Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomohli jste konkurenci, zvedněte náš kapitál, žádá Belgii vlastník ČSOB

Belgická bankovní a pojišťovací skupina KBC, která ovládá i tuzemskou ČSOB, požádala Belgii o pomoc s navýšením kapitálu za 3,5 miliardy eur. Napsal to dnes hlavní belgický list Le Soir. Banka ujišťuje, že hotové peníze má, chce ale uklidnit investory a dosáhnout stejných záruk, jako konkurenční ústavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papaveria

i prd, velebnosti

Lidičky si myslí, že když dali ODS na prdel, že se jim hnedka vrátí plánované hospodářství. Kdepak, lidičkové, takhle snadno to nepůjde. Vycinkali jsme si Kocourkov, tak ho tady máme. Samozřejmě pokud nás nebaví, dá se s tím něco dělat. Pokud už se vážně chcem hnout z místa, začněme u bankovnictví. Co je to za kocourkovskou vymoženost, že banky patří někomu jinému než státu, ale stát ručí za vklady? Takže když nám cizí vlastníci zničí banku, prachy vyberou a zdrhnou (vyhlásí bankrot), ze státních peněz se lidem vyplatí jejich vklady což znamená, že si je zaplatí znova sami. Méně kocourkovská varianta by byla, aby ty banky byly státní, když za vklady ručí stát. No ale páč se pohybujeme v kapitalistickém světě, musíme na to šalamounsky tj.otevřít Českou národní banku běžným lidem (samozřejmě s omezením = žádné kontokorenty, výhradně debetní karty, žádné úvěry) a nechat neviditelnou ruku trhu, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Myslím, že by to i u MMF prošlo. Nebo ne?

0/0
26.10.2008 14:03

jamming

CSOB

takhle to zacina. Fortis taky tvrdil jak se strasne v pohode, reditel mel velkohuba prohlaseni v TV a druhy den zebral o pomoc. KBC jeste nedavno rikala to same a ted chce penize. maskuje to nejakou konkurenci, ale jsou proste v ri/ti jako ostatni. a nejvice komicke mi prijde ujisteni, ze CSOB je na tom dobre a ze hlavne ze ji matka nemuze vysat. to si mysli, ze sme uplni tupci? KBC vyda dluhopisy a matka teda CSOB je koupi a penize jsou uz v Belgii. takze kdyby chteli, tak jsou penize fuc.

pisu to jen proto, aby lidi meli i kriticke mysleni a neverili jen temhle kecum co si bankeri vymysli spolu s ekonomy.

nicmene, si nemyslim, ze se nase banky dostanou do takovych problemu. muj nazor je, ze jsou zdrave a neni se ceho bat. jen mi proste vadi tahle jednostrana masaz.

0/0
26.10.2008 10:43

ricit

Re: CSOB

odbornik ;-D hlavne ta veta KBC vyda dluhopisy... opravdu zpravy z prvni ruky, sem si malem poprskal monitor.

0/0
26.10.2008 17:13

aqarista

stejný metr ?

bankám se pomáhá jak může a skláři se nechají padnout,inu co může chudák sklář nabídnout takovému politikovi,z toho nic nekápne a za tradici a zručnost si nový barák politik nekoupí.

0/0
25.10.2008 22:30

suchar

Re: stejný metr ?

jako že by Belgie pomohla českým sklářům?8-o

0/0
25.10.2008 22:49

Proky81

Re: stejný metr ?

Ty si naivko myslis, ze tahle krize se CR vyhne? Ziju v UK a tak uz jsem stacil vypozorovat, ze vsechno prichazi do CR cca 6 mesicu pozdeji. Jen moda ruzovych tricek a svetru prisla o rok a pul pozdeji. To co se ted vsichni snazi presvedcovat, ze ceske banky jsou ok je jen uklidnovani lidi. Protoze jakmile se lidi zacnou bat o svy prachy a hromadne je pujdou vybrat...... o aaaaaaaaaaaa problem.... Takze drive, nebo pozdeji se CR bude na ukor danovych poplatniku muset opet a jeste vice zadluzit, aby "pomohla" bankam tim, ze do nich nasype dalsi prachy. Prijde mi tento celosvetovy trend jako pokus vylecit pacienta s rakovinou plic radou at zacne jeste vic kourit, aby otravil tu rakovinu v plicich....;-)

0/0
26.10.2008 8:17

honzajaka

Re: stejný metr ?

a co m§ůže dělat, finanční trh by totálně padnul

0/0
26.10.2008 9:45

65c02

Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

Nalévání financí  do soukromých firem (banky jsou soukromé firmy), které jejich hloupé a nezodpovědné managementy dohnaly až ke krachu....znárodňování těchto firem, atd.....  To, co se teď děje, je socialismus nejhrubšího zrna.

.

Pokud by opravdu dosud existovalo tržní hospodářství a skutečný kapitalismus, tak by vlády všech zemí měly všechny neživotaschopné banky prostě nechat padnout a ne je zachraňovat levičáckými socialistickými nástroji!

.

Systém ve který se současný "západ" přeměnil, není ničím jiným než jen jakýmsi zvláštním druhem socialismu - socialismu pro ty, kteří momentálně mají moc a ovládají ekonomiku. Chyby těchto lidí jsou znárodňoványa tito lidé na ně nenesou žádnou zodpovědnost, zatímco jejich zisky zůstávají čistě privátní.:-©

0/0
25.10.2008 14:42

hnedka_zdrapana

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

Bohuzel mas naprostou pravdu. To co tu dnes mame je na jedne strane socialismus pro bohate a vyvolene zajmove skupiny (zemedelci atd.) a na strane druhe uplaceni volicu davkami.

0/0
25.10.2008 15:30

franta_straka_unban

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

to co zde máme je kapitalismus který nemá s volným trhem nic společného

a místo neviditelné ruky trhu tvrdě reguluje neviditelná ruka žida:-):-):-)

0/0
25.10.2008 16:01

hnedka_zdrapana

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

Pak uz to ale neni kapitalismus, ale podivna smesice socialismu a korporatniho fasismu.

0/0
25.10.2008 16:58

franta_straka_unban

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

mno a to je přesně to co zde máme;-)

0/0
25.10.2008 18:54

ygg

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

V zásadě dobře napsáno, s jedním ALE .... a to prostě s tím, že klasické teorie volného trhu nepočítaly s globalizací a koncentrací "kapitálu";-D. Takže pokud padla jedna nebo klidně tři, čtyři banky, tak se nic nedělo....pro klienty samozřejmě ano, ale celkový národohospodářský dopad nebyl nikterak významný. Pokud máš v zemi 3-4 VELKÉ banky, tak problémy jedné už jsou nic moc, problémy dvou,průser s následnými dopady do celé ekonomiky. V takové situaci vlády prostě MUSÍ něco dělat. Otázkou do diskuze samozřejmě je, jaké kroky a opatření jsou optimální. Ale nedělat nic prostě nejde....

0/0
25.10.2008 15:59

hnedka_zdrapana

Re: Trh a kapitalismus je zachraňován socialistickými nástroji.

Ktere konkretne teorie mas namysli, ty experte?

Jinak ano, vlady by mely neco delat - zabranit podobnym krizim v budoucnu. Zatim delaji vse, jen ne toto.

0/0
25.10.2008 17:00

sid_cz

je to šílené

nádhera, chudáčci s miliónovými platy natahují paprče po penězích daňových poplatníků, já chci taky

0/0
25.10.2008 13:23

Proky81

Re: je to šílené

Jsi moc chudej. Jen bohati si zaslouzi sve biliony. Ty jsi hoden jim ta ty biliony jen vydelat. OK?

0/0
26.10.2008 8:21

jjumbik

vypadá to

že domino socialistických zákroků pokračuje...:-)

0/0
25.10.2008 12:41

h@luzak

Re: vypadá to

Prostě redistribuce majetku ve velkém. Jsem hrdý na naši vládu (i když Topolánka nemusím), že něco takového nedělá.  V každém případě jsem pro to, aby po odeznění krize odešly z Prahy žaloby k Evropskému soudnímu dvoru kvůli nedovolené státní podpoře.

0/0
25.10.2008 13:35

Karel Pipin

Ano, hlupáku.

Za tuto vládu to udělali socani. Dali české banky po vás do kupy.

Ty české banky padaly na hubu mimo jiné i kvůli Topolánkovi, který nesplácel úvěry.

Dementnost některých přiznivců této vlády je evidentně bez hranic.

0/0
25.10.2008 13:42

Gaspaccho

Re: Ano, hlupáku.

he?

0/0
25.10.2008 14:11

shythead1

Re: Ano, hlupáku.

Máš naprostou pravdu .... souhlasím

0/0
25.10.2008 14:18

crezpenan

Re: Ano, hlupáku.

zvláště dobře převzali socani IPB i s arbitráží a dali ji neschopné ČSOB,aby se mohla se státem soudit,že  pane Švejnare.

0/0
26.10.2008 10:09

aldik7

mBank

nejlepší je mBank :-)R^

0/0
25.10.2008 12:21

obecní slouha z Klacíkova

Re: mBank

Ono je to dost relativní,nejprve si všimni do jaké skupiny ta banka patří a pak říkej že je OK.Tedy koukej spíš jak je na tom Commerzbank...

0/0
25.10.2008 12:53

blekkal

Re: mBank

Bezpochyby. Pokud nechceš v zásadě žádné služby a jsi dobrodružná povaha účastnící se "testování na lidech". Ono stačí si přečíst fóra na mbank a člověk se pobaví víc než dost :-)

.

Zabýváš se i dobrovolným testováním nových léků? :-)

0/0
25.10.2008 13:23

aldik7

Re: mBank

proč myslíš testování? já sem s mBank 100% spokojen, je to banka jako každá jiná :-) .. každá banka, nebo jiná psolečnost měla/má ze začátku při rozjezdu menší/většíp problémy .. a kterou banku využíváš ty? ;-D

0/0
25.10.2008 14:14

shythead1

Re: mBank

On měl Blekkal asi  na mysli, že třeba v mBank je míra rizika větší a to má bohužel pravdu.

0/0
25.10.2008 14:21

shythead1

Re: mBank

.... doplnění : taky záleží na tom jaké máš nároky a co od banky potřebuješ. Něco jiného je drobný střadatel a něco jiného velká společnost např. poplatky za kovové mince, rychlé překlenovací úvěry apod.

0/0
25.10.2008 14:23

lolek77

Re: mBank

mBank funguje pro klientelu na kterou je zaměřena (retail) jak hodinky.

Riziko je srovnatelné s ČSOB, Erste,ING a dalšími giganty, kteří teď natahují ruce po penězích daňových poplatníků. Pokud nemáte net musíte holt zůstat u Spořky a to se vyplatí (Rakušákům);-D Pokud jste velkokapitalista máte účet i jiné banky než pro chudinu.:-P

0/0
25.10.2008 23:30

R.A.K.

ČSOB?

Co to má společného s ČSOB, ten jejich majitel v Belgii? U nás to prý banky neovlivňilo (průser v USA) a autor článku tady straší ČSOB! Maximálně dělá paniku v ČR.

0/0
25.10.2008 12:09

alandelon

Re: ČSOB?

To sebe jen tak hloupého děláte,nebo jste hloupý doopravdy?

Pro ostatní co to neví,KBC je matka ČSOB.Tak si to přeberte,kdo chcete.Ostatní spěte v klidu dál;-€

0/0
25.10.2008 12:12

Serf

Re: ČSOB?

R^

0/0
25.10.2008 12:15

glockwien

Jasně

ČSOB jsou v dobré kondici , i Kalousek to přece říkal;-D

0/0
25.10.2008 12:05

65c02

Re: Jasně

Kalousek a Topolánek říkal..... to má jistě hodně velkou váku....když něco říkal Kalousek a Topolánek!

Schválně, myslíš, že pokud by nějaká banka skutečně náhodou padla, tak že by ti Kalousek s Topolánkem ze svého osobního majetku dorovnali tvoje ztráty, které by ti vznikly tím, že jsi se spolehnul na jejich ujišťění?;-D

0/0
25.10.2008 12:09

glockwien

Re: Jasně

nemyslím si to , jsem o tom přesvědčenej. Vždyť oni dělají přece politiku pro naše blaho a proto abychom se všichni měli lépe a ne proto , jak jim zlí a nepřejícní lidé často předhazují, že jim jde o moc a peníze. Ne to ne, že? ;-D

0/0
25.10.2008 12:13

R.A.K.

Re: Jasně

Děláte pouze paniku, nebo si to neuvědomujete?

0/0
25.10.2008 12:16

glockwien

Re: Jasně

Paniku? Proč? Vždyt já věřil i Agrobance..., nemluvě o IPB či Union bance.

Nyní prohlašuji , stejně jako Kalousek, ČSOB je v dobré kondici.;-D

0/0
25.10.2008 12:24

Serf

Re: Jasně

Nevim jak ostatni banky, tam nemam informace, ale pokud jde o CSOB, tak opravdu neni ceho se obavat. To by musela byt rana na komoru primo u KBC, nasledne by mohla s sebou strhnout i CSOB...

Ale moc tomu neverim.

0/0
25.10.2008 12:56

65c02

Třeba jsou to jen liché obavy, ale

kdybch v těchto dnech měl úspory v ČSOB, tak po těchto zprávách bych nejspíš nebyl zrovna v klidu.....:-)

0/0
25.10.2008 11:52

ManuelContreras

blbost

tak to já naopak. a to tam prachy mam. kdyby česká média nedělala taky negativní senzaci z každé zprávy. ING dostala prachy a její akcie šly nahotru. tak se nediv, že když tam všichni dostali prachy od státu, že je chtějí taky-

0/0
25.10.2008 12:09

Serf

Re: blbost

Samozrejme. Proc by mela byt KBC znevyhodnena jenom proto, ze nema tolik odpisu ze ztrat z USA jako jeji konkurence? Taky bych si zazadal (v nejhorsim nedaji ;-))

0/0
25.10.2008 12:10

65c02

Re: blbost

S tím samozřejmě souhlas.

Je opravdu nespravedlivé sypat jen některým...těm neschopným a tím na trhu potápět schopné.

0/0
25.10.2008 12:11

blekkal

Re: blbost

Ale to je přece základ socialismu, ne? :-)

0/0
25.10.2008 13:26

franta_straka_unban

Re: blbost

ano to přesně dělá ODS

okrádá ty schopné kteří tvoří reálná hodnoty

ve prospěch parazitů kteří nejsou schopni se normálně sami uživit:-):-):-) 

0/0
25.10.2008 13:42

R.A.K.

Re: blbost

Od koho dostali prachy? To je dost důležitý fakt, který jste nezmínil.

0/0
25.10.2008 12:18

Serf

Re: Třeba jsou to jen liché obavy, ale

Nesmysl. CDOcka odepisou vsechny banky (a nejen pusobici v CZ), do ztraty za kvartal tak muze lehce spadnou kdekdo.

Prave CSOB v CDOckach nemela zase tolik penez, takze diky tomu, ze odolala hypu investovani do nemovitosti v USA, je ted (relativne) v klidu.

0/0
25.10.2008 12:09

65c02

Re: Třeba jsou to jen liché obavy, ale

Souhlas.

Uznávám, že ten předešlý příspěvek nebyl odemě zrovna promyšlený.

Je fakt, že šéfové KBC se chovají jako dobří hospodáři, když dotace požadují také.

0/0
25.10.2008 12:17

mikd

Re: Třeba jsou to jen liché obavy, ale

mám vklad u čsob v podílových fondech a dle včerejšího výpisu jsem v pohodě, uvidíme

0/0
25.10.2008 13:55

TreKronor

Arbitraze

Joo...to nas vsichni kritizovali a vyhrozovali arbitrazema, nebo je rovnou proti nam zahajovali, protoze jsme sanovali jen nektere banky a nedali vsem stejne. Ted to dela cela Evropa. Zajimalo by me, jestli si Nomura bude taky tak vyskakovat v Belgii, Nemecku, UK, ....?

0/0
25.10.2008 11:26

mixér

somráci

To je zvláštní, že všechny banky nesnáší, když jim do hospodaření zasahuje stát, ale jakmile mají problém, tak za ním dolezou s nataženou rukou.... :-© fajn, něco bych jim dal, ale prioritně z toho, že bych zabavil nehorázný majetek jejich bankéřů, kteří si vozí zadky ve ferrari a vedle toho klidně nechají spadnout banku. Rv

0/0
25.10.2008 10:51







Najdete na iDNES.cz