Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavbě nové letištní dráhy a severního okruhu Prahy hrozí zpoždění

Chystané rozšíření ruzyňského letiště a stavba severní části obchvatu města se zřejmě o několik let zpozdí. Nejvyšší správní soud dnes zrušil jednu ze schválených změn územního plánu Prahy, která s vybudováním obou staveb počítala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marte

Tady se zase vyrojilo kecálků

Upozorňuji, bydlíme s rodinou kousek od Suchdola v Roztokách- prakticky v ose dráhy a hluk letadel mi vůbec nevadí. Daleko více by mi vadil průjezd spousty pražáků, kteří  by se šinuli po severní variantě okruhu přes řež a roztoky Ten most 900 m přes řež by byl obrovským zdrojem hluku pro lidi v roztokách. Kdo byl na Levém hradci, pochopí, co to je za fantasmagorii po průjezdu 1 vlaku.

0/0
31.10.2008 14:58

brk20

Re: Tady se zase vyrojilo kecálků

Bohuzel jste to nepochopil. Mozna vam osobne hluk z letadel nevadi. Jde vsak o to, ze kvuli soukromemu businessu (a at uz "soukromnikem" je CSA/stat, CSA/novy vlastnik nebo politikove) se vam, me i spouste dalsich z dotcenych obci znehodnoti nemovitosti, aniz to bude kompenzovano. At se letiste rozviji, skvele, ale ne na ukor jedne skupiny obyvatel.  Je spravne, ze alespon nekdo ze Suchdola to chape (Hejl) a bojuje i za ty, co zatim nevi.  Vzpomenete na to, az budete dum v Suchdole chtit prodat a zjistite, co je realna hodnota nemovitosti pod letistem.

Jinde se letiste blizko center rusi nebo omezuji (City Airport v Londyne) a stavi se nova mimo mesto, ktere maji potencial rozvoje (po Heathrow: Gatwick a Standstad). Rychlovlakem 25 min.

Nyni ma Ruzyne dve drahy a nestaci to a timto by jen za drahe penize (pozemky, ktere stat jednou prodal, nyni za jistotu desetinasobku kupovat:-) postavili jinou nahrazujici jednu z nich a jsou opet na konci rozvojovych moznosti. Copak to dava smysl?

0/0
4.11.2008 14:05

Majkyho_pupik

Re: Tady se zase vyrojilo kecálků

realna hodnota nemovistosti pobliz letiste neni a nebyla nikde ve fungujicim svete vysoka, takze to same bude platit u nas. Nevim co je na tom v neporadku...to ze se letiste na svete stavi i daleko od mest je pravda, stejne tak je pravda ze vsechna tato mesta by sva letiste postavila blize mestu pokud by to bylo jen trochu mozne..argumentovat letistem Heathrow je ponekud komicke, lezi na okraji mesta stejne jako Ruzyne...:-)

0/0
4.11.2008 15:51

marte

Re: Tady se zase vyrojilo kecálků

Pánové jste neznalí věci. V roztokách stojí m2 stavenbího pozemku 5500 kč m2 a znehodnotí je pouze a jen severní obchvat, kdo nebyl na levém hradci nepochopí. Roztoky nechtějí být odpadkový koš pro prahu, stačí skládka v Úholičkách...

0/0
7.11.2008 11:40

Rnt

obchvat

Na Suchdole jsou to především aktivity starosty Hejla a kotlíkářů. Většina obyvatel Suchdola má jiný názor. To je ale nezajímá. Nejsou schopni ani na křižovatce Internacionální a Kamýcká postavit kulaťák. Jezdí tudy řepáci do Prahy a nedá se na Kamýckou vůbec najet. Teď nám tu udělali zónu 30km kvůli školákům, ale všichni na ní kašlou. Blondýny jezdí obsovskými auty s haranty do školy, ani si nerosvítí světla, tito haranti jsou líní jít do školy 1 km pěšky. Haranti vystupují uprostřed křižovatky do silnice z auta. Kouká na to policajt u školy a nic neřeší. Už aby byl okruh.

0/0
30.10.2008 22:27

TB29

Re: obchvat

no ty jsi nám to natřel,znalec místních poměrů,škoda ,že ti uniká podstata věci.

Zkus se o tom něco dovědět a pak někam piš.

0/0
31.10.2008 7:15

Rnt

Re: obchvat

Starosta Suchdola a spol.neprezentují většinový názor obyvatel.A na situaci okolo Suchdola a letiště pohlížím jako podnikatel. Lidi totiž taky nevědí,že po stavbě paralel.dráhy budou stále jen přistávat přes Suchdol letadla na jedné dráze a startovat na druhé směr Kladno vždy současně jedním směrem,pokud se neotočí vítr.Všichni si totiž myslí,že když budou dvě paralel. dráhy, že se bude přistávat paralel. na obou drahách a zároveň startovat paralelně. Všichni jsou proti všemu,ale vědí prt.Znovu opakuji, už aby to bylo.Můžete se bránit jak chcete, ale je to marný.Vlastníci pozemků, ti ať si ty svoje pozemky nejdřív uklidí a posekají a ať se o ně starají pravidelně, jak jim ukládá zákon a neobtěžují obyvatele.Všichni máte plnou hubu keců, ale skutek utek.A kromě toho, učinil jste někdy hlášení na ČSA o letu linky mimo koridor ?Určitě ne. Rozhlédněte se okolo sebe a udělejte něco pro obec. :-)

0/0
31.10.2008 10:09

Dr. Fe1

Re: obchvat

Vzpomněl jsem si na Jakeše a jeho hlášku typu "kdyby ty ekologové místo protestů radši šli a vyčistili nějákej potok". Nejste příbuzní ?

0/0
31.10.2008 12:38

TraI

Všechno je jinak...

Komentář k výroku soudu je zde: http://195.39.33.40/main.aspx?cls=art&art_id=305

Změna Z 1000/00 (tzv. revize ÚP) ale nebyla faktickou změnou ÚP, která by nějak měnila např. využití území, zanášela do plánu nové prvky apod., ale byla změnou "technickou" - šlo tedy pouze o překódování ploch, které se např. pro zjednodušení dokumentace sloučily apod.

Změna se prostě fakticky netýkala ŽÁDNÝCH STAVEB a dokonce bylo přísně vyloučeno, aby součástí změny byly jakékoli faktické změny ÚP, tím méně pak aby muselo být "provedeno posouzení vlivu koncepce (zamýšlených plánovaných staveb) na životní prostředí," jak se soudkyně také mylně domnívá!

Takže tedy: protože např. část Pražského okruhu Ruzyně-Březiněves přes Suchdol byla (a je) v platném územním plánu hl. m. Prahy od doby jeho schválení (bez ohledu na platnost/"zrušení" změny Z 1000/00 vydané opatřením obecné povahy), je zákonné a možné stavbu v území umístit.

0/0
30.10.2008 21:09

Jablkon

dle P6,7,8 jediná možná

Nechápu, jak můžou radnice Prah 6,7 a 8 považovat jižní variantu za jedinou možnou. To fakt chtěj mít tranzitní dálnici pod okny???

Radnicím ani magistrátu evidentně nedošlo, že NELZE spojovat místní a tranzitní dopravu. Jenže i při jižní variantě to bude z Bohnic na kulaťák dost daleko, přitom by skoro jistě vzniknul "druhý barranďák". Chápu, že radnice P6 a 8 chtěj mít na severu most přes Vltavu, ale proč proboha dálniční?? Je spočítané, že stavba DVOU mostů - jednoho dálničního kdesi u Řeže, druhého lokálního z Bohnic ku Suchdolu - by včetně návazných staveb stála o mnoho miliard méně, při mnohem menším vlivu na životní prostředí okolních čtvrtí.

Na rozlehlém jihovýchodě vede obchvat daleko za hranicemi města - až za Průhonicemi - kdežto na malém severu má jít přímo přes sídliště?? (D1 kříží odhadem 20km od Václaváku, kdežto na severu by to byla tak třetina??)

Jsem rád, že stavbu soud odložil. Mám o něco víc času z tohohle blázince utéct, než magistrát stavbu definitivně prosadí...

0/0
30.10.2008 21:08

ales1979

Re: dle P6,7,8 jediná možná

Konecne prvni rozumny nazor v te zaplave "debilu" na jinych, zpravodajskych serverech. Jsem rad, ze je tu i nekdo dalsi, komu dochazi, co se Praha chysta udelat a jak moc zmenila plany v trasovani okruhu na jihu. Od planu na okruh po valce kdy vedla trasa kudysi u Modran a Libuse se okruh posunul za Pruhonice a Jesenici a na severu zustalo trasovani stejne. Kdy uz konecne podrztaska Bem, Bendl a jeho kamaradickove, kterym prihrava verejne zakazky pochopi, ze tu nikdo nechce dalsi Barrandak, na kterem by se triskala tranzitni a mestska doprava.

0/0
30.10.2008 23:00

terk

Re: dle P6,7,8 jediná možná

souhlas R^

0/0
1.11.2008 9:31

ano obchvatu

Re: dle P6,7,8 jediná možná

Česká dálniční síť je nešťastně řešená. Všechny dálnice vedou do Prahy, ale v Praze je bohužel konec. Všechna auta musí projet městem. Statisíce obyvatel musí trpět. Řidiči trpí. Chápu, že ani obyvatelé Suchdola a Dolních Chaber nechtějí mít pod okny dálnici. Ale někdo ji tam mít bohužel musí.  Proto, aby okruh pomohl co nejvíce, by měla být realizována jižní varianta. Jedině ta může pojmout většinu tranzitní dopravy a ještě i část vnitřní dopravy. Jistě, severní varianta by byla levnější. Ale tady přece nejde o peníze!  Jde o to ulehčit co nejvíce lidem! Peníze nemohou být rozhodujícím kritériem. Praha 6,7 a 8 asi také nemá radost z toho, že bude mít dálnici pod okny, ale na rozdíl od pár stovek obyvatel Suchdola se k tomu staví konstruktivně. To, že přes Suchdol povede obchvat, se ví už minimálně 20 let, tak prosím za statisíce obyvatel Prahy, nechte nás už dýchat!

0/0
31.10.2008 11:00

Hufo

nebude okruh

tak holt budu pražákům smrdět dál při průjezdu prahou na jih a západ. a nebudu sám, kdo má prahu jak nutný zlo při tranzitu

0/0
30.10.2008 20:32

pracovitacikorka

Re: nebude okruh

pred jizdou pres Prahu se snad muzes vykoupat ;-D

0/0
30.10.2008 20:41

Hufo

Re: nebude okruh

to těžko, koupu se jenom v neděli a to nikam nejezdím :-P:-)

0/0
30.10.2008 20:50

pracovitacikorka

Re: nebude okruh

tak budes Prazakum dal smrdet ;-)

0/0
30.10.2008 21:07

vaclavj1

no tak

Vam teda pekne dekujeme :-/

0/0
30.10.2008 19:33

Jirkan

Re: no tak

My vám taky moc pěkně děkujeme :-) R^

0/0
30.10.2008 20:00

pracovitacikorka

Re: no tak

jsem rada ze si tak slusne dekujete-za to vam patri dik ;-)

0/0
30.10.2008 20:30

skullcz

Re: no tak

jo,  to zdrzovani okruhu me taky docela dojalo... (Y)

0/0
30.10.2008 20:12

Dr. Fe1

Stop paralelní dráze

Pro letiště v Ruzyni by měly být stanoveny nějáké limity rozvoje tj. provoz na letišti které těsně sousedí s městem nelze navyšovat donekonečna a už vůbec nelze stavět novou ranvej blíž k městu než je ranvej stávající. Rozumné limity pro provoz na tomto letišti již byly naplněny ne-li překročeny.

0/0
30.10.2008 16:07

velevezir

Re: Stop paralelní dráze

100% souhlas!

0/0
30.10.2008 16:15

MatějMatolín

Re: Stop paralelní dráze

4% nesouhlas, božínku...

0/0
30.10.2008 18:08

kenx

Re: Stop paralelní dráze

Vůči letišti nemám žádné sympatie, to že jsem jeho občasným uživatelem na tom nic nezmění. Jeho nalepení na město je nesmyslné a obtěžující, na Lhotce si opět si užívám hukotu zřejmě na klapkách letících letadel a přemýšlím kde a za kolik by se dala koupit protiletadlová raketa. Vadí mi i způsob jakým se řeší jeho dopravní napojení na systém pražské MHD - prodloužení metra A, nechápu proč by mělo mít prioritu před obsloužením velkých sídlišť hlavně na jihu Prahy kde DP chybí busy a mimo vraků zde musí jezdit půjčené autobusy. Chystaná škatulata od ROPIDu sice změní trasy a intervaly téměř všech busů na jihu, reálné řešení problému tam ale nevidím, to by museli někde vykouzlit nové silniční komunikace jen pro busy. Nakonec si nechám přístup letiště ke klientům a poplatky za parkování, tam to hraničí s lichvou, naštěstí možností kde v okolí levně zaparkovat je už dostatek.

0/0
30.10.2008 16:33

Dr. Fe1

Re: Stop paralelní dráze

Už se těším, až vám nějákej blbec namítne, že jste si přece neměl kupovat byt na Lhotce, když přece víte že je v Ruzyni letiště .... takových reakcí je tady vždycky plno. Letiště Ruzyně dnes obtěžuje prakticky celou Prahu, takže při tomhle uvažování by si člověk nemoh koupit byt skoro nikde v Praze. Kompetentní lidé by si měli konečně uvědomit, že letadla nad městskou zástavbou nemají co dělat.

0/0
30.10.2008 16:40

Vanguard

Re: Stop paralelní dráze

Žižkov je v pohodě:-)

Jinak, asi tři roky jsem bydlel přímo na letišti, v areálu terminálu Jih, a musím říct, že hluk z letadel tam byl zcela minimální...vlastně jsem ho slyšel jen když letadlo pojíždělo do nějakého z bližších hangárů, takže hodně záleží na tom, jestli je člověk přímo v ose dráhy nebo ne.

0/0
30.10.2008 16:51

Jirkan

Re: Stop paralelní dráze

Mám to vyzkoušené, 3 km od přistávacího koridoru je to v pohodě, 1.5 kilometru od přistávacího koridoru už je to dost hustý. Kámoš třeba bydlí na sídlišti Ryzyně a o letišti prakticky neví, protože je to úplně mimo koridor. Ta uvažovaná dráha by zasáhla Nebušice, Suchdol, skoro všechna ta sídliště na severu Prahy jako Bohnice, Ďáblice atd. Fakt síla, všechno 24 hodin denně, 365 dní v roce, každé 3 minuty jedno hlučící letadlo. Hlavně v noci to nemá chybu.

0/0
30.10.2008 20:11

Muf007

Re: Stop paralelní dráze

Já to říkám pořád. Praha by měla mít letiště někde v Milovicích nebo Ralsko a spojení rychlodráhou. Všude kolem lesy a těch pár stovek hlukem zasažených obyvatel by neměl být problém přestěhovat do vhodné náhrady. Ruzyň obklopená metropolí je do budoucna prostě provar.

0/0
31.10.2008 12:23

Muf007

Re: Stop paralelní dráze

Já to říkám pořád. Praha by měla mít letiště v Milovicích nebo v Hradčanech (u Ralska) a spojení rychlodráhou.  R^ Všude kolem lesy a těch pár stovek hlukem zasažených obyvatel by neměl být problém přestěhovat do vhodné náhrady. Ruzyň obklopená metropolí je do budoucna prostě provar.

0/0
31.10.2008 12:24

proviron

Re: Stop paralelní dráze

ty se radši starej o svojí panelákovou barabiznu;-D

0/0
30.10.2008 18:32

kenx

Re: Stop paralelní dráze

V čempak bydlíš ty? Tipuju skládačku co bude za 30 let potřebovat generálku ;-D

0/0
30.10.2008 19:29

Diva.Bara

Re: Stop paralelní dráze

Pamatujete si ještě, co se o té paralelní dráze říkalo? Že prý je nutná proto, aby se ulehčilo lidem, které obtěžuje hluk při používání té současné dráhy. Kam se tento argument najednou poděl? Najednou se už neříká nic o tom, že nová dráha má lidem pomoci  od hluku. Teď už je řeč jen a pouze o tom, jak by se bez této dráhy letiště nemohlo dál rozvjíet. Zajímalo by mě, proč by se vůbec rozvíjet mělo, když to bude na úkor lidí v mnoha částech Prahy? Má snad mít soukromý podnik přednost před právem obyvatel na zdravé životní prostředí? Nechápu logiku toho, kdo chce letiště pořád rozšiřovat a jaksi přitom nebere v úvahu, že Praha i celá rebublika mají velikost jaksi danou a že určité velikosti státu i města je přiměřená  jen určitá velikost největšího letiště. A že tedy je naprostý nesmysl chtít konkurovat letištím v okolních větších zemích.

0/0
31.10.2008 11:55

terk

Re: Stop paralelní dráze

Letiště odstěhovat mimo Prahu!

0/0
1.11.2008 9:34







Najdete na iDNES.cz