Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovka bude od ledna do června vyrábět jen čtyři dny v týdnu

Škoda Auto, největší český průmyslový podnik, zastaví v první polovině příštího roku částečně výrobu. Pět měsíců pojede, jeden měsíc bude stát. Nebude to však najednou: zaměstnanci budou do práce chodit jen čtyři dny v týdnu místo pěti. Ještě před rokem přitom firma vyráběla i v sobotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anthropoid42

jo hosi...

1) Skodovka je slusne auto, octavia predevsim, ale v cechach predrazene. Srovnejme napr Opel a Skodovcicku, obe znacky maji podobny segment. Fabie vs Astra - vitezi zretelne astra. Octavia vs. Vectra ci Signum - nastejno, mozna o neco lepsi Oktavka pomerem cena-vykon. Superb-Insignia - jasne Insignia. Cili cenova tvorba je znacne ujeta.

2) Skodovacke platy jsou i pro VS jen mirny nadrumer oproti zbytku Stredoceskeho kraje. Takze tady nadavat na drahou skodovku znamena nadavat na zisk koncernu VW. Pokud se panove zamysli ve Wolfsburgu zamysli a zmeni politiku dotovani Passatu a Pola, tak pak to skonci cenovym skokem dolu u modelu Skody a znacka bude dal fungovat a nebude muset jet na dve tretiny kapacity.

0/0
13.12.2008 16:44

činčo

Základní cena Fabie měla být již dávno pod 200 000

Dyt má jen tři hlavy!

0/0
12.12.2008 15:46

dedko

Tak to vidíte odboráři,

co ted ˇ?

0/0
12.12.2008 15:08

__XXXX___

Kdyby místo toho

zrušili noční směny a vyrábělo se na 2. V noci se má spát ;-O

0/0
12.12.2008 12:27

Neumětel

Škoda slov

Mizerná základní výbava. Za stejnou cenu nabízí jiní výrazně lepší výbavu (samozřejmě ve stejné třídě). Záruka jen 2 roky. Kde to jsme? Korejci dávají 7 let, solidní automobilka 3 roky. Předražené ceny v ČR. Kolega si dovezl novou Oktávku z Mnichova a ušetřil 150 tisíc. Prodejce si našel na internetu a koupě proběhla bez problémů s profesionálním přístupem. A to ani nemusel platit na hlavu postavený poplatek 2000 Kč, že ti auto milostivě dovezou do prodejny, kde sis ho koupil. Kolega v nové Fóbii neměl ani lékárničku ani trojúhelník. A ani rádio. To si opravdu někdo myslí, že toto má světlou budoucnost?

0/0
12.12.2008 10:45

regazzi

Re: Škoda slov

Presne. Kdyz muj stryc chtel koupit novou Octavii II, obesli jsme nekolik autorizovanych salonu. Kdyz jsem si nechal postavit cenu, vcetne vybavy na prani a zjistil, ze soucasti ceny je tzv. Manipulacni poplatek, ktery mi prodejce nebyl schopen vysvetlit tak, abych vedel, ze platim za nejakou hodnotu, podekoval jsem a odesel. Ve Skoda salonu mne jiz nikdy nikdo neuvidi. Stryc nakonec koupil Hondu. Rozdil za stejnou cenu neuveritelny.

0/0
13.12.2008 11:29

venomacek

Re: Škoda slov

colt vs. fabia  -  colt za 309K a má mnohem lepší výbavu, než výkonově srovnatelná fábie za 370K.

Jinak souhlas s názory níže, ze strany škody se jedná o férové a racionální chování

0/0
13.12.2008 19:40

Meescha

Tady je zase odborníků-kritiků

Já vám doporučuji jedno, koukněte se, jak na tom jsou automobilky po celém světě. I Toyota už má problémy, americké automobilky už jsou vlastně klinicky mrtvé a čekají na resuscitaci v podobě brutální dotace od státu. Prodej aut v Evropě klesá a klesá, jediné, co se +- drží jsou mikro auta do města (kdo má rodinu, těžko si takové auto koupí). Škoda k nastupující finanční krizi (stále jsme na začátku, to nejhorší ještě přijde, až nastoupí efekt citelně menší spotřeby domácností, bude se propouštět, spotřeba opět poklesne...atd.) přistupuje celkem rozumně, nechce moc propouštět a doufá, že se situace koncem příštího roku zlepší. Její modely už šly cenově dolů a půjdou dál (jen ta poslední Fabia se mi nezdá jako dvakrát povedené auto, to by mohlo Škodě ještě dost uškodit). Octavia se už dá sehnat pod 300.000, najdete lepší poměr cena/výkon? Nechápu, jak tu spousta lidí Škodě nepřeje, vždyť u nás zaměstnává velmi mnoho lidí a dá se stále mluvit o českém autě. P.S.: Škodu nevlastním...

0/0
12.12.2008 9:09

mstuch

Re: Tady je zase odborníků-kritiků

protože jsou jejich výrobky stále předražené,Musí se totiž vydělávat na nesmyslně vysokou administrativu a mnoho manažrů,kteří jsou nesmyslně moc přepláceni,tak se takověhle skutečnost musí a musela někde projevit.A to není jen v automiobilkách,vždyť to je v naprosté většině podniků.

0/0
12.12.2008 9:18

Meescha

Re: Tady je zase odborníků-kritiků

No a právě pouze podniky, které dokáží nesmyslné náklady snížit a cenu svých produktů nastavit tak, aby co nejvíce prodali s co největší marží, tak Ty nakonec přežijí. Škoda to dosud nedělala špatně, i když si vysokými cenami u nás trochu pošramotila pověst...

0/0
12.12.2008 9:54

traveler

Re: Tady je zase odborníků-kritiků

Škoda má dle mě rezervy. Když jsou schopni vydělat na vozech prodávaných do Dánska (kde se prodávají za 2/3 naší ceny) tak proč to nejde u nás. pak bych nesháněl ojetinu za 400 kkč ale šel pro novou oktávku.

0/0
12.12.2008 11:41

mstuch

no jo,než zlevnit,

tak raději omezit výrobu.Vše pro lidi,výborně šmejdi,kteří rozprodali republiku.Modrá zlodějská politika se opět projevuje.

0/0
12.12.2008 8:49

Meescha

Re: no jo,než zlevnit,

Co to je? 8-o

0/0
12.12.2008 9:09

mstuch

Re: no jo,než zlevnit,

to je skutečnost.

0/0
12.12.2008 9:15

chekov

Re: no jo,než zlevnit,

ráno přituhlo, asi jste si zapoměl dolít do hlavy fridex....

0/0
12.12.2008 9:17

mstuch

Re: no jo,než zlevnit,

a vy jste zapoměl myslet,ovšem jen jestli víte co to obnáší

0/0
12.12.2008 9:19

Neumětel

Re: no jo,než zlevnit,

Takže když Fóbie zlevní z 229 tis na 199 tis., tak si ji poběžíš koupit??

0/0
12.12.2008 10:36

WIFI

Re: no jo,než zlevnit,

nevim jak on, ale pár lidí uričtě přibyde

0/0
12.12.2008 10:41

Neumětel

Re: no jo,než zlevnit,

Těch tvých pár lidí spasí škodovku? Navýší to zakázky, aby vyráběli i v pátek?

0/0
12.12.2008 10:47

WIFI

Re: no jo,než zlevnit,

nevim ale pořád lepší navýšit prodej o nějaký to procento než o nulu, nemyslíš ?

0/0
12.12.2008 13:10

Kovis

Re: no jo,než zlevnit,

Vy budete ten typ - všechno viděl, všude byl a od všeho má klíče. Když ale přijde na věc a máte něco sám dokázat, tak akorát se*ete v koutě.

0/0
12.12.2008 11:29

SBU

Dobré řešení.

Opatření Škodovky je dobrým řešením. Lidé si utáhnou trochu opasky, budou mít ale o den delší volno a podnik neztratí zaučené pracovníky.  Bude to vlastně pružná výroba podle poptávky. Je to určitě citlivé řešení k jejich lidem. A s tím vývojem - zákazník třeba čeká malé auto na plyn nebo elektřinu a stále nic.

0/0
12.12.2008 8:17

chekov

Re: Dobré řešení.

oni to ve škodovce jen špatně pochopili. Slyšeli, že lidé mají zájem o hybridy a začali dělat fabii a roomster. Že se to týká pohonu, to jim nikdo neřekl...

0/0
12.12.2008 9:18

Neumětel

Re: Dobré řešení.

Tak tomuto bych i věřil. :-))

0/0
12.12.2008 10:48

WIFI

jj

dokud se nedostanou s cenou fabie (ale ne jen motor 3 válce, z další výbavy volant  a kola + rezerva) pod 200 000 Kč, tak se situace nezlepší

0/0
12.12.2008 7:24

sirc

Škoda

Celkem dobrý krok. Nikde není řečeno, že se těch šest měsíců omezené výroby musí dodržet. Když se situace začne zlepšovat, můžou v krátkém čase najet na plnou kapacitu, protože kvalifikované zaměstnance si podrží. Agenturních je vždycky třináct do tuctu....

Pro ty, co se rozplývají nad kvalitou Škodovek.....Všechny koncernové značky mají velký podíl koncernových dílů, takže je lhostejno, jestli jezdíte ve VW, Seatu, Škodovce, Audi a za chvilku možná i v Porsche :). Cenová politika je bohužel známá a v podstatě celý koncern je o trochu dražší než konkurence. To mu ovšem nebrání být nejprodávanější evropskou automobilkou.

0/0
12.12.2008 0:11

VDC

Modelové portfolio

Škoda-Werke AG by měla mít: malé autíčko do města, Fabia (ale hezká), MPV velikosti Opelu Zafira. A konec. Ceny snížit o 15%. K čemu Superb? Místo na zadních sedadlech? Pro koho? Kdo je v pozici, že má auto s řidičem, tak ten asi sotva sáhne po škodovce, že. Roomster - co nabízí? Má nějaký geniální (simply clever) systém variability prostoru? Nemá. MiniSUV Yeti (vzkaz pro Škodu - yetti se píše s dvěma T) je nesmysl, SUV netáhnou a malá noname už tuplem ne. Viz neslavný konec Hondy HR-V. Takže to jen tak na okraj. A co se týče koncernu - prodat Seat, ve VW zrušit nesmysl Phaeton, omezit použití hliníku v Audi, pořádně přištípnout křídla odborům (to je bohužel politicky neprůchodné). Ale jsem jen obyčejný člověk, školy nemám. :-)

0/0
12.12.2008 0:02

regazzi

Re: Modelové portfolio

Je to znát.:-/

Tak napriklad Seat je v ramci koncernu dost zdrava automobilka. To, ze ty nevyuzijes prostor na zadnich sedadlech Superbu neznamena, ze ho neoceni jiní. Superb je primárně auto pro bohatsi rodiny (opakuji rodiny......no, pro jistotu jeste jednou: rodiny, chapes uz ty zadni sedacky ?) nebo pro firmy. Roomster, jakkoliv je designem diskutabilni, je urcen pro male zivnostniky nebo opet pro rodiny. Dve t se sice pisi, ale nazev je nazev a nevis, jestli na Yetti nema registraci jina firma. Neuspech HR-V nemuzes vztahovat ad hoc na cely segment, podivej se na uspechy VW Touran, Sharan, Ford Galaxy, Suzuki, atd.... Jedine s cim souhlasim je Phaeon, odbory a ze nemas skoly ;-D

0/0
13.12.2008 11:38

VDC

Nevíte,

jestli berou nový zaměstance? Za 75% bych to furt bral, pil bych ve skladu bráník a měl 3denní víkend. On tě přejde smích, Povšíče, až to VW přesune do Mongolska, kde budou makat a držet pysk za 100 USD měsíčně. ;-D

0/0
11.12.2008 23:33

chekov

Re: Nevíte,

nová auta z Mongolska - superfix páska v ceně, kdyby vám cestou něco odpadlo...

0/0
12.12.2008 9:22

mverner

Krize?

Ještě bych vyházel celý vývojový tým, protože menší prodeje jsou násladkem nízké poptávky po nových modelech. U Škodovky v současnosti platí "za hodně peněz málo muziky". Všechno nelze svádět na krizi.

0/0
11.12.2008 23:32

VDC

Re: Krize?

Přesně tak. Trabant se také stal obětí krize! ;-D

0/0
11.12.2008 23:33

Ebo

..stejně

..stejně půjde schade do kopru..

0/0
11.12.2008 23:09

Rosomak

Když jsem tu u nové škodovky psal

že ve Škodovce si zlikvidovali třídu zákazníků, když jim místo nové Fabie udělali nové, ale především menší auto, tak se do mne spousta lidí navážela.

Škodovka se ohání krizí, ale to není žádná krize. Ostatní vyrábějí. TCPA zvyšuje výrobu, Huyndai v Nošovicích zahajuje a Kia na Slovensku také jede...

Škodovka má jedinou šanci - slevnit Octavii na úroveň Fabie, provést facelift současné Fabie a HLAVNĚ JI PŘEJMENOVAT.

Pak mohou vypustit novou Fabii, po jejím vypuštění stáhnout Octavii a nový model vypustit s vyšší cenou než nová Fabia.

Současná Fabia je auto, které se nepovedlo. Kromě toho Škodovka motoricky je totálně za konkurencí. Ale otázka je, co povolí Němci, ti si budou chránit svoji výrobu a trh. Nejlepší by bylo, kdyby Škodovku koupila Honda.

0/0
11.12.2008 23:06

Ebo

Re: Když jsem tu u nové škodovky psal

..Honda je nekoupí.. nejsou na hlavu.. ;-D ..to spíš Rusáci

0/0
11.12.2008 23:11

blekkal

Re: Když jsem tu u nové škodovky psal

Že by pak odboráři vyráběli nápně do sešívaček pro výrobu manuálů ke skutečným autům? ;-D

0/0
11.12.2008 23:11

franta_straka_unban

Re: Když jsem tu u nové škodovky psal

tak to je naprostá pravda

at hodí oktávku na 250k a budou čubrnět že ani nebudou stíhat vyrábět

0/0
12.12.2008 0:02

Rosomak

Re: Když jsem tu u nové škodovky psal

No a Superba na Oktávku. Ale to jim soudruzi v NSR určitě nepovolí.

0/0
12.12.2008 9:33

pavelthelong

vzhledem k tomu

ze Skoda ma v konceru VW nejhorsi bilanci ze vsech znacek (propad celeho VW cini vv IIIQ SRN -19%, samotna Skoda -24%) je jeden den v tydnu stale jeste moc malo:-/ hlavne ze se Skodovka jeste v cervnu chlubila rekordnimi prodeji, kdyz prodej v Nemecku v te dobe uz sel definitivne do kelu....jako katastrofickou, ale realnou  vizi bych videl tak -30-35% v IIQ 2009

0/0
11.12.2008 23:00

VLDX

Re: vzhledem k tomu

Dobře jim tak. Proklamovali, že už nebudou dělat levná auta, tak už dělají jen drahá. A ty asi moc na odběr nepůjdou. No nic, koupím si Mazdu :-)

0/0
11.12.2008 23:02

pavelthelong

Re: vzhledem k tomu

ale pospichej, az bude euro za 28 Kc, tak zase skodovka bude jeste dobra

0/0
11.12.2008 23:04

První z posledních

Kia má motory s VVTi, v základu 110 koní, čím chce Škodovka

konkurovat ??? ;-D

0/0
11.12.2008 22:40

VLDX

Re: Kia má motory s VVTi, v základu 110 koní, čím chce Škodovka

výborné 1.4 MPi a 1.6 MPi v základu se švihadlama :-) R^

0/0
11.12.2008 22:45

VDC

Re: Kia má motory s VVTi, v základu 110 koní, čím chce Škodovka

A "přípravou pro rádio" (díra) za bůra.

0/0
11.12.2008 23:30

VDC

x

Fábie - hnus, Roomster - hnus, Octavia - OK, ale zastaralá, Superb - hnus, přicházející Yeti - krabička, o který nikdo nic naví a ani o ní nestojí. Good Luck! Řešení: připravit urychleně další generaci Octavie, zrušit Roomster a hlavně nakopat Povšíka do prdele.

0/0
11.12.2008 22:27

perpartes

Re: x

tohle bych podepsal

0/0
11.12.2008 22:50

bradavice

čemu se divíte???

Zastaralá

technologie, podprůměrná standardní výbava nebo drahá příplatková,

nejkratší záruka na trhu, široká ale nekvalitní servisní síť

prodávající kradené díly, zoufalé převisy a krátký rozvor, prakticky

bez vývoje,lincencovaný CR a desetiletí starý benzíny max. vyhoněný dvojtým přeplňováním atd.... A CENY??? JAKO NĚJAKEJ TOP ŠLÁGR!!!;-O;-O;-O

0/0
11.12.2008 22:17

pavelthelong

Re: čemu se divíte???

ty ceny se ted srovnaji - diky ocekavanemu propadu koruny dovozy zdrazi o 15-20%

0/0
11.12.2008 23:03

Parouback

Co tak srovnat kvalitu a výbavu

s cenou? To neumí?

0/0
11.12.2008 22:06

bradavice

novináři...

Co to je zase za novinku... 4 dny se jedou už od října a žádný mimořádný směny!!!! Navíc to vypadá, že se nezačne 11. ale až 18.1.2009!

0/0
11.12.2008 22:03







Najdete na iDNES.cz