Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České ekonomice se daří hůř, než se čekalo

České hospodářství je v daleko horší kondici, než se dosud uvádělo. Podle zpřesněných údajů vzrostl HDP ve 3. čtvrtletí o 4,2 procenta. Původně se přitom počítalo s růstem o 0,5 procentního bodu vyšším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jka2005

plány, plány....

Od svého vzniku na počátku 20. století Škoda auto překračuje roční plány a letos poprvé plán jen splní a je z toho hned krize českého autoprůmyslu. Ekonomové a novináři, probuďte se.  

0/0
10.12.2008 15:11

jka2005

Re: plány, plány....

Nižší výroba znamená sice nižší zaměstnanost, ale více času na rodinu. Pocházím z tzv. střední třídy a obě moje babičky ani vteřinu nebyly v pracovním poměru a měli jsme koláče. Ne, že bez práce nejsou. Dnes robotizace a automatizace a 95% práce schopné populace pracuje a jako stát produkujeme deficit. Není něco shnilého ve státě českém?

0/0
10.12.2008 15:21

Leporelozlepenky5

Re: plány, plány....

kristepane

0/0
10.12.2008 15:23

Denisaa

Re: plány, plány....

jenze tvoji babicku zivil manzel a ne stat

0/0
10.12.2008 17:55

Denisaa

Re: plány, plány....

dokonce nemusim psat stat,staci rict ze tvou babicku nezivil udrenej soused

0/0
10.12.2008 17:59

weboo

jen par poznamek

no koukam ze uz tu nikdo nediskutuje, ale presto jeste par poznamek k nasim novianrum, ted jsem otevrel MF DNES v papirove forme a nestacim se divit, co dokaze napsat novinar: clanek s nadpisem ?Tretina Polaku chce odejit do Irska", uz jsem videl jak 13,5mil. Polaku miri do Irska,  po precteni celeho clanku Vam vyjde, ze 200tis. polaku chce odejit do zahranici z toho 1/3 do Irska. Dalsi clanek o obchodni bilance, kde se pise, ze dovoz prevazil vyvoz o 4mld. a ze TIM PADEM neni o ceske vyrobky v zahranici zajem tak velky jako kdysi - opet neskutecne, protoze ten udaj o zajmu o nase vyrobky nemusi rikat nic, protoze se vyvoz mohl zvysit, ale dovoz vyrazne vicepenez

0/0
10.12.2008 14:42

weboo

Re: jen par poznamek

 (dole doplnen graf, kde je, ze dovoz se opravdu rapidne zvysil a vyvoz mirne klesl, takze ano v sume v ceskych korunach se prodalo za mene, ale nikde ani slovo o tom v jakem kursu!!!!!!!!) takze pan novinar si proste vymysli svuj zaver, da to do novin a pak to kdekdo papouskuje! pritom kdyz vezmu lonsky prumerny kurs USD a EUR a letosni a sumu vyvozu v korunach a zacnu delit a nasobit, tak se vlastne vyvezlo za vice

to same je s tim rustem HDP, HDP roste ale novinarum to nebrani psat, ze ekonomika jde do haje a dari se ji hure nez loni! pardon, ale to je SKANDAL

0/0
10.12.2008 14:42

Sharkee

kdyby jste misto vykecavani na diskuzich

vice makali, mohl byt rust vyssi

ale co si budeme povidat, pri soucasnem stavu celosvetove konomiky je tento rust )spolecne s rusem Slovenska) malym zazrakem

díky za nejR^

0/0
10.12.2008 14:29

weboo

Re: kdyby jste misto vykecavani na diskuzich

muj prispevek: Vazeni, kdybyste vice utraceli, tak bude vetsi rust. Takze prosim, jdete do obchodaku, utracejte co muzete, platte kartou (at nepotopite banky pri vybirani vsech svych penez v hotovosti) = vysledek, bude rust... pokud tuto zpravu dorucite do 1 min deseti svym znamym a budou se ji drzet, a doruci ji dalsim 10 svym znamym, tak za chvili vi o tom co delat dela planeta (kdo nema net, tomu to poslete pres postu) a bude celosvetovy rust :)))))))))))))))))))))

0/0
10.12.2008 14:32

weboo

pro: richu_chu, reakce na spodni diskuzi

nerikam ze krize je SPUSTENA ocekavanim, ale ZPUSOBENA!! spustena je dle meho nazoru hysterii kolem hyp. bank v USA, dle Tebe vyrobou "nad odbyt tj. na skla". O tom lze polemizovat, i kdyz asi ani jeden z nas nema cisla. Ale myslim, ze spoustec je jedna vec a to co tu "krizi" zivi je vec druha a tam si myslim jde skutecne o "ocekavani"

0/0
10.12.2008 14:01

eman3

Já nevím jak vy, ale mně je tady celkem dobře,

ovšem ODS za to neděkuji a těm rudým kůžím ještě více nalevo už vůbec ne:-)

0/0
10.12.2008 13:53

cheos

Re: Já nevím jak vy, ale mně je tady celkem dobře,

Vidím to stejně, žijeme si nádherně...R^

0/0
10.12.2008 13:54

micna

Re: Já nevím jak vy, ale mně je tady celkem dobře,

Přesně. Kdo jenom skuhrá, tak přiznává že je budižkničemu :-)

0/0
10.12.2008 14:01

dhc

Re: Já nevím jak vy, ale mně je tady celkem dobře,

taky si ziju dobre a to nejenom ted, ale uz docela dlouho, ale hlavne nemam potrebu se nekomu posmivat nebo se do nekoho poustet, protoze ma na neco jiny nazor nez ja...ja nedekuji jak modrym tak rudym, protoze k tomu abych se mel dobre se dopracuju vzdy jenom ja sam...jestli budu mit o par tisic min nebo vic uz u me nehraje zadnou roli...

0/0
10.12.2008 14:33

dhc

Re: Já nevím jak vy, ale mně je tady celkem dobře,

jde tady hlavne o to, aby pokud nekdo nedodrzuje zakony byl potrestan...at jde o kohokoliv, to je pro me problem, protoze ted zakony plati jen pro nekoho...

0/0
10.12.2008 14:35

username

je to nárůst

přidávám se k těm, které toto číslo považují za dobrý výsledek, nikoliv za to co tvrdí titulek.

Česká ekonomika roste jako tuším třetí nejrychlejší ekonomika v Evropě a tento trend stále drží. Růst ekonomiky je ovšem u nás ze 70 % na exportu a je tedy jasné, že tlumí-li se růst ekonomiky v ostatních zemích a dochází k poklesu poptávky, zákonitě musí dojít k poklesu i u nás.

Propad oproti očekáváním z loňska je tedy naprosto pochopitelný a už několik měsíců očekávatelný a předvídaný, právě s ohledem na světový propad. Česká ekonomika ovšem sama od sebe nepropadá, drží stále hladinu nejrychleji rostoucích evropských ekonomik a svět okolo se propadá výrazně rychleji než my. Tj. český člověk si v průměru oproti evropskému i světovému člověku polepšuje, a protože je růst pozitivní, polepšuje si i oproti minulému stavu.

Mimochodem světové organizace které předpovídají růst atd. jako důvod setrvávajícího růstu vidí provedené topolánkovy reformy, naopak proti to, že nebyly schváleny všechny

0/0
10.12.2008 13:43

eman3

Re: je to nárůst

No jo, to je fakt hezký, ale vláda za to opravdu nemůže:-)

0/0
10.12.2008 13:47

packa1

Re: je to nárůst

Nejde o nic jineho nez o to ze k nam dorazi krize pozdej. Tak tomu bylo ve 20. stoleti, tak tomu bude i dnes. Montazni linka ma určitou setrvačnost :-P

0/0
10.12.2008 13:57

zab2

Re: je to nárůst

Dám ti otázku : Jestliže bereš 10 000 a zvedne se ti plat o deset procent, bude to   výsledně o 1 000 Kč. Když bude jiný brát 100 000 a zvedne se mu plat jen o pět procent, bude brát o pět tisíc víc. Kdo si polepší víc? Tak je to asi s tvým "vysvětlováním", jak si polepšujeme a doháníme. Chrochtej si dál.

0/0
10.12.2008 14:01

weboo

Re: je to nárůst

kdo si vic polepsi relativne nebo absolutne????? to je dulezita soucast otazky. Mereno mimy meritky si vic polepsi ten s prijmem 10tis. Kč, protože si bdue moci (za stabilni a nerealnych podminek) koupit o 10% vice zbozi... zatimco to ten druhej jen o 5% vice zbozi. Ale je to jen otazka pohledu (abs/rel) navic je otazkou pro ten jeden bere 10tis. a proc ten druhy 100tis. Kc!?

0/0
10.12.2008 14:04

eman3

Re: je to nárůst

Další otázka je, když ten, který platí daně z 10.000,-, tedy např 1500,-, proč by stejné daně neměl platit i ten, co bere těch 100.000,-?8-o

0/0
10.12.2008 14:08

zab2

Re: je to nárůst

To je jen příklad, emane, necpi sem zas ptákovize.

0/0
10.12.2008 14:11

weboo

Re: je to nárůst

ten co bere 10tisic Kc plati v teto zemi 10x mensi dane (prime) nez ten co bere 100tis. Kc --- myslim si ze je to spravedlive, naopak nechapu, proc ten kdo bere vice by mel mit vyssi i sazbu dane! mozna to radu lidi prekvapi, ale rovna dan, je dle meho suverene nejspravedlivejsi, zejmena je-li pro nizke prijmy dan uplne zrusena (takze vlastne ten co bere 10000 Kc v tehle zemi neplati VUBEC NIC!)

0/0
10.12.2008 14:16

Parouback

Re: je to nárůst

Z 10 000,- se žádné daně neplatí.

0/0
10.12.2008 18:20

zab2

Re: je to nárůst

Jetliže ho chce ten druhý dohnat, tak v tomto případě se mu naopak vzdaluje. Je to jen příklad, z jakého základu vychází srovnání "dohánění" naší a západní ekonomiky. Z většího prdu se rychleji roste, ale nic to nemusí znamenat

0/0
10.12.2008 14:10

weboo

Re: je to nárůst

no srovnavame tady HDP nebo platy??? samozrejme plat 10000 Kc a 100000 Kc je proste 10tinasobny rozdil, ale nevim o statu, ktery by mel 10x vyssi HDP na hlavu nez mi?!  jinak samozrejme souhlas, idealni je srovnavat staty mezi sebou ne dle rustu ale dle abs. hodnoty.  dokonce i jeden a druhy rok napr. u nas bych srovnaval dle abs. cisel, aspon by nekdo neplacal, ze ekonomika klesa, kdyz je rust HDP 4,2%!!

0/0
10.12.2008 14:22

micna

Budem se mít hůř..

.. pokud tady bude voličská většina spoléhat na to, že jim blahobyt zajistí nějaká politická strana. Věřte mi, žádná to neudělá, a už vůbec ne z těch, co máme v parlamentu.

Tudíž diskuze, jestli je větší póvl Paroubek nebo Topol, či Kalousek, jsou bezpředmětné. Všichni jsou tam jen pro sebe samé, ne kvůli tomu, aby se vám dobře vedlo.

Přestaňte prosím uvažovat tak, že vám nějací haj.z.lové kazí váš těžce zasloužený komfort, a zkuste popřemýšlet, jak sami můžete být k prospěchu ostatním. Jenom tak můžeme něco vylepšovat, ne že budeme jen hledat, kdo to zkazil víc.

0/0
10.12.2008 13:39

Spalovač šancí

Re: Budem se mít hůř..

ale o tom to bylo vždycky, že stát a jeho aparát sežerou to, co my normální daňoví poplatníci vytvoříme :-)

0/0
10.12.2008 13:43

micna

Re: Budem se mít hůř..

Jistě, to by bylo v principu v pořádku. Stát má plnit funkci služby občanům, tedy vykonávat to, co společnost potřebuje :-)

Nicméně my jsme si už nějak nebezpečně zvykli, že ten stát je něco, co nám musí zabezpečit dobré živobytí. Bohužel, jak to tak vypadá i z téhle diskuze, takových přibývá. Těch 40 komunizmu nás vůbec nepoučilo, spíš naopak. Proto taky máme takové vlády bez koncepce, ať už tam sedí kdokoliv.

0/0
10.12.2008 13:54

Spalovač šancí

Re: Budem se mít hůř..

já jsem si nezvykl a nikdy si na to nezvyknu a hlavně si nezvyknu na to, že mě stát o peníze obírá, aby mi poté svorně mnou volení i nevolení zástupci s úsměvem na tváři oznamovali, že mi vemou ještě víc, aby soused, který celé dny stráví v hospodě mohl dostat větší podporu Rv

Nicméně jediné užitečné řešení - tj. defenestrace - už není jaksi u nás v modě :-/;-D

0/0
10.12.2008 14:05

micna

Re: Budem se mít hůř..

No právě, jenže naše většinový demokratický systém má jednu zásadní nevýhodu. A to takovou, že hlasy dvou takových sousedů jsou víc než ten jeden od vás.

Kdyby měla ta krize očistný účinek od takových parazitů, tak jen dobře pro budoucí generace. Zatím to ale bohužel vypadá na snahy zakonzervovat současný b.o.r.d.e.l. :-(

0/0
10.12.2008 14:12

eman3

Re: Budem se mít hůř..

Ku prospěchu ostatním, ku prospěchu ostatním....eee...no, já nejsem politik, mohl bych si proto vybrat komu budu ku prospěchu?:-)

0/0
10.12.2008 13:49

micna

Re: Budem se mít hůř..

Samozřejmě, je to věc čistě vašeho svědomí. Kdyby někdo nařizoval komu jo a komu ne, to už by asi nebylo dobře :-)

0/0
10.12.2008 13:58

Spalovač šancí

Nechápu, jak někdo může být tak nechápavý.

Roste-li reálný HDP o 4 % ročně, znamená to, že ekonomice se daří lépe než vloni. Tj. hospodářství jde směrem nahoru, čili takto R^ 

Lépe než graficky to už asi vyjádřit nejde :-)

0/0
10.12.2008 13:31

zab2

Re: Nechápu, jak někdo může být tak nechápavý.

Nojo. Takže když odcházel Klaus se zápornými čísly, během těch let růstu jsme se vlastně měli nakonec asi o 100% líp, než za Klause. To se mi až nezdá, nebo jo? :-)

0/0
10.12.2008 13:36

Spalovač šancí

Re: Nechápu, jak někdo může být tak nechápavý.

Sice nevím, jak je váš příspěvek míněn, ale pokud za Klause bylo tempo růstu HDP např. -3%, tak to znamenalo, že hospodářský výkon v daném roce byl o 3% nižší než v předchozím, čili byli jsme na tom hůř.

Ale pokud projedete diskusi zpátky a pročtete si moje komentáře, tak zjistíte, že reaguji na ty, kteří ve světle oznámení, že česká ekonomika na místo předpokládaného růstu 4,7% vzrostla "pouze" o 4,2 % vyslovují názor (kulantně řečeno), že ekonomika je na tom hůř než vloni. EU

0/0
10.12.2008 13:41

weboo

Re: Nechápu, jak někdo může být tak nechápavý.

R^R^R^

viz me prispevky nize, 100% souhlas

0/0
10.12.2008 13:59

Hawk

Mediální masáž, aneb finanční krize a máslo za 40,-

Myslím si, že opravdu mediální masáž je více než přehnaná. Ano, určitě je nějaká bankovní krize ale proč lidé začali

nesmyslně vybírat úspory z bank, tím bankám ještě více “pomohly“. Všichni si asi pamatujeme na ono máslo za 40,-

což nebylo podle mého názoru nic jiného než loby. Protože teď je všude másla plno a rozhodně nestojí 40,-.

Pokud budou lidé stále masírovaní, tak se budou bát nakupovat nabudou nakupovat a krize se jen prohloubí.

Dost velký podíl na růstu měla vždy spotřeba.

0/0
10.12.2008 13:19

weboo

Re: Mediální masáž, aneb finanční krize a máslo za 40,-

no pokud to vezmes dusledne, tak HDP je jen o spotrebe. Viom ze neni (investice atd. nemusite mi to jmenovat, znam to), ale ve finale, proc kdokoliv investuje do cehokoliv (nova fabrika, bytovy dum, novej obchodak, vyvoj, vyzkum, dokonce i skolstvi), preci jen proto aby neco vyprodukoval co pak proda. Tzn. pokud neni spotreba neni ani nic okolo = HDP jde do haje (i do minusu, coz je pokles)

0/0
10.12.2008 13:23

cheos

Lidé se většinou mají přesto

přeze všechno královsky, jako nikdy dříve. ...

A to je dobře.:-)

0/0
10.12.2008 13:18

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

to se meli uz i driv...

0/0
10.12.2008 13:26

cheos

Re: Lidé se většinou mají přesto

Tvá odpověď postrádá logiku. Jak se lidé mohli mít nejlépe dřív, když se mají nejlépe teď ? A kdy dřív ? V 16. století ???

0/0
10.12.2008 13:28

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

poslednich 8 let priblizne...

0/0
10.12.2008 13:30

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

hur se maji ti kdo nepracuji, coz je dobre, ale bohuzel se s nima maji hur i ti, kteri nepracuji ne proto, ze by chteli, ale ze meli proste smulu...ono vsichni ani pracovat nemuzou, kdyz napriklad u nas v regionu je na 1 misto 2,5 cloveka...a bude hur...

0/0
10.12.2008 13:38

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

jinak si asi nepochopil, ze ja si myslim, ze se ted nemaji nejlip a pokud ano, tak se meli stejne dobre i driv...vzdycky si to po precteni radsi nech v hlave ulezet, vypada to pak, jak kdyby jsi odpovidal uplne na neco jineho...

0/0
10.12.2008 13:35

cheos

Re: Lidé se většinou mají přesto

Asi žiješ trochu mezi jinými lidmi...

0/0
10.12.2008 13:37

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

ty asi zijes sam...jinak by jsi svuj zivot neztracel tady, ja tu zajdu jednou za cas, ale ty tu jses denne...pravdepodobne nemas jiny kontakt, nez tady, ale ani se nedivim, pokud se chovas jinde stejne jak tady.

0/0
10.12.2008 13:40

cheos

Re: Lidé se většinou mají přesto

Víš o mně prd a nechápu, proč mne pořád napadáš ? 8-o

0/0
10.12.2008 13:42

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

a ty vis prd o lidech ktery napadas...kde je teda rozdil?

0/0
10.12.2008 14:29

dhc

Re: Lidé se většinou mají přesto

vis prd o lidech kterym nadavas do komunistu...

0/0
10.12.2008 14:30







Najdete na iDNES.cz