Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Finanční krize zametla s Islandem. Zemi hrozí bankrot

Island volá o pomoc. Tamní banky mají obrovské finanční potíže. Stát musel převzít Landsbanki, druhý největší finanční ústav v zemi. Premiér Gier Haarde prohlásil, že země čelí nejhorší hospodářské krizi v novodobých dějinách a hrozí jí dokonce bankrot. Finanční injekci Islandu nabízí Norsko a Rusko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BlackM

Krize sem a krize tam

Jsem obycejny clovek pracujici (chodici do zamestani, ktere me bavi) a radne od ukonceni skoly platici dane v plne vysi (cca 18 let). Uz na to prdim a pocitam penize, aby me zbylo na pivo. Diky vsem manazerum a financnikum svetovym, developerum a politikum za nadhernou napln vsech televizi a zpravodajskym serverum, vzdyt by jsme se my "obycejni" lide vlastne bez nich nemeli o cem v hospode bavit a "velmi zasvecene" komentoval celosvetovou financni krizi. Diky vsem za nadherne tema, kteremu "vsichni desne rozumime" ;-D;-(

0/0
8.10.2008 13:30

Montaigne

Re: Krize sem a krize tam

;-DR^

0/0
8.10.2008 16:16

me2di

Pocka, pockat, od kdy staty vraci nejaky dluhy

dluhy se prece nevraci

0/0
8.10.2008 12:31

Ja su Kača Praskačova

No vůbec Vám mladým nezávidím

Kdo nemáte ostré lokty a podnikatelsko"podraznického" ducha, tak je se třeba obávat o práci. Nehledě na to, že všechno je drahé, hlavně bydlení. My jsme to měli těžké, ale byli  jsme  zvyklí na skromnost a mnoho věcí jsme nemuseli. Jako cesty do zahraničí, každou chvíli nové auto.Pro nás bylo prioritou vlastní bdlení a to bohudík máme. Nám stačilo být v pohodě na chalupě a i dnes po ničem netoužíme. Máme s mužem pěkný důchodu, není to za soudružské zásluhy, ale celkem jsme odpracovali 90  let, takže jsme v pohodě pokud nezačneme něco budovat ale i to se nám z části daří. Pro nás je nejdůležitější dnes už zdraví, abychom Šulinovi nemuseli nic platit. ;-D

0/0
8.10.2008 1:33

CuoreSportivo

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

.... my jsme prostě taková skupina lidí vez zájmu o cokoliv. Zajímá nás jen ta naše kulička trusu, kterou si válíme celý život před sebou. Nic nás nebaví, a jde nám jeno o to, mít každý den na stole bůček a pivo. Jsme tlustí jako prasata, potíme se, máme vysoký tlak a cholesterol a nadáváme na všechno a na všechny. Jsme prostě taková tupá hovada. Jsme prototypem voliče KSČ a ČSSD. :-/

0/0
8.10.2008 8:30

opportunity

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

To ti nezávidím.

0/0
8.10.2008 11:09

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

Mladí si šlehnou pervitin a jsou taky v pohodě ;-D

0/0
8.10.2008 11:17

BlackM

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

Jdu si pichnout (pichacku ne "P") a jdu na Plzen. Oprava > na G-éčko, už mě někdo vymet prachy z peněženky (manželka nebo fin.krize??;-)) a místo bůčku dám jen špek :-)) sakra, už abych byl starej ;-D

0/0
8.10.2008 13:40

Montaigne

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

prozraď blbe,  o co se zajímáš ty a co se ti podařilo ovlivnit , vsadím se , že ani tu hladinu cholesterolu ne!;-)

0/0
8.10.2008 16:19

Montaigne

Re: No vůbec Vám mladým nezávidím

R^;-)

0/0
8.10.2008 16:17

bluetake

jednoduche pocty

Island je proste jen  zeme, ktera si proste jen napujcovala vic, nez byla schopni vyprodukovat a vykryt. Na dluh se zije bajecne....vzdy si vzpomenu na Svejka a krasnou scenu feltkurata, jak rika - "to se to zije, kdyz nam druzi pujcuji".Statni rozpocty nejsou o nic slozitejsi ,nez ty domaci, podstata je stejna... Dluhy jsou svinstvo a kdyz se pujcuje moc, bankrotuji jednotlivci, firmy, banky , pojistovny ale i staty. A je to jen dobre. Prezirani se neni zdrave, takovy pust po prozranem flamu s vybranymi lahudkami jeste nikomu neuskodil. Naopak.

0/0
8.10.2008 0:40

Huczín von Szinágl

Ušanky do čela

Vážení a milí, připravme si ušanky. Mráz přichází z Islandu....8-o Jenom Mirek Gratulant Topolánek, Íčko, Míra Bosák a spol. sraz na golfovém hřišti v Dolanech.

0/0
8.10.2008 0:03

modrá šlápota

Re: Ušanky do čela

Ve Vésce.:-):-):-)

0/0
8.10.2008 10:59

Cortez

Jo jo

To je tak jak si urcita skupina lidi, co maji rozhodovaci a jine pravomoci dlouho prilepsuje(na stari??:) ), jina minimalizuje, dalsi optimalizuje, snizuje naklady, spekuluje apod.a nerikam ze by to meli byt hlupáci, oni to delaji schvalne,vi co delaji,vi co hrozi,ale prachy jsou prachy. vzit to globalne, staci zakopnout a jdes dolu, a ne jeden ale vsichni. diky takovym lidem krize byly, jsou a urcite jeste dlouho budou. bohuzel.

Jen me opravdu zarazi ze v dnesnim ekonomicky a jinak vyspelem svete staty,banky nejsou na takoveto kolapsy pripraveny. Vsichni blbci musi vedet ze kdyz je takova obrovska zavislost jednotlivych ekonomik a trhu a podela se jeden,muze jit i dalsi.Proc nebylo nachystane nejake opatreni?

nastava otazky?chtelo se tomu nejak opravdu zabranit? nejaka prevence? nebo je to dalsi tah na kterem zase nekdo hodne vydela? (Rusko?)

0/0
7.10.2008 23:50

Englishman

Re: Jo jo

Všechny země, jejichž ekonomiky jsou závislé na exportu do vyspělých zemí, na tom těžce prodělají. Rusko jde do kytek mnohem větší rychlostí než Evropa.

0/0
8.10.2008 0:41

Zla Lopata

Re: Jo jo

rusko uz davno v kytkach je, resp. se  z nich nidky nedostalo

0/0
8.10.2008 1:02

Muf Puf

SUPRRRRRR

Gdyš sem to tu přečet,tak sem zjistil,že máme tolik ekonomickejch ekspertů, že můžu klidně spát, jenom škoda, že si vylelvaj játra tady a nejsou činný ve vedení bank abychom mohly f klidu spinkat fšichni fčetně Kalouska ;-D;-D;-D

0/0
7.10.2008 22:51

bull.terrier.oracle@seznam.cz

Re: SUPRRRRRR

Klídek, ti chytří už to mají dávno ve zlatě ;-D. Mě se podařil dobrý kauf různých zlatých komodit (slitky, mince) v ceně hluboko pod 500Kč/g. Takže kdyby teď padla měna, tak se jenom směji a piju šampáňo a zajídám kaviárem ;-D;-D;-D

0/0
7.10.2008 23:53

Ja su Kača Praskačova

Re: SUPRRRRRR

moc se nesměj, z vlastní praxe vím, že zlato se vykupuje za mnohem menší peníz než se nakoupí. Nebo se pletu. Lepší jsou investice do bydlení, nebo opravy nemovitostí, což děláme v součastnosti my.

0/0
8.10.2008 1:38

WMT

Islandská krize

Island se plácá v krizi už cca rok. Může za to přehřátá ekonomika, která se vrací tam, kde by měla být. Už v dubnu centrální banka odhadovala pokles ekonomiky pro rok 2009 ve výši 2,5% s výhledem na další pokles v roce 2010... Světová "finanční krize" celou situaci na Islandu sice dost zhoršuje, ale NENÍ její příčinou tj. není to tak, že by "krize" stáhla ke dnu a sežrala jednu malou ubohou a naprosto bezbrannou zemičku (která má napůjčováno, až to bolí) a byl bych nesmírně rád, kdyby to tak iDnes, v ránci nešíření všeobecné paniky neprezentovala. Stačilo by k tomu cca 5 minut na googlu a porozhlédnutí se, jak dlouho se vlastně islandský problém táhne. Jenže to bych chtěl asi moc, takhle headline vypadá o moc zábavnějc, že... :-/

0/0
7.10.2008 22:06

skrbling

Re: Islandská krize

Tak tak. Ono to s celou tou krizí zase až tak žhavé, bohužel je to ale vděčné téma, takže můžete sotva očekávat objektivní novinářskou práci.

0/0
7.10.2008 22:08

Modrý král

Re: Islandská krize

To je jedno, hlavně že to pomůže proti ODSS ve volbách ;-D

0/0
7.10.2008 22:34

Soulburner: THIS IS WAR!

Re: Islandská krize

chudákuRv

0/0
7.10.2008 22:51

czechian

Re: Islandská krize

Můžeme být rádi, že kasu nedrží pseudoekonom Sobotka. To by pro nás mohlo být vzorem ekonomické stability i Zimbabwe. ;-D

0/0
7.10.2008 23:06

modrý pohůnek

Re: Islandská krize

100krát radši bych byl, kdyby kasu držel opravdový ekonom Sobotka R^

0/0
7.10.2008 23:26

czechian

Re: Islandská krize

Takového ovšem naše PS nemá. Přemek je lékař a ten, co si tu za čSSd na ekonoma hrál alias Sobotka -700mld. je zase právníkem. Rv

0/0
7.10.2008 23:40

franta_straka_unban

Re: Islandská krize

-700 mld? proč lžeš?:-)

0/0
8.10.2008 1:54

dereque

Re: Islandská krize

Já nevím, mně spíš připadá, že se o tom u nás píše málo. Žiju ve Švédsku a tady už měsíc je ta krize jednou z hlavních zpráv dne. Lidi mají strach, co bude.

0/0
7.10.2008 22:39

norayellow

Re: Islandská krize

Uplne s vami souhlasim. Ziji v Kanade a je to stejne, svetova krize je hlavnim tematem vsech zpravodajstvi. Lide jsou uz delsi dobu opatrni - napr. restaurace se uz asi mesic potykaji s velkymi problemy. Nakupuje se podstatne mene, lide vazi kazdou investici a spise vyckavaji. Obchod zacina stagnovat a to je spatne. Cesi jsou tiskem falesne uklidnovani, aby nevznikla panika, jako vzdy. Klasicke Svejkovani jim bohuzel nepomuze. Prvni naznaky z automobiloveho prumyslu uz jsou. Pochopitelne s uklidnujicim komentarem. Je naivni se domnivat, ze pokud na celem svete je automobilovy prumysl ve velke krizi (pouze Toyota vykazuje slusna cisla), ze v CR bude prosperovat. A na vydelku tehle firem je ceska ekonomika postavena.  Pokud svet nebude kupovat, zhrouti se ceska ekonomika tez. Svet je dnes natolik ekonomicky provazan, ze je nesmysl se domnivat, ze CR bude v pohode. Velke dulezite firmy jsou ovladany zahranicnim kapitalem. A ten uz v prusvihu je.

0/0
8.10.2008 0:15

Majkyho_pupik

Re: Islandská krize

svet bude kupovat ale na par mesicu mene nez driv. Svetova ekonomika je mimoradne provazana a presto nedopadne bankovni krize na vsechny staty stejne. Prave proto je ono uklidnovani vcelku logicke....dobre nebude, ale zadna katastrofa se z pohledu CR neblizi

0/0
8.10.2008 0:21

franta_straka_unban

Re: Islandská krize

podle čeho tak soudíš?:-P

ale možná že máš pravdu nic se neblíží ono už je to tady jen jsme si ještě neráčili všimnout a patřičně to panikou urychlit a umocnit:-)

0/0
8.10.2008 1:55

norayellow

Re: Islandská krize

Kez byste mel pravdu, ale obavam se, ze tak to nebude. Nase zeme je ohromne bohata na nerostne suroviny, statni rozpocet je vyrovnany a patrime mezi nejbohatsi zeme na svete. Presto se krize a toho, co z ni vznikne vsichni obavame. Ikdyby se jednalo jen o par mesicu (coz je velmi nepravdepodobne), tak to pro mnohe firmy znamena konec a pro zamestnance hromadne propousteni.  Nevim, odkud se ve vas bere takovy optimismus, ze CR z toho vyjde dobre.  Vas rozpocet je v hroznem stavu, surovinami tez neoplyvate a obyvatel je tusim jen 10 mil. - zadna velka kupni sila. Zahranicni kapital u vas ovlada temer veskera klicova odvetvi. Tady se nejedna jen o bankovni krizi. Jedna se o krizi, ktera zasahne veskera odvetvi. I penzijni fondy, pojistovny atd. - i ty penize investovaly do akcii spol. ktere maji dneska problemy. Uklidnovani je prave logicke z hlediska bank. Jen tak mimochodem, v lete americka media tez ujistovala, ze ekonomie jen kvete. Presto uz davno vedeli, ze je maler.

0/0
8.10.2008 9:09

keyz

Re: Islandská krize

Debil Sobotka by si jako obvzkle půjčil, rozdal důchodcům a za čtyři roky by obvinil občany a ODS, že to státu ( jemu a ČSSD ) ty prachy rozkradli.A vzal by si na pomoc dalšího debila Ratha, který by mu to dosvědčil, a pak by zaplatili 100 miliard z našich daní a státního rozpočtu za poskvnění Isladndského státu.Protože u nás něco takového jako krize přece není

0/0
8.10.2008 1:15

idiods

Krizař

Z krize jim pomůže "geniální" ekonom. Otázkou je, kam jim pomůže.

http://idiods.over.cz

0/0
7.10.2008 22:04

petrogar

Re: Krizař

Ubohý

0/0
7.10.2008 22:29

czechian

Re: Krizař

Nejsi ty náhodou levicový intelektuál? ;-D

0/0
7.10.2008 23:11

Ptolemaios

Učení meteorologové tvrdí, že hurikán může vzniknout

třeba i tak, že někde nad Amazonkou zamává motýl křídlama a multiplikačním efektem dojde k postupnému zesílení, takže někde o pár tisíc kilometrů již dosáhne vítr stokilometrové rychlosti až dojde k tornádu ,které pustoší vše v dosahu set kilometrů.Pak to zase zeslábne ,ale vzniklá spoušť - zničené domy, záplavy , utopení přetrvává.Nedalo by se to přirovnat k dnešní "hypoteční" krizi?. Např.

ve shnilém a rozbořeném domku někde v Louisianě sedí na verandě černoch v houpací židli (jediný kousek nábytku, který potopa od Cathrin nezničila) a objeví se naleštěný Buick a v něm vyfešákovaný

mladík."Hej,kámo" volá,"jak můžeš bydlet v takovým bordelu?Nechceš

to vyměnit za něco krapátko lepšího?" Černoch vstane a odpoví :"No jasně,ale kde na to vemu"?Bílej:"Vo to se nestarej,stačí když podepíšeš jedno lejstro,a za dva tejdny můžeš bydlet v novým"Č:"a akdo to za mně zaplatí?"B:"No banka vole,to dá rozum,ne?"Č:"Ale nebudou to chtít zpátky?"B:"Vo to se nestarej"

0/0
7.10.2008 21:43

Ptolemaios

Re: Učení meteorologové tvrdí, že hurikán může vzniknout

Černoch ještě něco zamumlá,jako že je nezaměstnaný a žije i s 10 dětmi z podpory, ale nato hypoteční agent nedbá.Po podpisu jen řekne:" tak hele jak vidíš my bílí nejsme všichni v Kukluxkanu,ale máme zájem ,abyste i vy Afroameričani žili v pohodě.No a pohádka pokračuje - za pár týdnů stojí nový barák /Amíci do dělají strašně rychle, ono je to prakticky z prken / v hodnotě /bratru!/ za 250.000 doláčů.

Zbytek si může každý domyslet, to nechávám na fantazii .

No a zbývá dodat, že takových nesplácených hypoték muselo být ksakru aspoň 20, nebo třicet MILIONÚ /DOMÚ/, nebývalo by bylo lepší řešení jim postavit sídliště z paneláků aspoň 20 poschodových?

Anebo nás Amíci tahají za fusekli a Hypokrize je jen hypotéza a pravda je úplně někde jinde!

0/0
7.10.2008 21:59

skrbling

Re: Učení meteorologové tvrdí, že hurikán může vzniknout

To je trochu naivní. Hlavně hypotéční krize byl až důsledek a to přebytku likvidity v ekonomice.

0/0
7.10.2008 22:17

kiliannedory

Re: Učení meteorologové tvrdí, že hurikán může vzniknout

ta část o mladém úspěšném dynamickém manažerovi zase až tak naivní není ;-)

0/0
7.10.2008 22:40

Karelur

Re: Učení meteorologové tvrdí, že hurikán může vzniknout

Pravdivá část je ta o afričanovi. Rizikové hypotéky jsou ty , kt byli uděleny osobám , které mají špatnou kreditní historii. Tj v minulosti už nějaký ten dluh nezaplatily. Takže z 95% černoši a hispánci .

0/0
7.10.2008 23:15

Urb-inspirace vítězná

Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

 Island žebrá u Ruska o půjčku.R^Moskva se k žádosti postavila vstřícně. Islandská vláda dnes musela kvůli krizi převzít druhou největší banku v zemi a zafixovat kurz domácí měny. Do země mezitím přicestovala mise Mezinárodního měnového fondu (MMF). To si musíte modré kedlubničky zvyknout, že imperialismus sebou nese války i krachy.Rv

Moskva se k žádosti postavila vstřícně. Islandská vláda dnes musela kvůli krizi převzít druhou největší banku v zemi a zafixovat kurz domácí měny. Do země mezitím přicestovala mise Mezinárodního měnového fondu (MMF). To si musíte modré kedlubničky zvyknout, že imperialismus sebou nese války i krachy.Rv

0/0
7.10.2008 21:39

kiliannedory

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

chceš trvrdit, že naproti tomu socialismus ten přináší mír a blahobyt ? :-©

0/0
7.10.2008 21:41

Majkyho_pupik

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

;-DIsland nepozadal Rusko, to jen reagovalo jako prvni na jeho zadost o pomoc. Imperialismus sebou jiste nese krachy ale hlavne prosperitu. zatimco socialismus sebou nese jen ty krachy...:-)R^

0/0
7.10.2008 21:49

Konys1

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

Tak ja teda rozhodne neobhajuju socialismus, ale pokud podle tebe nese imperilalismus s sebou hlavne prosperitu, tak by me zajimalo kde si byl poslednich 20 let?

0/0
8.10.2008 0:52

Soulburner: THIS IS WAR!

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

vyliž si svoji plesnivou noru a zavři rypák ty stará mrcho:-©:-©:-©

0/0
7.10.2008 22:01

czechian

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

Rusko nemá Islandu co půjčovat, když nám stále dluží. :-©

0/0
7.10.2008 23:37

franta_straka_unban

Re: Island požádal ruskou vládu o půjčku čtyř miliard eur

tobě někdo zřejmě dluží výchovných pár facek:-)R^

0/0
8.10.2008 1:57

Eremite

Financnici vykonstruovali tuto krizi...

predpovedeli ji znalci uz pred rokem. Vsechny bankovni pujcky do t.zv. produkcnich bublin (novych projektu, realit) ztratily spoustu financnich prostredku, i kdyz byly velice lukrativni pro financniky. Posledni lukrativni tahy pro financniky jsou statni podpory a nasledne krachy financnich instituci, ktere jasne ukazuji, ze kazdy financnik vi, kam tyto podpory jdou - do kapes financniku, na jejich bonusy. Paulson dostal stovky milionu dolaru uz predem, nez zacal sve ominosni aktivity. Dostavaji ty podpory lehce, protoze umi tak dobre strasit lidi, t.zv. hash money..

0/0
7.10.2008 21:32

pepanek1021

EURO !!!

meli prejit na euro, nic by se nestalo

0/0
7.10.2008 21:27







Najdete na iDNES.cz