Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kalousek si rozmýšlí rychlé zavedení eura. Nesouhlasí s reakcí eurozóny na krizi

Špatná zpráva pro všechny, kteří se nemohou dočkat přijetí eura v Česku. Ministr financí Miroslav Kalousek začal přehodnocovat názor na jeho rychlé zavedení. Nelíbí se mu, že země eurozóny porušují společná pravidla hospodaření v souvislosti s jejich reakcí na současnou světovou finanční krizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom_821

KATASTROFA!

Ten "chytrý pán" si neuvědomuje, že přijetí společné měny DĚLÁME HLAVNĚ KVŮLI SOBĚ a PRO NAŠE DOBRO -> NEDĚLÁME TO KVŮLI NĚMCŮM, RAKUŠANŮM ČI UNII JAKO CELKU!

A pokud o tom někdo pochybuje, ať se podívá na krachující české firmy, které jsou závislé na exportu. Čím později bude Euro, tím to bude více bolet - zatímco naše firmy budou krachovat a pokaždé budou jiné ceny, tak mistr Kalousek bude studovat dopady společné měny na slovensku. CIRKUS Rv[>-]Rv

0/0
13.10.2008 12:20

venoch

xx

Nu coz o to, s leccims se mozna da souhlasit, ale pan Kalousek jedna jako by nase zeme byla zcela mimo evropsky trh, vubec nic tim nezachrani, vetsina firem ma zahranicniho vlastnika, vetsina vyroby jde na export, co tim chce zachranit, kdyz neprijme euro? Nase ekonomika pujde stejne nahoru i dolu s celou EU. Bez eura budeme mit jeste navic nestabilni kurz.

0/0
13.10.2008 3:21

zoufalec1

Kalousek?

"opatření některých evropských vlád, jež v reakci na krizi začaly garantovat 100 procent bankovních vkladů. "

Tak nevím. Nevím, proč by měl drobný střadatel doplácet na nenasytnost velkých bank a jiných finančních uskupení a na jejich nezodpovědné chování měl doplácet  ze svých úspor. Stát má své občany chránit. A stát přece má možnost, se s těmito "finančníky" na rozdíl od jednotlivých drobných střadatelů  lépe "vyrovnat" Myslím, že ke své činnosti potřebují licenci, kterou jim uděluje stát.

No a že Kalousek nemíní přijmout Euro? Tak to jsem netušil, že právě tento člověk o tom rozhoduje. No možná jen trpí bludy velikášskými! To už skutečně nemáme nikoho, kdo tomu rozumí? Vždyť myslím všichni víme, v případě pana Kalouska, s kým máme tu čest

0/0
12.10.2008 9:57

tommi77

Re: Kalousek?

Jestli si myslíš, že když vložíš svoje peníze do nějaké banky, která má licenci, že o ně nemůžeš přijít, je to tvoje naivita. Kalouska z tisíce důvodů nemusím, ale v tomhle má bohužel pravdu. Žádný stát nemůže garantovat 100% vkladů. Likvidita pro jejich garanci prostě neexistuje. Ale může o tom přesvědčovat občany a ti mů na to můžou skočit. Pokud se současná situace stabilizuje, všechno dopadne dobře, ale jenom díky tomu, že státy nakonec svoji 100% garanci nebudou muset naplnit. Pokud dojde k hlubší krizi, stejně 100% vkladů nepokryjou.

0/0
13.10.2008 9:37

P.G.K.

Re: Kalousek?

Souhlasím.

A ještě připojuju otázku: jaká je hranice "drobného střadatele"? já se osobně za drobného nepovažuju, ale hranice 25tis EUR je pro mě nedosažitelná. tak jenom abych věděl, kam vlastně patřím

0/0
13.10.2008 11:21

odborar

Konečně na to přišel i Kalousek! Ještě aby na to přišli

příznivci Eura a proexportní lobisté. Pak exportující podniky mohou prodělat daleko více, než kurzovým posílením české měny, kde mají mnohem levnější vstupy.

Kalousek se obává, že v okamžiku, kdy si jednotlivé země přestanou dělat starosti s deficitem a mírou svého zadlužování, začnou žít na úkor jiných zemí v rámci eurozóny. Ovšem to už dávno Německlo i Francie dělají, zatímco všechny ostatní země dodržují Mastrichtská kritéria, oni ne a neplatí ani penále do společné pokladny EU. "Totálně se rozdrobí vzájemná důvěra. Neumím dohlédnout ten konec, ale pochopitelně velmi přehodnocuji svůj názor na co nejrychlejší přijetí eura," konstatoval Kalousek. Teď jde o to, aby pochopili i ostatní, že stát bokem jako Anglie a Dánsko se společnou měnou se nám může jenom vyplatit. Euro bude devalvovat. vydělejme na tom 

0/0
12.10.2008 8:46

rebbe

Re: Konečně na to přišel i Kalousek! Ještě aby na to přišli

Bokem se můžeme stát propadákem, jako Island. Eurozóna je příliš veliká, aby mohla zkrachovat, nějaké změny kurzů se v Eurozóně nemohou projevit. Ti, co stojí mimo, zůstanou mimoni, jako GB, Skandinávie nebo Irsko. Zatím se pomalu začíná propadat koruna, jak česká, tak islandská. Jestlipak nám, potížistům, někdo pomůže?

0/0
12.10.2008 13:21

Divak

Cesky trouba

Vazeny pane, Nemecko ma (temer) vyrovnany rozpocet a letos by se bez krize dostalo do prebytku. Vy jste takovy spravny cesky ekonom. Komunismem vyblebtany mozek, spatne vzdelani a naproste pohrdani fakty. Nepracujete pro Vaseho genialniho presidenta-ekonoma? Ten v ekonomicke krizi zalezl radeji do nory.

0/0
12.10.2008 14:12

987a9

Vy jste fakt hlupaci

kazdy tu knuci, jako kdyby mel v bance miliardu. Banku polozi nedostatek hotovosti. No a pokud bude stat garantovat 100 proc., tak se akorat prelejou penize odjinud sem a tam jinde ty banky padnou. No a vsechny rizikovy pujcky  tech nenazranejch bankeru odnesou obcani-poplatnici, tj.my. Banky musi padnout, protoze spatne hospodarily. Pujcovaly tam, kde nemely. Akorat mne mrzi, ze to nikdy neodskace jejich management a jejich vlastnici.  

0/0
12.10.2008 7:46

Divak

Mirku, jsi jednicka!

M. Kalousek je chemik, takze neni divu, ze se vyzna v ekonomii jako ekonom v chemii. Proto mu nedochazi, ze vyspele zeme musi pomoci svym bankam, aby se nepolozily. Tim by se samozrejme polozil i zbytek hospodarstvi. To by mimochodem postihlo i Cesko, protoze zadna ceska banka neexistuje, jsou to vse pobocky zahranicnich bank. A protoze Cesko je montovnou aut, pracek, TV a ostatniho spotrebniho zbozi pro trhy vyspelych zemi a subdodavatelem zahranicnich firem se sofistikovanou technologii, tak by se ceske hospodarstvi polozilo jako jedno z prvnich. Takze by mel drzet zobak a byl rad, ze to nekdo za neho da do poradku. Kdyz si Cesi nezavedou Euro, je to jejich problem. Slovak bude mit competitive advantage a Cech bude koukat zase jako pero z gauce, jako za vlad Klause, kdy zahranici investovalo vsude jinde, jenom ne v Cesku. Cim mene Vychodoevropanu v eurozone, tim lepe. Takze gratulace do Prahy a do Letenske ulice. Mirku, diky.

0/0
12.10.2008 1:33

rebbe

Eurozona je gigant, který si může hodně dovolit

protože si její trh v nouzi stačí sám. Pokud je uvnitř Eurozóny stabilní situace, nemusí se příliš starat o problémy jiných. Překročit nějaké předem dojednané parametry ovšem lze pouze výjimečně, dělat to trvale vede k  destrukci. To však všichni vědí, na druhé straně je nutné zareagovat, když je to opravdu třeba. K tomu by ovšem měli být dotázáni všichni členové. Takhle je situace příliš nevyrovnaná. Třeba když někdo prodá svůj byt a peníze zaparkuje s tím, že si brzo koupí jiný, neměl by být spekulanty ohrožen, jinak se celý trh zamrazí, všichni se budou obávat větších částek na kontě, řekněme tak 3 nebo 4 milióny by byly správnou hranicí bezpečnosti. V přepočtu na Eura bych považoval za správnou hranici pojištění na 200 tisíc Eur, asi tak hodnotu skromné nemovitosti. Třeba pana Bakalu s jeho miliardami jistit nemusíme.

0/0
11.10.2008 20:43

redy007

diky bohu za EU a volny pohyb pracovnich sil

Citace p. Kalouzka z tohoto clanku:

"Neomezené garance považuje Kalousek za nesmyslný populismus a nekalou

konkurenci, která má lákat k přelévání depozit ze sousedních států." - pan Kalousek vyhral jakousi cenu (zrejme diky losovani za pritomnosti notare) a hned tady bude poustet dalsi nesmyslne populisticka prohlaseni.

Proc kritizuji p. Kalouska a prave tuto jeho vetu? Vzdy jsem si myslel, ze kazdy stat chce to nejlepsi pro sve obcany (jsem naivni, ja vim). Misto toho zjistuji, ze prevazne CR to ma naopak. Kdykoliv, kdyz je moznost vybirat vic penez od obcanu nad ramec dohod a zavazku danych CR politiky, jdeme do toho. Pokazde muzeme slyset, pouze jakesi tiche postesknuti na adresu EU, ze je to naprosta katastrofa. Nyni, kdyz se nektere staty dobrovolne zavazaly, ze budou ochranovat obcany nad ramec EU, co se nestane. Zase dalsi populisticke vylevy.

0/0
11.10.2008 18:19

redy007

Re: diky bohu za EU a volny pohyb pracovnich sil

Proc se nase zeme nesnazi byt vice konkurence schopnou? Proc mam takovy dojem, ze jedine o co ji jde, je vybrat co nejvice penez na danich. Proc to vypada tak, ze kazdy politik si snazi co nejrychleji utrhnout svuj dil kolace?

Muzu jen rict, ze dekuji bohu, ze jsme do te "zle" EU vstoupili a muzeme si vybrat, kde budeme zit.

0/0
11.10.2008 18:22

Chlupaty Knedlik

Souhlas s Kalouskem

proc naskakovat do potapejici se lodi, kde si Francie a Nemecko prekrucuji dana pravidla jak se jim libi. Konec paktu stability znamena zrychleni ekonomickeho kolapsu cele EU. Jedina sance je pochopit, ze socialni davky a socka vseobecne ma  byt jen to nejnutnejsi na preziti a ne celkem slusny zpusob obzivy

0/0
11.10.2008 15:42

Czuraczech

Re: Souhlas s Kalouskem

jj,to zkorumpovany pako ma tentokrat pravdu

0/0
11.10.2008 16:12

Divak

Spravne

Cesko by Euro nemelo prijimat nikdy. Potom by totiz melo hlas v Evropske centralni bance a nejaky cesky blazen by tam rozsiroval nejake teorie, treba od prof. ing. VK, CSc. Zapadni evropske zeme prosly dlouhym vyvojem, nez zavedly Euro. Cesko potrebuje tento vyvoj take. Podobne je to se vstupem do EU. Haider mel pravdu, vychodoevropske narody s holou zadnici se tam nemely dostat. Cesi v EU nejsou spokojeni. Nejlepsi by bylo udelat referendum o clenstvi a penezi z Bruselu zafinancovat kampan odpurcu clenstvi. Pak by byl klid. Zatim fantazie, ale po ceskem predsednictvi se o vychodoevropskych zemich rozpouta diskuze. 

0/0
11.10.2008 15:23

Delirium Tremens

Re: Spravne

Koho dneska zajímají cancy mrtvého polofašouna ..

0/0
12.10.2008 13:06

dis802

Modří finanční magnáti

Nechápu, proč se modří finanční guru (tj. 99,5 % zde přispívajících modrých ) pozastavuje nad 100% garancí vkladů občanů státem. Vždyť každý z nich má v bankách (a samozřejmě i jinde) uloženo miliony korun. Měli by být naopak takovou zprávou potěšeni. A nebo .... že by to bylo jinak ? Připomíná mi to spíše křik nýmandů, kteří v životě nic nedokázali, nic nemají a jediné, co jim zbývá je plkat na podobných diskuzích.

0/0
11.10.2008 14:49

wo_co_go

Re: Modří finanční magnáti

možná by rudé socky mohly konečně pochopit, že voliči ODS nejsou jen finanční magnáti, ale lidé, kteří tvrdě pracují a nechtějí podporovat různé nemakačenky a rozdávání těžce vydělaných peněz lidem, kteří se budou královsky flákat na podpoře

0/0
11.10.2008 17:51

DeadZed

Re: Modří finanční magnáti

R^

0/0
11.10.2008 18:16

r72

Re: Modří finanční magnáti

Co je na tom k nepochopeni? Prostě napakovaný socani mají strach o své prachy  v bankách. Co na tom nechápeš?

0/0
11.10.2008 18:53

orken

Re: Modří finanční magnáti

a odeesaci strach mti nemusi, jo? ;-D  jo vlastne ne, to jsou jenom takovy teoretici, co maj plnou hubu kecu a ale skutek utek a za kecy se fakt neplati ;-D

0/0
11.10.2008 19:02

wo_co_go

Re: Modří finanční magnáti

ty asi budeš jeden z těch frustrovaných neschopných a nevzdělaných blbečků

0/0
11.10.2008 19:43

Corsini-1

S takovou to vypadá,

že se budou v Evropě hodit zkušenosti lidí, kteří u nás měli na starosti dělení koruny. Takové kolkované euro, to budou sběratelé řehtat blahem, bo bude, co sbírat, těch kombinací různých bankovek a různých kolků :-))) 

0/0
11.10.2008 13:01

apokalypsa

Re: S takovou to vypadá,

Zklamu te: spousta sberatelu euro ignoruje :-)

0/0
11.10.2008 13:12

DEINONYCHUS

Sice nevěřím,

že by ho osvítil rozum. To mi ke Kalouskovi, který před časem vyměnil část našich zlatých rezerv za upadající dolar moc nesvědčí. Připravil stat o pěkných pár miliard. Ale tato zpráva je snad nejlepší v poslední době. Vys..t se na celou EU, která jede jen pro zájmy pár největších států. Ostatně to vidíme na našem zemědělství.A až bouchne boom automobilového průmyslu, na kterém jsme závislí, doufám, že pár hňupů bude viset na kandelábrech.

0/0
11.10.2008 12:58

Zubrsu

Re: Sice nevěřím,

Myslel jste doufám ty "hňupy z ČSSD", kteří z nás udělali montovnu Evropy.....

0/0
11.10.2008 14:12

dis802

Re: Sice nevěřím,

Sradna je, že modří inteligenti v těchto montovnách dělají tak pucfleky.

0/0
11.10.2008 14:38

skrbling

Kalousek má pravdu

Je to tak. Rozvolnění Paktu stability a růstu je konec eura, protože veškerá důvěryhodnost té měny je v háji. Přinejmenším pro nás. Doufám.

0/0
11.10.2008 12:56

dis802

Re: Kalousek má pravdu

Také bych raději přijal pevný a stabilní dolar.

0/0
11.10.2008 14:40

orken

Re: Kalousek má pravdu

to doufam bylo mysleno jako vtip :-)

0/0
11.10.2008 16:44

Terrurek

jj

tak bych to nenazýval špatnou zprávu

0/0
11.10.2008 12:31

ceItic

Bravo!

Tak už i Kalousek bolševiky nasírá... Tak to má být! R^:-)

0/0
11.10.2008 12:25

Mytom

Nevim, nevim ...

Jestli mají takové země, které jedou jen sami za sebe, určovat měnovou politiku zemí eurozóny, tak se začínám také toho eura obávat. Vím, že měnovou politiku eurozóny řídí ECB, ale pokud si tyhle velké země udělají co budou chtít, ECB nic moc nezmůže, nehledě na to, že nikdo neví jaký mají tyto země vliv na rozhodování ECB, i když by samozřejmě mít neměly...:-/

0/0
11.10.2008 11:59

orken

Re: Nevim, nevim ...

tak ja uz tohle vazne nechapu..

tak kdyz EU neco naridi a stat to nemuze ovlivnit, tak odeesaci krici, ze ztraci suverenitu

a kdyz staty  EU v necem prijmou jina opatreni, tak je to zas spatne a maj postupovat jednotne ;-D

jinak je to statni zaruka, to si snad muze kazda zeme urcit sama, ne? jeste nejsme spojene staty evropske

0/0
11.10.2008 12:49

Mytom

Re: Nevim, nevim ...

Tak je rozdíl ve směrnicích a nařízeních která mohou ohrozit vedení státu, nebo omezit svobody v dané zemi, například podnikatelské a v reakci na světovou krizi, s kterou si Evropa do značné míry nemůže pomoci tímto "podrazáctvím" bez plánu. Evropa se domluvila, že to zatím bude řešit každý sám za sebe, ale pokud se to zhorší, tak se provedou celounijní nařízení. Avšak tyhle země vzaly heslo "každý sám za sebe" až moc zbytečně neohledně.:-(

0/0
11.10.2008 12:59

erben3

.

Dobrá zpráva při sobotě :-)R^

0/0
11.10.2008 11:45

mereja

Detailní statní rozpočet

Soudruh Kalousek a další soudruzi ve vládě ČR včetně soudruha Pružinského,nikdy nechtějí přijmou Euro. Odůvodnění: to by soudruzi zloději z všech úřadů České republiky museli národu do puntíku vyúčtovat kam jdou peníze.PS Zná někdo v České republice přesně detailní tok státních peněz ? Kdy národ soudruhu Kalousku a další komici z vlády nám to laskavě sdělíte ? Oni vám to v EU kazí ty vaše zlodějinky, bojíte se o přesun peněz z Česka jinam. To už tady bylo.

0/0
11.10.2008 11:37

wo_co_go

Re: Detailní statní rozpočet

jsi tek inteligenčně nedostatečný, že jsi nepochopil, že je jedno jaké prachy politici zpronevěří, jesli koruny nebo eura? kandiduješ na blábol týdne;-D

0/0
11.10.2008 17:54

kion1

Volič Národní strany

Není možná!!!!!!!!!!!8-o

Že by Kalouska konečně osvítil duch svatý???!!!!!!!!!!!R^

Konečně vypotil ve své funkci něco pozitivníhoR^, i když KDU-ČSL(téhle hromadě licoměrnosti a pokrytectví) nevěřím. 

0/0
11.10.2008 11:36

freebee

Souhlas

Jak nemám pana Kalouska rád, tak v tomhle musím s ním souhlasit...Země mající evropskou měnu by měly vystupovat stejně...tzn. zaručit vklad do navrhované výše..nad navrhovanou výši nikoliv...Anglie at si dela co chce, ta nemá euro:-)

0/0
11.10.2008 11:35

Mik8

garance

I když se to nemusí líbit, vzhledem k tomu, že to už to mnohé státy udělaly, bylo jediné rozumné řešení to udělat taky. Po tomhle spousta peněz prostě odteče a banky začnou mít problémy.

0/0
11.10.2008 11:15

Reinkarnace Obraceče kalendáře

.......

€ nebrat  R^

0/0
11.10.2008 11:14

veskawesi

v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

pokud nas pro prijeti EURA nuti EU drzet se nejakych pravidel, a pak si jen tak  bez jakekoliv dohody zacnou pravydial menit podle sveho, pak se na EURO muzem taky zvysoka vysr.... velky pozor, aby pristup velkych statu neznamenal zacatek konce EURA. 

100% garance je totalni nesmysl u bullsh*it pro lidi, kteri maji ekonomicky rozhled pelikana a skoci na jakykoliv populistycky zvast. kdo se jen trochu vyzna v ekonomice da mi za pravdu.

politicti odbornici t EU jsou predevsim levicove stado diletantu. nevsiml jsem si, ze by jiden jediny krok slavynch \EURO vudcu vedl byt jen k uklidneni situace. kriste co nas s nima jeste ceka?

pokud ve vedeni EU sedi lide jako je proboha spidla!!! predstavte si jakej matros urcuje smerovani EU...brrrrrrrrrrrr

0/0
11.10.2008 11:04

orken

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

proc by mela byt 100% garance nesmysl??? nechape, ze jde prosteo uklidneni trhu??? podivej se zverejni se nejaka zprava, ze erste ma na islandu nejaky pohledvaky, a hned jso ufornty pred bankama, prazdne bankomaty, akcie o 25% dolu.. a v tomhle prostredi nemuze fungovat zadna banka, protoze banky maji proste dlouhodobe aktiva-úproste ty pujcky nemuzou chtit splatit hned, ale vklady jim uzou klienti vybrat hned, banky drzi jen par % v hotovosti, co budou delat, kdyz kazdy bude vybirat???

Jestli je ta garance pri skutecne krizi realna je druha vec, ale v prvni rade jde o to uklidneni..

takze bych si odpustil ty kecy o ekonomickem diletanstvi Rv

0/0
11.10.2008 11:13

orken

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

a ze to nemusi trhy uklidnit je taky druhorady, za pokus to stoji ;-D

0/0
11.10.2008 11:15

Mytom

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

A právě proto je to populistické řešení vice než ekonomické. Tady jde o to, že naprosto zbytečně ohrožují ekonomiku ostatních zemí, jen aby se zachránili. Netahají za jediný provaz hezky spolu, ale každý za ten svůj a nechápou, že se přetahují navzájem i se svými "spoluhráči" ... :-/

0/0
11.10.2008 11:55

orken

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

ono najit ciste ekonomicky reseni takove situace je proste nemozny, na trzich je strasna panika, proste vsichni jednaji iracionalne, tezko predvidatelne... takze zadny ekonomicky reseni nemusi byt ucinne... proste to chce neco zkouset a treba to vyjde, co jineho se da delat, lepsi nez nechat padnout celou svetovou ekonomiku a jit zpatky do praveku ;-D

0/0
11.10.2008 12:45

wo_co_go

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

prázdné bankomaty? tak to je síla, skutečně si někdo inteligentní může myslet, že když stát garantuje 25 tis euro, což je někde 500-600 tisíc, že lidé rychle vybírají peníze přes bankomat? je zajímavé, že nejvíce řvou socky, protože tuhle vládu bytostně nesnáší za 3O korunový poplatek ve zdravotnictví a snížení různých podpor...přitom právě tyto socky mají v bankách sotva na dva měsíce dopředu, takže nějakých 50-100 tisíc, aale socky nic jiného neumějí, jen řvát, natahovat ruku, a za socialistky (ne)pracovat kapitalisticky žít

0/0
11.10.2008 17:48

Zubrsu

Re: v tomhle ma kalousek samozrejme pravdu

Pokud každý národ tak jako ČR, odsunul ty největší "debily" do Bruselu, tak bych se osobně ani nepokoušel dávat těm ...........úžasným chrochtákům, jakoukoliv moc a pravomoc k určování, jak se jednotlivé státy mají chovat. Matroš.....jako Špidla, Rouček, Falbr,Bobošíková, Ransdorf.........proboha jen blázen by mohl chtít od těchto lidí něco smysluplného. Vždyť pouze dostali svou TRAFIKU! ;-€ Copak už všichni zapomněli jak to tehdy s těma Bruselskýma umístěnkama bylo?

0/0
11.10.2008 14:19







Najdete na iDNES.cz