Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Světoví kormidelníci hledají v USA cestu z finanční krize

Představitelé skupiny G20 hledají ve Washingtonu lék na globální finanční krizi a vymýšlejí, jak v budoucnosti podobným otřesům zamezit. Summitu se účastní vysocí představitelé 19 hospodářsky nejsilnějších a nejrychleji se rozvíjejících zemí a EU, OSN a světových finančních institucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzajaka

akorát

si myslím že je to banda amatérů

0/0
17.11.2008 11:20

Generál Ugarte - resucitado

Jak se tak dívám, chybí tam už jen Velký kormidelník

a světoví komouši jsou komplet.

:-©:-©:-©

0/0
15.11.2008 18:04

favovit.

Klaus

nemam ho rad, pro jeho vystupovani a obcas i nazory. Posledni dobou ale zjistuju, ze v hodne veech s nim souhlasim. S Jirkou Krovim u mne ted bodujou

0/0
15.11.2008 17:20

B.Walsh

tato krize

bude hekdat východisko jen ztěží, protože je způsobená samotnou podstatou fungování současného finančního systému, peníze mají hodnotu jen papíru na kterém jsou vytištěny případně kovu u mincí a systémem částečných reserv komerčních bank. Rv

0/0
15.11.2008 16:04

tatami

Nemaji sanci

Protoze nepozvali naseho profesorisima Vaclava Velikeho ( vyslovovat lehce v predklonu, zadny kult tady sice nemame ale skodit to nemuze). Jak chteji neco bez toho nejchytrejsiho vubec vyresit? Po celou dobu bankovni krize sice zachovaval cudne ticho (i kdyz obvykle se vyjadruje zasvecene i k zabim skreku)  Az nyni konecne on nejvetsi promluvil! A desi se , jak jsou vsichni hloupi ! jen on jen on vidi reseni ! Och boze jak dlouho jeste bude ten V .UU.L nasi republiku verejne ztrapnovat.

0/0
15.11.2008 14:09

NAVSTEVAK

Re: Nemaji sanci

Soudruhu mas tam zasadni chybu vychazejici zjvene z neznalosti. Jelikoz nase zeme neni v tom 20 zemi sveta, neni tam ani nas zastupce. A to ze tam neni je produktem bolseviku a jejich budovani svetlych zitrku. Coz je take nazornym prikladem toho, jako rizena ekonomika dokaze z jedne z nejvyspelejsich zemi sveta udelat zemi rozvojovou. Diky

PS: Vaclav je nejlepsim prezidentme od vzniku statu v roce 1918 o tom zadna.

0/0
15.11.2008 14:20

blazir1

Re: Nemaji sanci

Tim bych si nebyl jist, on sam kdysi(kdyz byl mladsi) tvrdil ze Klema byl lepsi...!

0/0
16.11.2008 1:18

crezpenan

Re: Nemaji sanci

zatím měl v ekonomii Klaus pravdu-a když sleduji,jak jeden podnik či banka v Německu žádají o podporu a jak naskakuje regulace všeho,tak si myslím,že ten směr je až k sociálizmu,Vy ne?

0/0
15.11.2008 14:29

Harpa-gon

To budou jen řeči,

není největší bublina v zadlužení jednotlivých zemí?Některé státní dluhopisy už nechce nikdo kupovat.Nepřijde hyprinflace a pak státní bankrot?Nejde o to zda,ale kdy?

0/0
15.11.2008 13:31

j@ck

-

Nechapu co ti moulove resi, vzdyt se preci staci zeptat Klause, a cesta k vecne prosperite je zajistena :-P

0/0
15.11.2008 13:03

blazir1

Re: -

R^ Taky nechapu jak mohou tohoto svetoveho ekonomickeho giganta, kteremu neudelili Nobelovku jen kvuli zavisti zapadnich ekonomu, prehlizet!;-D

0/0
16.11.2008 1:21

__XXXX___

Jak to řekl Klaus

nechat to bejt, ono se to nějak vyřeší samo. Čím víc regulace, tím víc škody R^R^R^

0/0
15.11.2008 12:52

Swiss Toni

Rozsah problemu

je tak obrovsky, ze zadnou cestu ven nemaji sanci najit. Me zajimaji odpovedi na nasledujici otazky: Bude v pristich letech vysoka inflace, nebo primo hyperinflace? Bude valka, nebo ne?  

0/0
15.11.2008 12:36

malej pipík

Jo pitomci

a přesně voni (muži za oponou) tohle chtějí. Vytvořit megaorganizaci, co bude vše řídit a kontrolovat a už nebude daleko od absolutní světovlády, páč přes prachy se dá řídit vše...:-©Rv

0/0
15.11.2008 12:18

vojtexx

Re: Jo pitomci

je to tak,to co se děje dneska, je jenom takové hřmění před bouří...příde taková krize, že se začnou dělat zásahy do systémů, které by jinak nikdy neprošly v zájmu záchrany budoucnosti:-).Přitom se to všechno posune dál do diktátorského análu.

0/0
15.11.2008 12:25

malej pipík

Re: Jo pitomci

A ještě jsem zapoměl, že tahle krize jim přišla sakra vhod, pokud nebyla nimi přímo naplánována...:-©

0/0
15.11.2008 12:25

chachara

Re: Jo pitomci

No ale vysvetluj to nekomu,hned Te budou mit za konspiratora;-).

No a dostavat se s krize se stejnema lidma,ktery ji zapricinili asi taky nebude nejlepsi varianta;-D

0/0
15.11.2008 17:25

vojtexx

.-))

z téhle krize není cesta ven...všechny peníze v oběhu je vlastně půjčka, kterou někomu někdo dluží, kdyby se splatily všechny půjčky, v oběhu by nezbyl ani halíř:-))

krize ještě příjde a to řádná!!!!!!!!

0/0
15.11.2008 12:13

SZYslak3

no comment

Cesta z financni krize je jednoducha - makat :-)

0/0
15.11.2008 11:44

Eso Rimmer

Re: no comment

Problém je v tom, že když nikdo nehce nakupovat, tak to makání je k ničmu ... proč více makat a zvyšovat výrobu aut, když jejich prodej v USA klesá ?

0/0
15.11.2008 11:56

ChorcheCh

Re: no comment

prostě přejít na něco jiného, o co je zájem :-)

0/0
15.11.2008 12:11

__XXXX___

Re: no comment

Koukal jsem na ceník VW v USA a tam Passat je v přepočtu za 450 tisíc Kč. A to s dvoulitrovým motorem!!, který tam je jako základ 8-o. Říkám si, kdyby tady byl taky tak drahej (jako dost dobře vybavená fábie), tak by tu žádná krize nebyla 8-o

0/0
15.11.2008 12:15

hnedka_zdrapana

Re: no comment

No a co ze nikdo nechce nakupovat? Chces snad rict, ze za recese mohou zakaznici, kteri misto nakupu spori?

0/0
15.11.2008 12:17

Eso Rimmer

Re: no comment

Ti američtí nespoří, míra amerických úspor je 0. Čili Amící nyní nespoří, ale už si pořestali půčovat. a jelikož si přestali půjčovat, nemají za co nakupovat.

0/0
15.11.2008 12:22

__XXXX___

Re: no comment

Zákazníci, když nenakupují, tak obchodníci nic neprodají a výrobci nemají co žrát. To pak vede k propouštění a nezaměstnanosti. Já se zákazníkům ale nedivím, protože 90% zboží je tu (v ČR) předražené a výrobci + obchodníci si za to můžou sami ;-)

0/0
15.11.2008 12:24

hnedka_zdrapana

Re: no comment

Je to trosku jinak. Pokud zakaznici neutraci, tak spori. A uspora = odlozene spotreba. Takze dusledkem je spise restrukturalizace ekonomiky a prizpusobeni se novemu stavu (coz se bez propousteni neobejde).

Podrobne vysvetleno je to zde:

http://mises.org/story/3194

0/0
15.11.2008 19:30

Hofos

Přeregulovaná Francie

má problémy přilákat do svého přeregulovaného zvrhlého sociálního systému nový zahraniční kapitál a teď má příležitost nakazit celý svět svým regulosyndromem, aby nebyli za blbce jediní :-©

0/0
15.11.2008 11:44

Eso Rimmer

Re: Přeregulovaná Francie

Zajímavé je, že nákaza současné krize přišla z USA a tam "přeregulovaný sociální systém" není ...

0/0
15.11.2008 11:55

blecha1

Re: Přeregulovaná Francie

No, když blbci v USA státní zárukou a programem - hypotéku každému nezaměstnanému i když na to nemá - umožní bankám do hypoték pumpovat prachy, pak se za pár let krásně ukáže totálně pokřivené podstata současného bankovnictví + hovadský státní zásah do trhu s hypotékami a teď ti samý jelitáři na toto bnudou hledat jako lék. ;-D Takže jsi trochu malinko mimo.

0/0
15.11.2008 12:03

Hofos

Re: Přeregulovaná Francie

Současná krize nepřišla z USA a ani nám nebyla vnucena deregulací trhů. Krize byla světem z USA nakoupena v podobě sekuritizovaných dluhů. Jestliže mimoamerické banky nakoupily nezajištěné dluhopisy z USA a neověřily si to, tak je to jejich blbost a za blbost se platí -- víckrát už to neudělají a to je nejlepší "regulace", resp. volný trh

0/0
15.11.2008 12:06

Eso Rimmer

Re: Přeregulovaná Francie

KDyž necháte padnout bankovní systém (volný trh bez regulace a státních zásahů), tak přijdou o své peníze lidé a ostatní firmy. Nastal by totální ekonomický kolaps - dominovým efektem by pravděpodobně nakonec padly skoro všechny banky, protože banky mají navzájem propůjčované peníze a run na banka dokáže během dne oddělat i úplně zdravou banku.

0/0
15.11.2008 12:09

Hofos

Re: Přeregulovaná Francie

Ale ty "hloupé" banky už dávno padly, nebo špatné investice odepsaly a projevilo se to na jejich hodnotě (akcie). Regulovat trh teď je "s křížkem po funuse".

Něco pro odlehčení :-): http://www.youtube.com/watch?v=YbD-omir4c0

0/0
15.11.2008 12:13

hnedka_zdrapana

Re: Přeregulovaná Francie

Pokud je nejaka banka zdrava, tak by ji run oddelat nemel! Za zadnych okolnosti. To jen dneska, kdy existuji nekryte penize a bankovnictvi castecnych rezerv je mozne, ale nekdo drzel mensi nez 100% rezervy a riskoval tak run. V podstate se jedna o podvod.

0/0
15.11.2008 12:18

Eso Rimmer

Re: Přeregulovaná Francie

Záleží co míníte tím "zdravá banka". V USA mají banky obecně více úvěrů než vkladů, čili "run na banku" položí prakticky veškeré banky. U nás je bilance bak většinou pozitivní, tedy mají více vkladů než úvěrů.

0/0
15.11.2008 12:24

hnedka_zdrapana

Re: Přeregulovaná Francie

Za opravdu zdravou banku povazuju takovou, ktera nebude mit problem, pokud si 100% klientu (kteri nemaji terminovane vklady) pujde tyto vybrat. Ale nedelam si iluze, ze by v soucasnem system bez povinnych 100% rezerv, nejaka takova existovala.

0/0
15.11.2008 19:32

Generál Ugarte - resucitado

Re: Přeregulovaná Francie

V civilisované zemi by potom management soudili pro podvod. :-/

0/0
15.11.2008 19:37

Martin Jirousek

Re: Přeregulovaná Francie

Každou banku, postavenou na systému částečných rezerv run oddělá. Kteroukoli.

0/0
15.11.2008 14:16

hnedka_zdrapana

Re: Přeregulovaná Francie

Vsak ja souhlasim, to jsem se (mozna neobratne) snazil rict.

0/0
15.11.2008 19:32

Eso Rimmer

Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

... a naopak podporovat slušné firmy vytvářející skutečné hodnoty.

A zavřít do vězení ty, kteří jsou zodpovědni za peněžní a úvěrovou politiku - tedy centrální bankéře.

0/0
15.11.2008 11:43

Hofos

Re: Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

Krása, že dokážeš napsat pár vět, ze kterých je vidět, že z ekonomie a ekonomiky neznáš vůbec nic.

1) kartely neexistují, pokud existují, tak nefungují

2) centrální bankéři nejsou zodpovědní za úvěry poskytnuté sockám v USA

0/0
15.11.2008 11:46

Eso Rimmer

Re: Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

1) kartely existují a fungují - některé fungují dokonce veřejně, například kartel exportérů ropy OPEC

2) Ano, nejsou, z toho je nikdo neviní. Ale jsou zodpovědni za peněžní a úvěrovou politiku. A dnes máme (no my ne, ale USA či Velká Británie ano) pěněžní a úvěrovou krizi.

Pozn: Za špatné úvěry jsou zodopovědné soukromé hypotéční banky. Proto by se po nich měly vymáhat náklady na sanaci, například ve formě zvýšených daní

0/0
15.11.2008 11:52

Hofos

Re: Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

OPEC nefunguje.

A soukromé hypo. banky ať si zkrachují, to je lepší trest než jim vrátit prohrané peníze ze státního a zavřít bankéře

0/0
15.11.2008 12:00

Eso Rimmer

Re: Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

Nyní už nefunguje jako kdysi, protože podíl OPECu na trhu exportu ropy klesá (v 70. letech kolem poloviny světového vývozu, dnes asi čtvrtina až třetina). Proto klesá i síla kartelu.

0/0
15.11.2008 12:11

Hofos

Re: Tvrdě regulovat monopoly, kartely a finanční korporace

To o podílech na trhu nevím, ale hlavně má každá země z OPECu jiné zájmy a priority: komunismus ve Venezuele potřebuje zalepit hubu poddaných penězma z ropy a potřebuje cenu aspoň na $70, ovšem arabáčúm stačí $50 i méně. Problém: komouši a diktátoři tlačí na jediného hráče, aby za ně cenově bojoval a snižoval své zisky a to fungovat nikdy nebude, takže se můžeme tešit na levný benzín :-)

0/0
15.11.2008 12:17

Hofos

Regulace

a jejich blahé dopady, jsou jen ubohá záminka sociálů, doopravdy jim jde o to se dostat k citlivým informacím a zbohatnout na tom. Ve své podstatě jsou sociálové neschopní nýmandi, ale dejte jim šanci a oni se dokáží o sebe postarat: viz. Standa Gross.

Porovnejte USA, Kanadu a Japosko se sockoidní Francií. Já myslím, že je to poměrně jasné...

0/0
15.11.2008 11:33

Chinkeee

Světoví kƱrvitelníci zase hledají cestu z krize

;-D;-D;-D

0/0
15.11.2008 11:31

NAVSTEVAK

Nezbva nez opet podekovat prezidentu Bushovi

za jeho soucasny pristup a obhajobu trhu volne souteze proti najezdum evropskych bolseviku v cele se Sarkozym a merkelovou.

0/0
15.11.2008 11:27

blecha1

Re: Nezbva nez opet podekovat prezidentu Bushovi

Proto je pro většinu těchto "vůdců" nebezpečné kdyby se chudina začala v tomto ohledu více vzdělávat, bo by je pak nemohli takhle oblbovat. :-P

0/0
15.11.2008 11:36

Martin Jirousek

Re: Nezbva nez opet podekovat prezidentu Bushovi

To je správný postřeh. Zaznamenal kdokoli, že by žáci byli seznámeni s tím, jak vzniká to, co denně všichni užívají a spousta po tom prahne víc než po čemkoli jiném: peníze? Kdyby lidi věděli. ! Že banka na základě toho, že si uloží na účet 10KKč může banka multiplikací vyrobit padesátinásobek a ten úročit třeba deseti procenty. :-P Jenže 99,9% lidí žije v omylu, že banka může půjčit jen tolik, kolik si u nich lidi uložili. Nene lidičkové, na základě vašich vkladů se trezory v bankách plní smlouvami, kde se dlužník zavazuje svůj dluh splatit a banka mu za tento podpis vyčaruje peníze jak z buřinky pana Tau. Pak mají roční zisky v desítkách miliard. To jsou vaše peníze, lidi, které končí v kapsách těch, kteří se na vaší práci vůbec nepodíleli a ani vám nenabídli žádnou službu.

0/0
15.11.2008 14:23

NAVSTEVAK

Bolsevici a dalsi pakaz se snazi vykonstruovat tezi

ze tu mame kapitalismus volne souteze, ten vyprodukoval krizi, krizim je potreba branit, resenim je omezeni kapitalismus. VSE JE LEZ.

Kapitalismus volne souteze uz davno nikde nei a to ani v USA. Je jen ruzna ira jeho ocesane verze, krizi neprodukuje kapitalismus, ale prirozeny cyklicky vyvoje keonomiky, krize jako takova neni nic spatneho a neni potreba se snazit branit jejich vzniku, omezovani kapitalismu a volne souteze vzdy produkuje dlouhodobou a stalou krzi - chudobu.

0/0
15.11.2008 11:23







Najdete na iDNES.cz