Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky budou muset vyrábět ekologičtější auta, shodla se Unie

Emise oxidu uhličitého u nových automobilů by se do roku 2012 měly snížit zhruba o čtvrtinu. Dohodli se na tom představitelé Evropské unie. Nařízení, které musí schválit ještě členské země a Evropský parlament, se týká 65 procent nových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

A běda vám ekologisti

když se bude dál oteplovat ;-D

0/0
2.12.2008 20:54

GoogleBomber

Zlé větičky

Proč ta nařízení považuju za špatná je to, že v podstatě určuje limity pro vozy se spalovacím motorem. Tím si EU odsouhlasí zaostávání za US. Limity by měly být na vyrobené vozy v průměru tak, aby výrobci mohly začít experimentovat s EV. Jde o detail, ale jak už i křesťan Čuněk říká, ďábel je kryt v detailech.

0/0
2.12.2008 11:11

vymrzovac

chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

......typické auto má pět sedadel,jede v obci 50,mimo 90,na dálnici 130. já to stíhám s objemem motoru 1,4litru,ale existují stovky dvoulitrů,třílitrů........a nikomu to nevadí

0/0
2.12.2008 11:01

mukr

Re: chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

Objem neni vsechno. R^

0/0
2.12.2008 16:07

vymrzovac

Re: chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

ale obecně válcem "proteče" směs zhruba o stejné koncentraci benzínu,takže i hmotnostní tok zplodin do výfuku bude "zhruba" přímo úměrný objemu válců a počtu otáček

0/0
3.12.2008 8:22

vymrzovac

Re: chci to vidět............miligramy na ujetej kilák

P.S.   zatím nikdo nebere v úvahu LPG:-/

0/0
3.12.2008 8:23

Ahasver

hmm

Průměrná hodnota emisí nemá příliš vypovídací hodnotu. Ale když už se tu ty procenta počítají - automobilová doprava se podílí na celkovém objemu emisí (nejen) CO2 zhruba 15%. Na Evropu připadá asi 20% celku, tedy přibližně 3% celkového objemu emisí. Tato skvělá změna tedy bude znamenat snížení objemu emisí celkem o přibližně 0,8%.

Ještě že tu uniji máme, jinak by se někdo mohl zajímat třeba o elektrárny :-/

0/0
2.12.2008 10:33

xcruz

Re: hmm

Přesně tak, navíc když už takové pravidlo, tak bych ho dal ne na vyrobené auto, ale pro prodané. Tj. platilo by to pro všechny automobilky, které by chtěli v EU prodávat. Jinak radši bych vytvořil politický tlak na USA a Čínu, které znečišťují takovým způsobem. Růst ekonomiky a průmyslu v Číně do rok 2012 tak masivní, že ono snížení emisy u aut v EU se celosvětově projeví ještě míň, než 0,8%.

0/0
2.12.2008 10:41

Kejhal

Re: hmm

Je to takovy Paretuv graf naopak. Nebudeme resit ty nejzavaznejsi veci na zacatku grafu, ale ty nejmene podstatne nekde na konci. Hlavne at to hodne omezuje a da se do toho nalit moooc penez z rozpoctu. Treba se brzy objevi nejaka poradenska firma typu Politics fellow Consulting s.r.o., ktera rada za par milionu poradi, jak na to.

0/0
2.12.2008 11:19

me2di

Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

;-D

0/0
2.12.2008 10:00

redy007

Re: Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

Prave naopak dogu, je to presne v zajmu automobilek EU, protoze jen diky tomu si EU ochrani svuj trh

0/0
2.12.2008 10:39

__XXXX___

Re: Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

Až kvůli této pakárně bude Octávka stát 450 tisíc, a z Číny ti přivezou podobé auto, v té době už srovnatelné kvality za 250 tisíc, s emisema 140 g/km, tak pak EU spláče nad výdělkem ;-(Rv

0/0
2.12.2008 20:59

WIFI

Re: Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

předpokládám, že dovezená auta ze zemí mimo EU budou muset splnovat stejné požadavky na emise, jinak by to trošku nemělo smysl zavádět

0/0
3.12.2008 7:07

Tryskomys Muf

Re: Dalsi hrebicek do rakve evropskych automobilek

Kratkodobe se mozna jedna o problem, ale dlouhodobe je to jednoznacne zpusob jak ziskat konkurencni vyhodu. Znacnou.

0/0
2.12.2008 12:10







Najdete na iDNES.cz