Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency ruší pětinu spojů z Prahy do Brna

Žlutých autobusů mezi Prahou a Brnem od prosince ubude. Student Agency přestane používat od 14. prosince nádraží Praha - Roztyly, odkud jezdila za zvýhodněnou cenu. Devět linek z tohoto místa se zruší, a spoje do Brna tak agentura vypraví jen z nádraží Florenc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katchule

video

skvělý video : http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp.

0/0
27.11.2008 11:31

FotoGraf

Nevim co resite

SA je hodne zivy a stale se vyvijejici organismus, kde nejaka zmena vyjde, obcas ne, ale porad se tvari, ze dela vsechno na max  pro klienta. Kolik z vas si dneska dalo to same spodni pradlo co vcera? Minimalne 50%. A taky se tvarite porad sveze a skvele, ze ten smrad kolem prdele citite jenom vy a nikdo jinej :-)

0/0
25.11.2008 12:39

5indies

nechapu

nechapu, proc se rusi neco, co je vyprodany dlouho dopredu.. vsichni z jihu prahy se nejdriv budou muset jet do centra a pak zpet na jih.. coz je minimalne hodina navic.. nevi nekdo jestli z roztyl jezdi do brna nekdo jinej?

0/0
25.11.2008 9:26

individual

Re: nechapu

To neni problem dopravce, ale zakazniku. A proc se rusi 'vyroba' produktu, ktery je dlouhodobe vyprodany? Nejspis neni dostatecne ziskovy nebo se nehodi do portfolia.

0/0
25.11.2008 13:18

z666

ČD versus SA

Tak já jel omylem po dlouhé době vlakem. Nechtělo se mi z Holešovic na bus na Florenc, tak jsem (já vůl) vlezl do vlaku. Odjezd opožděn o 27 minut, příjezd do Brna o 42 později. Cena 317,-Kč. Kafe a noviny sice nemají, ale zase člověk musí být ve střehu, aby v té špíně ještě nepřišel třeba o notebook. Ale abych byl objektivní, vydělím-li cenu jízdného počtem minut strávenými v bavlnce dokonalých služeb ČD oproti ceně a délce jízdy s SA, potom vycházejí ČD opravdu levněji...A já mám zase od české železnice na pár let pokoj...

0/0
25.11.2008 3:07

individual

Re: ČD versus SA

Vlaky i autobusy maji jednu zasadni nevyhodu: nemaji stanice v mistech, odkud / kam clovek jede, jezdi v konkretni cas, ktery se logicky neprizpusobuje mym potrebam a je problematicky a nepohodlny prevoz zavazadel.

Pokud k tomu pridame casovou nespolehlivost a uroven vozu CD, prasacke chovani ridicu SA na silnicich, vychazi pro mne jedna jedina volba - vlastni auto.

Za trochu vyssi cenu nesrovnatelne vetsi komfort cestovani - stoji pred domem, jede kdy potrebuji, odveze cokoliv, je tam cisto, vonavo a prijemna teplota, jezdi bezpecne, cas potrebny k ceste z mista A do B je v drtive vetsine pripadu kratsi.

Ja mam jasno ;).

0/0
25.11.2008 11:24

mstuch

To je pro české podnikatele charakterizující.

Napřed se zbavit konkurence a potom diktovat zákazníkům svá pravidla.

0/0
24.11.2008 21:35

pczl

Re: To je pro české podnikatele charakterizující.

Jak se zbavil konkurence?  Sebral jim autobusy, vykoupil vsechny nadrazi?  Co konkurentum brani, aby ted nasadili nove spoje ? 

0/0
24.11.2008 22:22

Fare.l

Re: To je pro české podnikatele charakterizující.

Já to říkám pořád.....nejlepší je monopol....podívej se na dráhy....ještě by se mohlo stát, že tu budou jezdit kvalitní čisté vlaky za poloviční cenu, tomu musíme zabránit.

0/0
24.11.2008 22:31

Spit_MkI

Re: To je pro české podnikatele charakterizující.

Ceske podnikatele? Zbavit konkurence? Ja bych rekl, ze Student Agency je jedna z mala velkych firem, ktera neni vedena, jako typicky ceska. Neni to zadny pohrobek minuleho rezimu, zadne zprivatizovane CSAD. Nad konkurenci proste vyhrala, tvrde zapadnim stylem. Nic typicke ceskeho tam skutecne nevidim.

0/0
25.11.2008 0:01

celoush

Re: To je pro české podnikatele charakterizující.

To je typicky české nadávat na něco, o čem nemám ani páru, že?

0/0
25.11.2008 9:46

Fellow from Volunteer Park

Autobusový terminál Praha

Chci se zeptat, pořád tu diskutujete o vhodnosti Florence jako centrálního AN pro Prahu, s možností přestupu. Slyšel jsem o projektu nějakého velkého terminálu - centrálního autobusového nádraží, s přestupem na vysokorychlostní železnici, železnici. Nevíte někdo něco bližšího, popř. odkaz? Nevím, jestli to nebylo v souvislosti s budováním rychlodráhy k letišti, či naopak na druhé straně města na Proseku, či Černém mostě.

0/0
24.11.2008 20:03

Kombajn

roztyly

super, minuly tyden jsem koupil dve otevrene jizdenky do roztyl, kam je to levnejsi a hlavne rychlejsi... tak snad mi je aspon vymeni zpet za penize...

0/0
24.11.2008 17:23

Zly_Soused

vlak

Když už veřejnou dopravou trasu Praha-Brno, tak volím jednoznačně vlak. Rychlejší, pohodlnější a dnes i většinou levnější. Autobusem jsem tuhle trasu nejel, co SA zválcovala tuhle relaci.

0/0
24.11.2008 17:07

dj giovanni

Re: vlak

jaks přišel na to že je vlak levnější? tři a půl sta je skoro dvakrát tolik

0/0
24.11.2008 18:12

Ludek_II

Re: vlak

Víš co je to E-liška a šťastná E-liška ? ;-) Tak si zjisti informace a pak blekotej něco o tři a půl sta

0/0
24.11.2008 20:05

mizuno

Re: vlak

Jsem jel teď z Brna do Prahy vlakem za 105 Kč, zpátky taktéž.

0/0
24.11.2008 21:17

dj giovanni

Re: vlak

před třemi týdny byly vPraze vyprodaný odpolední busy tak jsem jel metrem do Holešovic kde mi řekli za vlak 350 a 175 jen kdybych si to koupil den dopředu - tak jsem se poděkoval a jel zpět na Florenc a odjel busem

0/0
24.11.2008 21:36

Spit_MkI

Re: vlak

Prsne tak. Jen pokud mate zakaznickou kartu, je to jine, ale co jsem slysel i na tyhle slevy si CD vyslaplo. Pro normalniho, rozumej nepravidelneho, cestujiciho je jizdenka do Brna za 350, kdezto u autobusu za 180. Az bude stat vlak 200 a budu si moci koupit za tuhle cenu listek na nadrazi pred odjezdem, jezdim taky vakem.

BTW: hodne by mne zajimalo, za kolik by cestu vlakem zvladlo dat Student Agency. Verim, ze by to nebylo 350.

0/0
25.11.2008 0:04

PepaK

Re: vlak

1. už po x-té - ta jízdenka BEZ jakékoliv slevy stojí na vlak 175Kč ( a pokud někdo hodlá argumentovat, že to musí den předem, tak asi nejel s SA, bo neví, že tam pokud člověk chce jet si to musí zarezervovat daleko dřív, protože se jinak do busu nedostane ;-D)

2. SA by na trase Pha-Brno nebylo o nic levnější než ČD teď - sám Jančura to říkal v několika rozhovorech, že na této trase by nebyl schopen vůbec vydělávat...

0/0
25.11.2008 1:22

dj giovanni

Re: vlak

Příteli, opravdu jsem se nepřeslechnul protože jsem se pořádně divil a decentně pokladní vynadal či spíše oznámil, že se tedy vracím na bus a z mého pohledu je tedy ona stejně jako mašinfíra /dotováni navíc i z mých peněz/ zbytečná - zbývá tedy jen možnost, že máte pravdu ale v mém případě si pokladní nějak mohla skásnout těch druhých 175 ká do vlastní kapsy - což jí tedy u mě nevyšlo.

0/0
25.11.2008 10:18

PepaK

Re: vlak

A jak by to "dala do své kapsy" když je cena na jízdence a vy určitě nejste blbý, aby jste si toho nevšiml? ;-D

0/0
25.11.2008 13:04

jordan23

Re: vlak

Kde jsi na tom byl, že autobus stojí 180Kč???

Stojí 200Kč!

0/0
26.11.2008 11:52

jordan23

Re: vlak

autobus 200Kč, vlak 140Kč

Selským rozumeme je autobus o 50% dražší.

A jako bonus o 50% větší zpoždění.

0/0
26.11.2008 11:51

Fare.l

Re: vlak

To je pravda....jak si můžou dovolit tak nízké ceny a tak kvalitní čisté autobusy:-/

Nejlepší by byl na této trase monopol.....asi něco ve stylu ČD

0/0
24.11.2008 18:43

Muf007

Re: vlak

Je to reakce SA na vlaky vypravované od nového grafikonu v hodinových taktech z Hlavního nádraží. Proto padly Roztyly a zůstala Florenc. Jančura neví jak moc se drahám podaří natáhnout lidi právě na hodinový takt. Proto sází na jistotu a spoje proředí.

0/0
24.11.2008 20:44

JPNB

Re: vlak

Problém je že hodinový takt EC bude z Holešovic z hl.n budou jezdit jen SC a R. A hodinový tak Ex/EC je z Holešovic již témeř rok jen si toho nikdo nechce moc všímat.

0/0
25.11.2008 7:20

z666

Re: vlak

Tak já jel omylem po dlouhé době vlakem. Nechtělo se mi z Holešovic na bus na Florenc, tak jsem (já vůl) vlezl do vlaku. Odjezd opožděn o 27 minut, příjezd do Brna o 42 později. Cena 317,-Kč. Kafe a noviny sice nemají, ale zase člověk musí být ve střehu, aby v té špíně ještě nepřišel třeba o notebook. Ale abych byl objektivní, vydělím-li cenu jízdného počtem minut strávenými v bavlnce dokonalých služeb ČD oproti ceně a délce jízdy s SA, potom vycházejí ČD opravdu levněji...A já mám zase od české železnice na pár let pokoj...

0/0
25.11.2008 3:06

Vanguard

Student Agency

S SA jsem jel dvakrát, vždy Praha-Brno a zpět, naposled někdy v květnu letošního roku, vždy z Florence. Ani v jednom případě jsem nejel vychvalovaným žlutým autobusem, ale vždycky nějakým náhradním,  přičemž  při poslední jízdě Brno-Praha jsme jednak museli zastavit na dálnici kvůli tankování a jednak byl autobus takové kvality, že jsem měl obavy, jestli vůbec dojede. SA nikdy více.

0/0
24.11.2008 16:54

Zwick

Re: Student Agency

Pravděpodobně jsi jel posilovými spoji. To akorát SA přeprodává alužeb jiných firem. Co sis koupil to si měl... ;-)

0/0
24.11.2008 17:48

Vanguard

Re: Student Agency

Ani v jednom případě nešlo o posilový , ale o řádný spoj. Když jsem to do SA napsal, tak se mi omluvili, uznali chybu a dali slevu 10,- Kč na další jízdu...

0/0
24.11.2008 20:29

celoush

Re: Student Agency

Žlutých busu je holt nedostatek.

0/0
25.11.2008 9:48

PepaK

Re: Student Agency

To ale cestujícího myslím nezajímá... když nemají busy, tak nemají provozovat tolik linek u kterých se chlubí požadovanými službami...

0/0
25.11.2008 13:06

jordan23

Re: Student Agency

Bohužel to není žádný posilový spoj, ale takový malý podvod od SA.

Nemají dostatek žlutých autobusů, aby pokryli všechny spoje tak to řeší takhle.

A to tankování během jízdy už se stalo běžnou záležitostí. Asi se autobusům SA zvýšila spotřeba natolik, že to nezvládnou ujet 200km na jednu nádrž.

0/0
26.11.2008 11:56

Mishaak

Nechápu

Tak to fakt nechápu proč ruší linky z Roztyl. Do Brna jezdim téměř každý víkend a pokud je volné místo z Roztyl, tak jedu právě od tama, abych si ušetřila čas strávený v buse v kolonách z Florence. Naopak bych ocenila, kdyby z Roztyl jezdilo více spojů a taktéž z Brna na Roztyly. Zase krok "vpřed" pro spokojenost zákazníků. (Y)

0/0
24.11.2008 16:33

bodlinka

Re: Nechápu

No přesně, teďka mě touhle zprávou pěkně naštvali... jak je místo, jezdím na roztyly, a nejsem jediná, dyť zarezervovat si tam místo, to chce si vzpomenout několik dní předem. Člověku se ušetří čekání v kolonách a to že je to levnější pro mě jako studenta je taky dost plus, vzhledem k tomu že jízdný po praze platím stejný tak jako tak.

To abych se psychicky připravila zase na tříhodinový cesty (dvě hodiny do prahy a hodina na magistrále);-O

0/0
24.11.2008 16:46

jordan23

Re: Nechápu

přesně tak. dostat se do těch spojů je nadlidský úkol, tak je radši zrušíme.

To je podobný tah jako u ČD. Dneska jejich mluvčí prohlásil, že u Pendolina zvyšují ceny za místenky, protože chtějí odradit cestující, aby s nima jezdili. Tomu říkám rozumný důvod.

0/0
26.11.2008 12:00

moog

jízdné

a kdypak budou zlevnovat?  takhle levnej benál už nebyl 10 let a nikde nepozoruju, že by se zlevnovalo... v pátek jsem tankoval za 23,50... natural, nafta byla o něco málo dražší

0/0
24.11.2008 16:05

chenile

Re: jízdné

myslim ze zlevnovat by mel urcite nikdo jinej nez Student Agency... maj bezkonkurencni ceny na to jakej to je super bus...

0/0
24.11.2008 16:10

moog

Re: jízdné

a tak já to myslel spíš obecně, než jenom SA..

0/0
24.11.2008 16:16

Džorč

Re: jízdné

No nejlevnější nejsou,ale na to, jaký je to komfort, tak je to good :-)

0/0
24.11.2008 16:21

Kombajn

Re: jízdné

ted jsem nedavno jel z Florence ze Slovakama... 220 Kc a dalsich 20 zavazadlo... oproti 200 u SA docela drahy...

0/0
24.11.2008 17:26

chenile

Re: jízdné

jasne no... jako ja sem docela cumel.. protoze na to jak slo vsechno nahoru vcetne ropy.. tak zdrazili za posledni leta jenom jednou snad..

0/0
24.11.2008 16:33

skretik

Re: jízdné

Jo to máte pravdu. Konkurenci stihli zrušit dumpingovou cenou takže teď jsou, alespoň na trase Praha-Brno, opravdu bezkonkurenční ;-)

0/0
25.11.2008 9:08

jordan23

Re: jízdné

a ty mluvíš o kom???? nějak mi to uniká...

0/0
26.11.2008 11:58

Džorč

Proč? :o(

myslim si, ze to co dela R. Jancura, tak by nemusel byt pro neho problem udelat na Ropztylech krasnou cekarnu a dustojne odjizdeni autobusu. Na Grandu take neni zadny komfort, rekl bych, ze na Roztylech je lepsi. Je tam dobra obsluznost, priroda a proste o hodne lepsi nez Grand a myslim, ze po domluve s prazskou mestskou casti by urcite za par let mohl predcit Florenc, ktery je otresny. Je sice v centru a lide jsou nauceni tam a odtama jezdit, ale je jen na reklame a propagovani, jak naucit lidi, bay usetrili a jezdili z roztyl a tim se vyhnuli i zacpy. Mrzi me, ze uz nebudu spojovat Roztyly s SA. Vzdyt by se kousek prirody mohl ukrojit na vybudovani novych stani a cekacich a obcerstvovacich budov, zvlast, kdyz hend vedel je Chodov, kam jezdi spousta lidi. Ze je to dalsi uzavrena kapitola. Zvlast, kdyz jedzim v 17 nebo 19 hodin z Brna a mam problemy se do autobusu dostat :-((

0/0
24.11.2008 16:01

Merk

Re: Proč? :o(

Nemyslím si, že by si měl každý provozovatel dopravy měl stavět své vlastní nádraží. To by to dopadlo. Tohle by se mělo řešit centrálně, minimálně na úrovni města. Na druhou stranu si dokážu představit, jaká darda bude kupní cena nebo i dlouhodobé nájemné za pozemek na Roztylech. Je to jedna z mála nezastavěných velkých ploch přímo na metru...

0/0
24.11.2008 16:06

Džorč

Re: Proč? :o(

Když může mít čekárnu na Flroenci, Grand chce pronajmout do doby, než bude přesunuto nádráží (takže nafurt), tak by se mohl domluvit s městem PRaha, aby se zlepšily Roztyly, které díky tomu sice málo, ale zabrání kolonám v centru, že si lidé zvyknou dojet na kraj prahy a pak už metrem (poprvé busem, podruhé tak pojede auto plné maanžerů, zastaví na Chodvě a pak pojede metrem)

0/0
24.11.2008 16:20

kiv

Nesmysl

Florenc, coby bus nádraží  je v dnešní trvale kolapsujícíí dopravě v Praze naprostý anachronismus  z let 70. tých století minulého, kdy byl do dnešní podoby rekonstruován  a metro mělo všeho všudy tehdy 9 stanic a končilo nejdál na Kačerově ...Dnes vede na periferie v podstatě  ke všem výpadovkám.

Pokud SA potřebuje zajíždět do centra z vlastních logistických důvodů, jejich věc a lze to chápat, ale měli by dát šanci lidem vystoupit na Roztylech , ČCM, Zličíně či Holešovicích  atd.  a ne nutit zcela zbytečně poskakovat půl a více hodiny své zákazniky ucpanou Prahou ...  Ale ona každá zmínka v mediích je dobrá, viď  Radime?  :-):-)

0/0
24.11.2008 15:26

Merk

Re: Nesmysl

Zapoj mozek, prosím. Florenc k sobě nemá alternativu - kapacitou, univerzální dopravní obslužností a přestupy a také infrastrukturou (ano, stojí za h*vno, ale je tam - na ostatních citovaných místech není vůbec, navíc na Florenci se staví nová odbavovací hala). Rád bych viděl autobusové nádraží na okraji Prahy, ale to by ho tam nejdřív musel někdo postavit. A to není úkol pro jednoho dopravce.

0/0
24.11.2008 15:29







Najdete na iDNES.cz