Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německo a Francie „pustí“ bankám stovky miliard

Země eurozóny počítají miliardy, které jsou ochotny dát na oživení trhů zasažených finanční krizí. Německá vláda schválila pomoc až 500 miliard eur na podporu celého finančního systému. V poválečných dějinách země jde o ojedinělý krok. Další stovky miliard dá bankám Francie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chlupaty Knedlik

Hra na socialni spolecnost

konci ve chvili, jak bohati prijdou o majetek. V tu chvili se pro ne najdou prostredky v jakekoli vysi

0/0
14.10.2008 20:58

minolt

MEGATUNEL

Čo predviedli americkí bankári sa nedá nazvať inak ako najväčší tunel v histórii ľudstva, sprevádzaný geniálnym marketingom, ktorý ich postavil do roly obetí.

Zoberme si ako príklad Lehman Brothers, prednedávnom skrachovanú banku, ktorá vyše 150 rokov podnikala v tom, v čom investičné banky podnikať zvyknú - obchodovať s akciami pre svojich klientov. V posledných rokoch, keďže s jedlom rastie chuť, začala v značnom rozsahu špekulovať na vlastný účet. To prebiehalo asi tak, že nakúpili hypotekárne záložné listy, čo ešte vôbec nič neznamená. Keď to ale spravia všetky manhattanské banky, ktoré disponujú nepredstaviteľnými sumami, tak zákonite stúpne cena týchto listov. Teraz stačí už len tieto listy predať a realizuje sa zisk.

0/0
14.10.2008 8:33

minolt

Re: MEGATUNEL

Uvediem príklad. Banka B kúpi zo svojho imania list za 100, predá ho za 150 a zároveň kúpi iný list za 150. Jej aktíva sú list za 150 a pasíva sú 100 imanie a 50 zisk. V tomto momente nastupujú obchodníci banky, ktorí majú skvelé zmluvy a chcú svoje provízie a bonusy a chcú to v reálnych peniazoch a nie v nejakých smiešnych hypotekárnych záložných listoch. Tak napríklad Lehman Brothers vyplatil len v roku 2007 svojim zamestnancom 10 miliárd dolárov. Goldman Sachs vyplatil 20 miliárd, čo predstavuje na každého jedného zamestnanca 55-tisíc dolárov - mesačne, nie ročne, a tak ďalej.

0/0
14.10.2008 8:34

minolt

Re: MEGATUNEL

Takto sa to niekoľko rokov nafukovalo, z bánk sa vytiahli stovky miliárd dolárov, až nakoniec listy sú silne predražené a celá bublina tesne pred spľasknutím. Teraz sa ide tunelovať opačným smerom a na scénu prichádzajú obchodníci ako napríklad John Paulson a začnú kupovať "shorty“. Kúpiť short znamená požičať si predražený list, tento hneď predať za nafúknutú cenu a potom čakať až bublina spľasne a cena sa vráti na pôvodnú reálnu cenu. Následne sa za nízku cenu kúpi list späť a vráti tomu, kto ho požičal. Paulson takto zarobil len v minulom roku skoro štyri miliardy dolárov a, samozrejme, nebol jediný. Aj preto americká vláda prednedávnom shorty zakázala

0/0
14.10.2008 8:35

minolt

Re: MEGATUNEL

Nakoniec, keď už sú listy pretiahnuté dvomi tunelmi, sa ide zachraňovať. Nejaká banka musí padnúť, nejaká byť štátom zachránená, ešte nejaké tanečky vo forme krízových porád, vyhlásení, padnutí na kolená, aby vznikol dojem, že je to vážne a treba súrne konať. Nato schváli americký senát 700 miliárd, za ktoré sa nakúpia predražené listy od bánk a život ide ďalej. Tak ako v prípade Lehman Brothers. Ich webstránka víta návštevníka slovami: Lehman Brothers, an innovator in global finance...

Richard Sulík

0/0
14.10.2008 8:35

ppdedek

Nemecko si tohle muze dovolit....

Nemecko si muze dovolit garantovat 500 miliard EUR protoze to je jen zlomek toho co se za 20 let napumpuvalo do byvale DDR a taky to ustalo.

O tom ze ca. 25% navic tahne celou eurozonu nemluve. Takze tuhle krizi ustoji zrovna tak jedno jestli s eurem ci jinou menou.

0/0
14.10.2008 8:11

ChorcheCh

Je fajn, že centrální banky budou půjčovat v dolarech

Proto bych byl, aby jsme euro vůbec nezaváděli a ušetřili tak spoustu peněz před přechodem na Amero.

0/0
13.10.2008 21:18

Alaili

Nenadávejte na banky

Tunel provedlo asi milión americkejch černoušků, kteří si "koupili" baráky na který neměli - mysleli po Paroubkovsku, že dluhy se nemusej splácet. Na týhle idi/otský myšlence, za podpory silného levého křídla demokratů, se rozhodly vydělávat některý banky, nejchamtivěji z nich Countrywide v čele s italským mafiánem Mozillem. Aby to tak nečpělo, udělali z toho prodejný matematici navoněnej balíček, kterejm jiný prodejný děv/ky - dodejme, že ty největší a hlavní viníci krize - ratingové agentůry daly glejt že hov/no voní - rating AAA. A komu tuhle skvělou věc nacpat? - No jasně, nejlíp Evropanům, který si nebudou chtít přiznat, že tomu nerozumněj a koupěj to hov/no za drahej peníz s pocitem, že udělali sqelej dýl.. Bohužel pro Amíky to prasklo moc brzo a do Evropy stačli nacpat jen něco přes půlku tý sra/čky:-©

0/0
13.10.2008 20:42

franta_straka_unban

Re: Nenadávejte na banky

jo oni ti černoušci o ty hypotéky žádali se zbraní v ruce8-o;-Doni židi/bankéři vlastně za nic nemůžou;-D

0/0
13.10.2008 23:45

hans.eggert

Re: Nenadávejte na banky

jestli tomu dobre rozumim, tak na vine jsou cernosi a zidi a bili Evropani jsou obetmi. Hm... tak idiotske vysvetleni financni krize jsem jeste neslysel. A na to jste prisli sami???

0/0
17.10.2008 17:43

bluetake

Re: Nenadávejte na banky

V podstate mas pravdu ,jen se obavam, ze vetsina lidi tomuhle stejne nerozumi a tem mene chapavym postaci, ze za to muze Topolanek a Dalik......;-) Jinak, je vskutku pikantni, kdyz centralni banky Eurozony nabizeji uvery v dolarech.......;-D To euro, to bude urcite dobra mena.......nevite, proc ho jeste nemame ?...;-D jeste, ze tak.....Paroubka a Euro a jsme v prdeli stejne, jako Island.....

0/0
13.10.2008 23:48

jorbl

fajn

potrebuju aby euro kleslo

0/0
13.10.2008 19:29

othoma

megatunel

kurňa to je to všude tak vytunelený, to jsou sumy jak blázen...

0/0
13.10.2008 18:18

Pilát

takove sumy

si muze dovolit davat jen EU a USA  ;-)

 

0/0
13.10.2008 18:08

ChorcheCh

Re: takove sumy

EU dává víc a zároveň při tom pomáhá Spojeným státům, protože centrální banky otevřou neomezený účet, avšak v dolarech !

0/0
13.10.2008 21:21

mereja

Komik Topolánek

Komický premiér ČR Topolánek se sešel s představiteli tuzemských odnožů západních bank aby se ujistil kdy má zdrhnou spolu s vedením ČNB z Česka. Topolánku a komici z ČNB,nějak se zastavuje tok peněz v Českých bankách nikdo nikomu nic nepůjčí, nikdo nic nevydělá, nikdo nic neutratí a stát nebude mít daně.To bude komické tak za 3 měsíce.:-)

0/0
13.10.2008 17:54

u nás v kocourkově

Proč takhle vyváděj ... tolik peněz

jenom proto že si banky nevěří, či co .... to se mi zdá jako hloupej argument ... jestli není bankovní system tak trochu vytunelovanej ...

0/0
13.10.2008 17:35

u nás v kocourkově

Lidé v EU se stali rukojmím bank ....

všichni jsou ručitelé ... teda ti v eurozoně ... zajimavý že to jsou jen deklarace politiků, žádnej zákon ... a dokonce se tomu i věří ... přijďte podnikat k nám do EU tady se za všechno ručí, když dojdou peníze vytiskneme nový ... doba je nějak naruby

0/0
13.10.2008 17:32

u nás v kocourkově

A kde ty peníze vezmou ....

pořád na nic není a najednou lítaj stovky miliard  vzduchem ... tiskárna cenin jede nejspíš naplno a kolo inflace se roztáčí a roztáčí ...

0/0
13.10.2008 17:29

apokalypsa

Silena fotka!

;-D

0/0
13.10.2008 15:57

M.M.

300 slov

Sem se to celé nevejde....

http://krize-300slov.ic.cz

0/0
13.10.2008 15:40

RaPel

Re: 300 slov

Proč tolik? Na to přece stačilo 7 slov:

"Jsem debil a jsem na to hrdý!"

0/0
13.10.2008 17:01

M.M.

Re: 300 slov

Ano, to si tu můžeme říct všichni ve sboru.

0/0
13.10.2008 17:12

franta_straka_unban

Re: 300 slov

v odkazu není nic co by nebyla pravda:-)

0/0
13.10.2008 23:37

M.M.

Re: 300 slov

Dekuji.

0/0
14.10.2008 1:08

Janickaaa

garance

jj, jeste ze je to u nas trochu jisteny. Garantovany statem mas nyni v CR vklady do 25tis EUR, mozna brzy i 50tis EUR, jestli to schvali parlament. U ING dokonce do vyse 100 000 EUR - to je asi vic, nez ma kdokoliv z nas na uctu, he?

0/0
13.10.2008 15:29

bradavice

Re: garance

Naštěstí se ING řídí Holandskejma garancema a tak jsem za těch 100.000 Eur rád....

0/0
13.10.2008 15:57

pepapijavka

Re: garance

v Commerzbank Praha máš pojištěné 4.000.000,- E. :-)

0/0
13.10.2008 16:02

N*sr*tý

Re: garance

Pojištěnou máš tuhle sumu, ale spoluúčast je v ČR 10%. Takže když tvoje banka padne, vždy o těch 10% příjdeš.

0/0
14.10.2008 6:25

ce4you

Pekny...

Dosud finanční ústavy ručily za vklady do výše 25 eur, nyní jsou záruky dvojnásobné.

To se teda financni ustavy moc nepredrou, rucit do vyse 50 EUR ;) Asi tam chybi par nul, ze ano?

0/0
13.10.2008 15:24

eduacz

Když dají všichni kolem nás měla by dát i ČR jinak to od

(Y)

0/0
13.10.2008 15:12

aljav

Re: Když dají všichni kolem nás měla by dát i ČR jinak to od

a z čeho to chceš dát ? Prodáma Altnerův dům a tak ? 8-o ;-D

0/0
13.10.2008 15:13

N*sr*tý

Re: Když dají všichni kolem nás měla by dát i ČR jinak to od

ČR už do bank nasypala stamiliardy v devadesátých letech. Takže máme předplaceno.

0/0
14.10.2008 6:25

aljav

to mě deptá !

 když zkrachuje malá firma či živnostník tak mu nikdo nic nedá. Ale když zzkrachuje mamutí banka, nenanžraností vedení a akcionářů, tak se to cálně z daní !

a ti co mají odpovědnost se směji ze svých vil na Bahamách a kdo ví kde jinde !

0/0
13.10.2008 15:11

ce4you

Re: to mě deptá !

8-o Jo jo. Nejkrasnejsi je, ze banku krmim urokama z hypo a dalsich uveru a nakonec jeste dostane penize z mych dani... Krasa, jdu si taky stoupnout nekam do fronty, ze chci od statu penize/...:-©

0/0
13.10.2008 15:25

eman3

Až se souzi bankéři probudíte,

dejte vědět kolik vám mám poslat:-/

0/0
13.10.2008 15:10

u nás v kocourkově

každý musí podporovat svoji banku ....

0/0
13.10.2008 15:03

fhf

A potom že neexistuje

Komunizmus;-D

0/0
13.10.2008 15:01

u nás v kocourkově

Si USA financovali svoje války na úkor všech

a teď přichází zůčtovaní ... a vypadá to že neviditelnejch kostlivců je v trezorech mnohem víc

0/0
13.10.2008 14:46

u nás v kocourkově

Není to moc ?

se zdá že v USA natiskli hypotečních zástavních listů skoro jako bankovek ... 

0/0
13.10.2008 14:36

u nás v kocourkově

Prů ser je asi větší než zatím zvenku vypadá

chování centrálních ukazuje čisté zoufalství ... tak kde jsou skovaní ti kostlivci ... se zdá že se amici jaksi vytunelovali a jejich papíry jsou bez hodnoty ... o dolaru nemluvě  

0/0
13.10.2008 14:33

jezis kristus

To je síla

USA - 700 miliard $

Německo - 620 miliard $

Tak to vypadá, že EU je ještě v daleko větším průse*u jak USA

0/0
13.10.2008 14:30

ChorcheCh

Tak to je hustý...

Skoro 12 bilionů kaček 8-o

0/0
13.10.2008 14:04

bradavice

Cože????

Sním či bdím??? To je víc než Amíci a to všichni říkaj, jak je EU v pohodě....8-o8-o8-o

0/0
13.10.2008 13:09

Chavier2

Re: Cože????

Kde jsi na to přišel, že je to víc než v Americe? V převodu na korunu je 470 mld eur méně než 700 mld dolarů... jetli máš jiné počty, sem s nimi ....

0/0
13.10.2008 13:38

ChorcheCh

Re: Cože????

A to pouze pro Německo !

0/0
13.10.2008 14:05

bradavice

Re: Cože????

No, ale to je jen Německo.. přidej Belgii, Francii atd.... a jsme kde??? A ještě to přepočti na 1 obyvatele a pak tvrďme, že krize je z USA...

0/0
13.10.2008 14:22

jezis kristus

Re: Cože????

Ehm. Jaksi jste zapomněl, že USA má 300mil obyvatel a Německo 80.

Takže si to přepočítejte ještě raz, a zjistíte, že Němci dali více jak 3krát tolik.

0/0
13.10.2008 14:27