Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pošta si podrží monopol na zásilky do 50 gramů

V tradiční novoroční zprávě o zdražování bude mít tentokrát Česká pošta jen malé okénko. Ceny za posílání dopisů, balíků a peněz se totiž měnit nebudou, jedinou změnou bude rušení slev na hromadná podání zásilek pro firmy. Státnímu podniku má ale také zůstat monopol na posílání zásilek do 50 gramů na další čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josef_spejbl

drogovým dealerům zřejmě

odzvonilo........:-)

0/0
7.12.2008 18:34

vestrach

pošta

Mě by jen zajímalo, jak bude fungovat tzv. COOP neboli bývalá Jednota ve funkci pošt či poštoven. Jejich prodavačky mají problém se naučit obsluhovat nové kasy. Zásilky do 50g moc už lidi neposílají, spíš je to záležitost podniků - tj. výpisy z bank apod.Kolik kdo pošle dnes pohledů např. k vánocům? Spíš si myslím, že by na poštách měli být např. faxy, internet, a hlavně obsluha, která ví a umí a ne otevřená jedna přepážka a fronta až ven. Pošta neumí ohodnotit pracovníky, co něco umí, vyžaduje plnění tzv. produktů, které s chodem pošty vůbec nesouvisí, a pošťáci, kteří je nesplní mají postihy, chodí na "koberec" atd. Jít na poštu, to je pro silné nátury a chce se to obrnit, poněvadž když tam není fronta, tak je tam absolutně b. pracovnice, která nic neumí, event. je nahluchlá nebo stojíš jako blbec ve frontě půl hodiny a když příjdeš na řadu, hodí tam přep. pracovnice ceduli zavřeno a odkráčí.

0/0
7.12.2008 17:53

aldik7

nechápu

co wám na tom tak wadí.. jak často posíláte dopis za 10korun? ;-D .. leda něco úředního a to posíláte párkrát za rok .. a i přes vánoce už je lepší poslat např. elektronickou pohlednici.. dojde to hned a ne jako klasický pohled, pokud vůbec dojde:-/;-D

0/0
7.12.2008 9:57

hnedka_zdrapana

Re: nechápu

Vadi nam, ze stat nekomu garantuje bezpracny monopol. Pokud nekdo ma monopol proto, ze ho zakaznici chteji a dobrovolne kupuji, tak OK. Ale jsem proti statem garantovanym monopolum nebo statnim monopolum.

0/0
9.12.2008 3:21

cinsky_buh_srandy

a proč ?

8-o

0/0
6.12.2008 12:38

Matyas Sandorf

dlouhodobá diskuze

na téma Česká pošta běží na: http://www.pc-guru.cz/ceska-posta-dnes-podate-zitra-dodame, je to zajímavé počtení [>-]

0/0
6.12.2008 10:36

Inkvizitor Johny

Nechápu obsah článku

Možná je to tím, že mám hroznou kocovinu, ale fakt mi nedochází, co chtěl autor článku říci.:-P

Že se zruší slevy pro hr. podavatele? No jasně! To je nařízení EU a je to dobře. Teďka v tom je totiž bordel a někdo platí nehorázně moc a někdo nehorázně málo.

Že má monopol do 50g? No jasně. Kdo by to taky jinej dělal? Kdo by jel s dopisem za 10Kč do Horní Dolní?

0/0
6.12.2008 9:28

hnedka_zdrapana

Re: Nechápu obsah článku

Kdo jinej by to delal? Kdokoli, kdo by na tom vydelal. Cena by samozrejme ale musela byt odpovidajici. Nelze mit stejnou cenu na vesnici, kde velkou cast tvori fixni naklady, a ve meste, kde se ty fixni naklady rozpocitaji na velke mnozstvi lidi. Monopol musi padnout a je ostuda teto "pravicove" vlady, ze ho nezrusi uz drive. 

0/0
6.12.2008 9:41

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Nojo, ale to zas narazíš na EU, která jasně stanovila dostupnost základních služeb pro všechny. A dopis místo za 10Kč za 30Kč není služba pro všechny.

0/0
6.12.2008 9:48

hnedka_zdrapana

Re: Nechápu obsah článku

Nechci rejpat, ale proc by 30 Kc nemelo byt dostupne pro vsechny? Na to ma skoro kazdy, pokud sluzeb posty nenaduziva. A naopak by se nasli lidi, kteri nemaji casto ani tech 10 Kc (bezdomovci a spol.).

Pokud je to ale jak pises, tak to ukazuje na tristni politiku EU - na jedne strane nas nuti odstranit monopol (OK), na strane druhe ale nastavi takove prekazky, aby tu nemohl fungovat trh.

0/0
6.12.2008 10:29

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Tak teď jsi na to bohužel kápl.

0/0
6.12.2008 10:46

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

stát drží u ČP monopol u zásilek do 50g, protože by to stejně nikdo jinej nedělal :))  tak s takovejma hovada spěje ČR ke světlým zítřkům :)) bože, ti češi ;-DR^

0/0
6.12.2008 9:48

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Ona ten monopol de facto nemá ale. Se koukni kolem sebe. PPL, DPD, kurýři atd...ti všichni ti dopravý dopis do Horní Dolní. Jenom nesmí vážit míň jak 50g, takže si tam dej víc papíru;-D...bože ti ČešiR^

0/0
6.12.2008 9:51

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) a dokážeš si vysvětlit proč PPL nedoručí cokoliv co váží 50g ? :)) řekli ti, že se jim do toho nechce jo ? :)) nebo ses prostě podíval do podnikatelskýho záměru PPL, zhodnotil výsledky za poslední fiskální rok a je prostě jasný, že se to PPL vlastně nevyplatí a proto to ani nechce dělat ? :))

0/0
6.12.2008 9:54

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Ale ona ti to doručí, ale ne za 10Kč...Sorry, asi mám problémy s vyjadřováním. Přeci jenom ten mozek dostal včera zabrat;-D

0/0
6.12.2008 10:01

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

takže těch 10 Kč je nějaká hranice, u které stát musí dotyčnému na danou službu garantovat monopol ano ? takže pokud kdokoliv založí firmu, která bude poskytovat doručení zásilky do 50g včetně a řekně že to bude za 10Kč, tak má právo u státu zažádat o garanci monopolního postavení v rámci ČR na danou službu ano ? ... tohle si po včerejšku vymyslel sám ?

0/0
6.12.2008 10:06

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Jo takle to je. Těch 10 Kč (20g) stanovuje ministerstvo financí, stejně jako ceny jiných základních služeb. Takže jestli to chceš dělat, tak si zažádej v roce 2012 o licenci.

0/0
6.12.2008 10:14

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) no vidíš to, tak už máme i datum... a proč až v roce 2012 ? do té doby se u služby na zásilky do 50g děje co ? :))

0/0
6.12.2008 10:17

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Na to se zeptej Ministerstva financí, Evropské komise a ČKÚ. Sám v tom nemám moc jasno, ale všude se píše o liberalizaci základních služeb v roce 2012. A táhne se to asi od 70. let. nejlépe to vystihl někdo nahoře v diskuzi - EU chce liberalizovat a odstranit monopoly, ale zároveň stanovuje takové principy a podmínky, že to prakticky není možné:-/

0/0
6.12.2008 10:52

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

takže si shrneme tvé výroky za poslední hodinku a půl... v 9:51 "Ona (ČP) ten monopol de facto nemá ale.", předtím v 9:28 "Že má monopol do 50g? No jasně." ... už tohle je na pováženou :)) ale jsem benevolentní tak budiž, dále ... na otázku, jeslti 10Kč u služby je hranice po které mi stát (ČR) garantuje monopol, mi odpovíš v  10:14 "Jo takle to je. Těch 10 Kč (20g) stanovuje ministerstvo financí" ... ale s tím že si musím počkat na svůj ticket na monopol až do roku 2012 :)) a na otázku proč až do roku 2012, mi odpovíš v 10:52 "Sám v tom nemám moc jasno" :)) kouzelné... takže budeme pokračovat dále... vrátíme se k tvé původní myšlence, že je jasné, že má pošta garantovaný monopol na zásilky do 50g včetně od státu, jelikož nikdo jinej by to dělat ani nechtěl... takže to PPL, to si se ptal přímo jejich vedení, jestli by to nechtěli dělat a oni ti řekli že ne, že je lepší, když stát garantuje ČP na tuto službu monopol... ano ?

0/0
6.12.2008 11:03

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

No to máš podle toho, jak se probouzím z kocoviny a jak si hledám informace. Docela poučné. Ale nevím, jak moc to bavilo tebe;-D

0/0
6.12.2008 11:19

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

heh :)) jasně kocovina :)) co popřát ČR, víc takovejch jako si ty, kdyby se ČR dostala z toho 80% zaplnění populace tobě podobným genotypem na řekněme alespoň 95% do 5i let, byla by to radost se tam jezdit dívat :))

0/0
6.12.2008 11:29

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Tady by bylo asi dobré řici, jak je to tedy s poštou v zemi, kde žiješ. Určitě by to bylo velice poučné:)

0/0
6.12.2008 11:33

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

což je právě to o čem celé ty dvě hodiny byly :)) a člověk by řekl, že v určitém čase, to musí každý prostě již nevyhnutelně akceptovat :)) ale očividně ne :)) ty dvě hodiny byly na téma žijící populace v ČR a pokud se podíváme do mého chronologicky prvního příspěvku i z něj je to stále patrné :))

0/0
6.12.2008 11:51

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Ale já to pochopil tak, že jsi mimo ČR:-P

0/0
6.12.2008 11:56

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) ano... bohužel ... ano... prostě ty si... "to tak pochopil" :)) tohle je prostě styl tvýho života :)) "to tak chápat" :)) jak říkám, více takových jako ty, dostat to na těch 95-99%, a v ČR bude nádherně, na to by snad šlo i v sázet :))

0/0
6.12.2008 12:04

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Všechno máš o tom, jestli to chápeš tak či onak. To je život.

0/0
6.12.2008 12:10

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) pověz mi něco o životě, v jaké fázi časoprostoru se vyskytl ? hned ze začátku nebo až postupně ? až život zadefinoval planckovu konstantu, nebo planckova konstanta zadefinovala život ? :)) jak to chápeš ?

0/0
6.12.2008 12:19

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Doručování balíků a dopisů nemá s exaktními vědami nic společného.

0/0
6.12.2008 12:27

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) v tvém případě, víc než si myslíš ... napsal si "to je život"... tak zkus ten život nějak popsat, aspoň zběžně :))

0/0
6.12.2008 12:28

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

http://www.euractiv.cz/ekonomika-a-euro/clanek/eu-prosadila-liberalizaci-postovnich-sluzeb

0/0
6.12.2008 10:54

hnedka_zdrapana

Re: Nechápu obsah článku

Docetl jsem se tam i toto: "Závazek univerzálního poskytování poštovních služeb (USO) – členské státy mohou nařídit jednotný tarif pro venkov i město, dostatečnou dostupnost poštovních úřadů a minimální požadavky na doručování."

Takze ze by to byla spise vec CR nez narizeni EU?

0/0
6.12.2008 11:07

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Tak to už je jen slovíčkaření, protože jsme členy Evropské komise. MY a ostatní státy jsme EU. My jsme si nařídli, že můžeme stanovit, jak ta služba má vypadat. A my jsme stanovili, že má být pro všechny a všude. Takže kdo to stanovil? Přeci Evropská komise...To je blábol, co?:)

0/0
6.12.2008 11:22

hnedka_zdrapana

Re: Nechápu obsah článku

Ne, to neni slovickareni. Je rozdil pokud neco stanovi CR a pokud neco stanovi EK a CR to dostane povinne.

0/0
6.12.2008 12:00

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Evropská komise teda řekla, že ČR si může stanovit, že ty služby budou všeobecně dostupné. Co udělá ČR? Přeci ČR neudělá zákon, který zamezí lidem přístup ke službám. To by ti, co to protáhli parlamentem, prohráli volby. A jseš zase u EK. Ta kdyby tu možnost nedala...tak:)

0/0
6.12.2008 12:09

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

tak to už sou skutečné perly :)) ČR zrušením monopolu ČP na službu doručování zásilek do 50g včetně, zamezí lidem přístup k této službě, protože pak z nějakýho důvodu by stát nemohl provozovat přes ČP tuto službu za stávajících podmínek :)) a samozřejmě předpokládáme že nikdo jinej by to za stávajících podmínek ani nedělal :))

0/0
6.12.2008 12:26

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Ty to fakt asi nechápeš. On ti dneska nikdo nebrání si to poslat přes PPL. Jenom to nebudeš mít za ty peníze jako u pošty. PPL ti to prostě vozit do Horní Dolní za 10 Kč nebude. A proč? Protože nemá vybudovanou síť jako ČP. Síť, která vznikala ještě za R-U.

0/0
6.12.2008 12:29

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

:)) nikdo v ČR nebrání nechat doručit zásilku vážící do 50g včetně jinak než přes ČP ? :)) jo tak to potom jo :))

0/0
6.12.2008 12:34

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Si k tomu dopisu přivaž cihlu, abys to měl podle zákona. Jako už fakt nevím, co ti na to mám napsat.

0/0
6.12.2008 12:36

BUFFALO_CZ

Re: Nechápu obsah článku

s tou cihlou to bude zásilka do 50g jo ? takže naposled, v ČR ti nikdo nebrání doručit zásilku vážící do 50g včetně ? stačí ANO/NE :))

0/0
6.12.2008 12:39

Inkvizitor Johny

Re: Nechápu obsah článku

Ne, nebrání. Si zapla´t kurýra třeba. Ale oficiálně má na tyto služby monopol pošta. To znamená, že jiná firma nemůže mít obchodní zaměření doručovat zásilky do 50g. Všiml sis třeba, že ty letáky, co máš ve schránce nejsou od pošty?

0/0
6.12.2008 15:43

karten

ČP

Být lidma tak se na ČP vyprdnu a používám alternativní dodavatele.Nikdo si nedovede představit jaká je hiearchie a dablování míst u ČP.Proto se nemůže běžný občan divit že jsou zásilky tak drahé.Pošta bude mít po uvolnění monopolu smůlu,protože pokud nevýhazí všechny managery a double managery tak bude mít pořád velké náklady.Zatím vyhazuje lidi ze středních a nižších pozic a to situaci nezachrání.Navíc na mnoha vyšších pozicích jsou neschopní vedoucí,kteří potřebují další poradce aby vůbec fungovali.Jenom si představte co by tihle lidé mohli dělat v soukromém sektoru.Já osobně když mám na výběr tak na ČP prdím...EU

0/0
6.12.2008 8:45

Norimberk

Lobbing DHL je stále slabý

Snad příští rok to vyjde a zákazníci budou za zásliky do 50g platit méně...vypráskat tu poštu...mooch jeden zavšivenej

0/0
6.12.2008 8:24

Honza H.

Re: Lobbing DHL je stále slabý

Pokud budou dopravovat po celé ČR za ceny srovnatelné/nižší než ČP, bezva. Moc tomu nevěřím.

Už je vidím, jak dopravují dopis do horní dolní, kde je pár stálých obyvatel za 10 kč. Je snadné vydělat v peníze a nabízet lepší služby v místech s vysokým provozem a nemuset se starat o všechny neziskové části.

0/0
6.12.2008 14:10

dondon

Rozvoz zásilek

Kdy už konečně začne pošta rozvážet zásilky v době kdy je většina lidí doma (17-20hod.), místo jejich dosavadního rozvozu "přes poledne"?????? Odpadnou potom nesmyslné fronty na poštách, ušetříte náklady za zbytečně projetou naftu a ještě můžete snížit počet zaměstnanců na přepážkách o polovinu!

0/0
6.12.2008 8:17

wartas

Pošta na venkově

 

  Pošta na venkově má nezastupitelnou funkci. Při řešení této služby je nutno se

podívat do okolních zemí.Nerušte to co se osvědčilo.

0/0
6.12.2008 5:37

Dr.Onufrakova

V Rakúsku sú to stále Freiwilige Feuerwehr

Pošta totiž neusporiadava bály. Bolo to tak aj v Česku, na to prišiel Miloš Forman už v 1967.

0/0
6.12.2008 6:32

MiroTR

Re: Pošta na venkově

Hm, pokud pokládáte za nezastupitelnou funkci to, že pošta není schopná Vám doručit balík, ani když jste v inkriminované době doma, pak asi ano. Mám zkušenosti jak s poštou, tak s DPD a pošta jednoznačně prohrává.  Raději si připlatím za to, aby mi byl balík doručen až domů a v dohodnutém termínu.

0/0
6.12.2008 7:18

dondon

Re: Pošta na venkově

Jám mám s DPD špatné zkušenosti. Stačilo změnit doručovací adresu z Prahy 4 na Prahu 5 (vzdušnou čarou 1km) a už se to začalo sypat...převoz z depa Říčany do depa Přílepy...neschopnost sdělit, kdy bude zásilka doručena.....doba doručení 4 dny!!

0/0
6.12.2008 8:21

MiroTR

Re: Pošta na venkově

Já si stěžovat nemohu. Řidič mi zavolá a domluvíme se na určité hodině, nebo mi balík doručí do práce. Za pět korun navíc se mi to vyplatí. :-)  Pošta odmítá řidiče informovat, ani neposkytne telefon. A můžete si pro balík zajet na poštu - ovšem v pracovní době, odpoledne mají zavřeno. :-/

0/0
6.12.2008 8:27







Najdete na iDNES.cz