Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Českých drah: Potřebujeme, aby nám stát přisypal

Do čela Českých drah nastoupil Petr Žaluda před osmi měsíci a spolu s ním přišel na generální ředitelství také pořádný personální průvan. "Zjišťujeme, zda tady jsou lidé na pravém místě, a pokud ne, tak je nahradíme," říká šéf firmy, jejíž fungování podpoří ročně stát a kraje více než osmi miliardami z peněženek daňových poplatníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pehlad

p.Žalud je opravdu ale žalud

Lidi se do vlaku nehrnou ,je drahý,co uděláme???,zdražíme ho!!!!.(Y)

0/0
7.10.2008 18:22

raicafu

Proč zdražovat

Dle mého názoru by se na železnici měla především řešit produktivita práce. Chápu, že je to v tak obrovském molochu těžko řešitelný problém,ale mělo by se s tím něco dělat. Co se týče zdražování, jsem v první fázi pro aspoň částečné zpoplatění jízdného pro zaměstnance CD a jejich rodinné příslušníky. To by pravděpodobně taky nějakou korunu vyneslo. Zdražování dle mého názoru opět od železnice spíš lidi odláká než příláká. Zeleznice by mělo sloužit jako alternativa pro ostatní druhy dopravy,ale při neustálém zdražování, nevím kdo tuto alternativu bude v budoucnu volit. Snad každý ekonomický subjekt se má snažit k sobě zákazníky přilákat? Ve vnímání ČD mi přijde, že jejich řešení je zdražení=méně cestujících=méně práce=penež stejně nebo více. Tak proč se snažit lidi lákat do vlaků. Tímto uvažováním se půlka regionálních tratí zavře, což bude mít dopady i na navazující spoje,kde ubydou opět cestující.

0/0
7.10.2008 18:02

perpartes

Loupežníku.

0/0
7.10.2008 16:51

kozak52

nasrat

;-)

0/0
7.10.2008 15:43

prazakm

To je lump.

Když chce peníze, ať začne opravdu šetřit! Ať zruší režijky nádražákům, ať jim upraví pracovní dobu a dovolenou na míru běžnou v jiných podnicích.

0/0
7.10.2008 14:51

Dimitar Toškov

Socialismus funguje všude...

...bohužel.:-(

*Amtrak vznikl v roce 1971 jako běžná obchodní společnost ve vlastnictví státu...Přebral přibližně polovinu do té doby provozovaných dálkových spojů, zbytek byl zcela zrušen. Nadále je provozuje s podporou federálních dotací. Místní doprava je obvykle provozována jinými dopravci za účasti dotací jednotlivých států...I přes federální dotace se Amtrak nikdy nevymanil ze ztráty. Kritika zaznívá především na vysoké vlastní náklady (3x vyšší na oskm než dosahuje letecká doprava). 50 % nákladů je tvořeno náklady na personál, ale kvůli silné pozici odborů a závislosti na politické podpoře se nedaří provést restrukturalizaci.:-(

http://www.k-report.net/clanky/o-soucasne-zeleznici-v-usa/

0/0
7.10.2008 12:29

Ppetig

Čecháčci

Někdo si dovolil říct, že by chtěl dorovnat dotace ze státního rozpočtu na úroveň okolních zemí (zde myšleno SK, PL, na úhrady ve výši A, D opravdu nemáme) a každá česká dušička skáče jak čertík z krabičky, hází slova jako "hromada šrotu" a předhání se ve vylíčení té nejhrůzostrašnější zkušenosti s jízdou vlakem. Samozřejmě, aby kolorit byl dokonán, najdou se okamžitě bystré hlavy, které neopomenou zdůraznit, že oni vlakem nejezdí, takže na ně ze svých daní nechtějí přispívat.

Už mi tyhle diskuse pod jakýmkoliv článkem o ČD přijdou opravdu fádní a čím více těch rozzuřených přezdívek v diskusi vidím, tím více ČD fandím a přisypal bych jim 5x tolik. Jenže to by čecháčkovským dušičkám přivodilo smrt.

0/0
7.10.2008 12:13

GoogleBomber

Re: Čecháčci

Já bych taky přisypal, tedy pokud by se tím měly dorovnat subvence autíčkářům. Celý problém s ČD stojí a padá s nerovným přístupem státu k oběma typům dopravy. Bursík to chtěl narovnat, ale kde nic tu nic. Proč taky, stát má tučné příjmy ze spotřebních daní PM, dálničních známek a mýtného, trochu z toho odsype na autobusy, které hradí mýtné a spotřební daň na naftu, ale železnici musí uživit kraje. Silniční doprava je holt dobře chráněná dojná kráva, ke které Řebíček Bursíka nepustí. Takhle se TGV v Praze jen tak rychle nedočkáme.

0/0
7.10.2008 12:49

Ppetig

Re: Re: Čecháčci

TGV se u nás nedočkáme zcela jistě příštích 20 let, spíše bych věřil termínu za 40 let.

0/0
7.10.2008 15:57

Chmelař

Re: Čecháčci

já s tebou souhlasím, určitě je nás dost s takovým názorem... ale kritizovat ČD je prostě moderní

0/0
7.10.2008 13:40

mfdnes-bulvar

Prisypat?

 a neni pan (nebo spis soudruh) reditel trochu drzy?? jestli ma malo penez, tak at propusti nekolik zbytecnych lidi. proc nerekne, kolik je lidi na kilometr zamestnava a at to porovna s okolnima zemema, proc jen hovori o mnozstvi penez na kilometr? tenhle socialisticky mastodont by mel byt zprivatizovany! uz ani korunu do tehle cerne diry (CD)!!!

0/0
7.10.2008 11:29

akademik Richard

Prisypat? NASRAT!

hajzli jedni ;-D

0/0
7.10.2008 11:23

ChorcheCh

Stát přisype

A odboráři půjdou stávkovat za vyšší platy R^

0/0
7.10.2008 10:32

loogieboy

mzdove naklady

Ono kdyz se vetsina penez utopi na mzdove naklady, pak se tam muze sypat a sypat... Vzdyt veskere nezavisle audity ukazali, ze tam panuje extremni prezamestnanost a minimalni pracovni efektivita. Na to se uz zapomnelo? No neni nic lepsi nez hodit vinu na nekoho jineho.... treba na kraje.

0/0
7.10.2008 10:11

vymrzovac

si dělá kozy,ne?

pokud vláda dotuje každý kilometr dráze 70Kč,autobusům 40Kč,nevyšlo by levněji to vše zrušit a do každé rodiny darovat fabii?   Zároveň by tím zachránili škudlofku;-)...................při životnosti vozu 12let by to vyšlo možná levněji

0/0
7.10.2008 9:47

vymrzovac

Re: si dělá kozy,ne?

8miliard je cca 32000felicií,za deset let 320000 felicií !  Začít čtyřčlennými rodinami,čímž by se zároveň zvýšila porodnost!

0/0
7.10.2008 9:53

ChorcheCh

Re: Re: si dělá kozy,ne?

Navíc se státu vrátí spousta peněz ze spotřební daně a DPH z pohonných hmot. A samozřejmě z danípři výrobě aut.

0/0
7.10.2008 10:35

WIFI

Re: si dělá kozy,ne?

do podpory autobusů není určitě započtena výstavba a údržba silnic. Kdyby jo, tak by to takhle pěkně nevypadalo.

0/0
7.10.2008 10:02

Biermann

Re: Re: si dělá kozy,ne?

Presne tak. Zatimco autobus jen tankuje naftu a jede, tak vlak musi platis SZDC za kazdy ujety kilometr a tyto penize se pak pouzivaji na vystavbu a udrzbu dopravni cesty. Kdyz se tohle odecte, tak je ta dotace velmi podobna.

0/0
7.10.2008 12:33

mmkk

Re: Re: si dělá kozy,ne?

Do podpory vlaků také není započtena výstavba tratí.

Kdby stát vše, co vybere na spotřební dani za benzín a naftu do aut, autobusů a kamionů dával na výstavbu a údržbu silnic a dálnic, tak by peněz bylo dost. Jenže takhle se používají na úplně jiné věci a na silnice se vrací pouze cca 10% !

0/0
7.10.2008 12:36

papazian

Konečně schopný manažer, držím mu palce,

ale v Česku tací obvykle jsou brzy vyhozeni... Je třeba jasně říci, že ceny jízdenky musí zdražit, že lidé musí žádat zvýšení platů, pokud si chtějí alespoň zachovat stávající životní úroveň, organizovat stávky, když to nejde po dobrém..., není možné, aby železnice a jiní měli dotovat stávající sociální rádoby smír... Jak je zřejmé, nejen směrem na západ, ale i na východ jsou v reformách dnes dál, vědí, že kvalitní železnice něco stojí. Česko spí a jen se diví! I díky ODS, která této zemi velmi škodí, je třeba změnit v krajích stávající nevyhovující vedení. Jinak se nám bude svět i nadále velmi smát. Pochopitelně ryba smrdí od hlavy, proto by měla tato chabá vláda padnout co nejdříve.

0/0
7.10.2008 9:25

vymrzovac

Re: Konečně schopný manažer, držím mu palce,

železnice někoho dotuje?    Kdo chce jezdit tou špinavou hromadou železa,ať si to zaplatí!!!   Drtivá většina občanů si koupila "svoji hromadu železa",neboli auto,a tu si financují sami. Proč by ještě měli dotovat přepravní systém vyžírků státu?

0/0
7.10.2008 9:56

tom206

ČD Cargo je v těžkým balíku

Proč si to dráhy nedotujou z ČD Cargo? Platit NHL v ČR, na to maj, ale na lokálku do Horní Lhoty, na to jaksi nezbejvá...

0/0
7.10.2008 8:50

Eva13

Re: ČD Cargo je v těžkým balíku

Oni platí NHL???8-o

0/0
7.10.2008 8:56

WIFI

Re: ČD Cargo je v těžkým balíku

protože křížový financování je zakázaný. Nehledě na to, že ČD Cargo je úplně jiná, samostatná firma

0/0
7.10.2008 10:01

a8nn

Re: Re: ČD Cargo je v těžkým balíku

Není jiná, je dceřinná. Vyplacení dividendy matce je taky zakázáno?

0/0
7.10.2008 15:35

JK75

Re: Re: ČD Cargo je v těžkým balíku

Matka je stát, ten prachy z ČD Cargo zhrábne do rozpočtu a nic nedá zpět ani dráze ani krajům. Tam bude zakopaný pes.

0/0
7.10.2008 17:21

dedko

Neslýchaná drzost.

Stát bude sypat,z našich daní. To by se ti ty darebáku hodilo.

0/0
7.10.2008 8:41

sedmy.trpajzlik

N****t

Pane šéfe Českých drah, potřebujete spíš, aby vám stát nas*al ;-D

0/0
7.10.2008 8:23

Eva13

HOSPODAŘENÍ?????

Padla tady správná zmínka o tom, že osobní dopravu by měla dotovat zisková nákladní doprava. To by ale ČD nesměly tu ziskovou část svého podniku prodat. Takže teď již není z čeho dotovat. Na druhé straně se můžou poprvé v historii chlubit ziskovostí. Sice dosaženou tímto podivným způsobem, ale přece ;-D Následně ale budou chtít po státu, aby dorovnal deficit v rozpočtu. Jsem opravdu jediná, která má pocit, že toto není v pořádku? Kde je logika zdravého selského rozumu? Že by panu Žaludovi chyběl? 8-o?

0/0
7.10.2008 8:23

vymrzovac

Re: HOSPODAŘENÍ?????

co je ziskového na tom,když vyžebrají od státu 4miliardy?

0/0
7.10.2008 9:49

JPNB

Re: HOSPODAŘENÍ?????

Jenže oddělení carga nařidil kdo?? no ano vláda.  A mimo to regule zakazují křížové financování. Jediná možnost je jako v německu kde se dotoje přes státní rozpočet zisk carga jde státu a ten přidá a né málo a pošle všem dopravcům v osobní dopravě.

0/0
7.10.2008 10:22

JBetak

Koženková sedadla

Zmínka o čtyřiceti rekonstruovaných vozech je v souvislosti s "koženkovými" zavádějící - jde o rekonstrukci vozů už jednou rekonstruovaných (nedali tam tenkrát klimatizaci), takže počet koženkových to nesníží. Nula od nuly pojde.

0/0
7.10.2008 8:17

Irish Stout

... já chci taky "přisypat"...

... když čekám před šraňkama a vidím lokálku, v níž jsou tři lidi, říkám si, že by vyšlo levněji, odvést ty lidi taxíkem nebo "drezínou" :-)) Takováhle železniřní doprava je plýtvání prakticky vším: energii, lidskými zdroji a v konečném důsledku pěnězi, samozřejmě. Nákup repasovaných vagónů z Německa... hmmm... no nevím, jestli to něco řeší. Pro místní dopravu na kratší vzdálenosti by se spíš vyplatily nějaké co nejmenší lokálky se spotřebou paliva srovnatelnou s mikrobusem, na modulární bázi, tj. aby se daly spřáhnouti tři čtyři dohromady, když bude třeba. Takové "taxíky na kolejích". Jinak si myslím, že dráhu by měla živit hlavně nákladní doprava. K tomu byla kdysi železnice primárně stavěna.

0/0
7.10.2008 4:49

Xladi

Re: ... já chci taky "přisypat"...

Nákladní doprava vynáší docela dobře ale české dráhy jsou rozdělené na osobní dopravu která prodělává a ČD Cargo, která zajišťuje nákladní dopravu a ta je vysoce zisková a brzo se zprivatizuje.

0/0
7.10.2008 8:15

Brainwashington

Takhle si vždycky pŕedstavuju klienta federálního

zařízení Sing-sing. Ach ta podoba ....;-D 

0/0
7.10.2008 4:41







Najdete na iDNES.cz