Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy nasadí mezi největšími městy více vlaků, lokálek ubude

Vlakové spojení největších českých měst se od poloviny prosince zlepší. Dráhy podle nového jízdního řádu nasadí na tyto linky nové spoje. "Třeba mezi Prahou a Brnem chceme konkurovat autobusové a automobilové dopravě, proto nasadíme vlaky Euro a InterCity každou hodinu," říká náměstek šéfa drah pro osobní dopravu Petr Moravec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pietro

Tiskový mluvčí ČD lže

nijak jinak se to nazvat nedá.

Vlaků opravdu přibude - místo 33 jich bude jezdit 39. Ovšem o rychlosti se hovořit nedá.

Doposud jezdily rychlé vlaky průměrně 39 minut. Od prosince to bude 42 minut, tedy o 3 minuty pomaleji.

Nejlepší jsou pak spěšné vlaky jedoucí trasu za neuvěřitelných 51 minut, tedy o 13 minut déle než dosavadní!

Stydět se ČD nebudou, ale a´t se s takovým "urychlením" jdou vycpat.

0/0
29.11.2008 9:41

katchule

video

skvělý video : http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp.

0/0
27.11.2008 11:28

Tyrann

Fotka

Nemůžu se zbavit dojmu že to je z Ústí n. L., hl. nádraží. Je to tak?

0/0
26.11.2008 15:13

Tyrann

Praha - Ústí nad Labem

"Vlaky EC/IC tuto trasu zvládnou asi za hodinu." Jenže rychlíky to jezdí za 65 minut! ;-D Pobavil jsem se... R^

0/0
26.11.2008 15:08

Adam.Bernau

A co regiony severní Moravy...znáte situaci???

Já užívám k cestě do práce spoj Krnov-Opava...jsem šťastný aspoň za to, že nemusím absolvovat delší trasy-neumím si to představit. To co mi za cenu 800 korun dají ČD za službu-to není už ani drzost nebo prostá neschopnost .. to je nic než katastrofa-a ještě s vůní arogance. Je mi z toho už vážně smutno.. že je mi 33 a pamatuju úplně ty samé vagony jako když jsem byl malý kluk-to je k pláči. Jediné co si přeji a aspoň bych se toho chtěl ještě dožít-chci tady konkurenci, konkurenční firmu která si svých zákazníků váží, má radost z toho že lidem kvalitně poslouží... Kdybych nemusel, tak už vlakem nejezdím. Snad to brzo přijde a vypustím je ze svého života..      :-©

0/0
25.11.2008 11:04

Adam.Bernau

A co regiony severní Moravy..znáte situaci???

Koukám že centrem zájmu, jak taky z článku i reakcí vyplívá, je hlavně matička Praha a potažmo Čechy. OK..ono stejně asi jinak ani nebude. Je moc příjemné se třeba sem tam vydat vlakem na jižní Moravu nebo do Čech..tam to všechno funguje...lidi, jen bych si moc přál vyslechnout názory lidí ze Severní Moravy a potažmo z oblasti Olomouc a výše. To že na těchto tratích jezdí úplně normálně a pravidelně smradlavé, naftou začouzené, v zimě zmrzlé a netopící vagony z roku 1965 a při troše štěstí nenarazíte na totálního vymatlance v uniformě, co vás spéruje jak malého Vaška ... to je to za co platím 800,- měsíčně?

0/0
25.11.2008 11:04

tx999

musim ocenit jednu vec

a to je spojeni (Pha Radotin) Pha Smichov - Pha hl. n. ve spickach kazdych 10 min, trefili se mi zrovna do toho nejlepsiho smeruR^

0/0
24.11.2008 17:03

hojakar

IC/EC kvalitou jsou obyč.rychlíky

Hlavně že nasadí více IC/EC vlaků-ale už zapoměli dodat že od té doby co zrušili příplatky IC/EC tak vesměs nasazují na tyto vlaky staré vagony-ty s koženskou... to je teda kvalite EC/IC :(((

0/0
24.11.2008 13:39

Darik H

Re: IC/EC kvalitou jsou obyč.rychlíky

No jo - ono zruseni priplatku IC/EC nebylo samo sebou! ..... Jedna se totiz o prevedeni do rezimu zakladni dopravni obsluhy .... a zde nemusi byt umoznen vstup konkurence!!!!! Takze o to jde - a to zruseni je jen souvisejici krok - hlavne nikdo, kdo by mohl konkurovat CD!

0/0
24.11.2008 17:27

Ondrej_123

Zlepsení k nule

Jezdím skoro každý den do Pardubic. Zatím ČD mají expresy, které jezdi každé ráno z Holešovic do Pardubic a jsou tam za hodinu a jsou celkem dost plný. S novým jízdním řádem expresy budou najednou rychlíky, nepojedou 1 hodinu ale 1 hodinu a 20 minut! - ale hlavně že pojedou z hlaváku a využije se skvělé nové spojení za X miliard Kč, které zrychlení vubec nepřineslo. Pendolíno bude mít taky delší dojezdový čas z Prahy do Pardubic. A ve finál bůh ví, jesti neco přes nový spojení bude jezdit, když jim tam furt něco padá a hoří. Fakt to kluci na ČD tento rok vůbec nezvládli. Jejich billboardy "Zrychlujeme dopravu na železnici" mě už vážně iritují!!;-€

0/0
24.11.2008 13:05

lada123

Re: Zlepsení k nule

Buh neni, tedy tezko muze neco vedet. Ale pravdou je, ze kdyz se podivas do noveho jizdniho radu, tak se z hlavniho nadrazi smerem na Pardubice bude pristi rok jezdit temer bez vyjimky pres Vrsovice 8-o;-€, takze ne pres Nove spojeni a proto ty delsi jizdni doby ;-€:-©(Y)

0/0
24.11.2008 13:24

tripik

Re: Zlepsení k nule

jojo - slavnostne otrverou tunel ale uz nereknou ze se v nem neda jezdit protoze delaji novou trasu u Libně...mrchy

0/0
24.11.2008 13:29

Ondrej_123

Re: Zlepsení k nule

No právě, tak proč do toho vrtají ted. Až si dostaví nové spojení po kterém se bude dát jezdit tak pak at si do grafikonu vrtaj. Takhle akorát ztrácí zákazníky. Mimochodem, kdyz se jede přes Krejcárek tak tam ještě visí cedule kde je napsáno, že bude Nové Spojení hotové v 12/2010. Tak nevím :)

0/0
24.11.2008 13:32

hroch156

Re: Zlepsení k nule

Radši bys uvítal zpoždění kvůli výlukám?:-)

Jinak co se tu řiká ohledně novýho spojení plyne z čirý nevědomosti. Nový spojení a rekonstrukce trati z Libně do Běchovic, kvůli který se jezdí přes Vršovice mělo bejt dokončený zhruba v podobnym termínu. Jenže na Novym spojení si pospíšili, bylo víc peněz než se počítalo tak skončili dřív. A teď na to ještě všichni nadávaj

0/0
24.11.2008 14:15

JPNB

Re: Zlepsení k nule

Takže EC každou hodinu do Holešovic se Ti nějkam vypařili né? Chceto méně kecat a víc číst.

0/0
24.11.2008 13:58

Ondrej_123

Re: Zlepsení k nule

Jasný Já tam vidím jedeno EC, které je v pardubicich do 9! A Expresy nevidim zadny. Chce to méně kecat a víc číst..

0/0
24.11.2008 15:31

hroch156

Re: Zlepsení k nule

No teda tohle je fakt bomba, stěžovat si na špatný spojení na trati, kde jezdí nejvíc rychlejch vlaků na síti;-D.

"Já tam vidím jedeno EC, které je v pardubicich do 9!"

tady je muj argument (zdroj GVD 2008/2009)

Odjezdy z Prahy

5:08 Ex, 5:23 SC, 5:28 EC, 5:57 SC, 6:09 IC, 7:09 IC, 7:30 EC prokládaný rychlíkama a osobákama v hodinovym taktu. Jestli jsou osobáky a rychlíky pro tebe nepoužitelný tak to chápu, ale před devátou ranní přijížděj do Pardubek dvě EC, takže kde je problém?

0/0
24.11.2008 16:17

JPNB

Re: Zlepsení k nule

no ano máte pravdu ráno chybí celý jeden Ex z Holešovic v 6 :33 nahrazen EC z hl.n z dřívejším odjezdem jinak zbytek ex nahrazen EC a dokonce ve večerních hodinách rozšířen o celé dva spoje navíc čili poslední není v 19:33 nýbrž až ve 21:33. A o plnosti současného Ex v 6:33 úspěšně pochybuji 40 lidí ve vlaku je opravdu přeplněný vlak.

0/0
24.11.2008 18:54

ted61

nevím

Na drahách mají fakt myslitele. Co kdyby jste šašci udělali pendolino ostrava - vídeň, ona totiž není jen Praha a když tak se udělejte pro sebe

0/0
24.11.2008 12:52

lada123

Re: nevím

Do Vidne drahy jezdi, aby vydelali (mimochodem obsazenost pendolin na teto jizni vetvi je zalostna) na mezinarodnim jizdnem a to je z velke casti mozno jen u turistu - tedy Viden a Praha ano, Ostrava tezko, to by se dalo zduvodnit leda tak Krakowem. A vlaky (a pohodlnejsi nez pendolino) Polsko-Ostrava-Viden uz dnes jezdi a obsazenost nenapovida, ze by si tady na sebe pendolino vydelalo...

0/0
24.11.2008 13:22

DarkSicek

Re: nevím

protoze za ty prachy si muzou pendolino strcit do prd*le. Jeste ze mame to SA

0/0
24.11.2008 13:51

hroch156

Re: nevím

Nevíš? tak já ti to řeknu. Je málo souprav a jsou potřeba jinde. Tady by ty soupravy nebyly z hlediska svejch výhod využitý. Teď tam jezděj tři páry EC/IC, od novýho JŘ budou jezdit čtyři

0/0
24.11.2008 14:08

krajinář

2 Kč

Ty 2 Kč zdražení je regulační poplatek, aby lidi mtolik nejezdili vlakem. Jinak vagony řadových rychlíků, to je dnes humus. To už je lepší na menší vzdálenost jet osobákem. Perfektní jsou soupravy Elephant City, ale už se zase našli debílkové, kteří je poškozují.

0/0
24.11.2008 12:42

boskooov

Re: 2 Kč

Elephant city jsou dobre, pokud funguji. Jezdim s nim pravidelne kazdy den do prace a nejednou jsem zazil kolaps soupravy + takove drobne mouchy, kdy nefunguje klimatizace nebo naopak chladi asi na 10 stupnu

0/0
24.11.2008 12:54

Brainwashington

ČD už nejsou veřejným přepravcem?

ČD už nemají povinost zajistit dopravní obslužnost?! Tak ať jdou do háje! 30 let vlakem nejezdím a nemám jediný důvod, proć! Zrušení ČD přinese úsporu 10 milijard Kč ročně !! Když ekonomicky, tak ekonomicky! Zavřít bordel na kolečkách!

0/0
24.11.2008 12:39

hroch156

Re: ČD už nejsou veřejným přepravcem?

Nejdřív by to chtělo se informovat kdo je to přepravce a kdo dopravce, je v tom velkej rozdíl. Ne, neni to povinností ČD, ale povinností státu, který si u ČD služby "objednává". Tenhle model už pár let funguje a fungovat bude i nadále, takže nachápu, co vás vede k těmhle závěrům.

0/0
24.11.2008 12:50

Brainwashington

Re: ČD už nejsou veřejným přepravcem?

System funguje? Jaký systém??! Proboha, ČD jsou státní a 2 další mezičlánky jsou s prominutím na kakání! ČD nebo ČD=kraj=stát, to je jednoduší?? ;-D Další pozioruhodná blbost je neustálá cyklická změna jízdních řádů 0 od 0 do 0 pojde! Kolik zbytečných mezd a dotací! Jsem pro zrušení bez náhrady celé dráhy! Dnes je jiná doba a tak, jak zanikly dostavníky, tak musí zaniknout i železnice, tedy alspoň v té podobě, co je tu od roku 1847!;-D

0/0
24.11.2008 13:48

Kecaj

Re: ČD už nejsou veřejným přepravcem?

Jiná doba ale blbečci se stále rodí,viď.:-©

0/0
24.11.2008 14:00

hroch156

Re: ČD už nejsou veřejným přepravcem?

Zkus si tohle říct v narvanym panťáku v kterýkoliv příměstský lince co Prahy, Brna nebo Ostravy. Lidi tě ušlapou. Svět se netočí jenom kolem tebe, to, že nejezdíš vlakem ty ještě neznamená, že je nevyužívá nikdo.

Jo, systém funguje tak, že část vlaků si objednává ministerstvo dopravy (většinou rychlíky, vlaky vyšší kvality) a část si objednávaj kraje (většinou osobáky, spěšňáky). Naštěstí se aspoň teď  zlomil ten paskvil že kraj může objednávat jenom něco a stát taky. Problém je, že ne vždycky se zaplatí to co se objedná. Ale tohle je už na dlouho.

A ty dotace, toje právě ta dopravní obslužnost. Stát, potažmo krajem musí zajistit, že se každej z každý řitě dostane do civilizace. A samozřejmě to neni zadarmo a spoje sou ztrátový. Ale nějaká doprava tam ze zákona musí bejt. Druhá otázka je, proč se držej naprosto šíleně ztrátový tratě a nepošle se tam mikrobus.

0/0
24.11.2008 14:03

boskooov

CD - hruza

Od otevreni Noveho spojeni jsem neprijel jeste ani jednou vcas. Vzdy minimalne 5 minut zpozdeni. At se jdou bodnout. Od Noveho roku jezdim opet autem ;-€

0/0
24.11.2008 12:29

hroch156

Re: CD - hruza

To možá bude tim, že celkem dost vlaků přes Nový spojení ještě nejezdí kvůli rekonstrukci tratě z Libně do Běchovic, jezdí se většinou přes Vršovice.

0/0
24.11.2008 12:46

boskooov

Re: CD - hruza

Jezdim linkou S2 a ta uz pres Nove spojeni jezdi davno

0/0
24.11.2008 12:52

hroch156

Re: CD - hruza

Já taky neřikam, že přes Vršovice jezděj všechny, většinou jenom dálkový. Ono je občas celkem dobrý si pořádně přečíst na co reaguješ a nevynechávat pojmy jako "celkem dost" ,"většina" a podobně. Ale uznávam, že s tou většinou jsem přestřelil, myslel sem dálkový vlaky. Ale na druhou stranu taky nebyl zmíněno, že jezdíte S2;-). Čim to je netušim, ale podle Babitronu se zpoždění nachytá už před Novym spojenim, takže tim to nebude

0/0
24.11.2008 13:55

a8nn

Taky si něco zjistit

>Na Ostravsku zase začnou jezdit přímé spoje z Opavy až do Českého Těšína.

Z Op do ČT se jezdí přímo už od ukončení elektrifikace, novinkou jsou Sp jezdící přes OH, OStřed, na kterých se v úseku Op-Ov předpokládá především v sedle vozba vzduchu (budou to jezdit 471, tak aby se nám neopotřebovaly).

0/0
24.11.2008 11:56

Daňový soumar

Tolik mobilních latrín

bude křižovat českou krajinou. Smrdět budou pořád minimálně 300 metrů od pršunku, cestu k nim budou zpříjemňovat aspoň rok nemytí bezdomovci, uvnitř vás napadne stejně vypadající a zapáchající personál během nekonečného stání na mezi a po vystoupení vás nepustí do slušné společnosti, dokud se nevydezinfikujete.

Takže jen víc a houšť! :-©

0/0
24.11.2008 11:18

zapetr

Re: Tolik mobilních latrín

Tak už vím proč jsme národ blbc.ů. Hlavně se nerozmnožuj.

0/0
24.11.2008 12:32

hroch156

Re: Tolik mobilních latrín

Už jsi si ulevil? Výborně, tak teď se můžou bavit ti chytří:-)

0/0
24.11.2008 12:46

Maleficie

Re: Tolik mobilních latrín

Souhlasím, například cesta z Prahy do Ortokovic jde vydrzet jen opravdu s velkym vypetim sil. A to clovek nesmi byt treba nachlazen. Navsteva vlakovych wc je jen pro silny zaludky. No a zachodky (konkretne v tech Otrokovicich) si s temi vlakovymi v nicem nezadaji. :-©

0/0
24.11.2008 14:00

LazyFatMan

Typické

na lukrativních tratích se nasadí další spoje a ještě se dají najít různé slevy (eLiška, etc.). Z Horního Pr*elákova do Dolní Řitnice, kde už teď stojí obyčejné jízdné 150% ceny jízdenky autobusu se ještě 2 Kč přirazí.

0/0
24.11.2008 10:57

animl

Re: Typické

zajímalo by mě, kde leží ten váš Prdelákov. Pro příklad mohu uvést relaci Sadová - Hradec Králové. Vlak jede každou hodinu, autobus někdy. Po silnici to je 12 km a cena autobusem je 20,-- Kč (dokonce i 24). Po železnici to je 14km a zákaznické jízdné je 18 a obyč. za 23. Ona regionální autobusová a železniční doprava takové rozdíly v cenách nemá. A navíc regionální autobusy jezdí přes víkend minimálně.

0/0
24.11.2008 11:04

LazyFatMan

Re: Typické

No dobrá, tak ne zrovna Prdelákov: Jablonecké Paseky - Liberec, vlak 26,- Kč (16 km, 40 minut), bus 18,- Kč (16 km, 33 minuty).

Vlak pravda jezdí častěji.

0/0
24.11.2008 12:04

animl

správný nadpis

Spíše by mělo být uvedeno, že si stát objednal více vlaků v dálkové osobní dopravě. Protože dráhy sami od sebe toho moc nezavedou a záleží na objednavateli, což je u rychlíků a výš stát a u osobáků kraje.

0/0
24.11.2008 10:56

JPNB

Re: správný nadpis

0/0
24.11.2008 14:03







Najdete na iDNES.cz