Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti ČSA nepřistoupí na snížení platů o 30 tisíc

Piloti Českých aerolinií nepřistoupí na snížení platů o 15 procent, které navrhuje prezident společnosti Radomír Lašák. Informoval o tom šéf sdružení dopravních pilotů Filip Gaspar. Mezi piloty nyní podle něj začíná diskuse, zda v úvahu připadá alespoň menší snížení mezd nebo jejich zmrazení od příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jmen0.prijmeni

Jeden o voze, druhý o koze

Asi jste nepochopili o co tady jde. Hlášky typu "pokud se jim nelíbí ať jdou jinam" jsou úplně mimo mísu. Pokud by vyhrožovali stávkou, tak jsou podobné názory namístě, ale oni se pouze ohradili proti snižování platu. Je sepsána kolektivní smlouva, která jasně stanovuje plat a jeho vývoj až do roku 2010. Vedení ČSA se chystá tuto smlouvu zrušit. Kdyby mě někdo šáhl na plat, tak jdu okamžitě. To, že piloti brání svoje práva je naprosto samozřejmé. A to, že se neseberou a nejdou jinam za lepším platem pouze svědčí o tom, že soucítí s firmou. Copak si myslíte, že je jednoduché sehnat náhradu za piloty se všema typovkama a mnohaletou praxí?Hromadný odchod pilotů by ČSA položil Pokud by na pracovním trhu byl jejich nadbytek, tak by jejich platy zdaleka nedosahovaly takových hodnot jako mají nyní.

A pokud někdo závidí pilotům jejich platy a postavení, vůbec nic jim nebrání v tom, vrazit 2 miliony do licence a nastoupit jako pilot.

0/0
6.12.2008 13:35

Pavel76

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Dobrý den,

rád bych tímto reagoval na poslední odstavec Vašeho příspěvku. Jaká je věková struktura pilotů ČSA ? Odkud tito piloti do ČSA přišli ? Myslím si, že min. 50% je těch, kteří si své pilotní zkoušky udělali před 1989 ve Svazarmu, nebo přišli do ČSA jako bývalí vojenští piloti a nebo vystudovali VSD v Žilině před 1989, tak prosím nepište o nějakých CZK 2Mio, tato suma se může dotýkat, těch pilotů, kteří se do ČSA dostali v posledních 2-3 letech a těch zrovna asi moc v ČSA nebude. 

0/0
7.12.2008 12:55

josef_spejbl

Re: Jeden o voze, druhý o koze

vzhledem ke krizi půjde dolů obchod a tím i vytížení letů......ty se budou rušit a pilotů bude dostatek. Piloti mají recht, pokud by přistoupili na snížení platů, budou mít nižší odstupné, až se začne propouštět. A to se bude. Paradox je, že se budou propouštět na prvním místě ti, co firmě způsobují nejvyšší náklady.......

0/0
7.12.2008 18:48

jmen0.prijmeni

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Teoreticky máte pravdu, ale ve skutečnosti to bude trochu jinak. Krize sice způsobí omezení létání, ale letecké společnosti si nemůžou dovolit odstavit letadla a čekat až se situace zlepší. Letadlo musí létat co nejčastějí a úspory se musí hledat někde jinde. Pro společnost je finančně výhodnější létat se ztrátou s ne plně vytíženými letadly než tato letadla nechat stát. Pokud si nechají letadla, tak budou muset mít i piloty. Pokud letadla prodají, někdo je koupí a ti zase budou mít nedostatek pilotů na nově zakoupená letadla, takže tito piloti pouze změní zaměstnavatele. Ale nehrozí situace, že by najednou byl na trhu přebytek pilotů.

Co se týče propouštění, tak nepůjdou nejdřív ti nejdražší. Ti jsou u společnosti nejdýl, mají tam nejvíc kamarádů..... a taky mají hodně nalítáno. Hodnotu pilota zvyšuje nálet a letecké společnosti by se porvali o kapitána s několikatisícovým náletem a typovkama.

0/0
8.12.2008 9:26

jmen0.prijmeni

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Máte pravdu, že většina pilotů u ČSA jsou staré struktury ze svazarmů a armády. Můj příspěvek měl reagovat na závistivé řeči diskutujících. Každý si to může zkusit dostat se na pilota. Taky si dělám pilotní licenci, věnuju tomu všechny svoje peníze, veškerý volný čas, soukromý život je v troskách atd. Až to za rok dolétám (a snad někdy nastoupím k nějaké letecké společnosti) vím že budu taky poslouchat řeči o tom, že jsem měl v životě štěstí, že mám bohaté rodiče, že jsem na to nakradl, atd. Nic z toho není pravda, je to opravdu hodně dřiny a odříkání a ten plat je zasloužený. A podobné závistivé řeči mě uráží. Opravdu každý si může zkusit dostat se na pilota.

A ti co si to odlétali za státní peníze si to podle mě taky zaslouží. Ano, nestálo je to tolik, ale taky nebylo jednoduché dostat se tam kde jsou. Jinak by byl přebytek pilotů a platy by byly někde jinde. Projít ÚLZ není jen tak a člověk se musí hodně hlídat (obzvláště starší ročníky, kterých je v ČSA většina).

0/0
8.12.2008 10:05

jmen0.prijmeni

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Máte pravdu, že většina pilotů u ČSA jsou staré struktury ze svazarmů a armády. Můj příspěvek měl reagovat na závistivé řeči diskutujících. Každý si to může zkusit dostat se na pilota. Taky si dělám pilotní licenci, věnuju tomu všechny svoje peníze, veškerý volný čas, soukromý život je v troskách atd. Až to za rok dolétám (a snad někdy nastoupím k nějaké letecké společnosti) vím že budu taky poslouchat řeči o tom, že jsem měl v životě štěstí, že mám bohaté rodiče, že jsem na to nakradl, atd. Nic z toho není pravda, je to opravdu hodně dřiny a odříkání a ten plat je zasloužený. A podobné závistivé řeči mě uráží. Opravdu každý si může zkusit dostat se na pilota.

A ti co si to odlétali za státní peníze si to podle mě taky zaslouží. Ano, nestálo je to tolik, ale taky nebylo jednoduché dostat se tam kde jsou. Jinak by byl přebytek pilotů a platy by byly někde jinde. Projít ÚLZ není jen tak a člověk se musí hodně hlídat (obzvláště starší ročníky, kterých je v ČSA většina).

0/0
8.12.2008 12:23

sirc

Komerční pilot

Je potřeba vzít v úvahu, že piloti mají často půjčky za studia. Pilotní licence komerčního pilota vyjde asi na dva milióny. Pak je tu samozřejmě odpovědnost během letu a hlavně riziko, že můžou kdykoliv skončit. Udělají jednu chybu (která rozhodně nemusí končit pádem letadla) a už si neškrtnou.

0/0
6.12.2008 10:12

bufalobil

Re: Komerční pilot

200000*12=2400000 za rok ji maj splacenou.Každopádně vše je otázkou nabidky a poptávky.Předpokládám, že mají managerske smlouvy, takže je otázka kdo co potřebuje víc.Jestli čsa piloty nebo piloti čsa.:-)

0/0
6.12.2008 12:03

icepoint

Re: Komerční pilot

počítáte v hrubém platě, kdežto půjčka je v čistém a s úroky. pak získání licence není za měsíc, s pěnezi se to asi dá za rok stihnout. Ale je tu jedno velké ale- pak vás taky musí zaměstnat, tzn. projít a vyhrát výběrové řízení a začnete jako druhý pilot s polovičním platem na hezkou řádku let. No a musí vydržet zdraví, neudělat chybu - nikdy a půjčku splatíte. Snadné ne? a některé společnosti vás nechají zaplatit i typový výcvik - např. RyanAir za další 2 miliónky.

0/0
6.12.2008 13:26

hnusil

Re: Komerční pilot

tim, ze se budou drzet vysokych platu, se jim zvysuje riziko, ze opravdu skonci ;-D

0/0
6.12.2008 12:05

jozicka

uz je to tady

stavkujici piloti zablokovali vstup na letiste..

http://imgupload.cz/s5/Xp7QHXBZA9.jpg

0/0
5.12.2008 23:26

gibo

Re: uz je to tady

Ten chudak v cernym Porsche je asi nejakej zacatecnik co zatim lita jen na vnitrostatnich linkach, ze?

0/0
6.12.2008 0:45

gejda

Re: uz je to tady

;-DTak to je výborný komentář

0/0
6.12.2008 0:59

radek2

Re: uz je to tady

Ten chudák v černým Porsche to byl patrně pan prezident ČSA Lašák, jinak jsem tam Porsche neviděl, sám mám Fabii a slouží dobře ;-D

0/0
6.12.2008 23:37

Soami

Re: uz je to tady

R^

0/0
6.12.2008 8:17

tmf

Re: uz je to tady

hmm, to mi přišlo předevčírem s popisem

Propusteni zamestnanci CEZu blokuji vjezd do firmy

0/0
6.12.2008 22:03

xaeris

Jednoduchá rada

Mají-li piloti pocit, že jinde jsou placeni lépe, nechť se tam v tichosti odeberou.Konečně, to neplatí jen pro piloty.

0/0
5.12.2008 21:39

keyz

Re: Jednoduchá rada

ať si letí.volný trh pracovních příležitostí na ně čeká(Y)

0/0
5.12.2008 22:44

radek2

Re: Jednoduchá rada

Poletíme poletíme když na to přijde, naše působnost je bez omezení mezinárodní ;-D

0/0
6.12.2008 23:31

xaeris

Re: Jednoduchá rada

A co tu tedy ještě děláte?

0/0
7.12.2008 15:40

demon3

Re: Jednoduchá rada

A proč by to dělali, když je zájem o jejich služby tady ? Piloti si nemusí nic vynucovat, mají své jisté a míč je na straně vedení ČSA...

A mimochodem nejde o pocit, nýbrž o jistotu. :-P

0/0
6.12.2008 11:01

xaeris

Re: Jednoduchá rada

Jak mají své jisté?Od kdy zaměstnanec má firmě své jisté?To jako že, nová doba, kasta pilotů si diktuje svoje podmínky, mají přece jisté, tak nějak?Pořádného a schopného majitele firmy na ně poslal, ten by jim, dal své jisté.

0/0
6.12.2008 11:19

demon3

Re: Jednoduchá rada

A copak by asi ten pořádný a schopný majitel udělal ? Změnil předmět podnikání ? Postavil v Ruzyni linku na výrobu žvejkaček ?

Ach jo, proč maj pořád "podnikatelé" s živnostňákem na nákup a prodej, co zaměstnávaj maximálně Vencu od vedle z vesnice, pocit že rozuměj personální politice... :-/

0/0
6.12.2008 13:34

xaeris

Re: Jednoduchá rada

Milý Venco od vedle, poslední zaměstnanci, kteří dosáhli vítězství nad majiteli firmy, byla parta vedená nějakým Leninem.A celá prsonální politika je nanic, když firma má v čele neschopné lemply, kteří se nechají nenažranými zaměstnanci tisknout ke zdi.Podívejte se na Škodu Boleslav, milý joudo, jen ať si tam dnes zkusí zaměstnanci vyskočit, od vrátného po nejvyššího konstruktéra, že chtějí mít pořád stejně a dopadnou na dlažbu nezaměstnaní a ani nemrknou.Jo, rudá pěst pilotů platí jen na trapáky v ČSA na Vás, a asi tak metr za naše hranice.Privatizaci na ně, vyžírky.;-€  

0/0
6.12.2008 17:33

radek2

Re: Jednoduchá rada

Kdo je u tebe vyžírka ty, to se může stát všude, skončit na dlažbě, třeba i pilotovi z nebe a že se to děje rozhodně víc než ve slavné škodě MB, teda vlastně VW chtěl jsem říct ;-D

0/0
6.12.2008 23:35

demon3

Re: Jednoduchá rada

Tak vyžírkové jsou především ti, co parazitují na práci jiných, tj. v tomhle případě asi vedení, že... :-/ To jen pro pořádek.

Na zbytek tvejch slintů bych ani nemusel reagovat, protože ty sám ses přiznal, že vedení lidských zdrojů absolutně nerozumíš.

Podívání se na Š MB doporučuju spíš tobě (třeba tě tam jako vrátnýho přijmou), protože to je zrovna ukázkovej případ jak se má personální politika dělat.

I když s ČSA bych to nesrovnával, tam je přeci jen situace dost jiná. :-P

0/0
7.12.2008 12:59

xaeris

Re: Jednoduchá rada

Milej Vendo od traktoru, vyžírkové nejsou pro mne vedení ale ti zaměstnanci, kteří v době, kdy se firma ve ztrátě potápí, tak zneužijí svého dočasně nenahraditelného postavení a odmítnou přistoupit na přirozené snížení firemních nákladů, tedy i svých mezd.A myslím, že s mým tímto rozumným názorem o sounáležitosti k firmě věřím, bych v Boleslavi i dnes obstál na lecjaké pozici, na rozdíl od joudy jako ty, který unává jen sobecké nadstandartní nároky pilotů a mektá přitom rudě o jakési personální politice.Snad jen, že v té Boleslavi mne současná ztráta nestojí ani pěťák, kdežto nenažranost a sobeckost pilotů odnesu jako daňový poplatník i já a to je i důvod proč páni pilotiRv.    

0/0
7.12.2008 15:38

papazian

Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Je třeba také vzít v úvahu, že jejich profesi nelze dělat dlouhodobě, tak jejich plat jim vůbec nezávidím, kromě toho jsou hluboko pod evropským průměrem. A je třeba, aby ceny u nás včetně ceny práce se vyrovnali ostatním. Nejsme o nic horší než naši sousedé, tak proč máme přistupovat na ponižující pracovní podmínky? Hamba těm, co je to vůbec napadá.

0/0
5.12.2008 18:55

Miroslav_Kula

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Nesouhlasim. Ale, co treba zaspivat neco maleho?

Jedna si jedina

Moja domovina

Jedna si jedina

Bosna i Hercegovina

0/0
5.12.2008 19:42

radek2

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

každý má svůj obor, počítače jsou dnes všude, ale věřte tomu, že bez člověka v letadle by to nešlo, proto si vyprošuji podobné narážky, jako, že na tom nic není, to může říct člověk, co neví o co jde, já to vím jsem pilot[>-]

0/0
6.12.2008 23:23

lekaj

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Nevim proc by to neslo delat dlouhodobe ?

Piloti civilnich letadel bezne letaji i po padesatce.......

Je to prace jako kazda jina, navic dneska se o vetsinu letu stejne stara pocitac. Nevidim v tom nic tak svetoborneho v porovnani z praci chirurga nebo specialisty v dalsich oborech. ......

0/0
5.12.2008 21:33

gibo

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Kdyz se splete chirurg, umre max. jeden clovek. Kdyz se splete pilot, muze umrit i nekolik set lidi. Takze nejaky ten rozdil bych tam precejen byl schopen spatrit...

8-o

0/0
6.12.2008 0:49

bufalobil

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

když se splete mašinfíra tak umře ještě mnohem víc lidí.Plat mašinfíry by měl být aspon půl mega měsíčně;-D

0/0
6.12.2008 12:05

gibo

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Nesouhlasím. Mašinfíra má k dispozici prakticky jen hejblátko "dopředu - dozadu". V letadle je těch čudlíků co můžou nadělat pěknou rotiku o fous víc. Takže i šance se splést je výrazně vyšší. Navíc když je problém tak vlak prostě může na fleku zastavit. U letadla se podobný postup obecně nedoporučuje !

0/0
6.12.2008 12:37

radek2

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Jo, jsem pilot, ale kdybych nebyl, chtěl bych být mašinfíra, taky super povolání, i za cenu podstatně menšího platu, než má dopravní pilot R^

0/0
6.12.2008 23:29

redy007

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

Kdyz si myslite, ze jste nedostatecne zaplacene, neni nic jednodusiho nez jit tam, kde vas zaplati podle toho, na kolik si myslite, ze by jste mel byt zaplacen (kdyz vam to nekdo da, ze).

Nechapu, proc si stezujete, ze je nekdo pod prumerem. Prece jsou dve strany, ktere musi souhlasit s podminkami smlouvy.

Nepristupjte! Nikdo vas nenuti!

0/0
6.12.2008 8:16

radek2

Re: Dělají jedině dobře, i tak jejich platy jsou nízké!

To je slovo do pranice, pokud by vám někdo váš plat nedal, tak se můžete třeba rozkrájet, objektivní názor, který platí všude, nejen v letadle R^

0/0
6.12.2008 23:26







Najdete na iDNES.cz