. Čekal jsem, kam všude se podívá, ale z věty "po Evropě křížem krážem" se vyklube téměř popojíždění po pěti sousedních dvorcích... Pane redaktore, jste chudák, že si musíte takto zvyšovat čtenost článků. Kdybyste raději šel dělat něco užitečného.

0/0
6.10.2008 18:20

m.smetana

Re: Redaktor je chudák

pokud umíte psát lépe a o lepších tématech, směle do toho. namísto tupého napadání.

0/0
6.10.2008 19:31

SZYslak3

no comment

Jakepak tupe napadani? Social co zbytecne lita po Evrope, to je fakt no comment ;-D

0/0
6.10.2008 20:51

Languedoc

Re: Re: Redaktor je chudák

No, psat neumim, ale proto taky nepisu a drzim se sve prace. Ale jak tak koukam, nekteri by nemeli myslet ;)

0/0
6.10.2008 21:16

Jocylin

Levné lety

Několikrát do roka létáme s Ryanair do Girony ve Španělsku a vždy si vybíráme termíny podle ceny letenky. Pokud máte štěstí na levné ubytování, dá se strávit nádherný týden ve Španělsku za pár korun!! Navíc cesta na letiště (které se mimochodem nenachází přímo v Altenburgu ale ve vesničce Nobitz mezi Chemnitzem a Altenburgem) trvá z Chomutova cca 1,5 hodiny. Redaktor určitě nechtěl ukázat že nemá nic lepšího naprácit ale naopak se snaží poradit jak létat levně. Rozdíl mezi letenkou za 5000,- a 1,- je opravdu velký. Za ty 4999,- které ušetřím při letu např. na Stansted si můžu v Londýně užít pár nádherných dní!

0/0
6.10.2008 17:40

grimosa

Re: Levné lety

Létám hodně a pokaždé se první dívám na podobné nabídky "Londýn za 1Kč" atp. Pokaždé když ale mám vybrat let tak zjistím že v termínu, který potřebuju je cena úplně jíná a kolikrát větší než třeba u BA nebo CSA.

Takže ano, máte pradu dá se letet i za 1 Kč, bohužel prakticky je to nepoužitelné. Těžko se třeba obchodním partnerům říká, počkejte příští týden jsou letenky drahé, ale za 2 měsíce by to šlo. :-(

0/0
6.10.2008 18:25

Iridium

Re: Re: Levné lety

jestli to nebude tím, že takovýhle letenky nejsou určeny pro "byznysmeny", u kterých se jaksi předpokládá, že mají na normální letenku (byť low costem), ale pro dobrodruhy či náhodné cestovatele.:-P

0/0
6.10.2008 19:20

grimosa

Re: Re: Re: Levné lety

no pro nahodne cestovatele mozna, pokud jim nevadi ze treba na Maltu leti jaksi po sezone a ze jenom do prirucniho zavazadla veci na tyden nevlezou.

Jenom jsem chtel napsat, ze pokud si u nich budete chtit letenku  zamluvit v nejaky rozumny cas, treba 2 tydny pred odletem tak nepocitejte s nejakou dobrou cenou. Mockrat se mi stalo ze normalni aerolinky byly levnejsi nez Ryanair!

0/0
6.10.2008 23:15

vepřoknedlozelo

Re: Levné lety

Ze stanstedu se ale nejak musis dostat do Londyna... a to ti vyjde minimalne na 26&#163; kdyz pojedes vlakem! Problem s Ryanairem (a dalsimy) je ze musi pristavat hodne daleko od velkych mest. Napriklad letiste Frankfurt-Hahn, je vzdaleno asi 100km od Frankfurtu... to jsme potom ale daleko od ty jedny koruny! Ale souhlasim ze se to vyplati... sam létam kazdy rok také do Girony ;-)

0/0
6.10.2008 20:12

refins

Ekologie

No, velice prospěšná reportáž. Krom toho, že tím pan redaktor naprosto zbytečně plýtvá energií, ještě zvyšuje ceny letenek pro ostatní cestující :)

Myslím si, že by ještě stálo za to přidat itinerář, aby bylo vidět, jak dlouho bude nocovat na letištích apod... mimochodem Hahn je na to super :)

0/0
6.10.2008 17:16

SZYslak3

no comment

A k cemu je to dobre?

0/0
6.10.2008 17:10

wiliz

.

Nuda, už bych byl doma ;-)

0/0
6.10.2008 16:33

pepanek1021

zima v krajinach

všechny ty lety jsou do krajin kde je zima, tak hodne hezkeho letu preji :-©

0/0
6.10.2008 16:29

grimosa

Re: zima v krajinach

pravda, kolikrát nepoužitelné. V červnu mě zaujala nabídka Londán za 1 Kč, říkám si, paráda zaletím si do londýna. Byl jsem celkem zklamanej, když mi to totiž ukázalo ceny, všechny byly za normální sazby a ty za 1 korunu až někdy začátkem listopadu.

 :-(

0/0
6.10.2008 18:30

GUHU

Re: zima v krajinach

á pán je odborník. akorát trochu blboučký...

0/0
7.10.2008 1:41

Sunny29

Tak na ty reportáže jsem zvědavá.

Skvělý. :-)

0/0
6.10.2008 16:28

pilot666

nekrmit prosim

Blbost.Letistni taxes se plati vzdy a je to asi 12 liber za jeden let.

0/0
6.10.2008 16:24

skrbling

Re: nekrmit prosim

Není pravda. Občas dělají aerolinky akce a zadotují to.

0/0
6.10.2008 16:29

kamyl

Re: nekrmit prosim

Ale to je kravina, uz jsem za ty Ryanovy centovky nekolikrat letel a zadne taxes se neplatily... 0,01€ (pripadne 1€, 1 Kč, apod.) byva KONECNA cena (samozrejme s web checkinem a jen s prirucnim zavazadlem).

Jinak Honzo drzim palce, aby ti nic neulitlo a vsechno klaplo, jak mas naplanovane...;-)

0/0
6.10.2008 16:31

mukake

Re: nekrmit prosim

Nemáš pravdu, článek je pravdivý! Ale rozhodně nejde o žadnou převratnou novinku a nechápu smysl prezentace týhle cesty. To je jako říct, že zejtra si du koupit rohlik za 0,50kč do nejmenovaného obchodního řetězce a vy sledujte, jak průběh nákupu bude vypadat...(Y);-O  Tak šťastný noci na letištíchRv!

0/0
6.10.2008 16:31

GUHU

Re: nekrmit prosim

další teoretik, co plácá kraviny...

0/0
7.10.2008 1:43

carlossantos

A

komunistický kapitalismus....  na co vydělávat. Stačí, když zfalšujeme účetnictví. Akcionáři zaplač. To bude zase průs.er...... :-P

0/0
6.10.2008 16:18

fido7787

nechápu

co to má za smysl? V čem je let za 5 litrů jiný oproti letu za 1 korunu? Kdybyste radši dělal něco užitečnýho . . .:-/

0/0
6.10.2008 16:14

ochutnavackaspermatu

Re: nechápu

mohl by si za korunu namluvit nějakou kosovku ;-D a její služby

0/0
6.10.2008 16:18

daBmV

Re: nechápu

v cem je jiny? tak pro zacatek  v tom, ze stoji o 4999 korun min. :-)

0/0
6.10.2008 16:22

fido7787

Re: Re: nechápu

to neni pro zacatek, to je totiz vsechno. Nechapu komu stoji za to, litat po Evrope za 4 koruny? Proc? K cemu to je?

0/0
6.10.2008 21:09

Bara17

Ryanair

Jsem zvědavá, jestli to redaktor fakt všechno stihne, nevím, jaké si nechal rezervy na přestupy, ale zrovna s Ryanairem je to někdy o hubu. Jednou jsem došla na letiště o 2 minuty později (38 minut před plánovaným odletem) a na check-inu už nás odmítli odbavit, i když jsme neměli žádná zavazadla a letadlo bysme v pohodě stihli (bylo to malé letiště).

Ryanair prostě rýžuje na všem ostatním než jsou základní ceny letenek, což je ale při těch cenách zase pochopitelné. Letenky za jeden cent jsou dostupné jen málokdy, člověk musí hodně hlídat akce, nebo se zaregistrovat na stránky, co to dělají za něho (např. http://www.myairdeals.com - bohužel zatím jen v angličtině). Navíc se akce většinou nevztahují na ty všechny lety - třeba Brno - Stansted za jeden cent neseženete.

0/0
6.10.2008 16:13







Najdete na iDNES.cz