Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropa zlevnila na 70 dolarů. Palivové příplatky jsou přesto rekordně vysoké

Některé cestovní kanceláře a letecké společnosti buď nesledují cenu ropy na světových trzích, nebo si udělaly z palivového příplatku velmi výnosný byznys.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Jakmile to půjde, zlevníme ....

tak to je vtip dne;-D;-D;-D

0/0
17.10.2008 8:04

Fanatic.Dz

Společnost a.s.

Sobecká doba, sobecké starosti, sobecká řešení. Postupné fůzování nadnárodních kolosů ke kýženému cíly absolutního monopolu vesele pokračuje za tiché a snaživé podpory manažerské a politické spodiny. Vždy a všude je prioritním kritériem maximální ziskovost, které lze docílit pouze právě absolutním monopolem. Jak se těšíte na nové náboženství, elektřinu od kněží energetického řádu? ;-D

0/0
16.10.2008 17:47

Paflik,

Re: Společnost a.s.

absolutniho monopolu lze dosahnout jedine statnim zasahem, kterym se zakaze konkurence

0/0
16.10.2008 19:07

hnusil

Re: Společnost a.s.

tahle pohadka je prevzana z alik.cz?

0/0
16.10.2008 19:46

regulator

Re: Společnost a.s.

..naivko, konkurence se da prece  zlikvidovat i  jinak. Stat nemusi vubec zasahovat.

 kde zijes?.......

0/0
16.10.2008 20:02

Fanatic.Dz

Ceny padly - my jsme opatrnější než ony

"V současné době dochází na vybraných tratích k postupnému snižování hodnoty příplatku za palivo," uvedla mluvčí společnosti Daniela Hupáková.

-

To mluví za vše R^ ;-D

0/0
16.10.2008 17:41

George Renel

PLYN, ENERGIE???

Zajímavé, že když stála ropa 2x tolik, plynaři si hned dvakrát pospíšili se zdražením. Teď je zapolovic a ticho po pěšíně. S elektřinou to je podobné, s jízdným na železnici jakbysmet.

0/0
16.10.2008 17:07

Captain-Morgan

to samé s benzinem na našich silnicích

...navíc je po sezoně! !okrádat a okrádat !

0/0
16.10.2008 16:45

Lanta2004

S českými CK ani omylem

Nekvalitní služby,vysoké ceny - ne díkyRvDokud s nimi ale lidi budou jezdit a nechají si vše líbit,tak to zřejmě jiný nebude.

Já to řeším nákupem letenky,případně celého zájezdu z Německa a jsem nadmíru spokojenej;-)

0/0
16.10.2008 16:24

kammy

Re: S českými CK ani omylem

Nějaký tip prosím. Pokud možno aby měli stránky a angličtině. Německy bohužel neumím. Děkuji

0/0
16.10.2008 16:27

Lanta2004

Re: S českými CK ani omylem

Nemusíš umět ani anglicky.U nás prodávají zájezdy německých CK třeba na stránkách airstop.cz ,nebo rudolfreisen.cz  , a nebo nacesty.cz

Určitě si vybereš.Vše o poznání levnější než u našich CK,kvalitní servis a hlavně !drtivá většina zájezdů je uváděná s konečnou kompletní cenou,takže už nemusíš k ceně nic připočítávat;-)

0/0
16.10.2008 16:40

regulator

Re: S českými CK ani omylem

.. zajezdy jedine z Nemecka, u nas jsou predrazeny a leckdy ne tak kvalitni. predrazeny jsou u nas vzdycky...!!

0/0
16.10.2008 20:04

kammy

NO COMMENT

Jeden pisatel jednou psal krásný příspěvek, který vystihuje toto téma: po mírném zdražení o 10% nyní prišlo výrazné zlevnění o 3%. Nebo tak nějak to bylo :)

0/0
16.10.2008 16:11

Fikus 1

Re: NO COMMENT

R^

0/0
16.10.2008 17:00

regulator

Re: NO COMMENT

R^

0/0
16.10.2008 20:05

fajda

demokracie

Je to všechno lumpárna zdražit okamžitě a o moc ale spátky dolů pomalu po pětníku.Jak eletrika tak plyn a samo paliva prostě hnus.Jo demokracieeeeeeeRv

0/0
16.10.2008 16:05

-=koloděj=-

Re: demokracie

Ne, to je socialismus, bohužel (nápověda: regulace - ne každý může prodávat paliva).

0/0
16.10.2008 16:46

pavel.61

??????

Je zajimave,ale velmi levny benzin maji v Izraeli 1L/1,5Sekelu=9kc.To by se jezdilo,co?

0/0
16.10.2008 16:04

Novakbob111

staci zajet do Rakous - u BP/Shell je za 1.05 Euro

takze nejakych 25.5 KC? A maji to na kazdym patniku. U nas musi clovek jet k TANK ONO aby dostal cenu kolem 27-28 Korun. Ostatni vedou ceny mezi 29.9-31.90. Proste ceskej tatarstan. Ale vsichni vedi, ze chudi cesi neumi si vazit penez a hlavne kdyz jezdi. Rano to je videt v Prag-vetsina aut jsou plecky nad 10 let od vyroby

0/0
16.10.2008 16:35

e-mann

no, vidíte a od RWE je ticho po pěšině...

když zdraží ropa o dollar, okamžitě jdou s cenou nahoru, ale teď klesla cena ropy na polovinu ceny a nic se neděje. Regulační úřad spí? a jen kasíruje platy za svou nečinnost? Co stát na to říká? Jsou volby, měl by řvát za nás!!No né? Tak asi máme dát hlas p. Cibulkovým lidem. Jasně! Dám a rád!

0/0
16.10.2008 15:55

regulator

Re: no, vidíte a od RWE je ticho po pěšině...

...von je nejakej regulacni urad.????8-o

0/0
16.10.2008 20:07

tequiladrinker

Spousta chytráků

Je to spoustu lidí, kteří kafrají, ale v podstatě problému nerozumí... ...kolik lidí z diskutérů dělá v cestovním ruchu týkajícím se přímo charterové (té se to týká nejvíce) dopravy??? Moc jich tu nebude... ...kdo z vás vůbec ví co je ve smlouvě mezi leteckou společností a cestovkou??? Věřte, že moc velký prostor pro hýbání s cenami tam není... ...už jen proto,že smlouvy se uzavírají cca 9-10 měsíců dopředu...

0/0
16.10.2008 15:41

Uwe Ampler

Re: Spousta chytráků

Do toho nám ale vůbec nic není. Taky mě vůbec nezajímá za kolik nakupuje můj pekař mouku a za kolik Škoda nakupuje díly do svých automobilů. Chci znát konečnou cenu a tím to pro mě hasne.

0/0
16.10.2008 15:46

e-mann

Re: Spousta chytráků

ano, tím to hasne, chytráku...nás také neiformoval stát, že hodlá odstranit hranici stáří dovezených aut a my na tom moc prodělali...prostě nikoho nic nezajímá kolik si a na jak dlouho co nasmlouval...nás zajímá konečná cena a ta nemůže být stejná při letní  ceně 140$ za barel a aktuální cenou 70$/barel! Jestli si to nějaký váš chytrák nasmlouval za cenu 140$ na půl roku, tak chytrák to není a jde to na jeho triko, né na naše...

0/0
16.10.2008 16:03

jirif

Re: Spousta chytráků

přijde na to... pokud di to někdo jiný nasmlouval levněji a bude mít nižší cenu, kup u toho chytřejšího. Pokud budeš kupovat u dražšího, jde to na tvoje triko...

0/0
16.10.2008 16:10

tequiladrinker

Re: Spousta chytráků

no to právě že to jde na triko všech klientů...;-)

0/0
16.10.2008 16:21

kolyvanov

Re: Spousta chytráků

Jeste teda vysvetli, proc se pri kritice faktu, ze se ceny uvadeji bez priplatku cestovky ohaneji tim, ze cena priplatku kolisa. Ted jsi nam vysvetlil, ze smlouvy jsou na 9-10 mesicu dopredu... Taky by se dalo zeptat, jak je mozny, ze kdyz jsou smlouvy na 9-10 dopredu, proc mi nebyli schopni rict tyden dopredu kdo a kdy poleti...

0/0
16.10.2008 16:13

honzikrezac

Re: Spousta chytráků

Tak nejak mi tato argumentace pripomina ubohy kecy pump a jejich majitelu. Kontrakty na ropu se uzaviraji na nekolik mesicu dopredu, nikoliv tak, ze dneska uzavru, zitra ji mam, nicmene cena benzinu se u pump projevi okamzite. Kdyz ovsem ropa zlevnuje, tak benzin (kdyz uz tedy k tomu dojde v desetinach korun) zlevni po x tydnech, protoze se musi prodat zasoby nebo co. Nikoho predtim nezajimalo, ze se za drahy ceny zacly prodavat zasoby zalevno.

No a tady to je to samy - pokud se smlouvy uzaviraji na 10 mesicu dopredu, jaktoze, kdyz zacla stoupat cena ropy, cestovky hned (a to opravdu nebylo 10 mesicu) zacly nasazovat ceny s privlastkem PALIVOVY PRIPLATEK?

0/0
17.10.2008 2:18

ChorcheCh

Jo tržní systém...

Zisk shrábne pár vyvolených a o dluhy se podělí všichni...

0/0
16.10.2008 15:28

Fikus 1

Re: Jo tržní systém...

Tržní systém u nás nefunguje, to je národní mýtus.

0/0
16.10.2008 17:01

kolyvanov

stejnak

Ted mi dosli ti autobusaci... Cim to je, ze autobusovy zajezdy priplatek palivovej nemaji?:-) Nahodne jsem na googlu nasel naky lyzovani autobusem - cena je vcetne dopravy... Jak oni muzou vedet kolik bude stat v unoru nafta, kdyz nevedi, kolik bude stat pristi tyden kerosin?

0/0
16.10.2008 15:18

Uwe Ampler

Máte

lítat s Arabášema z Reichu, ty mají ropu zadarmo a zákazníků si váží.

0/0
16.10.2008 15:18

IPES

O´Leary

Tak zrovna náš šéf se má co navážet do palivových příplatků jiných... jojo - neúčtujem sice příplatky, nicméně je velmi zajímavé, jak nám na našich letech najednou vzrostly letištní taxy..... (a hlavně jak jsou variabilní) - někdy letím Bratislavu za 20 EUR (rozuměj - lístek je většinou 0 EUR a jen letištní poplatek je 10+10) a někdy za 40 (letištní poplatek 20+20) - častěji se vyskytuje to druhé :-):-) a tak je to na víc destinacích. Srandovní je, že naše "zaměstnanecké" letenky by dělaly 40 vždycky :-).... takže to mám kolikrát levnější normálně přes stránku...

Prostě jen cenu letenky přenesli z kolonky cena letu do letištních tax - a nemusí účtovat příplatky...a jak tu někdo správně podotkl, nehledě na ceny zavazadel, poplatků za platbu různými kartami apod. A taky se nemusíte divit, že Vás na hodinovém letu budem otravovat i s jídlem a pitím dvakrát.... jsou na to docela drsné tlaky....

0/0
16.10.2008 15:04

kolyvanov

Re: O´Leary

Osobne se mi libi, kdyz je ta cena jenom jedna, ale jinak souhlas s tim, ze Ryan by moc vyskakovat nemel. A porad plati ze 5+5 neni ani min, ani vic nez 10:-)

0/0
16.10.2008 15:07

rafton

Re: O´Leary

Letištní taxi se mě zdá kopírují zvedání  palivového příplatku snad u všech společností.

0/0
16.10.2008 15:11

volic_plukovnik

Re: O´Leary

Však ty přístavné schody a tahací vozidla jezdí na naftu :-)

0/0
16.10.2008 15:20

rafton

Re: O´Leary

O'Leary máš pravdu a mažou klouby olejem z ropy. Hned se mě platí tak nějak lehčeji.

0/0
16.10.2008 15:24

kolyvanov

Re: O´Leary

:-)) No ale v Dublinu se myslim chodi pesky:)

0/0
16.10.2008 16:33

rafton

Palivové a jiné příplatky

Celé příplatky jsou nepochopitelné. Prostě vše má být v ceně letenky.

To by pak si mohli rovnou účtovat ještě stravný příplatek, pitný příplatek, novinový příplatek, entertainment příplatek apod.

0/0
16.10.2008 15:03

Z-S

dneska je ropa za 70 a zitra bude klidne zase 100

a v tyhle dobe je presnejsi vesteni z koule nez jakekoli odhady.

No a ti, co si vykriceli uvadeni plnych cen vcetne priplatku si mohou gratulovat: kdyby to platilo ode dneska, tak cena zajezdu bude adekvatni cene ropy 140 dolaru, i kdyby do doby jejich zajezdu poklesla na 20.

0/0
16.10.2008 15:02

rafton

Re: dneska je ropa za 70 a zitra bude klidne zase 100

Nevím jestli létate letadlem ale právě, že příplatky se jaksi nesnižují, takže je to v podstatě jedno. Jen by alespoň byly lépe porovnatelné ceny. Teď musíte pátrat co vám ještě v ceně chybí.

0/0
16.10.2008 15:08

Z-S

Re: dneska je ropa za 70 a zitra bude klidne zase 100

Ted se mozna snizuji pomalu, pak se nebudou snizovat vubec.

0/0
16.10.2008 15:35

kolyvanov

Re: dneska je ropa za 70 a zitra bude klidne zase 100

Kdybys clanek cetl poradne, tak zjistis, ze cena priplatku je FIXNI, takze to na uvadeni plnych cen nemuze mit vliv. kdyz vim, ze celej rok bude priplatek tolik a tolik, tak snad neni problem dat na last moment letaky cenu s priplatkem. Nebo ze by to bylo fixni na celej rok, ale kolisalo to po dnech?:-)) Jo, az bude priplatek navazanej na cenu ropy, tak potom bude pochopitelny, ze se to uvadi zvlast. na druhou stranu, u autobusovych zajezdu taky nejakej priplatek je? Nebo nafta do autobusu na rope nezavisi?

0/0
16.10.2008 15:10

Z-S

Re: dneska je ropa za 70 a zitra bude klidne zase 100

Ty ses taky FIXNI. V clanku jsem se akorat docetl ze uz ho nekdo snizil (jak vlastne mohl, kdyz je FIXNI?)

0/0
16.10.2008 15:36

Paní Kateřina

no nevim,

je to asi 10 dnů, kdy zvyšující se ceny ropy (samozřejmě, že se už asi 1/4 roku snižují), si brali za bernou minci a důvod, proč zdražit, ČESKÉ DRÁHY !!!!! Modrá armáda jede s námi !!! hu hu hu hu(Y)

0/0
16.10.2008 14:50

hnusil

k cemu mame antimonopolni urad?

K cemu vlastne platime uredniky z antimonopolniho uradu, kdyz nic nedelaji?

0/0
16.10.2008 14:49

aljav

Re: k cemu mame antimonopolni urad?

antimonopol neurčuje ceny, pokud  tedy cestovky nezaloží tajně kartely !

A hlavně, na Antimonopolní úřadě nemají čas se o to starat, hrají tam MS v Monopolech !

0/0
16.10.2008 14:58

pavel.61

Re: k cemu mame antimonopolni urad?

Jak nic nedelaji,vzdyt nic nezjistili;-D;-D;-D!:-©Rv

0/0
16.10.2008 14:59

Catumbelan

banditismus

aneb neviditelná ruka trhu dle otce Modré planety

0/0
16.10.2008 14:47

pavel.61

??????

Jak se nekdo muze rozcilovat v Priplatkove republice.Proste receno,kazdou chvili se zavede novy  priplatek a cesky clovicek mluvi jen na webu;-D.Jinde ve svete se tomu lidi postavi celem a je to.Proste jde se hnedka na vec.Politici si zvykli na priplatky a dela jim to dobre protoze clovicek to zalepi .Jak jednoduche,ne?[>-]Rv

0/0
16.10.2008 14:46







Najdete na iDNES.cz