Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Penzijní spoření se změní, shodla se vláda

Systém penzijního připojištění čekají změny. Na hlavních tezích nového zákona o důchodovém spoření se shodla vláda. Lidé by měli mít více možností komu svěřit své peníze a fondy by mohly investovat s větším rizikem. Ministr Petr Nečas řekl, že nový systém bude bezpečnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Maru5

Je to zlocin.

Navrhovat neco takoveho v dobe financni krize je zlocin - jiste jiz maji zajistena mistecka ve spravnich radach.Lide branme se !

0/0
22.10.2008 3:01

Maru5

K predchazejicimu prispevku:

!!Pocita se s tim, ze se schvalenim zakona musi vsichni novi platci sporit v soukromych fondech!!

0/0
22.10.2008 2:49

Maru5

S duchodovymi fondy po vzoru Chile do velke katastrofy.

Vlada dobre vi, proc ignoruje krizi - vcera schvalila nastin privatizace duchodovych fondu http://www.mpsv.cz/cs/3978 - podle noveho zakona jiz fondy nebudou zarucovat minimalni zuroceni vkladu - a to ani ta nejbezpecnejsi verze.Takze soukrome fondy budou mit zakonem zaruceny prijem k investovani, ale nemusi vklady zhodnotit a klidne je mohou privest do ztraty. A navic nejsou duchodove fondy pojistene.

Chilean pension funds lose billions in global crisis

http://cendachile.cl/perdidas_afp_english

Dôchodkové fondy na Slovensku - zhodnoceni:

http://www.etrend.sk/osobne-financie/moj-dochodok/dochodkove-fondy-na-slovensku/56876.html

0/0
22.10.2008 2:28

venydoly

co modrák to škůdce vymazat je ze senátu

To je opravdu absurní divadlo ,,v celosvětové krizi se bavit o tom ,jak ještě rizikověji investovat ,to snad dělají schválně.Měl by ten úchyl Nečas raději přemýšlet, jak fondy zajistit a ne dovolit ,aby mohli fondy více riskovat.Je třeba zvládnout druhé kolo a vzít jim většinu v senátu ,pak snad dají pokoj s takovýma píkovinama

0/0
20.10.2008 21:34

mudroch

Re: co modrák to škůdce vymazat je ze senátu

Někdo tě nutí investovat tímto způsobem ?

0/0
21.10.2008 9:55

Maru5

Re: co modrák to škůdce vymazat je ze senátu

Ano nuti.Pocita se s tim, ze se schvalenim zakona musi vsichni novi platci sporit v soukromych fondech.

0/0
22.10.2008 2:32

Darik H

Hmmmmm

Pan Necas si asi nevidi do ust - v soucasne situaci na akciovych trzich argumentovat tim, ze svobodnejsi volba alokace investic znamena zvyseni jistoty pro stradatele .... hmmmmm ...... a jako dalsi bude perpetum mobile, ne ?!?

0/0
20.10.2008 18:51

luko5

Já do žádného fondu své peníze odevzdávat nechci!!!

0/0
20.10.2008 16:07

General-

Re: Já do žádného fondu své peníze odevzdávat nechci!!!

Tak nedavej, nikdo te nenuti.

0/0
20.10.2008 17:09

Maru5

Re: Já do žádného fondu své peníze odevzdávat nechci!!!

Ano nuti.Pocita se s tim, ze se schvalenim zakona musi vsichni novi platci sporit v soukromych fondech.To tam zapomneli napsat.

0/0
22.10.2008 2:33

Monstrum Anonymič Anonymov

Překlad

Bankovní "experti", kteří dokázali svoji "kompetentnost" při řešení světové hospodařské krize, si budou s našimi penzemi hrát ruletu :-©

0/0
20.10.2008 15:35

kenx

střední třída

Pokud bych se už měl škatulkovat, zařadil bych se do střední třídy. Sice jsem ajťák, ale myslím si že náš obor bude časem spíše relativně k ostatním ztrácet na finanční výhodnosti. Jo a jsem zaměstnanec, vlastní byznys neplánuju, jsem rád že si v práci udělám své a pak jdu domu a mohu se naplno věnovat rodině a nemusím myslet na to jak je firmě. Teď ale k tématu, volil jsem zatím vždy ODS nebo ED, postupně se ale objevovalo přiliš mnoho hřebíčků do rakve mých představ. Doufal jsem že tupolánek bude návratem k občanských hodnotám a že bude dobře hájit mé zájmy, opak je bohužel pravdou. Penzijní systém je jedna z existenčních jistot, nehodlám si ve stáří příložit ke spánku revolver. Jsem znechucený tím jak se ODS chová a vím že budu hledat změnu. Doporučuji každému zvážit co je pro něj důležité, co mu kteří politici slibují, v čem a jak jsou schopni mu skutečně pomoci a na základě toho vybírat.

0/0
20.10.2008 15:18

65c02

Re: střední třída

K tématu, které jste nakousnul, napsal velmi pěkné úvahy profesor Stiglitz (nositel Nobelovy ceny za ekonomii z roku 2001).

Garantuji vám, že to stojí za přečtení. Je také dobré si uvědomit ten fakt, že prof. Stiglitz nemá zapotřebí šířit nějakou demagogii a tedy nejspíš píše opravdu to, o čem je sám přesvědčen.

.

http://www.project-syndicate.org/commentary/stiglitz102/Czech

http://www.project-syndicate.org/commentary/stiglitz101/Czech

0/0
20.10.2008 15:49

Diskuter001

Re: střední třída

Skutečně jsem větší blbost ještě něčetl. Hold se potrvrzuje, že nobelova cena není automaticky záruka inteligence.

0/0
20.10.2008 19:02

65c02

Re: střední třída

Jistě. prof. Stiglitz je naprostej blbec. Ty to dokážeš zhodnotit, protože jedině ty, internetový diškutér001  jsi ten pravý autentický inteligent.;-D

0/0
21.10.2008 10:47

Krak

Re: střední třída

Ano, člověk, který dokáže napsat "hold", má moji plnou důvěru ohledně soudů o inteligenci druhých...

0/0
21.10.2008 23:43

Maru5

A co rakousky kancler?

Kdyz vam tento clanek nevyhovuje, zkuste tedy ten od rakouskeho kanclere Gusenbauera:

http://www.project-syndicate.org/commentary/gusenbauer1/Czech

0/0
22.10.2008 2:46

65c02

Zeman měl nesporně pravdu, když nedávno v rozvohoru řekl, že

penzijní systém je už jedinou zatím stále neohlodanou kostí, která ještě zbývá..... a tak vládní koumáci, když už tuší, že to s nima jde z kopce, koukají jak tento stav co nejrychleji ještě změnit.:-)

0/0
20.10.2008 15:03

crezpenan

spořit bez Eura ?

potom přijde jeden Paroubek a máme tu Argentinu !

0/0
20.10.2008 14:40

65c02

Re: spořit bez Eura ?

Na vizi Argentiny jsou na slovo vzatými odborníky lidé z ODS!R^:-)

0/0
20.10.2008 15:01

crezpenan

Re: spořit bez Eura ?

spletl sis stranu,socko,jsi jako maďarští socialisté-známé slibotechny.. 

0/0
20.10.2008 15:03

65c02

Re: spořit bez Eura ?

Ale to víš, že nespletl, hloupý oslíku.:-)

0/0
20.10.2008 15:06

General-

Re: spořit bez Eura ?

Ale popletl, tupe tele

0/0
20.10.2008 17:11

65c02

Re: spořit bez Eura ?

Pár nezpochybnitelných fakt, směšný hloupý troubo.

Růst HDP:

Vláda ODS:    1997:  -0.,7%,      1998:  -0,8%,    následoval krach vlády, potupný odchod zkrachovalého Klause a příchod úřednické vlády Tošovského....

Vláda ČSSD:    2003: +3,6%,      2004: +4.2%,      2005: +6,1%

Až vláda ČSSD také skoncovala s Klausovým bankovním socialismem, tupane bez mozku.:-)

0/0
20.10.2008 17:25

crezpenan

Re: spořit bez Eura ?

růsty na dluh umí dělat každý blbec a Vy v tom vynikáte,socky.

Mohl bych dodat IPB a další arbitráže,už jste zaplatili Altnerovi?

Gauner Antl byl zvolený v Rychnově-ti lidé jsou skutečně nesmírně hloupí,když zvolí mafiána,jenž způsobí nehodu a není souzen proto,že nepřebíral obsílky.

Tak nám kolotočáři přibližte,jak budete dále řešit hospodářství po maďarsku !

0/0
21.10.2008 9:21

Maru5

Re: spořit bez Eura ?

V roce 1989 jsme meli dluh cca 10 miliard.*****

Nyni je to temer 900 miliard (v ramci tzv vykonneho a efektivniho kapitalismu).

http://www.finexpert.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=22674 ***********

Behem kuponove privatizace se v 90.letech za vlady ODS ztratilo nejmene 700 miliard a zeme byla naprosto zdevastovana. Pokud chcete presna cisla Klausova ekonomickeho pokusu, podivejte se na

http://www.tendence.cz/pick/pick.htm *******

0/0
22.10.2008 2:53

Maru5

Re: spořit bez Eura ?

Penize chybi i proto, ze pri schvalovani zakona o boji proti terorismu,

jeden nejmenovany poslanec ODS prilepil k zakonu odstavec, absolutne

nesouvisejici s projednavanymi zakony - odpusteni dani z poplatku

sazkovym spolecnostem, ktere rocne zaplatily az 300 milionu do statniho

rozpoctu a ted nebudou platit nic. Ono vse je mozne, jen je nutne to radne podmazat ...

0/0
22.10.2008 2:56

luko5

Re: spořit bez Eura ?

INFLACE:                     ČSSD 2,6 %R^                        ODS 7%:-©

0/0
20.10.2008 16:11

General-

Re: spořit bez Eura ?

intelegince volicu by vyznivala velmi podobnym pomerem :-©

0/0
20.10.2008 17:12

prasak1

Důchodová společnost s.r.o.

sociální inženýrek Nečas boduje ... R^;-D

0/0
20.10.2008 14:22

vymrzovac

vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

chceme penzijní připojištění s NULOVÝM rizikem,že o našetřené peníze přijdeme! Ne s vyšším rizikem !!!!!!!;-O;-O;-O   Si tam Nečas zařizuje trafiku,nebo co?Rv

0/0
20.10.2008 14:22

Harpa-gon

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Nesmysl.Nulové riziko nikde a v ničem neexistuje.

0/0
20.10.2008 16:17

svarak z krabicoveho vina

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Přesto má vymrz pravdu. Já chci bezpečný penzijní fond, ne ruletu. Naco penzijní fond, který může vesele investovat do "toxických" akcií, to už můžu rovnou hrát na burze a neživit přitom celý aparát fondu. Rv

0/0
20.10.2008 16:50

Harpa-gon

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Myslím si,že nic všeobecně není jisté,ani ty vaše bezpečné fondy.Viz dnešní finanční průšvih.Státní dluhopisy?dnes se ani nekupují.Lidi touží po jistotě a ta není,to je to pikantní na všem.Když tak upotit byt navíc je větší jistota,ale taky ho může spláchnout voda.

0/0
20.10.2008 17:06

lukim

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Právě proto nevidím jediný důvod na něco (hlavně důchod) si dlouho spořit!RvNávrhy ODS jsou na(Y)

0/0
20.10.2008 16:51

General-

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

V tom pripade si nestezujte a nesporte. Je to vase volba a nikdo vam ji nebere.

0/0
20.10.2008 17:14

Maru5

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Ale sporeni na duchod bude ze zakona povinne - a prave do tech vypecenych fondu.

0/0
22.10.2008 2:52

yenny

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Přesně tak. Když budu chtít investovat, tak si zřídím investiční životní pojištění. Ale investovat peníze, které chci mít na stáří je strašlivě riskantní věc - sice se mi může stát, že velký risk přinese velký zisk - ale stejně tak i velkou ztrátu (takže si budu celej život investovat a na stará kolena nebudu mít třeba nic) - jestli má někdo sklon k riziku, tak ať si ho má. Ale mě osobně zajímá, jestli budou ony důchodové společnosti garantovat alespoň výši vkladu??? (jako je tomu v případě penzijního připojištění nebo kapitálového životního pojištění). Ano nízké výnosy..... blabla. Ale alespoň mám tu jistotu, že tam budu mít na stáří to, co jsem si tam vložila... a ne míň.

0/0
21.10.2008 10:55

Maru5

Re: vláda si z nás dělá dál kozy,ne?

Klidne je mohou privest do ztraty. A navic nejsou duchodove fondy pojistene.

Chilean pension funds lose billions in global crisis

http://cendachile.cl/perdidas_afp_english

Dôchodkové fondy na Slovensku - zhodnoceni:

http://www.etrend.sk/osobne-financie/moj-dochodok/dochodkove-fondy-na-slovensku/56876.html

0/0
22.10.2008 2:58







Najdete na iDNES.cz