Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Páteční jízdy kamionů omezíme vyšším mýtným, navrhuje zelená poslankyně

Páteční zákaz jízd kamionů, který vláda už dva roky slibuje, nakonec může úplně padnout. Tým poslankyně Strany zelených Věry Jakubkové totiž dohodl s dopravci kompromisní variantu, podle níž by v pátek nákladní vozy platily vyšší sazbu mýtného, zákaz jízd by se jich však netýkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Generál Ugarte

Já bych doporučoval zavést daň z blbosti,

zelení by platili stonásobek průměru. ;-O

0/0
31.10.2008 13:53

aldik7

Re: Já bych doporučoval zavést daň z blbosti,

nejenom zelení ;-D

0/0
31.10.2008 21:05

diskuter.4gfdfgg

Re: Já bych doporučoval zavést daň z blbosti,

Strany Zelených obecně nastupují v době blahobytu a logicky se tedy opírají o voliče sebejisté střední třídy. Proto naopak předpokládám, že inteligenční průměr je u nich výrazně nad průměrem.

S tímto návrhem absolutně souhlasím. Stát si přijde na své a zároveň získá snadný nástroj jak regulovat nákladní dopravu: jednoduše může stanovené mýtné zvyšovat podle potřeby.

0/0
1.11.2008 12:42

Hofos

Zase zelení...

Já rozumím, že je potřeba se o přírodu starat, abychom žili ve zdravém prostředí. Ovšem v této větě je skryta jedna podstatná nutná podmínka -- měli bychom se toho dožít. Pokud se budeme řídit ekonomickým "vzděláním" zelenopakých jedinců, tak pochcípáme hlady. Např. lidé v Africe jsou k přírodě jemnější než vyspělé země, ale životem bych to tam nenazval...

0/0
31.10.2008 11:28

krajinář

nerozumím

Pořád nerozumím všem těm diskuzím a návrhům. Když jedu o víkendu přes Rakousko, jedu v pohodě, téměř bez kamionů, vše tam funguje, lidé na chodnících nepadají hlady, vše se dá koupit a u nás nic nejde. Navíc u nás když si koupím dálniční známku, mohou to být vyhozené peníze. Stačí jeden obrácený kamion a zůstanu na dálnici stát v zácpě třeba 3 hodiny. Náhrada škody žádná.

0/0
31.10.2008 11:20

letajici cestmir

Re: nerozumím

nahrada skody za nabourany kamion? Co to ma byt?

0/0
31.10.2008 12:46

dwart

Re: nerozumím

To že si někde zvykli na státní regulační šikanu od ekoteroristické kliky není argument, proč to zavádět u nás. Jinak udivuje mě vaše smýšlení, to musí lidi zdechat na chodnících aby se něco zavedlo/zrušilo? Jste duševně zdráv?

 

A co se týče nehod na dálnici tak pouze zlomek z nich je zaviněn řidičem kamionu, a ani když ji zaviní osobní automobil tak vám nikdo žádnou náhradu nedá. Jenom tak plácáte.

0/0
1.11.2008 11:21

tu160

to je ale s.le.pi.ce

asi to má v hlavě vymatlaný jako většína zelených

0/0
31.10.2008 11:11

franta_straka_unban

Re: to je ale s.le.pi.ce

ano správně by mělo být aby se kamionům ty jejich jízdy osolily tak že by se nevyplatily:-):-):-)R^

0/0
31.10.2008 11:36

Daun

At si kamiony jezdi, i bez...

... dalsich poplatku. Ale at si jezdi jen v jednom pruhu a se zakazem vzajemneho predjizdeni.

Nevadi mi, ze jezdi. Vadi mi, ze jezdi dva a kdyz muzou, tak i tri vedle sebe, pricemz ten rychlejsi jede az o kilometr a pul rychleji, nez ten pomalejsi.

0/0
31.10.2008 10:35

231

Re: At si kamiony jezdi, i bez...

Si nevyberete. Pak bude v pravém pruhu kolona kamionů jedoucí 40 za Avií a v levém kolona za nějakým, kdo pojede 100. To je lepší, když se kamiony občas předjedou.

0/0
31.10.2008 13:56

jesua33

pocet tupych lidi ve strane zelenych

Bohuzel, strana zelenych trpi tim, ze je tam velky pocet velmi malo inteligentnich lidi, kteri delaji ostudu jak strane zelenych, tak zenskemu pokoleni. Je mi trapne kdyz musim sledovat, ze s tim ostatní nemohou nic delat:-(

0/0
31.10.2008 10:17

franta_straka_unban

Re: pocet tupych lidi ve strane zelenych

nemáš pravdu

chyba tohoto návrhu je že je příliš měkký

0/0
31.10.2008 10:19

ygg

Re: pocet tupych lidi ve strane zelenych

o tom je možno polemizovat, ale vcelku souhlasím....je to ale absolutní maximum možného, co je za dané politické konstelace prosaditelné. Pokud se ti to nelíbí, nenadávej té ženské, ale ostatním, co jsou proti jakémukoli důraznějšímu omezení. Takže si vyber....buď aspoň něco, nebo vůbec nic.

0/0
31.10.2008 15:08

buran1

Kam na ty nápady ti zelení chodí?

Takže v pátek se "vyprázdní" dálnice, a zacpou se ostatní komunikace. Paní zelená soudružko, vy jste na Nobelovu cenu za blbost.

0/0
31.10.2008 10:11

franta_straka_unban

Re: Kam na ty nápady ti zelení chodí?

přesně tak je třeba na kamiony došlápnout 24/7 a na všech silnicích je pořádně osolitR^

0/0
31.10.2008 10:16

diskuter.4gfdfgg

Re: Kam na ty nápady ti zelení chodí?

Nauč se číst, než začneš odsuzovat jiné.

V článku je doslova uvedeno, že dotyčná poslankyně hledá způsoby, jak omezit stejným způsobem dopravu i na ostatních komunikacích. Takže si je téhle slabiny vědoma.

0/0
1.11.2008 12:45

franta_straka_unban

bij bij bij

kamioňáky do hlavy

ať nejezdí vůbec nikomu to vadit nebude

potraviny si umíme vyrobit u nás

a zbytek ať vozí po železnici

0/0
31.10.2008 9:56

ygg

Re: bij bij bij

Jasně...kvůli těm 3-5 hodinám v pátek všichni pomřem hlady;-D.

0/0
31.10.2008 10:06

franta_straka_unban

Re: bij bij bij

co to meleš?

potraviny si vyrobíme lehce doma v ČR

a to že by byly drahý banány je mi úplně egál:-):-):-)

0/0
31.10.2008 10:15

Misha.in

Re: bij bij bij

Ty "vole", ty si snad myslíš, že kamiony jezdí jenom mimostátně?

0/0
31.10.2008 10:35

franta_straka_unban

Re: bij bij bij

no určitě jich mnohem víc převáží zboží z jednoho konce evropy na druhý než v rámci ČR

0/0
31.10.2008 10:40

231

Re: bij bij bij

Protože každý velkoobchod nemá vlečku, tak se bude zboží vozit z nádraží dodávkama. A protože ta méně pobere, bude jich několikrát víc, takže se doucpou (již tak ucpaná) města. Naše potraviny jsou dražší než dovoz, takže si nestěžujte až jídlo zdraží. Nevím jestli banány a pomeranče jsou pro Vás potraviny. Pro mne ano a neumí si představit jejich pokrytí z domácích zdrojů. Cestoval jste někdy vlakem. Pokud ano, jistě víte, jak se ČD chovají k zákazníkům a umíte si představit jak by vypadala spolehlivost přepravy. Pokud ne, tak nenuďte jiné používat jejcih služeb. Mimochodem součaný objem nákladní dopravy by železnice nepobrala.

0/0
31.10.2008 10:28

franta_straka_unban

Re: bij bij bij

ano budou dražší

no a co? bude to konečně adekvátní cena

chceš banány a pomeranče? tak si adekvátně připlať moulo takhle kvůli tvojí nenažranosti trpí všichni už jen poškozeným životním prostředím

a ČD by se samozřejmě musely zlepšit včetně zvýšení průchodnosti železnic

je to jistě přijatelnější než ničení ČR rozšiřováním silniční a dálniční sítě

0/0
31.10.2008 10:37

tu160

Re: bij bij bij

si ale vůl, ČD nikdy nezvednou úroveň...... jaká adekvátní cena co to meleš za voloviny.... nepatříš náhodu k těm zelným nebo jak se nazývají ?

0/0
31.10.2008 11:14

franta_straka_unban

Re: bij bij bij

patřím jistě k odpůrcům globalizace a židovského okrádání společnosti:-):-):-)

a to že ČD nikdy nezvednou úroveň nějak dokaž hňupe:-):-):-)

0/0
31.10.2008 11:35

231

Re: bij bij bij

Takhle házet hňupama, jsou věrohodné argumenty, ale inteligentní člověk jich nepoužívá, je-li rozčilen, nebo chce-li někoho napadat.

Je jedno, jestli ČD někdy zvednou úroveň, nebo ne. (Já si myslím, že ČD lze transormovat do kvalitní a solidní přepravní společnosti, stejně tak jako prase lze transformovat na výbornou šunku. Obojí se ale napřed musí zabít.) Aź úroveň zvednou, dopravci sami začnou jejich služeb využívat.

Máte-li dojem, že Vás nějaký Žid okrádá, tak u něj nekupujte.

0/0
31.10.2008 13:55

231

Re: bij bij bij

Co představujete pod slovem adekvátní? Já přiměřená, případně odpovídající. Nezdá se mi, že by ceny byly nepřeměřené, nebo nedopovídající nákladům. Pokud máte dojem, že cena dopravy není dostatečně zohledněná v nákladech, Zkuste navrhnou aby se silnice financovali jen z peněz vybraného na mýtném. Samozřejmě v rámce spravedlnosti, by se muselo zavést na celém území a pro všechny. Zkrátka aby platilo: "Chceš se svýt zadek autem, tak si připlať".

Až se ČD zlepší, dopraci je sami začnou využívat jejich služeb, ale dokud se to neoplatí, těžo je nutit, a přinutíteli je, nebudete se stačit divit následkům.

P.S. nechtěl byste ještě komisi pro vytěžování aut, nebo výbor pro určování co je nenažranost, a co ne?

0/0
31.10.2008 11:55

franta_straka_unban

Re: bij bij bij

o autech nemluvím jde mi o náklaďáky vozící nesmyslně jogurty kdoví odkud když je umíme vyrobit tady

dokud se to bud evyplácet tak je něco špatně

bud společná zemědělská politika

nebo málo zpoplatněná nákladní doprava

0/0
31.10.2008 12:04

231

Re: bij bij bij

Proč nemluvíte o autech? Dovozce daněmi přepěje na stavbu silnic, kterou najednou nemsí využít, zatím co pobírač dávek si vesele jezdí. Když spravdlivé hrazení náladů, tak pro všechny. Přece byste nechtěl, aby se ze zisku nákladní dopravy budovali silnice i pro osobáky. Vy si myslíte, že pokles přímů z nákladní dopravy by pokrylo zvýšení životnosti silnic? I vy naivo.

Společná zemědělská politika povede k tomu, že kdeje vysoká dojivoat krav, se bude produkovat mléka a kde se bude dařit bramborů, tak se budu pěestovat brambory. Pak se to bude povozit sem atam po celé Evropě.

0/0
31.10.2008 13:46

djlukasek

To je fakt Absurdistán tady

O čem furt ti blbouni diskutují ? Ve všech civilizovaných EU zemích kamiony o víkendu (a v pátek večer) nejezdí. Je to v zájmu občanů, kteří chtějí od nich mít aspon o víkendu pokoj. Je to i v zájmu občanů ČR. Úplatky a lobbing ze strany dopravců by měly jít stranou

0/0
31.10.2008 9:53

MC MC

Re: To je fakt Absurdistán tady

ještě z druhé stránky, aniž bych byl zástánce čehokoliv ... souhlasím s omezením ... ale uvědom si, že ty kamiony nejezdí pro zábavu, ale pro nás, protože žereme jak prasata

0/0
31.10.2008 9:56

franta_straka_unban

Re: To je fakt Absurdistán tady

tak se uskromníme a budeme víc potravin vyrábět lokálně i třeba s vyššími níklady aspoň budeme zdravější

0/0
31.10.2008 10:01

MC MC

Re: To je fakt Absurdistán tady

a pak jsme se všichni probudili z toho snu ... budoucnost je Čína ... za chvíli i rohlíky budou odtud.

0/0
31.10.2008 10:03

franta_straka_unban

Re: To je fakt Absurdistán tady

a to je chyba

je třeba gto změnit u za cenu vyšších nákladů

proto smrt dopravě!

0/0
31.10.2008 10:14

Vipeeer

Re: To je fakt Absurdistán tady

Můžeš napsat kde kamiony v pátek nejezdí? Nebo jen plácáš nesmysly které jsi si právě vycucal z malíčku?

0/0
31.10.2008 9:58

buran1

Re: To je fakt Absurdistán tady

No jo, ale ty správně hovoříš o civilizovaných zemích. A to tenhle bordelistán zcela jistě není.

0/0
31.10.2008 10:12

MC MC

njn

ty zelené poslankyně jsou úplně vytržené z reality světa ... je uplně jasné, že spediční firma ten páteční příplatek naúčtuje konečnému zákazníkovi, ten to nejspíš promítne do svých cen, takže to zase bude znamenat zvýšení cen / inflaci / ... to jsou fakt řešení na nic.

0/0
31.10.2008 9:46

shorter

Re: njn

R^

0/0
31.10.2008 9:49

MC MC

Re: njn

dík, ale já v tom přesně tohle vidím. Chceš to mít rychle a v pátek ? Okay, ale zaplať jinak až po neděli.

0/0
31.10.2008 9:52

lukyyn

Dokud nebude GPS je to kravina ...

.. řeší pouze odlehčení dálnic - a to ještě závisí na výši přirážky (nepředpokládám, že by byla nějak dramatická)

0/0
31.10.2008 9:22

Zbyněk Meruňka - moderátor

Tohle je asi první rozumná věc, co jsem od zelených slyšel

R^

0/0
31.10.2008 9:19

marionetta

Re: Tohle je asi první rozumná věc, co jsem od zelených slyšel

Dofám, že to myslíš ironicky, protože to vůbec nic neřeší. Budou jezdit po cestách, kde se neplatí mýtné, přes vesnice a menší města... v zimě to tam úplně zablokují, protože nebudou mít obutí vhodné do takovýchto terénů... To se ti zdá rozumné?

0/0
31.10.2008 9:40

Zbyněk Meruňka - moderátor

Re: Tohle je asi první rozumná věc, co jsem od zelených slyšel

Tak já především doufám, že kamiony budou mýtné platit na všech silnicích...

0/0
31.10.2008 9:49

NoComment

Zákaz jízdy Oktávek

Co takhle zakázat v pátek odpoledne jízdu všech vozů Škoda Octavia. Na silnicích jich je v tu dobu rozhodně víc, než kamionů. Počkají a pojedou až v noci. V Praze bych k tomu pak přidal: v sudý týden v pátek odpoledne zákaz SPZ končící na sudé číslo, v lichý... jako to je v zimě v Miláně a Turínu. 

0/0
31.10.2008 9:19

231

Re: Zákaz jízdy Oktávek

To blbům nevysvětlíte. Oni chtějí jet a ostaním ať to zakážou.

0/0
31.10.2008 10:31

frankie

zelení

ta parta pomatenců co si říkají zelení vždycky vymyslí takové píchoviny, že se tomu musí člověk smát...např. paní Dežomila Stehlik...ty její návrhy na výchovu dětí, noční schůzky v cikánském doupěti Calypso v Janově...o Kačce veverce au,au ani nemluvě.No co ještě 2 roky si budou hrát na zelené a fertig.

0/0
31.10.2008 8:46

Zbyněk Meruňka - moderátor

Re: zelení

Zrovna tohle mi přijde docela rozumný. Nebo co se ti na tom nezdá?

0/0
31.10.2008 9:20

medved_cz

Co kamion to parazit

Kamionova doprava parazituje na silnicich na osobni doprave. Jeden kamion nici podle udaju CESMADu silnice 25.000x vice nez osobni automobil. Presto kamion za pouziti silnic NEPLATI 25.000x vice nez osobni automobil.

Ridici osobnich automobilu tak ve sve spotrebni a silnicni dani ci dalnicnich znamkach dotuji kamionovou dopravu.

At tedy kamiony plati za pouziti silnic cenu, ktera odpovida tomu, jak je nici. Pak at si jezdi kdy chteji. Jinak zustanou parazity.

0/0
31.10.2008 8:23

mrazik007

Re: Co kamion to parazit

Doporucuji si sehnat, kolik zaplati takovy kamion, ktery najede mnohem vice km nez vy s osobakem. Mozna zaplati vice jak 25.000 krat nez vy.

Silnice a cesty byli odpradavna  budovany prave pro prepravu zbozi a to, ze tady nejsou schopni postavit kvalitni silnice, ktere nevydrzi ani rok nebo pul roku. Treba magistrala v Praze se predelavala trikrat - pokazde ji za par mesicu reklamovali. Proc v nemecku, kde je vytizenost nekterych dalnic vetsi nez D1, neni problem opravit silnici a vydrzi nekolik let ?

0/0
31.10.2008 9:16







Najdete na iDNES.cz