Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberecký kraj narušil monopol ČD, vypsal soutěž na dotované vlaky

Zvykové právo v české dotované železniční dopravě končí. Liberecký kraj se jako první v republice rozhodl vybrat veřejnou soutěží dopravce, kterému bude na větším území doplácet prokazatelné ztráty z provozu osobní vlakové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

drevak_patlak

Neúplné informace

Hlavně, jestli se opět zveřejní nabídky prvního kola a pak se vypíše neplánovaně druhé, aby se do něj mohly ČD přihlásit s dumpingovou cenou... To už tu jednou bylo.

Zpráva je to zajímavá, ale chybí v ní mnoho detailů. Např. od kdy má nový dopravce jezdit (2010, 2011 atd.), na kterých tratích, jaký jízdní řád si kraj objedná, co bude rozhodovat, jak to bude se vzájemným uznáváním jízdenek dopravců atd.

0/0
17.10.2008 11:48

pepapijavka

Re: Neúplné informace

Hele, ale to výběrové řízení vypisuje kraj, protože chce mít kvalitní železniční dopravu. Kraj nechce ČD. :-)

0/0
17.10.2008 14:22

stojan

Re: Neúplné informace

Právě, výb.řízení sice vypsal kraj, ale ten dostává peníze na dopravu z Prahy, takže se lehce může stát, že pokud ČD nepředloží nejlepší nabídku, tak můžou být z MD vyvíjeny tlaky, aby ČD tuto soutěž jakýmkoli způsobem vyhrálo. Ty tlaky mohou být formou hrozeb snížení dotací na dopravu, odložení investic ŘSD do silnic a dálnic na území kraje nebo klasickým Kocourkovsko-Hodačovským nátlakem na vedení kraje. Páni úředníci jsou svými metodami proslavení široko daleko.Rv

0/0
17.10.2008 16:04

Chmelař

železnice se musí podporovat

je to podpora mobily pracovních sil a obyvatelstva obecně, navíc šetrná k životnímu prostředí... nevadí mi když se to dotuje. lepší než utrácet peníze za jiný blboti

0/0
17.10.2008 10:29

Neumětel

Re: železnice se musí podporovat

Apriori taky nejsem proti podpoře železnice. Ale nesmí to být černá díra ala ČD.

0/0
17.10.2008 10:33

jeste asocialnejsi grupa

Re: železnice se musí podporovat

kdo chce, necht si ji podporuje ... kuprikladu jizdenkou odrazejici skutecne naklady na prepravu osob z mista a do mista b. kdo nechce, necht si podporuje neco jineho ... napriklad prepravu z mista a do mista b po silnici, nebo pro me za me treba vrtulnikem.  jednoduche, proste, fungujici.

0/0
17.10.2008 10:55

marzena

Re: železnice se musí podporovat

pokud budou v cene kazdeho druhu dopravy zahrnuty vsechny externality, jsem jednoznacne pro.. na silnicich najednou jaksi nebude nikdo jezdit ;-D

0/0
17.10.2008 11:27

Kovis

Re: železnice se musí podporovat

A nevadí vám, že tam mizí peníze a přitom vůbec nikdo neví kam, protože na kvalitě cestování to vůbec není poznat? Pokud to bude nutné, tak jsem i pro dotace, nicméně až po důkladné restrukturalizaci. Věřím tomu, že i toto by snížilo náklady, zajistilo lepší kvalitu cestování (dodržování jízdního řádu, čistota vlaků atd.) a zbylo by i víc peněz pro investice do vozového parku. Jenomže toto nikdy neprojde kvůli odborářské mafii. Průvodním jevem by totiž bylo i zeštíhlení řad zaměstnanců.

0/0
17.10.2008 11:48

Z-S

Re: železnice se musí podporovat

Co je k zivotnimu prostredi setrneho na tom, kdyz jeden motorak 810 veze tri cestujici?

0/0
17.10.2008 12:56

JTB

Re: železnice se musí podporovat

Budeš se divit, ale i tenhle brutální příklad je v reálu šetrnější, než jízda tří lidí, každý vlastním autem. U 810 se uvádí spotřeba PHM na cca. 20 l /100 km, což spapají snadno tři auta, pokud budeme uvažovat psychopaty s nenažranými SUV, tak stačí i míň. Takže ano, i motorák se třemi lidmi je z hlediska přírody úspornější, bohužel musí platit za ošoupání kolejí (což auto na silnici nemusí) a především platit strojvedoucího, často i vlakvedoucího a navrch bandu tlustých krků v bílých límečcích na GŘ ČD...

0/0
17.10.2008 17:51

chroustík

Docela by bylo zajímavé,

kolik za nehty zůstane společnosti Korid LK, která je všemocným koordinátorem ? Česky přeloženo příručí, co za nic neručí.

0/0
17.10.2008 8:29

Ernesto Rafael Guevara

To se určitě přihlásí Jančura s jeho vlaky.

Na naší železnici mu přeci tak záleží.R^

0/0
17.10.2008 7:47

a8nn

Re: To se určitě přihlásí Jančura s jeho vlaky.

Já bych se nedivil, kdyby vypsání VŘ byl jeho výsledek, však už v tomto směru o dvou krajích hovořil.

0/0
17.10.2008 8:14

stojan

Re: To se určitě přihlásí Jančura s jeho vlaky.

Jančura řekl, že půjde do regionální železniční dopravy formou společného podniku s francouzským Keolisem. A ten jeho francouzský partner poté, co osobně zažil obstrukce na MD, oznámil, že do takového projektu půjdou až se ukáže, že ČR jejich investice opravdu ochrání. Tak nevím, jestli SA + Keolis půjdou už do tohoto výběrového řízení, či si spíš počkají, zda si jiní nenabijí ústa.:-)

0/0
17.10.2008 15:58

Jiřik

To se dělá jinak.

Přihlásí se do soutěže, tu nevyhrají, pak chvilku počkají na činnost toho kdo vyhrál a pak slavnostně vytáhnou z veřejných rozpočtů peníze na arbitrážích za to, že nevyhráli. Budou to miliardy zcela bez námahy a bez jediného hnutí prstem ve prospěch cestujících... :-P

0/0
18.10.2008 14:17







Najdete na iDNES.cz