Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Redaktor v oblacích: Evropská cesta „autobusem s křídly“ skončila

Japonci, pověstní svým rychlocestováním po Evropě, mi mohou závidět. Osm měst po Evropě za 72 hodin, tak daleko své itineráře ještě nedopilovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aMartina

skutečnost je jiná

drahy pisálku a milí komentátoři,

jelikož máme s Ryanairem nalítáno víc než vy všichni dohromady, rádi bychom vás uvedly na pravou míru.

Co se týče kontrol a zpoždění letů na letišti, z 99% je to chyba letiště,  s čímž Ryanair bohužel nic nenadělá. Je pravda, že pokud si za let zaplatíte 50€, nemůžete očekávat takové služby, jako třeba u Quantas, Singapur Airlines,.... ale neříkejte nám, že služby jsou o zas tak horší než v ČSA. Jedinej rozdíl je, že si musíte zaplatit jídlo a poslouchat "reklamy". Nicméně ty reklamy jsou tam z nějakého důvodu a to hlavně, aby  jste si mohli vozit vase prdelky za par kacek. Nemyslíte, že letět za pár korun a dostat k tomu jídlo je trochu moc? nemáte ani zdání, co všechno se letišti musí platit.

Podle nas nezalezi na tom, jak letuška vypadá, ale dokáže vám zachránit život v případě nějakého nouzového přistání. Konec konců to je důvod, proč jsou tam a ne pro oči nadržených chlapů.

Poučení na závěr, když o něčem nevím, tak radši mlčím...

0/0
11.10.2008 20:25

Ynhoj

JAR

ví někdo o low-cost do JAR?, nic jsme nenašel...

0/0
10.10.2008 14:32

medvidek

lide stale neveri

Cestovani za par korun je uzasna vec a do dnes vetsina lidi neveri, ze cestovat tak levne je vubec mozne. Porad ziji v predstave, ze kdyz se rekne letenka, znamena to naklady ve vysi nekolika tisic korun a pritom opak je pravdou. Ostatne, na mem zpravodaji  o nizkonakladovych akcnich cenach (www.letenkyblog.cz) me i dnes rada lidi v komentarich nazyva podvodnikem. Jejich chyba...

0/0
10.10.2008 11:01

komarus

pokračování - mno

jinak si na komfort cestování s nimi nemůžu nijak stěžovat, až na ten prostor pro nohy,ale po evropě se těch pár hodin dá vydržet.....kamarád hodně cestoval v USA a říkal že se muto stalo asi 4-5x u "normálních" aerolinek a kompenzovaly to slevama na dalších koupených letenkách....takže zas tak nic nebvyklého...

0/0
9.10.2008 17:22

komarus

mno

přidám čerstvou zkušenost s "low-costy", resp. sky-europe z 29/10. Měl jsem zabukováno z Bruselu do Prahy (letenka stála 912kč sakumprásk se vším tam i zpátky). Přijdu na letiště a ejhle - "flight canceled" - houf nervózních čechů se tedy nahromadil u avia partners což je odbavovací servis na letišti v bruselu a byly nabídnuty vpodstatě 2 možnosti, přebukovat na zítra na ten samý čas (byl vydán voucher na hotel na noc) nebo letět s jinou společností za plnou cenu  a pak to nějak vymáhat na sky europe, nebo jsem vytelefonoval 3.možnost - dostat se ten den ještě do amstru na let ve 21.20 do prahy, pokud by tam bylo volno. Stalo se mi to poprvé tudíž "zajímavá" zkušenost. Není důležité jak jsem zvolil, ale mám podezření že sky europe neměli dost vytížené oba lety tak je "sloučili" do jednoho a odůvodnili to nějakou malou havárií na letadle v praze, které tudíž údajně nemohlo přiletět do bruselu...

0/0
9.10.2008 17:21

komarus

Re: mno

oprava:samozřejmě z 29/9:-)

0/0
9.10.2008 17:23

Jan Sůra

Re: mno

To letadlo opravdu bylo poškozené, myslím, že jim naboural část trupu "prst".

0/0
9.10.2008 18:06

krabathor

Re: mno

mne se stalo neco podobnyho s british airways. kvuli mlze na heathrow zrusili let, dovolat se neslo protoze to bylo zriceny, na netu prebookovat letenku neslo protoze jim to taky spadlo, jediny co slo bylo koupit s nima novou letenku na druhej den. ani ten hotel sem nedostal. a trvalo 2 mesice nez mi prachy za tu novou letenku vratili. kdyz sem tam volal tak mi rekli at jim napisu mail, kdyz sem jim psal tak mi odpovedeli at zavolam... nakonec sem jim zavolal a rikam "vopovazte se me odkazat na mail, koukejte navalit prachy!" :)

takze stat se ti to muze vsude. se sky europe jsem letel minimalne 10x a nikdy zadnej problem.

0/0
10.10.2008 12:06

Monstrum Anonymič Anonymov

Chemtrails

A právě tyto lety "na poslední chvíli" vydělávají na vládou dodaném palivu, které nás práškuje jedy  z neznámého důvodu a ovlivňuje počasí. Zadejte si do Googlu Chemtrails a bude Vám to jasné.

0/0
9.10.2008 15:55

MASAP

obsah sdelení kvalifikovaného novináre

Nepochopil jsem, co tím chtel pisatel sdelit. Naprosto zmatený obraz jeho pohybu, bez souhrnu cenových (a asi i casových) nákladu, vcetne doby shánení takového propojení.

Dovolil jsem si dnes na MF video burze komentovat kvalifikovanost takových 'novináru'. Rád bych se tímto MFD nabídl, ze bych pri vsí skromnosti takový blábol spíchnul lépe:-/

0/0
9.10.2008 14:55

abtb

Re: obsah sdelení kvalifikovaného novináre

Tak rekl bych, ze tento prispevek neni az tak spatny jako mnohe jine na Idnes...navic autor zverejnuje clanky uz od utery a vim, ze v jednom z tech prvnich clanku byl i cas, ktery tomu venoval na pripravu...

Uvadet zde cenove naklday je podle me k nicemu, ta cesta je tak specificka, ze malokdo ji absolvuje. Navic, velmi zalezi na tom, jakou kvalitu ubytovani pozadujete a take zalezi na tom, jake akce maji napr. ruzne rezervacni hotelove systemy, a to uz Ryanair ani jina letecka spolecnost ovlivnit nemuze...

Osobne letam nizkonakladovkami tak 2x rocne a prodlouzeny vikend si planuju tak 4-5 mesicu predem...ostatne na lety par dni dopredu se nizkonajladovky nehodi vubec, jejich ceny casto byvaji i drazsi nez u beznych leteckych spolecnosti

0/0
9.10.2008 15:07

MASAP

Re: obsah sdelení kvalifikovaného novináre

ty jiné clánky jsem necetl, mozná más pravdu, ale tenhle je bez souvislostí, které znás, neprehledný.

Jinak jsem na tom opacne s nízkonákladovkami, casto létám Praha - Kodan a normální firmy CSA a SAS jsem uz nekolik let nepouzil, i kdyz práve musím létat na poslední chvíli. Stejne je Skyeurope ci Sterling levnejsí.

0/0
9.10.2008 15:10

abtb

Re: obsah sdelení kvalifikovaného novináre

No, asi to mli pojmout jako serial a davat odkazy na predchozi clanky, kdo si precte tady ten, tak to chapu, ze pak je to neprehledne...

Jinak co se tyce ostatnich nakladu, tak me vzdycky takove 3-4 noci v ramci eurovikendu vyjdou do 10.000 i s utratou a to se neubytovavam v hostelech,ale ve 2-3 hvezdickovych hotelech. Takhle se mi podarilo sehnat asi za 600 Kc noc se snidani v Holiday Inn v Lisabonu, protoze taky byla zrovna akce, proto si myslim,ze davat tu celkove naklady by bylo zavadejici...

Ale souhlasim, ze kdo to trosku sleduje, tak si muze zaletet nekam na par dnu za mnohem mene, nez kdyby cestovce platil za eurovikend.

0/0
9.10.2008 15:20

Ferin007

Nevím, co tím myslí

"bezpečnostní kontrola pro mě nebyla nikdy záležitostí delší než čtvrt hodiny. Kdo někdy letěl přes Heathrow, Frankfurt nebo Charles de Gaulle, tuto nenápadnou výhodu velmi rychle ocení". Z Roissy CDG sem letěl nedávno a bezpečnostní kontrola byla záležitostí tak 8 sekund. A čtvrt hodiny sem (ani) s Rayanairem nikdy nezažil.

PS: Jinak ty reklamy v Rayanairu sou vážně otřesný. Chápu, že je to protihodnota za to, že sou levní, ale aspoň to můžou udělat vkusně. A nepouštět to na plný prdy v půlce letu, kdy polovina cestujících konečně pracně zabrala. Nejotřesnější je to jejich dětinský tleskání po přistání. Z toho bych vraždil!

Jinak jim ale fandím, donutilo to mohutně zlevnit i klasický aerolinky. Zaspalo akorát pražský letiště. ;-)

0/0
9.10.2008 14:55

ednes

Re: Nevím, co tím myslí

Ale nikdo tě tam tleskat nenutil,že ne?Já si myslím že jako poděkování pilotovy za dobrý let to neni špatný.Když někdo lítá jako prase a bohužel i tací jsou,tak je to víceméně jediná možnost jak to dát najevo,že si každý leda tak oddechne že má let za sebou ale za to co předvedl mu nikdo nezatleská...

0/0
9.10.2008 15:23

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Nenutil, eště aby jo.

1. Mají to udělaný tak, že to vyzní naprosto směšně.

2. Se řídí heslem "zatleskejme si sami sobě, nikdo jinej to za nás neudělá"??

3. Není to žádný poděkování pilotovi, ale (samo)pochvala Rayanairu, že opět dorazili včas. O pilotovi tam není ani zmínky.

0/0
9.10.2008 15:27

Jan Sůra

Re: Nevím, co tím myslí

Let na čas není jen záležitostí pilota. Samotný nástup lidí do letadla příliš pilot neovlivní. Let na čas je hlavně výsledek organizace celého procesu u Ryanairu, kde je přesnost na jednom z prvních míst. Jinými slovy, let samozřejmě může zpozdit počasí nebo řízení letového provozu, ale velká část zpoždění vzniká právě při pobytu letadla na zemi špatnou organizací.

0/0
9.10.2008 17:20

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Na tom není s čím nesouhlasit. ;-)

0/0
9.10.2008 17:25

miamahoney

Re: Nevím, co tím myslí

Jednoduše již nemohu napsat nic jiného než :-©;-O(Y)Rv!

0/0
7.11.2008 14:28

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Prosím. Pokud máš nutkavou potřebu seznamovat nás se svýma střevníma problémama. Jinak se ale informativní hodnota tvýho příspěvku limitně blíží nule, takže sem moc nepochopil jeho smysl.

0/0
7.11.2008 15:05

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

PS: Jinak je to snad pilotova práce, ne? Taky nejdu zatleskat řidičovi, než vystoupím ze šaliny. ;-)

0/0
9.10.2008 15:28

GUHU

Re: Nevím, co tím myslí

Ty jsi trochu mimo, ne? Tleská se i na mezikontinentálních linkách a je to bráno jako pochvala pilotovi za přistání. Napřed něco nalétej a pak tady blij kraviny...

0/0
9.10.2008 17:19

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Chceš snad říct, že Air France/BA/Lufthansa pouští po přistání z reproduktorů nahranej nakašírovanej frenetickej potlesk?? Ty zvratky budou asi někoho jinýho, já mám nalítáno dost. :-P

0/0
9.10.2008 17:23

miamahoney

Re: Nevím, co tím myslí

Tohle mne vážně irituje... Přečtěte si můj komentář, reakci na autora příspěvku. P.S.: Doporučuji strávit den v kabině řidiče tramvaje a den v kokpitu (nejlépe při onom přistání) s pilotem. Až tak učiníte, budu se těšit na Vaši odpověď.

0/0
7.11.2008 14:27

Jan Sůra

Re: Nevím, co tím myslí

Dobrý den, časem na bezpečnostní kontrolu chápu dobu, kterou musíte strávit od vystání fronty až po vyzvednutí věcí. Pokud Vám to netrvalo déle než 8 vteřin, tak Vám gratuluji, ale nevěřím tomu.

0/0
9.10.2008 17:17

Jan Sůra

Re: Nevím, co tím myslí

Jinak tleskání jsem za celou dobu zažil jedinkrát a vzešlo to od cestujících, nikoliv od posádky:-)

0/0
9.10.2008 17:18

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Možná to konečně zrušili, bylo to otřesný! ;-)

Tak to pak ta bezpečnostní kontrola na CDG skutečně trvala oněch 8 sekund (letadlo bylo úplně plný). Stejně tak ani s Rayanairem jsem nikdy nestál žádnou frontu, i když s ním to vždy trvalo o nějakou tu vteřinku víc. :-)

0/0
9.10.2008 17:21

GUHU

Re: Nevím, co tím myslí

já jsem zažil i hlasité výskání a křik od ožralých angličanů :-)

0/0
9.10.2008 17:21

miamahoney

Re: Nevím, co tím myslí

Vážený pane,

po přečtení Vašeho komentáře mi nezbývá, než reagovat. Nevím, jaké máte informace o pilotování dopravních letadel, nicméně věřte mi, že ono "dětinské tleskání" není jen tak "pro zpestření". Zatímco Vy jako pasažér si pohodlně sedíte, piloti již dost dlouho před přistáním pracují na tzv. fázování přistání a můžete mi věřit, že se jedná zhruba o stejně náročnou práci jako např. chirurgie. Kdybyste měl možnost proniknout do této práce a vidět, co vše je potřeba udělat, že druhý pilot není přítomen jen "pro případ", ale zkrátka proto, že přistání je tak náročné, že je pro 1 pilota prakticky nemožné a kdybyste viděl manuál na dopravní letoun, zajisté byste začal tleskat také. Takže pokud se Vám nelíbí, že piloti dbají na Vaše bezpečí, jezděte vlastním autem, tam si tleskat nemusíte. Jestliže si někdo potlesk zaslouží, pak to Vy určitě nejste.

0/0
7.11.2008 14:24

Ferin007

Re: Nevím, co tím myslí

Nějak mi uniká smysl vašeho příspěvku. Nikdo přece nezpochybňuje, že povolání pilota je komplexní. Z toho důvodu si ale přece nemusí hned sami sobě freneticky dětinsky tleskat ze záznamu. Že by se Raynair řídil heslem "zatleskejme si sami, nikdo jinej to za nás neudělá"?? Krom toho potlesk není určen pilotům, ale "společnosti Ryanair" za to, že "opět" doletěla na čas.

PS: Jinak myslím, že uznání zaslouží jakékoliv povolání, pokud je vykonáváno zodpovědně a kvalitně, co vy na to? Bez ohledu na to, jak je technicky, fyzicky či jinak náročné - to odráží platové ohodnocení a zrovna piloti si nemají na co stěžovat. ;-) Pak abych lítal po světě s diktafonem a páskou s nahraným potleskem a při kontaktu s každým bych ji pouštěl dokola.

0/0
7.11.2008 15:03

romul

dotaz

Pane Sůro, jen pro zajímavost. Kdy jste si vlastně "kupoval" letenky na tuhle cestu, čili jak dlouho dopředu abyste tam našel místa "za hubičku"?

0/0
9.10.2008 14:50

Ferin007

Re: dotaz

To je věcí náhody, Rayanair nemá žádný pravidlo, že nejlevněj je hodně dopředu nebo hodně na poslední chvíli. Ale nejdráž bývá tak 2 měsíce před odletem nebo zas s moc velkým předstihem. Nebo si vyčíhnout nějakou jejich (poměrně častou) masovou akci.

Jinak sem ale nepochopil, jaktože se do té ceny pan redaktor vlezl i s letištníma poplatkama. Ceny za 1 cent jsou totiž u Rayanairu jen za letenky, poplatky se platí zvlášť a eště sem se u nikoho nesetkal, že by je někdy neplatil. Takže takových 20-30 € za osobu a let se podle (nejen) mých zkušeností zaplatí dycky.

0/0
9.10.2008 14:59

abtb

Re: dotaz

No, pokud se cestuje se zavazadlem tak ano, ale pokud ma nekdo jen prirucni zavazadlo, tak uz nic navic nezaplati...je treba ale rict, ze v opacnem pripade ty poplatky napr. za zavazadla naskakauji docela rychle...

0/0
9.10.2008 15:01

Ferin007

Re: dotaz

Letištní poplatky nemají se zavazadlem nic společnýho.

0/0
9.10.2008 15:02

abtb

Re: dotaz

Jenze autor v drivejsim clanku popisoval, ze zadne poplatky neplatil, protoze Ryanair je mel v ramci akce zdarma, takze zadne nebyly...

0/0
9.10.2008 15:08

Ferin007

Re: dotaz

OK. To je možný.

I když akce Rayanairu poměrně sleduju (posílají mi je na mejl) a na akci bez letištních poplatků sem eště nenarazil. 8-o

0/0
9.10.2008 15:10

abtb

Re: dotaz

To nevim, vychazim jen z toho, co psal autor.

Ja sam jsem jeste s Ryanairem neletel, ale uz hodnekrat se Skyeurope. Ti maji ceny v cene tax, ale co se tyce treba zavazadel, tak uz prebrali stejnou politiku jako Ryanair...

Bez tax jsem se Skyem letel jen 2x a nejlevneji me vysel Rim na 600 Kc za zpatecni letenku vc.vsech tax (ktere byly nulove).

0/0
9.10.2008 15:14

Ferin007

Re: dotaz

Jo, že to jiní přepravci mají někdy bez poplatků, to vím. Ale jak říkám, u R. sem na to nikdy nenarazil ani o tom neslyšel.

0/0
9.10.2008 15:30

Jan Sůra

Re: dotaz

Ty akce jsou výjimečné, ale bývají...jen se na ně musí čekat:-)

0/0
9.10.2008 17:21

aMartina

Re: dotaz

tak si ten mail priste cti poradne

0/0
11.10.2008 16:15

Ferin007

Re: dotaz

PS: A to sem eště zapomněl na další povinný poplatky. Zatímco poplatku za zavazadlo nebo odbavení se dá vyhnout, poplatku za platbu kartou (5 € za osobu a let) ne.

0/0
9.10.2008 15:01

sebe

Re: dotaz

kdyz platis u ryanairu visa electron, tak se to neplati..

0/0
9.10.2008 15:22

Ferin007

Re: dotaz

Jo, o tom sem už slyšel. Ale asi to platí jenom při odletu z ČR. Já sem dycky letěl odněkud ze zahraničí a na internetu žádná možnost platby Visa Elektron nebyla. Měli tam stejnou sazbu za všechyn karty, kterou navíc v poslední době už několikrát zvedli. Přinde mi absurdní dát za krátkej a levnej zpáteční let pro 2 osoby 20 € za platbu kartou. Zvlášť, když žádnou jinou možnost (kromě nějakýho divnýho převodu z německých bank) nenabízejí. Chápu, že jim přináší platba kreditkou nějaký náklady, tak ať ten poplatek stanovují procentem z ceny letenky.

0/0
9.10.2008 15:56

Jan Sůra

Re: dotaz

visou electron se dá platit po celém světě, třeba z kokosových ostrovů.

0/0
9.10.2008 17:22

Jan Sůra

Re: dotaz

na začátku června

0/0
9.10.2008 17:18

GUHU

moje zkušenost s Ryanairem

Před pár týdny jsem letěl s Ryanairem 4x, ale žádnou reklamu z pásku tam nepouštěli, snad jen před odletem krátké upozornění, kam Ryanair létá. Letušky byly ucházející, kromě jedné nehezké Slovenky a jedné krásné Španělky.. Fanfáry na oslavu příletu se taky nekonaly, i když jsme pokaždé přiletěli v předstihu... Ani žádné songy v průběhu letu. Prostor pro nohy standardní, na jedné trase dokonce nadstandardní. Nevím, možná to bylo tím, že jsem létal mezi hlavními městy (?), třeba to heslo "autobus s křídly" razí hlavně na krátkých trasách mezi menšími městy...

0/0
9.10.2008 14:47

Ferin007

Re: moje zkušenost s Ryanairem

Tos měl štěstí. Většina letušek je u R. ve stylu "studená Němka". A let bez reklam sem eště nezažil.

0/0
9.10.2008 15:03

klarav

Re: moje zkušenost s Ryanairem

Reklama - nejdřív reklama na RyanAir - kam létá, atd, potom se rozdá nabídka jídla a pití a jejich reklamní časopis, roznáška jídla - při delších trasách zabere více času, nabídka kosmetiky, nabídka losů, nabídka lísků na autobusy do centra. Při kratší trase stewardky neustále něco nabízí a pokud člověk letí několikrát za den, je to opruz. Místo na nohy - standard jako ostatní.  

0/0
9.10.2008 15:04

HaniX

levne anebo levnejsi?

Lze usetrit, ale nutno planovat moc dopredu a pocitat s vedlejsimi naklady a s casovymi rezervami... Osobne jsem z Ostravy a nez dojedu a odletim z Ruzyne, tak je to tak 6,7hod... a par stovek uz je zaplacenych za cestu jenom na letiste CD vlak nebo bus a pak jeste dopravni podnik Prahy, ktery se uz da srovnat cenove se zapadni Evropou... takze zas tak levne to neni pro vsechny... 

0/0
9.10.2008 14:39

SIFL

Re: levne anebo levnejsi?

jé, další takovej 8-o

tak se odstěhuj do Prahy, nejlíp přímo na Ruzyni, abys nebyl ublíženej.

Tady snad šlo o ukázku jak létat za pár korun, to že jedeš z Ostravy je čistě tvoje věc.

p.s. sám z Prahy nejsem

0/0
9.10.2008 14:57







Najdete na iDNES.cz