Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odhady vývoje české ekonomiky jsou stále pesimističtější

Česká ekonomika ztrácí důvěru. Zatímco ministerstvo financí považuje dvouprocentní růst hospodářství v příštím roce za krizový plán, analytici ho vidí jako očekávatelný. Mnozí dokonce počítají s ještě horším scénářem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Jirousek

Rofl

Nedávno jste tu měli článek, že zrychlení na 4,7% nebyla pravda. Tvrdili jste v jiném článku, že ve skutečnosti nastal pokles na 4,2%. Navíc, když průmysl zpomalil o 10%, tak nevidím sebemenší důvod, proč by mělo HDP růst. Všichni jsou příliš opatrní. Předpokládám pro příští rok recesi 2% a  nárůst státního dluhu o 150 mld. Když Škodovka pojede o 20% méně, kde chce vláda nebo "analytici" ten růst nahrabat. ;-D

0/0
13.12.2008 2:50

IJNovak

Pleticháři u moci=kruté očekávání dopadů krize

HDP může i přes pokles spotřeby a výroby růst. Poměřují obraty v Kč a je-li inflace 10%, i pokles 5% nakonec hlásat jako růst o 5%. Kolik stoupla výroba lokomotiv,když jsme letos vyrobili dvě, loni 0??? Plus nekonečno. Není obvyklé, aby tabulkoví manipulátoři ovlivňovali takovým lstivým způsobem široké vrstvy občanů. Lež o nulovém růstu je drzost a vědomé svinstvo, které ohrozí životy občanů. Tato vláda je živoucí důkaz o klientelismu ve strategických odvětví, odporné neurvalé jednání při zdražování elektřiny za panáčkování ERÚ a servility MPO.

Falešná divadelní představení ODS a ČEZ. Tato presentace falešného podílu na tvorbě cen energií je dokonalé pokrytecké jednání celého vedení ODS. Kongres ODS "toto"  jednání verbálně odmítá, ale každý den "toto" svinské jednání špičky ODS provádí. Proč si lžou i na kongresu? Protože nic jiného deformovaní politici  neumí, řídí je  několika gaunerů z Lípy. 

0/0
7.12.2008 11:43

IJNovak

vykladači očekávání, nikdo nechce říci pravdu

a přesto chtějí míti vliv, i když nejsou schopni vymyslet projekt, který přinese práci i zisk pro investora. Sbírají projekty, posuzují rentabilitu a chtějí vlastní podíl na financování 25% a více. Předpokládají, že všichni lžou a kradou! Podle sebe měřím tebe.Někdy projekt ukradnou.

Odhad deprese do - 5% úspěch za II.Q, pak ještě hlubší propad až na 25%,pokles ve strojírenských oborech EU, pokles spotřeby, nízký výběr DPH a cla, propouštění i v jiných oborech - gastronomie-hotelnictví, služby, IT technologie, nastupuje nespokojenost lidí, politické napětí, není připraven krizový scénář, ČR na rozdíl okolí EU-SRN prohlubuje důsledky krize (např. Škoda auto vyrábí tři týdny v měsíci, Povšík má řešení v Čechách kupujme česká auta - politici =je to neprůchodné daňové úlevy, jiné je nenapadne) Co dále??? Hasit až vznikne požár, říkají pragmatičtí politici, ale škody budou o to větší, jak bude společnost nepřipravena. Vykladači pozitivních očekávání mlčí - náhle nejsou k dispozici!!!

0/0
7.12.2008 11:17

honzajaka

tady

musí holt zafungovat trochu stát, takové ty slova o samoregulaci je mýtus.

0/0
6.12.2008 12:58

GI Joe

Kapitalismus

a uplne svobodne trhy(a penize) je jediny system ktery se doplnuje s prirozenou svobodou vsech lidi na svete. A vsak svoboda jednoho konci kde svoboda druheho zacina. Kapitalismus take souhlasi s idealogii ze nejsilnejsi preziji, tak to proste funguje vsude: Ve vode, mezi zviraty, ve vzduchu, lidi jsou dravci. Odkloneni od toho system dle meho nazoru zpusobuje nerovnovahu.

Takze je to idealni system.

0/0
6.12.2008 2:17

honzajaka

Re: Kapitalismus

chápu ale co my s tím?

0/0
6.12.2008 12:46

Tajné

Re: Kapitalismus

Tohle je prý známka nějaké duševní poruchy, bohužel si nevzpomínam na název. A co takhle povolit vraždy, to byste nechtěl?

0/0
7.12.2008 2:42

Martin Jirousek

Re: Kapitalismus

Člověk je jediný tvor na světě, který nekooperuje s ostatními jedinci svého druhu, ale pro svůj prospěch je vědomě ničí. Dokonce ani bakterie nebo viry se mezi sebou neničí ... ničí jen hostitele. Lidé ničí sebe navzájem i svého hostitele - planetu.

0/0
23.12.2008 3:07

Žokej Balabán

Krize - chytří vidělají II

Nebo zlevnit výrazně celou produkci a zachovat pracovní místa a objem výroby, za cenu třeba třetinového zisku z jednoho kusu auta. Při tomto by jim nikdo pomoc neposkytl, protože přece nepropouští a nesnižují výrobu!R^

0/0
5.12.2008 22:05

Žokej Balabán

Krize - chytří vydělají

Myslím, že velké automobilky a velké podniky na oko trochu zlevní některé produkty, propustí několik procent kmenových lidí a budou žádat vládu o finanční pomoc. Např. u automobilů automobilka sníží cenu vybraných verzí, většinu ponechá na původní ceně a raději odstaví výrobu na měsíc a propustí pár lidí. Cena oceli a kovů, ropy i energií jde na burzách dolů daleko více než automobilky zlevňují. A co je lepší? Snížit výrobu o pár desítek tisíc aut, ale statisíce aut prodat za cenu stejnou jak před krizí, ale už s nízkými náklady na výrobu, s velmi vysokou ziskovostí na auto. A ještě žádat státní pomoc a levné půjčky, které jim politici rádi dají, aby přece zachránili automobilku.  

0/0
5.12.2008 22:05

rudastraka

???

co je tak strasnyho na tom, kdyz bude rust jen 2%??

je to porad vic jak predchozi rok, ktery byl uspesny

proc dochazi k propousteni lidi, kdyz se bude produkovat stejne, nebo vic??

0/0
5.12.2008 19:39

__XXXX___

Re: ???

Protože firmy počítali s vyšším růstem a nabírali víc a víc lidí. Teď je musí propustit, nebo zrušit noční směny. Vezmou s sebou ale i své subdodavatele, kteří budou také propouštět. Navíc naše ekonomika je hrozně moc závislá na automobilovém průmyslu, který příští rok zažije nejhorší propad za několik desetiletí. To propouštění doposud byl jen slabej odvar toho, co příjde. Zatím se nás krize moc nedotkla. Během roku to přijde natvrdo...;-(

0/0
5.12.2008 21:23

Rostratus

To mě hlava nebere

"Zároveň ale předpokládá, že zahraniční investice v minulých letech a

rozjetí nošovické továrny Hyundai by měly být dostatečnou pojistkou pro

to, aby se česká ekonomika nepropadla do recese" .   Pojistkou má být to co je hlavním spouštěčem krize- nezájem o nová auta . No to mě hlava nebere. ;-DR^ Orientovat zásadně naší ekonomiku na automobil průmysl, to jste soudruzi opravdu vymysleli skvěle !

0/0
5.12.2008 17:38

chenile

tak nejlepe to jednoznacne odhadla

Patria..    1-3% ;-D;-D;-D;-D

0/0
5.12.2008 16:41

__XXXX___

Re: tak nejlepe to jednoznacne odhadla

Já bych tam nahodil -3 až +5, a každej rok za takovej průzkum inkasoval tučný prachy ;-DR^

0/0
5.12.2008 21:06

romanv

Re: tak nejlepe to jednoznacne odhadla

taky jsem se pobavil, takový odhad zvládnu taky. Je to jako přepdpověď počasí typu "teploty jak kde, v noci o něco nižší" ;-D

0/0
7.12.2008 6:55

indnes

Re: tak nejlepe to jednoznacne odhadla

Romane, to sa ti skutočne podarilo. Výborne som sa pobavil. Prajem všetko OK.R^

0/0
8.12.2008 12:38

Dr.Ozd

Musím se smát

odhadům různých "analytiků" či "ekonomů" sestavujících rozpočty na další léta.Tito lidé s diplomy s vysokých škol by byli určitě nejraději viděli stabilní růst hospodářství řekněme 5% ročně.Potom by pěli oslavné články o dobré kondici naší ekonomiky a další žvásty.Každý normální člověk  si selským rozumem dokáže lehce spočítat že něco podobného je naprostý nesmysl.Při růstu 5% ročně by naše ekonomika již za nějakých 15 let produkovala dvojnásobek dnešního stavu.Což je při konečném počtu lidí v produktivním věku teoreticky i prakticky nemožné.A to zmiňuji pouze lidský faktor a ne suroviny,energie aj.Takže i kdyby žádná globální krize nenastala,je jisté že za několik málo let by se náš vysoký růst stejně zastavil nebo zpomalil na nějaké 1 -2% ročně,což je podle mne reálná vize.Dlouhodobě může s vysokým  růstem počítat nějaká země začínající od nuly.Vyrobím jeden traktor,za rok vyrobím dva a máme růst o 100%.U rozvinutých zemí je to o něčem jiném.Chápete,ekonomové?

0/0
5.12.2008 16:37

Radgar

Analytici z GS

Ta predikce z Goldman Sachs pochází od těch samých analytiků, kteří v létě predikovali, že ropa toudle dobou bude stát přes 200$ za barel?

0/0
5.12.2008 16:20

erben3

Re: Analytici z GS

Ano, přesně od těch ;-D

0/0
5.12.2008 16:26

moiazza

Odhady.

Naší politici vidí nejdál do své peněženky.  Co ti už se naodhadovali věcí! Většinou buď špatně, nebo ve vlastní prospěch. Třeba kuponová privatizace.  Ať požádají o pomoc Viktora . Děda tunel přece si přál více kožených. Nebo ne? Také to odhádl správně! ;-D

0/0
5.12.2008 14:36

erben3

.

"Žádný strom neroste do nebe", říkala naše babička. A platí to pro všechno, tak nevím, proč by nějaká ekonomika měla růst donekonečna.

0/0
5.12.2008 14:08

chemba

Rozpočet počítá s růstem HDP 4,8%

Dále počítá se snižováním nezaměstnanosti až na 5,0% a inflaci pod 3%.Tak co to jsou proboha za kidy o růstu 2 %. Kdo to vede takové řeči? Věřím Kalouskovi a Topolánkovi zcela bezmezně. Ti mají jasno: Krize se nás nedotkne, reakce ostatních zemí jsou hysterické a jedná se o nafouknutou bublinu a politici kteří mluví o krizi se jen zviditelňují.

0/0
5.12.2008 13:49

Qingdao

Re: Rozpočet počítá s růstem HDP 4,8%

Přesně, já čekám růst alespoň 32,6% a inflaci 0,2%. Nezaměstnanost klesne na 1,3% (to jsou cikáni, kteří nebudou makat nikdy) a bude potřeba přestěhovat do Čech půl Vietnamu a celý Ulanbátar, abychom zvládli to množství objednávek do našich montoven.

0/0
5.12.2008 13:55

klauzkomik

Re: Rozpočet počítá s růstem HDP 4,8%

já jsem trochu pesimičtější,růst HDP 32,5%,ale zato vidím inflaci na 0;-D

0/0
5.12.2008 17:50

xaeris

K čemu vlastně bylo, utahování opasků?

To by jednoho namíchlo.Celé roky poslouchat kázání o nutném posametovém utahování opasků a nakonec nám je utáhne krize.Tedy myslím nás, v podhradí.

0/0
5.12.2008 13:28

rik_killer

Re: K čemu vlastně bylo, utahování opasků?

A jak sis ho prosim ten opasek utahoval? Jezdil jsi mene na dovolenou, jedl mene masa a  ovoce? Nebo sis odeprel novy mobilni telefon, pocitac, interne?

0/0
5.12.2008 13:37

xaeris

Re: K čemu vlastně bylo, utahování opasků?

Ale vůbec ne.Prostě jsem jenom normálně platil třeba daně, soc. a zdr. pojištění a všelijaké další státní poplatky, které byly nastaveny tak aby utahovaly opasek, aniž bych o tom měl něco tušit.A soudě podle Tebe, podařilo se to u některých individuí vskutku znamenitě. 

0/0
5.12.2008 13:46

ort

Re: K čemu vlastně bylo, utahování opasků?

Pro xaeris uplný souhlas. Opasky si vždy musí utahovat jen ti v podhradí, aby ti nahoře se měli dobře.

0/0
5.12.2008 16:46

ticket unban

heheehehehehee

Patria pesimistický 1 %  neutrální 2%  optimistický 3 %;-D;-D

0/0
5.12.2008 13:20

franta_straka_unban

kapitalismus je neživotaschopný

ne proto že by nebyl potenciálně schopný fungovat

ale protože představuje ohromné nároky na zdroje už nyní kdy ve velké spotřebovává ani ne polovina obyvatel Země

museli bychom se PODSTATNĚ uskromnit ale to povídejte 80% stádu tupounů které skýta lidská civilizace

právě ti kdo se kapitalismem nejvíc zaštitují ho likvidují

jedná se o podnikatelskou lůzu a tupé spotřební požírače zdrojů ve velkém:-)

0/0
5.12.2008 12:28

hnusil

Re: kapitalismus je neživotaschopný

prestan to hulit

0/0
5.12.2008 12:58

Fikus 1

Re: kapitalismus je neživotaschopný

Ukaž mi systém který funguje líp?

0/0
5.12.2008 13:36

erben3

Re: kapitalismus je neživotaschopný

I když má pravdu, tuhle otázku jsi mi úplně sebral.

0/0
5.12.2008 14:04

erben3

Re: kapitalismus je neživotaschopný

Člověk jiný nebude. Chce vlastnit, konzumovat, vlastnit, konzumovat, a to ve větším množství, než jak velký má žaludek a bez ohledu na to, že je na světě jen chvíli. Chová se k Zemi jako rakovinný nádor k organismu. Vyčerpat všechny zdroje a zahubit s heslem "po mě potopa". Nicméně lepší systém opravdu vynalezen nebyl, jak už kdysi řekl Churchill.

0/0
5.12.2008 14:07

Tajné

Re: kapitalismus je neživotaschopný

To že nebyl vynalezen lepší je jen dogma. Je to důkaz v kruhu:

1. Nic lepšího než volný trh nebylo vynalezeno.

2. Systém, který nezahrnuje volný trh je špatný, protože 1.

Je to jako s náboženstvím.

0/0
7.12.2008 2:46

mlady volic kscm

.

zajimavy zeministerstvo to vidi celkem v poho

0/0
5.12.2008 12:07

Jirka285

Kdo tyhle lidi plati?

Fakt nechapu jak takovejhle clovek muze vydelavat.....zatim jim snad zadnej odhad nevysel....tihle lidi maji problem popsat duvody i toho co se uz stalo natoz odhadnout co se stane.

0/0
5.12.2008 11:51

mlady volic kscm

.

nekdo planovat musi - a tyhle prognozy vychazej...

0/0
5.12.2008 12:07

mik-esh

jděte někam s těmi čísly

a odhady. v téhle situaci nemusím být ani blbej anállytik (Y)abych se trefil, mezi 0,5 - 3%. tyhle analýzy, mají na naši ekonomiku horší vliv, než krize samotná. takže už držte huby se všemi odhady a nechte to, jak to dopadne. ;-O;-€

0/0
5.12.2008 11:27

Mytom

Je přeci jedno ...

Je přeci jedno, co kdo prorokuje. V téhle době je strašná spousta proměných, i proto že nikdo vlastně ani neví, jak tahle krize proběhne, jak dlouho tu bude s námi.

0/0
5.12.2008 11:18

Novakbob111

a za vsechno muzou nemci a rakusaci

protoze se nam slovanum smali, ze jsme prej hloupy

0/0
5.12.2008 11:19

itučňák

Kdyby tady vládl Paroubek s komunisty

tak, žádná krize nás nepostihne. Za Jirky by se rostlo pořád o 8 %, zdroje jsou, státní dluhy se přece nesplácí. Za krizi mohou imperialističtí přisluhovači  z ODS. A kdyby bylo nejhůř, pomůže přítel Putin. I vojensky.

0/0
5.12.2008 10:49

itučňák

Re: Kdyby tady vládl Paroubek s komunisty

Jirka musel zvládnou mnohem větší krizi a zvládl to. Kdyby měl zase nařezat czech tekařům, tak to udělá. Ale krize se zažehnala.

0/0
5.12.2008 10:51

chytry chlap

Re: Kdyby tady vládl Paroubek s komunisty

Nevěřím tomu, že lidé co tu prohlašují ty obrovské hlouposti jim také věří. Jen je to od nich jaká si "psychická porucha", nebo chcete-li póza.

U tebe však předpokládám že je to spíše spíše neznalost - za Paroubkovy vlády sice došlo k hospodářskému růstu, ten však byl především tažen vstupem do EU. A ano, podíl vlády na růstu HDP byl, avšak vyvážen obrovským plýtváním státními penězi, získanými zadlužením státu o obrovské částky nejen na dobu jeho vládnutí...

A o tom ostatním nemluvím, protože Paroubkovy věty typu - "modernizujeme zemi a to něco stojí", nebo "když se kácí les, padají třísky" díky bohu platí jen na podprůměrné občany této republiky.

0/0
5.12.2008 11:05

chytry chlap

Re: Kdyby tady vládl Paroubek s komunisty

Omlouvám se. Nepochopil jsem ironii. Až když jsem si přečetl i jiné tvé příspěvky.

0/0
5.12.2008 11:07

Glock každopádně bez -e

Re: Kdyby tady vládl Paroubek s komunisty

to nic, když tam nejsou smajlíci, tak je někdy matoucí, zda je to ironie nebo vážně níměný příspěvek.

0/0
5.12.2008 12:06

Novakbob111

poradna katastrofa byly KLAUSOVI POkusy v 90.letech

kdy chtel vybudovat narodni ekonomiku. Nakonec z toho zbyly jen ruiny a nebyt CSSD a zahranicnich investic, tak je dnes EURO za 45 KC. Neexistuje ceska ekonomika, existuje jen globalni ekonomika a dle toho se bohuzel spousta veci ridi. Dale je pravda, ze za Paroubka prichazeli investori.  V posledni dobe si nedokazu vzpomenout, ze by nejaky velky investor do ceskeho bordelu prisel

0/0
5.12.2008 11:18

Mytom

Re: poradna katastrofa byly KLAUSOVI POkusy v 90.letech

Je vidět, že tomu rozumíte. :-/ To, že neznáte žádného investora poslední doby, je snad váš problém, ne vlády. Zatímco ČSSD z nás dělala bez ustání jen montovnu Evropy, dnes se hledají a také naštěstí přicházejí technologická a vývojová centra různých společností. Stačí mrknout na CzechInvest.

0/0
5.12.2008 11:23

pepazdepa10

hlavně že vy tomu rozumíte, Mytome

Až na to, že ta technologická a vývojová centra teď zakládají z 90% ty takzvané ´montovny´ které CzechInvest původně přilákal před pěti až deseti lety. Takže bez montoven by nebyla ani ta technologická a vývojová centra. A už mezi roky 2000 - 2006, tedy před nástupem současné vlády, sem CzechInvest přilákal asi 60 zahraničních technologických center. Staší na ten CzechInvest mrkat pořádně - zásluha současné vlády to moc není.  

0/0
5.12.2008 14:34







Najdete na iDNES.cz