Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Život pro elektrárnu Dukovany vyjde až na 40 miliard

Elektrárna Dukovany může zásobovat proudem pětinu domácností až do roku 2015. V tomto roce totiž končí životnost první jaderné elektrárny v Česku. Modernizace by vyšla na dvacet až čtyřicet miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TectosagosOld

40 Mld je hodně

nepůjdou ze státního, jen dividenda státu v ČEZu se sníží, poplatník-akcionář přijde o část dividend uprchlých nákladovými fakturami. ČEZ bude 40 Mldami zdůvodňovat vyšší ceny elektřiny, ale zvýší je v každém případě, ještě dlouho bude absentovat nový zdroj, ceny polezou nahoru protože produkce je stejná a spotřeba roste

0/0
21.11.2008 16:11

TectosagosOld

nejzelenější energie je jaderná

pro nové zdroje nejzelenější z těch co máme je jaderná štěpná, zakladatel Greenpeace říká jasně: „řešení založené na zdravém rozumu.“

sluneční a větrná jsou dotované iluze protlačované příjemci dotací,

uhelný a vodní průmysl v Rakousku a Německu vytvářejí strašák z konkurenční atomové energie a platí transparenty vyděšeným, mají zisky z cen vzrůstajících kvůli nedostatku energie na trhu

větrná energie likviduje životní prostředí – příkladem nedělní výlet na Vysočinu brzy bude totéž jako sednout si do ventilace – hrozný výhled, hrozný zvuk, polední hustý trip, ploty z turbín...

0/0
21.11.2008 16:13

TectosagosOld

nadšení pro jaderné štěpení nemůže být bez limitu

- křovácké atomové topeniště v Černobylu mohlo skončit mnohem hůř, okolí také, laicky přiblíženo topili jakoby lili benzín z kanystru do ohně, když blafnul popálil obsluhu, kanystr spadl do ohně,...

za použití metafory je na místě omluva chmuřícímu se čelu pana Profesora Koukolíka :-)  

metafory jsou zavádějící: „hroucení ekonomiky je vhodným směrem, k odrazu-ode-dna“ -- od lepkavého bahna chudoby hluboko ve vodě, pod hladinou.

dnešní jaderná technologie je schopná bezpečně pracovat v jakémkoli případě, vysvětlení snadné, bez metafor.

lidem předvést kalkulaci úsporných zářivek - pokud se vyplatí, pokud producent je schopen zaručit životnost, není potřeba nic dotovat na pultech a vymýšlet přídavné daně, lidi na zářivky přejdou sami, stačí jim napovědět. pokud lustr nevydrží tak to dotace nezmění

0/0
21.11.2008 16:24

TectosagosOld

dnešní reaktory jsou SAMOVOLNĚ bezpečné

- kdyby se začal mrvit reaktor samovolně vyhasne.

štěpné produkty jsou nebezpečné, ale dají se uložit, poté zneškodnit / -nezabetonovávat- do podzemí /

když sem přilákáme laser můžeme odpad rozstřílet na částice,  dělat pro ostatní, rýžovat zlato z transmutace vzácných prvků na prach  :-)

dnešní -běžné- typy reaktorů jsou bezpečné ale některé z vymýšlených reaktorů by potřebovaly zkalkulovat znovu - co by se se sodíkovým stalo v případě ruptury, reakce s kyslíkem...    pára a čistá voda VVER je lepší, využívat co nejdéle, i když k dokonalé účinnosti mají ještě daleko

sluneční placky požadují dotace aby se zvednutím odbytu snížila cena placky, ale pokrok technologie je pomalejší než rozumná očekávání.

0/0
21.11.2008 16:42

TectosagosOld

lidé mohou vyjadřovat obavy

ale hodnotit by měli věci o kterých aspoň něco ví -

aby o svém osudu mohli rozhodovat přesněji, v podstatných věcech mají právo rozhodovat sami, měli by číst, pokud je kde, vědět,...

0/0
21.11.2008 16:52

TectosagosOld

pro přesnost

"počet bloků je téměř neměnný a potřeba roste rapidně"

0/0
21.11.2008 17:04

Meescha

Modernizovat a rozšířit

R^

0/0
20.11.2008 13:41

Iridium

Re: Modernizovat a rozšířit

a až ty staré bloky opravdu doslouží, postavit místo nich nové, aspoň 4 x 1000 MWR^

0/0
20.11.2008 13:45

Apetitto

Re: Modernizovat a rozšířit

Na to není dost vody na chlazení reaktorů v řece Jihlavě. Bude jeden 1000 MW.

0/0
20.11.2008 14:27

Iridium

Re: Modernizovat a rozšířit

Nemyslel jsem ke stávajícím dalších 4000, ale místo nich. I když s tou vodou by asi byl problém, zřejmě máte pravdu. No nic, tak aspoň nahradit do stávajícího stavu novými reaktory.

0/0
20.11.2008 15:04

bob52

Re: Modernizovat a rozšířit

Škoda, že se nedotáhl projekt vytápění Brna vodou z chlazení z Dukovan. Sice by položení trubek nebylo levné, ale teplo by nepřišlo vniveč.

0/0
20.11.2008 15:40

mukr

Re: Modernizovat a rozšířit

;-) jo to je skoda.. Mohli to pripojit rovnou na primarni chladici okruh, to by potom v Brne ani nemuseli svitit. ;-)

0/0
20.11.2008 16:37

sirc

Re: Modernizovat a rozšířit

To by asi nešlo. Dukovany jsou stavěné na staré reaktory a přestavba by byla hodně, hodně neekonomická možná i nerealizovatelná.

Já osobně pro jadernou energii jsem, ale je spousta věcí, které si lidí neuvědomují. Třeba, že po ukončení provozu JE jsou některé části silně radioaktivní a jejich sanace a zabezpečení vyjde na miliardy €uro. Říká se, že kolik stojí výstavba, tolik pak stojí uzavření.

0/0
20.11.2008 17:32

Konstrukter

Re: Modernizovat a rozšířit

To si ale bude elektrána, resp. provozovatel platit ze svého.

0/0
20.11.2008 18:08

Daňový soumar

Re: Modernizovat a rozšířit

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.11.2008 19:34

Iridium

Re: Modernizovat a rozšířit

Tím vyměnit jsem nemyslel vymontovat staré a dát tam nové. Spíš postavit tam novou elektrárnu, když už tam je infrastruktura, lidi a relativní souhlas okolí...

0/0
20.11.2008 20:27







Najdete na iDNES.cz