Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní vlastník ztrátových SkyEurope nabízí 1 euro za zbytek akcií

Největší akcionář nízkonákladových aerolinek SkyEurope, fond York Global Finance, který ve firmě vlastní třetinu, chce ovládnout celou leteckou společnost za jediné euro. Takové plány se však nelíbí druhému největšímu akcionáři Alonu Shklarekovi, který přes fond Focus Capital Investments ovládá téměř deset procent akcií letecké společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jindra3x

Hlavně že nevíte o čem je řeč!

Víte, četl jsem vaší diskuzi a musím většinou hrubě nesouhlasit! Jak může někdo kdo o tom nic neví radit. Pracovali jste někdy v letectví? NE! Tady v čechách si každý idiot myslí, že ví všechno nejlíp a že může radit.

V současné době, má SKY v Praze cca 40 pilotů a 90 stewardů, takže žádná závratná čísla, a na letní sezonu to bylo stejně málo. A letadla až na pár destinací jsou vesměs taky plná. Některé destinace dotuje město do kterého letíte.

Dále to že se nabízejí letenky za korunu, či za pár euro má také svůj význam, Získání letenky za takovou cenu má svá pravidla a když nic jiného tak to naláká víc lidí aby se podívali na nabídky, a ikdyž si nekoupí teď tak pro příště si řeknout proč to s nimi nezkusit.Také rekuce linek na 4-5, to je holý nesmysl!

A zasměstnance nechte napokoji, jestli si někdo zaslouží aby SKY dál fungoval tak jsou to oni, bez nich by to nešlo!

Takže si dejte voraz a nejdřív přemýšlejte než neco napíšete.

0/0
10.11.2008 10:28

tmx

1€?

Fajn, já nabízím 2€ za zbytek akcií, dá někdo víc? :-)

0/0
6.11.2008 9:44

Ruler

Re: 1€?

že ybch se plácl přes kapsu a nabídl 5€?? :-))

0/0
6.11.2008 11:33

CrayXLP

Zavézt rizikový management

Já bych poradili SkyEurope zredukovat počty linek, ponechat pouze dvě/tři z jejich údajně výnosných destinací v Itálii, naprosto opustit Londýn (tam totiž létá naprosto každá lowcost airline a proto to tak vypadá - krutá cenová válka), ponechat lety do Amsterdamu (jeden z hlavních hubů v Evropě a hlavně SkyEurope tam má pokaždé plné lety (lítám tam s nimi každých 14 dní) a ponechat si pro tyto destinace polovinu současných letadel.

S tím mohou ušetřit přibližně polovinu personálních nákladů na piloty (těch mají údajně asi 190) a palubní personál (asi 380 stewardů). Proč dotovat lety, na kterých nevydělávají? Aby byly jednička na trhu? To stejně dlouho nebudou.. Pro destinace všude jsou zde firmy typu Lufthansa, KLM a další.

Ať se soustředí byť i jen na 4-5 míst, ale profitabilních! Své klienty si najdou!

0/0
6.11.2008 9:33

HaniX

Re: Zavézt rizikový management

jo pravda, treba premyslet i selskym rozumem a ne jako manager, ktery kdyz dobre naplni tabulky, budou super vanocni premie pro neho :) ale ostatni jde za par mesicu do kytek...

0/0
6.11.2008 9:55

szkandi

Re: Zavézt rizikový management

Jj, to je recht... jeste jak jsem byl v lete 08 a 07 v Burgasu/Varne tak bylo taky plno, zase musis rozlisovat sezonu a ostatni mesice, rekl bych, ze mimo sezonu se uzavira hodne linek, zkus ted koupit letenky do Malagy, Burgasu...

Nicmene urcite souhlasim. A zase na druhou stranu musim rict, ze oni tohle urcite vedi, ale proc to neudelaji, jooo to nevim 8-o

0/0
6.11.2008 9:57

skrbling

Re: Zavézt rizikový management

To je při vší úctě nesmysl. Aerolinky mají obrovské fixní náklady, ze 4-5 linek je neuživí. Jak jsem tady psal, tenhle business je o výnosech z rozsahu, čímž mají výhodu velcí.

Taky nechápu názory některých na jejich cenovou politiku - ta je přece v lowcost businessu naprosto standardní. SE měli od začátku hrozné problémy s naplněností letadel a kdyby měli pevné ceny, tak s nima nelítá už vůbec nikdo.

Mrzí mě to, létal jsem s nima celkem rád, ale tipuju tak na 80%, že tuhle zimu nepřežijí. Nasvědčuje tomu i jejich zběsilá smršť akcí, se kterými přišli teď, za kterou je vidět zoufalá snaha o urvání nějakého cashflow.

0/0
6.11.2008 11:18

CrayXLP

Re: Zavézt rizikový management

Souhlasím s tím, že mají obrovské fixní náklady, ale ty nejsou ze vzduchu a přímou úměrou se odvíjí od růstu společnosti, neboť co PLATI aerolinky?

a) Letadla (údržba, pronájem, koupě)

b) Personál (piloti, letušky, back office, call centrum - letecké mechaniky v rámci údržby letadel)

c) Palivo - čím více letadel, tím více paliva, že

d) Přistávací poplatky - čím více destinací, tím více startů / vzletů. Myslím, že poplatek se platí fixně dle velikosti letadla a ne podle počtu cestujících. ALe to nevím jistě.

0/0
6.11.2008 11:39

CrayXLP

Re: Zavézt rizikový management

e) Sloty pro vzlet / odlet - určité hodiny jsou pro přistání/odlet levnější, než třeba uprostřed dne

f) Reklama - tady jsem ochoten JEDINE souhlasit, že bez ohledu, kam létají, reklama asi bude pořád stejně drahá..

a tak bychom mohli pokračovat dále! Ale čím se zmenší, tím na bodech A-E ušetří poměrnou část!

0/0
6.11.2008 11:39

skrbling

Re: Zavézt rizikový management

Samozřejmě, to máte pravdu, jenže když tohle všechno osekáte, propustíte lidi, zrušíte leasigny a zbude Vám těch 4-5 linek, podíl fixních nákladů na celkových nákladech dramaticky stoupne. To není jen reklama, to jsou náklady centra, zpracování platebních transakcí a miliony dalších a dalších věcí. Pak je tam otázka redundance. Prostě pokud máte poruchu, musíte mít třeba náhradní letadlo, které tam musíte poslat náhradní letadlo, apod. Zkrátka letecká společnost se 4-5 linkami se prostě neuživí. A jak to tak vypadá, neuživí se ani společnost se 30 nebo kolika linkami jako je SE.

0/0
6.11.2008 12:09

CrayXLP

Re: Zavézt rizikový management

Nepracuji v leteckém průmyslu, takže nemůžu posoudit, zdali je předepsán nějaký min. počet letadel pro případ poruchy, ale protože oni mají zcela nové, dokonce NEJNOVEJSI stroje v celé Evropě, tak bych si opravdu riskl být 3 roky závislý pouze na JEDNOM záložním stroji.

a nebo vůbec nemít žádný a v případě poruchy zaplatit letenky pro všechny cestující u konkurence. Pri max. osazení letadla, které je 149 lidí a jedné cestě na poslední chvíli se letenka odkudkoliv z destinací SkyEurope nedostane přes 10.000 Kč x 149 pasažérů . A to "se určitě vyplatí zaplatit" - než platit miliony za náhradní letadlo.

0/0
6.11.2008 13:58

skrbling

Re: Zavézt rizikový management

Jasně že nemáte v hangáru jedno náhradní letadlo navíc. Prostě když máte víc letadel, máte v jejich rozvrhu mezery a v případě potřeby něco přesměrujete. Že máte úplně nová letadla neznamená, že se nemůže nic stát - stačí skrtnutí zadkem o runway nebo nasátí ptáka a letadlo musí být servisováno.

Nicméně tohle samozřejmě není nejdůležitější náklad, to jsem uváděl jako příklad, ale věřte mi, že aerolinky se čtyřma linkama se opravdu neuživí ani kdyby se na hlavu stavěly. Koneckonců, ten výpočet není složitý a ceny naprosté většiny vstupů jsou veřejně známé - zkuste si spočítat, jak plné musí být při současných tržních cenách letenek letadlo, aby se ten let alespoň zaplatil.

0/0
6.11.2008 15:30

emmman

idioti

letenky za  korunu a pak to tak dopadá, to se dalo čekat že si nevydělají na slanou vodu, zničili si svůj vlastní business:-/

0/0
6.11.2008 8:43

Larrax

Re: idioti

za korunu snad ne nebo jo ? teď měli akci za 9 € (ale jen některé lety), ale se vším všudy (sedadlo +5 až 10, zavazadlo +10 atd) byla konečná cena nejméně 3x vyšší .... pokd jsi chtěl stejnou destinaci ve stejný den, ale jinou hodinu, tak z 9€ bylo 129€ ..... mají hodně nepřehlednou cenovou politiku

0/0
6.11.2008 8:47

Damik

Re: idioti

Proč si proboha kupuješ sedadlo atd. všechno se dá přeskočit a sedadlo si vybereš zdarma na checkinu.  A v červnu opravdu nabízeli lety za korunu se vším všudy.

0/0
6.11.2008 9:10

Speedo

Re: idioti

nabizeli lety za 24CZK. + poplatek za platbu kartou 200.

0/0
6.11.2008 9:25

HaniX

Re: idioti

osobne jsem kupil letos v srpnu tusim 3x let za  cca 250.- tam a zpet..

1 let uz mam za sebou, pristi je next week a posledni v breznu, snad vydrzi :) a pak se uvidi, jestli si zase neco objednam :)) jo na me toho asi moc nevydelaji...

0/0
6.11.2008 9:56

szkandi

drzim pesti

Jj, je to tak koupe letenek dopredu je naprosto normalni...

2x po sobe jsem koupil letenky v listopadu/prosinci a leteli jsme v cervenci, nejlepsi volba :)

ale letos jsem to uz u sky neudelal, prave z tohoto duvodu co tu pisou, mam jenom dve na unor, to snad jeste poletime... ale v lete? kdo vi jestli prezijou, DOUFAM ze JO !

0/0
6.11.2008 8:40

Damik

Re: drzim pesti

Já mám na leden, na březen a na červen. Když zkrachujou přijdu asi o tisíckovku. Za ten risk to stojí.

0/0
6.11.2008 9:16

allexpert

vydržet !!

doufám že vydržej do prázdnin, mám letenky na červenec..... ceny jsou fakt super, doufám že to ale neni finta jak z lidí dostat co nejvíce peněz a pak to zabalit

0/0
6.11.2008 8:26

Larrax

Re: vydržet !!

já se obávám, že přesně to je ten důvod .... taky jsem uvažoval o nabídce letenky za 9 € (i když konečná cena byla kolem 40€), ale nechal jsem to být, podmínka zaplatit hned, letět v roce 2009 mi přišla podezřelá

0/0
6.11.2008 8:32

allexpert

Re: vydržet !!

no na druhou stranu kupovat letenky dlouho dopředu neni nic neobvyklého ,loni jsem koupil v lednu na prázdniny a bylo to v pohodě.......

0/0
6.11.2008 8:35

Larrax

Re: vydržet !!

To je pravda, ale u SE  se dalo tušit, že potřebovala peníze, tento článek to potvzuje. Nějaký čas ty peníze vydrží, ale co bude dál ? Možná přijde nový investor a bude to v pohodě, možná ne ... doporučuji si letenku pojistit proti krachu, pokud to lze.

0/0
6.11.2008 8:39

allexpert

Re: vydržet !!

nestraš........8-o

0/0
6.11.2008 8:39

Larrax

Re: vydržet !!

už mlčím .... koneckonců zkrachovat může kdokoli, to by člověk nemohl nikdy nikam letět nebo vše platit na přepážce před odletem, budu držet palce R^

0/0
6.11.2008 8:44

HaniX

Re: vydržet !!

tak to by ses fakt P.O.SS.R.A.L. prijit o 40 euro... asi se zbori svet :)

0/0
6.11.2008 9:53

roedor

Re: vydržet !!

taky doufám, mám letenky na říjen:-/

0/0
6.11.2008 9:17

HOZ

SKY EUROPE

SE má slušný servis, lepší letadla než ČSA. Normální člověk se ale nevyzná v jejich cenové politice, kdy akce střídá akci, nabízí se milióny a milióny letenek za korunu (v součtu vždy více letenek než jich za sezónu zválnou prodat či rozda), každý člověk v letadle letí za jinou cenu. Při jejich kvalitě by si klidně mohli dovolit dát zpáteční letenky za pevné ceny jako ČSA(click4sky.com), stějně by měli plno. Takhle na ně jen lepší študáci, ktěří někam letí za korunu a za 900 zpět, to se samozřejmě vyplatí, raději to místo nechat prázdné. Mají to dobře zalétané, když přijde investor, který změní marketing, zpřehlední ceny a začne intenzivněji pracovat sčestovními kancelářemi, je to pořád hodně zajímavé. Ty investované peníze a ztráta s ohledem na velikost a pověst nejsou problém, peněz je na světě dost.

0/0
6.11.2008 7:58

tequiladrinker

Re: SKY EUROPE

souhlas... ...hlavně vidím obrovský prostor ve spolupráci s cestovními kancelářemi... ..v současnosti je minimální, a to je dost škoda... ...proč odstavují letadla? Kdyby nabídli lepší cenu než ČSA nebo TVS na chartery byl by to jistě zajímavej business pro obě strany...

0/0
6.11.2008 8:28

allexpert

Re: SKY EUROPE

ceny už teď maj o dost lepší než ostatní...asi až moc a doplácej na to. Já mám koupeny 3 zpáteční letenky 2+dítě /se všema poplatkama do Bulharska za 4000 Kč - no nekupto................

0/0
6.11.2008 8:33

tequiladrinker

Re: SKY EUROPE

měl jsem na mysli prodej celých letadel na pravidelné charterové linky... ...jj, já mám na březen zpáteční let do Paříže pro dvě osoby + bagáž pro jednoho, cena se vším všudy Kč 880,-

0/0
6.11.2008 8:37

allexpert

Re: SKY EUROPE

máš pravdu, snažej se asi co nejvíce prodat sami a s nikým se nedělit, ale ve finále to může být kontraproduktivní..........

0/0
6.11.2008 8:41

votomtoje

Re: SKY EUROPE

Jenže Bulharsko SE přestalo lítat...

0/0
6.11.2008 9:28

szkandi

Re: SKY EUROPE

V tom nemas pravdu, nelitaji jiz do Varny, oproti dvou poslednim rokum. Ale jinak litaji do Sofie nebo do Burgasu. Samozrejme ne ted mimo sezonu :D To je jasny...

0/0
6.11.2008 20:22

Larrax

Re: SKY EUROPE

Travel servis a několik CK měli do nedávna stejného majitele (UNIMEX GROUP), takže někdo jiný se k charterům těžko dostal. Teď už je situace jiná, ale když je s TS spokojenost, tak proč jít jinam ? Zvlášť k aerolinkám, které mají od svého založení problémy, žádná CK nebude riskovat, že jejich klienti neodletí.

0/0
6.11.2008 8:36

tequiladrinker

Re: SKY EUROPE

jasně, ta provázanost tam byla to je bez diskuze a tam prostor nebyl,  v jedný z těch cestovek dělám :-) nicméně nabídka charterů (destinací) každý rok roste, tak proč nezatnout drápek právě na těchto nových letech?

0/0
6.11.2008 8:41

HaniX

polovina platu

No, tak to bych chtel teda vedet, kolik tam berou zamestnanci, kdyz jim chcou snizit plat na polovinu(mozna dobrovolne, mozna i nedobrovolne) :] Asi tam maji super platy... Jinak citam, ze zimu 2009 neprezijou, i kdyz bych jim to pral, protoze s nima hodne litam. Jeste mam objednany 1 let na pristi tyden a jeden na brezen, tak snad vydrzi. Neni se co divit, kdyz davaji letenky skoro zadara atd... to se pak spatne vydelava...

0/0
6.11.2008 7:44

Fare.l

Re: polovina platu

No ono to jde....ale jen v menším počtu lowcostů.....třeba ryanair a easyjet

0/0
6.11.2008 14:30

martanecek

hmm

chce koupit za jedno euro... Od koho?? od zbylych akcionaru kdyz ten 10%ni s tim nesouhlasi?? pochybuji ze by ostati souhlasili.. nevim.. vysvetli mi to nekdo pls.. diky?

0/0
6.11.2008 7:22

salinka

Re: hmm

hm, taky tomu nějak nerozumím. Na tom se přeci musí dohodnout všichni.

0/0
6.11.2008 9:22

skrbling

Bude jich škoda...

Já jsem předvědčen, že je jen otázkou času, kdy bude SkyEurope následovat osudu Sterlingu a mnoha a mnoha dalších low-costů. Předpokládal jsem to už loni, ale mají přecejen trochu větší výdrž.

Je to škoda. Bohužel, nízkonákladový business v letectví se dá dělat jenom s využitím obrovských výnosů z rozsahu a tím pádem je efektivní jen pro několik vělkých firem. No, zdá se, že Ryanair bude mít zase příležitost skupovat levně letadla...

0/0
6.11.2008 3:08







Najdete na iDNES.cz