Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krize se šíří východní Evropou, půjčku může chtít i Polsko

Finanční krize dorazila do východní Evropy a několik zemí už pocítilo její tvrdé dopady. Největší problémy má Maďarsko, kterému Evropská unie, Mezinárodní měnový fond (MMF) a Světová banka schválily půjčku celkem 25,1 miliardy dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janickaaa

pomoc od statu

Maji byt podporovany zasahy vlady do deni na trzich? Uz nekolika bankam kapitalove injekce od statu pomohlo, co ale pak bude nasledovat?

0/0
30.10.2008 23:38

Daniel Syrovy

Re: pomoc od statu

Nedavno napriklad Nizozemsko podporilo ING a obavy neni treba mit. ING vzdy mela silnou kapitalovou pozici a i s timto opatrenim se nadale  jedna o zdravou a opatrnou banku a pojistovnu. Zasahy vlady tudiz nemusi jen skodit.

0/0
2.11.2008 10:52

Semper2

Pokud už i Polsko, pak ČR nemá šanci

přežít krizi bez ouhony, jak nám tvrdí. Ještě včera byla naše a polská ekonomika označována za nejstabilnější ve východní Evropě.

Jenže Poláci nejsou pitomí vyzvedli si peníze z bank, tím zachránili pro sebe, obyčejné lidičky, aspoň něco.?!?

0/0
30.10.2008 16:36

ma-jkl

Re: Pokud už i Polsko, pak ČR nemá šanci

to je právě zhovadilost...vem si, kde pak má banka vzít aktiva...;-)

0/0
30.10.2008 16:40

Semper2

Re: Pokud už i Polsko, pak ČR nemá šanci

Jo takhle..., to jako že mám být správně politicky BANKOVNĚ uvědomělý.

Ani náhodou , je to banda zločinců. Peníze jsem si dávno vybral, taky účet asi zruším. Nebudu financovat chazarské mafiány. XVX

0/0
30.10.2008 17:19

Qesospi Cobigan

Re: Pokud už i Polsko, pak ČR nemá šanci

no jestli to myslíš jakože nemáme šanci z nikho vyrazit pprachy, tak to souhlasím...:-) nám EU nic nedá

0/0
30.10.2008 17:08

Daňový soumar

Re: Pokud už i Polsko, pak ČR nemá šanci

Správně. Když začne run na banku, tak na poslední už se nikdy nedostane...

0/0
30.10.2008 17:52

ma-jkl

LUKO5

bože...ty jsi hrozný trotl, který vůbec evidentně o ekonomii neví lautr vůbec nic...;-D Jediné co dokážeš je to, že v důsledků argumentů plkáš hrozný kraviny...;-D

0/0
30.10.2008 16:33

Zla Lopata

Pujcku chtit muze

Polsko pujcku chtit muze, ale jejich "dobrym" zvykem je dluhy nevracet, takze by bylo spravne jim nepujcit. Coz by pravdepodobne vedlo jeste k vetsimu zamoreni okolniho sveta Polaky. Tedy opatreni bych videl nasledovne (v libovolnem poradi):;-O

1) Nepujcit.

2) Pozadovat vraceni starych dluhu,.

3) Vyhostit vsechny Polaky

4) Zavest viza

0/0
30.10.2008 11:54

wo_co_go

Re: Pujcku chtit muze

napiš něco o tomm jejich "dobrém zvyku"...nebo je to spíš blááábol?;-D;-D ostatní ani nemá smysl kkomentovat

0/0
30.10.2008 12:15

Jerry-1

Re: Pujcku chtit muze

Na seznamech zemí významně ohrožených dluhovou krizí se po roce 1989 objevila řada postsocialistických zemí Východní Evropy a Střední Asie. I některé socialistické země byly významně zadlužené – především Polsko, Maďarsko a Jugoslávie. Polsko a Maďarsko získaly v devadesátých letech od západních věřitelů velkorysé oddlužení za své zásluhy na pádu komunistických vlád a Srbsko a Černá Hora získaly rovněž politicky motivované částečné oddlužení po pádu Miloševičova režimu.

Viz:  http://www.ekumakad.cz/clanky-a-publikace.shtml?x=2036156

Obdobně po 2.světové válce.

Zla Lopata má svatou pravdu.

0/0
30.10.2008 12:23

wo_co_go

Re: Pujcku chtit muze

dluhy udělali v minulosti polští komunisté, (v 90. letech je západní státy odlužily) což nikoho nepřekvapuje, snad jen nějakého českého komuunistu - třeba Lopatu

0/0
30.10.2008 12:33

Jerry-1

Re: Pujcku chtit muze

No dluhy fyzické osoby jsou jen její a dědí se. Se státem by to mělo být stejné. Taky můžou oba vyhlásit bankrot, pak ale nastupuje pro každého „ozdravný režim“. Mimochodem dluhy také nasekali v 60-tých letech polští komunisti a odpustili jim to zase komunisti čeští. Ten režim a stranický průkaz by ale v rámci dluhů měl být podružný.

0/0
30.10.2008 13:05

luko5

Re: Pujcku chtit muze

Poláci na to jdou chytře, pravě proto mají i modernější armádu, než my!

0/0
30.10.2008 12:15

Semper2

LOPATO, jste mamlas k pohledání.

Jednou budete rád, poku nád Polsko laskavě připojí ke svému území.

0/0
30.10.2008 16:39

regulator

Re: LOPATO, jste mamlas k pohledání.

jasna zprava, evropska velmoc Polsko..................................................8-o

0/0
31.10.2008 0:41

Do-by-tek

státní zásahy

Tam, kde splaskává bublina cen aktiv, protože soukromí investoři utíkají, naběhne EU a bublinu trošku přifoukne z peněz daňových poplatníků, kteří pak svou nedobrovolnou investici budou platit ve formě vyších daní. Hlavně aby toho pupkáči z Bruselu mohli kontrolovat co nejvíc... ;-O

0/0
30.10.2008 11:54

_gravedigger_

Re: státní zásahy

ano, tak to v socialisticke EU funguje. ja bych jen doplnil, ze ty ceny aktiv casto klesaji kvuli nesmyslnym regulacim a narizenim (zase) z Bruselu

0/0
30.10.2008 13:35

luko5

ekonomika

Já neděkuji ODS, protože za vlády soc, dem. naši ekonomiku táhla domácí

spotřeba a to díky tomu, že vláda soc. dem. z daní rozdávala peníze

většině v této zemi. ODS to změnila tak, že tyto peníze vzala a dala je

malé skupině bohatým, kteří tyto peníze prošustrovávali převážně v

zahraničí se ztrátou! :-© Tak že nás čeká pěkný hubený útlum, protože vláda ODS nás provázala se světem víc, než jsme byli za vlád ČSSD! Rv

0/0
30.10.2008 11:38

me2di

Re: ekonomika

Ja nevim, ale me nidko nikdy nic nedal....a taky si nedovedu predstavit jak lidi na davkach roztaci ekonomiku a zvedaj HDP;-D;-D;-D;-D

0/0
30.10.2008 11:50

luko5

Re: ekonomika

Budeš se divit, ale za těchto okolnosti i ti to roztáčej, ale nejedná se pouze o lidi na dávkách. pořád lepší, když se to utrácí doma, než v zahraničí.

0/0
30.10.2008 11:59

wo_co_go

Re: ekonomika

luko 5 je asi ekonomickým expertem ČSSD;-D jaho bláboly jsou skutečně originální;-D

0/0
30.10.2008 12:16

luko5

Re: ekonomika

Tak že podle tebe byl vyšší růst HDP za vlád soc.dem. pouze blábol?

0/0
30.10.2008 12:48

wo_co_go

Re: ekonomika

to nebyl, ale nebyla krize ani tu ani jinde, ekonomiky našich zahraničních obchodních partnerů taky šlapaly, a žilo se na dluh, státní rozpočet měl daleko vyšší deficit než za vlády ODS (který je sice taky v mínusu, ale aspoň se ho snaží přivést někam k nule), za socdem se vše prožralo a Paroubek říkal, že státní dluhy se platit nemusí, proto teď platíme 50 mld. ročně na úrocích...

0/0
30.10.2008 13:00

Do-by-tek

Re: ekonomika

LOL  Zapomněl si říct, čí daně SocDem rozdávala - byly to daně bohatých, na které tu nadaváš. Proč by měla vláda rozdávat peníze?? Je snad vláda charita, aby rozdávala?? Pokud se ti nelíbí kolik máš peněz, začni pracovat a benefitovat s jenotné daňové sazby. Sociální podpora státu není určená většině, jak si asi ty myslíš... Socany s představou, že stát je tu od toho, aby jim sypal dávky, aby měli co do svých nenažraných hub, bych nechal postavit ke zdi...

Jistě může ODS i za současnou světovou krizi, co ty chytráku?? ;-O

0/0
30.10.2008 11:50

luko5

Re: ekonomika

Ano, ODS může za současnou krizi v česku, kterou taky způsobila. Tomu nasvědčuje i prudký nárůst inflace a pokles růstu HDP ještě před celosvětovou krizi.

0/0
30.10.2008 12:04

wo_co_go

Re: ekonomika

dementní příspěvek, co hulíš?;-D

0/0
30.10.2008 12:17

luko5

Re: ekonomika

Problém je spíš, že ty nic nevíš, nic neznáš.Rv

0/0
30.10.2008 12:50

wo_co_go

Re: ekonomika

problém je v tom, že ty víš hned všechno na 100 %, i za světovou finanční krizi může Klaus a ODS, že?;-D

0/0
30.10.2008 13:02

luko5

Re: ekonomika

<!--

/* StAno, ODS může za současnou krizi v česku, kterou taky způsobila.

Tomu nasvědčuje i prudký nárůst inflace a pokles růstu HDP ještě před

celosvětovou krizi.

0/0
30.10.2008 12:08

Do-by-tek

Re: ekonomika

lol, ty budeš mít PhD z makroekonomické analýzy a ekonometrie, jinak si neumím vysvětlit tvou jistotu - jinak je vzhledem k tomu, jak dlouho před krizí ODS vládla je úžasné, jak rychle to stihla - pač standardní zpoždění reakce HDP za rozhodnutími Centrální banky, či vlády je cca 18 měsíců (pokud se to bere přes investice), zpoždění přes soukromou spotřebu je cosi nižší:D  Jedinou vyjimkou je snížení/zvýšení státních výdajů - které se primárně projeví už v daném roce (za takové snížení HDP je vhodná pochvala - zvyšovat HDP/resp jeho růst, prostřednictvím růstu státních výdajů a souvisejícího růstu zadlužení je snadné, potvrdí každý SocDemák :) a ano, za inflaci ODS může - sazba DPH šla z 5% na 9% -kdyby tam byli socani, zvednou to taky, ale to jejich volič se slepičím mozkem vědět nechce.  to tak na okraj a pokud nevíš, co je to inflace a HDP, prosím vyhni se těmto pojmům při svém blábolení.

0/0
30.10.2008 12:29

luko5

Re: ekonomika

To je zajímavé, jak ty víš co chtěla udělat soc. dem.!  ODS tady experimentuje a ty jsi takový  kouzelník, že víš, že přesně to samé chtěla udělat ČSSD!  Dyť ODS ani po volbách ještě nevěděla, jak její experimenty budou vypadat.  A výsledek těchto experimentů je o 200% vyšší inflace, kterou jak sami tvrdili, ani nečekali, protože doufali, že se hodnoty vrátí na původní úroveň, což se doposud nestalo! ;-) Rv

0/0
30.10.2008 13:02

Do-by-tek

Re: ekonomika

na to nemusíš být kouzelník, abys věděl, že se zvedne DPH :D Harmonizace v rámci slavné EU ti asi nic neříká, co? :D Nechápu, proč tady pořád něco motáš o inflaci, které sám nerozumíš - tvrdíš, že inflační cíl byl přestřelen o 200%?! - tzn. pokud byl 3%, tak skutečná inflace dosáhla 9%??? Už prosím nic nepíš, nebo se strapníš ještě víc;-)

0/0
30.10.2008 13:25

Performer

Re: ekonomika

to jsou zase levičácký bláboly - ODS jen narovnala daňový systém do trochu více spravedlivé podoby - všichni 15% a úplné nízkopříjmovky raději žádné daně z příjmu. Co udělali vysokopříjmovky se svými penězi je snad jejich věc a Paroubek by je 100% neutratil lépe.....

0/0
30.10.2008 11:50

luko5

Re: ekonomika

Jenže to je právě krátkozraké! Protože se teď prohneš, jelikož ODS ekonomiku zabrzdila, ty narovnaný! Rv ;-D

0/0
30.10.2008 12:13

Do-by-tek

Re: ekonomika

Prosím objasnit a rozvést myšlenku.

A šlapat v ekonomice pořád na plyn je podle tebe správné řešení - tak jak to v USA dělal FED po monetární a Bush po fiskální straně? ;-D Jaká je podle tebe "správná a udržitelná míra růstů" a proč? Myslíš si, že když SocDem za svého vládnutí zvyšovala schodky státního rozpočtu a současně docházelo k výraznémů růstu HDP, konala správně? Nevede takové počínání k přepálení ekonomiky? Myslíš si, že keynesiánská ekonomie, kterou se SocDem ohání, takové jednání doporučuje?

otázky, otázky, samé otázky...

0/0
30.10.2008 12:40

luko5

Re: ekonomika

1. Je třeba se podívat, kdo ty dluhy nasekal! 

2. Kdo přivedl velké banky v r. 1997 ke krachu díky nedokonalým zákonům!

3. Z čeho se potom platila sanace těchto bank která stála téměř Bilión!

4. Proč je stát zadlužený a kdo za to nese prvotní odpovědnost!

5. Kteří lidé jsou ve vedení této země, kteří to zapříčinili!

0/0
30.10.2008 13:14

Do-by-tek

Re: ekonomika

no neodpověděl jsi na mé otázky. Sanace bank stalá cca 400 Mld (z toho značná čast připadá na tzv. úvěry na TOZ a bratrskou pomoc, které jsou pozůstatky socialistického hospodářství, víš? Kde jsi vzal Bln nevím :D A už vůbec si mi nevysvětlil dynamiku růstu státního dluhu v letech 2002 - 2006. Snaž se víc, nebo to zabal, meleš tu nesmysly a nejsi schopen reagovat věcně, neznáš fakta a naumíš argumentovat.

0/0
30.10.2008 13:31

Performer

tohle úvěrování

nemůže skončit jinak než pořádnou inflací....

která okrade všechny hloupé střádaly

0/0
30.10.2008 11:26

Cislo 2

Re: tohle úvěrování

Pěkná ruleta. Inflace by být neměla, pokud všechny tyhle půjčky jsou kryty státními dluhopisy. Horší bude až to nějaký stát neustojí jako Island a padne místní měna, pak dojde i na střádaly.

0/0
30.10.2008 11:31

Performer

až klekne mBaňka

tak to bude taky "naprostá spokojenost" ? :-)

0/0
30.10.2008 11:23

atrix

Re: až klekne mBaňka

mBank nemá jediný důvod "kleknout". BRE Bank, pod kterou patří, dnes ohlásila hospodářské výsledky - za tři čtvrtě roku si meziročně polepšila o víc než 30 procent, u retailu (tedy klientů nepodnikatelů) až o 40 procent! Navíc je na tom co se týče vkladů podstatně líp, než jiné banky.

0/0
30.10.2008 14:55

aljav

to není krize !

 Ale poláci, jako správní kšeftaři, pozanli od kud vítr vane a řekli si:"když dostane prachy Maďarsko, Island, v USA,Belgii, Rusku či v Rrakousku se rozdávají miliardy, tak proč si také neříct" ?

0/0
30.10.2008 11:17

aljav

Re: to není krize !

sorry za překlepy 8-o :-P

0/0
30.10.2008 11:18

Cislo 2

Re: to není krize !

Polsko problém má, ale vsadil bych se, že tam sehrál roli faktor "než se probudí Češi, Slováci a Rumuni"

0/0
30.10.2008 11:21

e-mann

ano, to vše byla jen nafouknutá bublina...

tady je vidět, jak ten který stát a jeho ekonomika na tom  vlastně byla...teď by měly všechny státy projít novými ratingy a pravda bude krutá!!!

0/0
30.10.2008 11:11

Cislo 2

Re: ano, to vše byla jen nafouknutá bublina...

Např. budeš mít dobré zaměstnání v oboru a vysoký příjem, pak přijde krach firmy a budeš hledat několik měsíců zaměstnání. Změnil se tvůj osobní rating ? Dokud jsi měl zaměstnání, mohl jsi splácet nadstandardní hypotéku, ze dne na den už ne, potřebuješ překlenovací úvěr. To je i případ východoevropských ekonomik, závislých na "zaměstnání" ze Západu. Nicméně deficity, které tyto země vyráběly v době růstu, jsou příčinou současné situce.

0/0
30.10.2008 11:18

Dr. Fe1

Já chci taky nevratnou půjčku

A jsem skromný, nemuselo by to bát ani 25 miliard dolarů. I s jednou usmolenou miliardou bych se spokojil ................

0/0
30.10.2008 11:10

Cislo 2

Re: Já chci taky nevratnou půjčku

Stejně bys nevěděl co stím. Za měsíc by tě odvezli.

0/0
30.10.2008 11:12

aljav

Re: Já chci taky nevratnou půjčku

mě by do Bohnic odvezli asi hned R^ ;-D

0/0
30.10.2008 11:18







Najdete na iDNES.cz