Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradci Králové hrozí kvůli investici na Islandu ztráta 74 milionů korun

Finanční krize na Islandu může ohrozit i pokladnu hradecké radnice. Město má uložené desítky milionů korun v dluhopisech islandských bank Glitnir a Landsbanki, které postihl kolaps tamního finančního systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luko5

Hradci Králové, nevládne tam náhodou ODS?

;-D Rv

0/0
10.10.2008 23:46

Linde CZ

Re: Hradci Králové, nevládne tam náhodou ODS?

Ze tam nevladne CSSD je snad jasne uz z konstatovani, ze mesto usetrilo 800 mil. Kc.

0/0
11.10.2008 17:29

luko5

Re: Hradci Králové, nevládne tam náhodou ODS?

Ušetři mohli, ale ne ty  2 miliardy dluhů co tam nasekali a mají napsáno, že to je jenom investice. ;-D Rv

0/0
11.10.2008 18:34

orken

Ale vzdyt tohle je prece normalni....

..konzervativni investice, to dela plno mest a organizaci, vzdyt dobre hodnocene dluhopisy jsou skoro jistai nvestice, bohuzel posledn idoba je mco divoka a jisty neni nic. Bych jim to zas tak nevycital, neco jineho by bylo kdyby to davali do nejakych hedge fondu, spekulovali s komoditama, rizkovyma akciema apod.

0/0
10.10.2008 22:11

Alaili

Re: Ale vzdyt tohle je prece normalni....

To chápeš ty. Jenže tady na diskuzi jsou primitivové, kteří ani neznají rozdíl mezi akcií a obligací. Bohužel mají tito lidé volební právo..:-(

0/0
10.10.2008 23:23

feese

A proč ty banky měly áčkové ratingy?

Než začnete něco pindat, přečtěte si toto

http://www.csob.cz/WebCsob/Data/csobam/CSOB_AM_IslandicNames_080918.pdf

Je spíš otázkou, jak je možné, že nejprestižnější světové agentury, např. Moody's držely všem krachujícím bankám nejvyšší Ačkové ratingy.

Radnici nezávidím, protože po bitvě teď bude každý generálem. Kdyby peníze nechali na účtech nebo v hotovosti, tak jim 7% inflace z těch peněz ukrojí 55 mil. Kč za každej rok. A hned by se tu objevila řada chytráků, proč peníze neuložili do bezpečných cenných papírů s tím nejlepším ratingem.

0/0
10.10.2008 20:34

orken

Re: A proč ty banky měly áčkové ratingy?

z dluhopisu je zhodnoceni par %, to kvuli inflaci by byla  ztrata stejne

0/0
10.10.2008 21:10

Ptolemaios

Re: A proč ty banky měly áčkové ratingy?

ještě lepší! Proč ty peníze neproinvestovali do baráků pro chudý?

Měli by teď dobrý preference, a nemuseli se třást o bydla

0/0
10.10.2008 22:10

Daniel Syrovy

Re: A proč ty banky měly áčkové ratingy?

Vklady garantovany statem jsou nyni do 25tis EUR, mozna brzy i 50tis EUR, jestli to schvali parlament. U ING je limit ochrany vkladu dokonce 100tis EUR - to je asi vic, nez ma kdokoliv z nas na uctu, he? :) Takze ja bych se o sve vklady urcite nebal.

0/0
10.10.2008 23:38

aldik7

pardubice

to zas budou mít pardubáci kecůů :-/;-D;-D

0/0
10.10.2008 19:44

Rubik1

Proč asi nechtěli investovat

Třeba do parkovacích automatů, když měli tolik peněz, ze kterých chtěli rychle úroky. Taková investice by se vrátila za rok, za dva, a pak by jen městu vynášela. Problém je, že dobré investice dávají zdarma svým známým, kteří si teď parkovné vybírají do své kapsy. Lépe by na tom hradečáci byli, kdyby měsští páni dali svým známým po par milionech v hotovosti, další miliony investovali pro město do parkovacích automatů a na ruletu na mezibankovním kasinu se vykašlali. Takhle jen financovali zisky bankéřů, které vůbec neznají. (A ještě k tomu v cizině, takže okrádají všechny místní lidi.)

0/0
10.10.2008 19:24

Chlupaty Knedlik

Nevim proc tu nadavate

Radnice udelala to nejlepsi co mohla. Investovala penize ktere nasporila tak aby se neznehodnotily a vcelku rozume rozlozili riziko. Po bitve je kazdy generalem.

0/0
10.10.2008 17:35

ka-boom

Re: Nevim proc tu nadavate

Ztratit 10%,  tomu se "vcelku rozumně rozložili riziko" říkat nedá.

0/0
10.10.2008 17:53

Chlupaty Knedlik

Re: Nevim proc tu nadavate

pokud ti prijde normalni predpokladat pad tri nevtesich bank Islandu, tak jsi asi nikdy s kaciemi neobchodoval ci neukladla penize do fondu. To by jsi je totiz nikdy nevytahnul ze slamniku

0/0
10.10.2008 17:55

ka-boom

Re: Nevim proc tu nadavate

Můžeš mě říct proč Hradec Králové kupoval akcie islandských bank ? Oni radní v Hradci ty banky znají ? Znají jejich hospodaření a investice ? To mohli klidně investovat do plantáží v Zimbabwe, protože o těch taky věděli kulový.

Špatná je každá investice do firmy či fondu o kterým nic nevím a obzvlášť když investuju CIZÍ peníze. Jak jsem psal níže, trestní stíhání za zpronevěru by je nemělo minout.

0/0
10.10.2008 18:52

Rubik1

Re: Nevim proc tu nadavate

O zpronevěru nejde, ale snad o "porušování povinnosti pri správě cizího majetku". Ale kdo je bude žalovat?

0/0
10.10.2008 19:15

Scout_duck

Re: Nevim proc tu nadavate

Pokud jsem to dobře pochopil, tak byla vybrána ČSOB, aby s penězmi něco udělala. Hradec plánovitě neinvestoval do islandských bank.

0/0
11.10.2008 0:28

kotatkoxxl

Re: Nevim proc tu nadavate

vzhledem k tomu, že nejsme jasnovidci, tak v současné situaci není ztráta 10% zas tak moc. Tím spíš, že v minulosti byly zdravě investovány a přinesly značné zisky.

0/0
10.10.2008 18:03

Scout_duck

Re: Nevim proc tu nadavate

Ty jsi ale debil, jiné slovo mě teď pro označení tvého duševního stavu nenapadá. Přečti si článek a zapni mozek.

0/0
11.10.2008 0:24

fonteyn

To jsou teda fakt příspěvky...

nemůže náhodou ODS i za špatné počasí? ;-D Myslím, že buďte rádi, že se nás ta finanční krize dotýká jen takto. ;-)

0/0
10.10.2008 15:50

General-

Re: To jsou teda fakt příspěvky...

To by me zajimalo jak by to vypadalo kdyby byli u kormidla sasci z lidovyho domu ;-D

0/0
10.10.2008 16:15

Linde CZ

Re: To jsou teda fakt příspěvky...

vytvorili by dluh, ktery by byl vuci krizim zcela imunni :-)

0/0
10.10.2008 16:24

DeWalt

když ODS hospodaří

tak to stojí za to 8-o

0/0
10.10.2008 15:39

Linde CZ

Re: když ODS hospodaří

to vis ze jo, CSSD zadne potize s usetrenyma penzma, uchovanyma pro budoucnost, ve svem principu nikdy mit nemuze.

0/0
10.10.2008 16:07

goober

Re: když ODS hospodaří

???

0/0
10.10.2008 16:10

Radek1979

no konečně

Pernikáři nemají nic protože v čele radnice sedí zlodějští ODSsáci tak o nic nepřijdouR^ Zato mechováci mají po srandě ;-)

0/0
10.10.2008 15:23

chejava

Re: no konečně

R^R^R^

0/0
10.10.2008 15:52

macda

Re: no konečně

Jo oni na hradecké radnici sedí Jirka´s boys???

0/0
10.10.2008 16:06

Assassin

Vlada ODS nam ukazuje

jak se jde do (Y)

0/0
10.10.2008 15:15

goober

Re: Vlada ODS nam ukazuje

???

0/0
10.10.2008 16:10

dezzo

imho lol

;-D

0/0
10.10.2008 15:12

zostrelenyanjel2

jejda

Mechoooow :-©;-D

0/0
10.10.2008 15:00

Scout_duck

Re: jejda

Jsi z Pardubic? Z toho malého města, které má jedinou důležitou věc a to je poloha na 1.železničním koridoru? Z toho města, který má sice slavný perník, ale ten se vyrábí v Hradci? Z toho města, které je přehledné, protože má vlastně jednu hlavní ulici?

Jestli ano, tak tvé vyjadřování chápu. Omezenost ve vyjadřování je na místě. Pokud ne, tak netuším odkud pocházíš. Jinde lidé bývají trochu nad věcí a nemají potřebu blít do diskuze.

0/0
11.10.2008 0:27

Gaston

hmmm

Hradec mám rád, ale vůbec ho v tomto nelituji.

Není žádný důvod pro to, aby město hrálo na burze.

0/0
10.10.2008 14:41

pepapijavka

Re: hmmm

oni nehráli. Koho by napadlo před 3 lety, že se složí tři největší islandské banky.

0/0
10.10.2008 15:02

ka-boom

Re: hmmm

To je dobrý, nehráli a přesto prohráli. :-)

Ale jinak souhlas s Gastonem. Rozpočet města není určen pro investice do akcií a dluhopisů, ale na zabezpečení služeb města a jeho rozvoj. To by si měli radní v prvé řadě uvědomit.

0/0
10.10.2008 15:31

Šimiš

Re: hmmm

A to si jako podle Tebe měli to naspořenou skoro 1 mld Kč nastrkat na radnici pod parkety, aby byla v bezpečí. Vedení města zaslouží pochvalu za to jak hospodaří, že myslí na budoucí rozvoj a neprožere v aktuálním roce pokud něco z rozpočtu zbyde.  Jesli jste si nestačili všimnou tak ta krize je globální a těžko dnes obviňovat vedení města, že špatně investovali (oni si nehráli).  Jestli si všichni myslíte, že za aktuální celosvětovou situaci může ODS tak je to tedy hodně mocná politická strana.

0/0
10.10.2008 16:18

ka-boom

Re: hmmm

Když ušetřili měli za ty peníze postavit hned dalšího projekt. Neznám situaci v Hradci, ale v každém městě je dlouhý seznam toho co se má vybudovat. Mohli něco, místo příští rok, postavit už letos.

Dávat obecní peníze do akcií je nesmysl v každé době a divím se, že to není zákonem zakázáno. Burza nezaručuje návratnost investice ani zisk, proto není možné s penězi daňových poplatníků na burze hazardovat. Je to v každém případě ostuda a nebál bych se odpovědné osoby poslat za zpronevěru 74 milionů korun do basy.

0/0
10.10.2008 17:50

kotatkoxxl

Re: hmmm

jak nemám ODS ráda a nevolím ji, tady s tebou plně souhlasím. Díky investicím hradecké radnice byly penízky již v minulosti řádně rozmnoženy. Je logické, že peníze dělají peníze, ale vždy je tu určité riziko. Radnice má peníze investovány na několika frontách a tak minimalizuje riziko.

Kdyby místo medvěda takhle investovala i vláda, tak určitě nejsme v takových dluzích R^

0/0
10.10.2008 18:01

sedlak.cupera

jj, není jak ušetřít a pak to prom.dat

;-D

0/0
10.10.2008 14:31







Najdete na iDNES.cz