Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA zpoplatní část alkoholu na palubě, jídlo má zůstat zdarma

České aerolinie začnou od února testovat prodej jídla a pití v ekonomické třídě. Podle dnešního vyjádření firmy ale zůstane základní servis nápojů a jídel zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JAPKIN

Škoda

s kámošem jsme se vždycky vožrali a nic nám nebylo,zatím co

abstinentka,sedící před náma ,celý let problila.Pytlíky jí nestačily

tak už i do ručníku.;-D;-D

0/0
24.1.2009 6:34

djdave2

pravda o nadvahach

u nizkonadladove Ryanair melo nase zavazadlo 1,9kg pres limit a nerekli vubec nic, ani se nic neplatilo ...

0/0
15.12.2008 19:17

GWM

CSA x cestujici

Kdyz si to clovek precte, tak vidi kdo je kdo a odkud vane... no ale aktualni srovnani: Norimberk - Berlin v.v. s Air Berlin Airbus 330-200 / kapacita 357 sedacek, obsazeno 327sedacek, planovana doba letu 1hod, real cca 40min: teple a studene napoje, vc. vina dle vyberu, sladky/slany mini snack v Economy, cena zpatecni letenky via web cca 120EUR + usmevy, klid a pohoda + aktualni nabidka denniho tisku + magazines + obtah financnich novin

Praha- Bratislava v.v. s CSA, ATR72 / obsazeno max 1/2 kabiny  do 30cestujicich, letova doba 50minut,  voda+orange juice - oboji vlazne ..... cena cca 400EUR

+ hektika na palube (nesmyslne behani do bufetu a zpet s jednou flaskou atp.)  a na dotaz, proc neni jiny napoj nez juice, odpoved, ze je to kratky let.....

tak jak z toho ven..... asi je v CSA neco spatne, ze :-)

0/0
14.12.2008 19:02

martanecek

hmm

to ale vazne 8-o, vubec nechapu kde redaktor z toho dokumentu OKnovinky nacerpal informaci ze CSA chce zpoplatnit jidlo na palube .. opravdu amaterismus..

0/0
14.12.2008 11:26

pakaren

Sluzby ceskych aerolinek

jsou uz ted mizerny a predrazeny,letadla se rozpadaji(sedacky nedrzi,technicky problemy atd. ).Duvod je ten ,ze kdyz byl hej den a penizky se sypaly(male naklady po prevratu)tak se penizky prodrbaly a dnes nejsou na koupi novych letadel.Chtel bych videt,kdo s nema bude litat kdyz budou chtit penize za napoje a jidlo.Cesi   vzdycky jen knuceli a jo pane redaktore zminil jste se ,ze ceny paliva spadly na polovinu?Co takhle znizit ceny letenek?Mluvim o mezikontinentalnich letech.

0/0
14.12.2008 0:08

pinguone

Re: Sluzby ceskych aerolinek

R^

0/0
14.12.2008 11:35

GWM

Re: Sluzby ceskych aerolinek

.... ale vzdyt si musi neco vydelat, aby si to mohli rozdelit az pujdou o dum dal, ne....myslim tzv. vrcholovy management;-(

0/0
14.12.2008 19:04

mpes

No to je novinka...

0/0
13.12.2008 17:22

mpes

Re: No to je novinka...

Např. United mají zadarmo trochu vody, možná trošku koly. Zbytek - chips, sendvič, pivko nebo víno - za 6 dolarů. Proč se o tomhle nepsalo, vždyť je to jeden z největších přepravců...  Asi se to nehodilo iHojte do krámu...

Austrian nedává svačinky zadarmo na letech, kde si nekonkuruje. Pokud si konkurují, mají dobrý servis i hodně dobré jídlo.

0/0
13.12.2008 17:24

GWM

Re: No to je novinka...

UA..... ale srovnej ceny dle delky trati u UA a OK a vyjde ti, ze OK kalkuluje malinko vice, asi 5x nez UA ..... bez ohledu na naklady v regionu

0/0
14.12.2008 19:05

captain cook

Re: No to je novinka...

americke aerolinky jsou casto kritizovany za nedostatecne sluzby a peci o cestujici. Platit za obcerstveni na palube zacalo v USA a od nich to prejaly dalsi. Kdyz jsme leteli s Austrian v 2004, pri letech pod 2 hod podavali jen vodu. Na lince Praha-Viden nebylo k zakoupeni nic a kdo si nevypil kafe v Ruzyni, musel pockat az po pristani. Na lince do Dubrovnika (1 1/2 hod) bylo mozne zakoupit mensi obcerstveni. Na spojich do Londyna (2 1/2 hod), kde urcite maji konkurenci, servirovali v ekonomy jen svacinku v dobe obeda. Chutnou, ale skutecne jen svacinku.

Vzhledem k tomu, ze takove vzdalenosti letam s Qantasem nekolikrat za rok a vzdycky je obcerstveni zdarma, vcetne snidani, obeda nebo veceri podle denni doby, jsme asi rozmazleni, kdyz to ocekavame jinde. Pravda, Qantas je o kousek drazsi, nez spoje s Virgin Blue, kteri za obcerstveni uctuji, ale v posledni dobe ten rozdil jen par $ kdyz jeden cestuje s kufrem a nejen s rucnim zavazadlem. Virgin ted za kufr uctuje prirazku par $.

0/0
16.12.2008 5:18

yaack

Re: No to je novinka...

...holt iHnůj...

0/0
13.12.2008 19:52

chocki

nejdůvěryhodnější zpravodajský portál ...

Dobrý den,

nevím co ČSA provedly panu "redaktorovi", ale muselo to být něco hodně strašného. Není to jeho první článek hanící ČSA, ale určitě patří mezi nejhorší. Článek s bombastickým nadpisem, bombastickým obsahem ... Jedinou vadou je, že obsah je hodně vykonstruovaný ... hnaný do extrému. Škoda, že si "redaktor" pouze vybírá ty interní dokumenty, které se mu hodí do krámu. Aspoň už chápu co znamená "nejdůvěryhodnější zpravodajský portál" ...

A nechápu lidi, kteří pana "redaktora" interními materiály zásobují. K dosažení svých cílů tohoto pisálka nepotřebujete ...

Petr

0/0
13.12.2008 16:43

p266

Re: nejdůvěryhodnější zpravodajský portál ...

Moh byste prosím uvést více informací? Děkuji, také Petr

0/0
13.12.2008 23:14

captain cook

Rakusaci/ Austrian

servirovali jen vodu v economy na vsech letech pod 2 hodin(Viden- Praha, Viden-Dubrovnik) uz 2004 a malou presnidavku namisto obeda na evropskych linkach nad 2 hodiny, napr. Viden-Londyn. Lufthansa byla ve stejne dobe podstatne lepsi.

0/0
13.12.2008 9:03

MoUdrostrak

S CSA to zacina jit s kopce - jeste par chyb a vezou se

Za vlad EUCSSDV se z CSA staly renomovane moderni mezinarodni aerolinky. Bez zbytecnych zpozdeni, arogance letajiciho personalu a malicherne buzerace s nadvahou registrovaneho zavazadla, popr. i rozmery a vaha zavazadla kabinoveho. Jen pro techto par duvodu jsem dosud striktne preferoval CSA a jak jen to trochu slo, tak jim spolu i se zahranicnimi  kolegy, daval "vydelat".

Pokud nyni sahnou na techto svych par "tahaku", bude mi jedno, s kym po EUrope letim. Do zamori neleta CSA v sirsim vyuzitelnejsim meritku uz davno.

'

Naprosto nechapu, jak muze u nekolika cestujicich par kilo nadvahy ovlivnit ekonomickou stabilitu aerolinky. Naprosto ale chapu, jak ji pas vybuzerovanych tisicovek navic z kazdeho letu, muze nadobro marketingove pohrbit a srazit do ringu k low-costum.

0/0
13.12.2008 7:32

maziSKS

Re: S CSA to zacina jit s kopce - jeste par chyb a vezou se

tak předně, csa za vlady socek možná byli renomovano moderni mezinárodní aerolinky, ale v tom stavu jak dneska by byli i kdyby socky byli u koryta pořád, lidé začali létat méně, to je fakt, kterej se nezmění. Zpozdění, arogatní parsonál a buzerace tehdá také byli, tak nevim, kde si přišel na to, že ne. A ty nechápeš, jak u několika cestujících může pár kilo nadváhy ovlinit ekonomiku firmy? Tak si to spočítej, dejme tomu, že bude 50 letů za den, v každém letu bude mít 50 lidí nadváhu zavazdla o 3 kila, to je 7500 kilo celkem za den.....každé letadlo bude tím pádem mít vetší spotřebu paliva, je to jako s autem...když jedeš na hory s rakví a plně naloženym autem, tak taky máš větší spotřebu. A toho, že by to CSA položilo se nebojim, protože k stejným krokům přistoupí za chvíli všichi doprvaci. 

0/0
13.12.2008 11:38

Hobo

Re: S CSA to zacina jit s kopce - jeste par chyb a vezou se

Myslíš tu ČSSD která tam dosadila Tvrdíka? Toho experta na rychlý krach.8-o

0/0
13.12.2008 15:40

make

Sůra je lhář

Dobrý večer, všem,

konečně pan Reaktor upravil článek!!! Jeho výmysly a lži poškozují České aerolinie a ostatní společnosti (ovšem kromě low costů, od kterých bere volné letenky a píše o nich oslavné ódy) a další společnosti, o kterých píše.

Od kdy média uveřejňují informace, které jsou publikované pro zaměstnance???? Pane Sůra, děkujeme!!! Iterní inforamce pro zaměstnane ČSA už může číst široká veřejnost!!! To se nepodařilo žádné společnosti, aby interní informace o projektech, o připravovaných opatřeních, byly přístuné všem!!! Děkujeme. Jste opravdu třída. Nečekat na oficiální tiskové zprývy a zveřejňovat interní iformae může jen CHUDÁK, jako jste VY!!!! :-©

0/0
13.12.2008 0:24

bonboniera

Re: Sůra je lhář

Proboha, proc by media nemela uverejnovat informace publikovane pro zamestnance?! Ma tedy novinar obecne cekat jen na tiskove zpravy a z nich pak cerpat? Tohle si vazne myslite? Jestli ano, pak se musim smat lidske hlouposti...

0/0
13.12.2008 21:55

sudo apt-get remove cenzor999

S CSA jsem letel jednou a uz nikdy vice...

Letenka do Manchesteru me stala pred 3 roky 6000,- a to jednim smerem(cca 2 mesice pred odletem)...(Y):-©

0/0
12.12.2008 22:33

jirka696969

Re: S CSA jsem letel jednou a uz nikdy vice...

a čemu se divíš? U klasických aerolinek nikdy neplatí, že zpáteční letenka je za dvojnásobek jednosměrné. A když letíš v atraktivním termínu, kdy chtějí letět všichni, tak prostě musíš zaplatit víc.

Jinak ČSA je podle mě jedna z nejlepších firem na světě, alespoň co se týče palubního servisu, kvality letadel nebo dodržování letových řádů.

Je pravda, že mají i své slabiny, jako třeba marketing nebo služby jako eletenky nebo online check-in, které zavádí oproti konkurenci s několikaletým zpožděním.

0/0
13.12.2008 13:16

ntk_

Re: S CSA jsem letel jednou a uz nikdy vice...

lítám dost často a taky hodně takových letů kde jseš ve vzduchu 10-12 hodin a nejlepší jsou japonci JAL ....

0/0
13.12.2008 14:30

TonyMontana

CRACKERY

:-© Jan Amos se v hrobe obraci a pravdepodobne taky :-©

0/0
12.12.2008 17:12

make

Lži na idnes...

Pane redaktore, když je ten Váš článek výmysl a lež, proč ho neodstraníte z webu tak, jak odstraňujete a upravujete komentáře?

0/0
12.12.2008 15:49

Ehmuhm

sluzebky

Sluzebky do hlavnich mest vetsiny novacku v EU - jedine pres Mnichov nebo Frankf. s Lufthanzou. Par hodin navic je opruz, ale ty ceny se nedaji srovnavat.

0/0
12.12.2008 14:57

ppdedek

Proc CSA?

zacal jsem schanet letenky na tydeni pobyt koncem dubna do Recka CSA z Prahy do Athen a zpet 377 EUR,  Lufhansa z Mnichova 90-167 EUR ceny jsou se vsemi priplatky/poplatky.

Tak nevim jeli to vyjimka a nebo jsou uz i tak CSA predrazeny?

Jeste jsem si zadal cenu od Lufthansy z Prahy do Mnichova a zpet v tomhle terminu.

Cena vcetne poplatku 87 EUR. Prestavam chapat.

0/0
12.12.2008 13:48

TonyMontana

Re: Proc CSA?

Presne tak. Ja taky litam z LA do PRG jedine pres Mnichov.

0/0
12.12.2008 17:15

ppdedek

Proc CSA?

zacal jsem schanet letenky na tydeni pobyt koncem dubna do Recka CSA z Prahy do Athen a zpet 377 EUR,  Lufhansa z Mnichova 90-167 EUR ceny jsou se vsemi priplatky/poplatky.

Tak nevim jeli to vyjimka a nebo jsou uz i tak CSA predrazeny?

Jeste jsem si zadal cenu od Lufthansy z Prahy do Mnichova a zpet v tomhle terminu.

Cena vcetne poplatku 87 EUR. Prestavam chapat.

0/0
12.12.2008 13:39

martanecek

hmm

na airways.cz to durazne popiraji a uvazuji reseni pravni cestou..   trosku prehmat idnes..

0/0
12.12.2008 13:25

compli

A co takhle spotřební daň a emise?

Kdypak dojde konečně na ty? Mě neustále stát terorizuje nějakými daněmi a poplatky za auto a nejšpinavější doprava má úlevy. Pak mi ještě Bursík vyčte mou uhlíkovou stopu a plať, plať a plať. Tak co vy na to zelení soudruzi??

0/0
12.12.2008 13:16

josef_spejbl

Blbost?

To počítal nějaký chytrolín. Pokud budou chtít jídlo prodávat, budou ho muset nakládat jakoby pro všechny, náklady zůstanou.

Je to jen cesta k tomu, aby ČSA někdo vyšoupl z trhu. Lufthansa děkuje......;-DR^ 

0/0
12.12.2008 13:01

josef_spejbl

Re: Blbost?

aha, až teď jsem zjistil, že jde o lživý článek, který  zřejmě zaplatila právě třeba Lufthansa.....:-)

0/0
12.12.2008 13:03

exe

Konečně

Sláva, už mě nebudou 2x ročně ČSA obtěžovat miniaturními porcemi během krátkého letu do Sharmu. Podnos už nebudu muset držet na kolenou půlhodiny než si ho odnesou. Když jsem si zazvonil na letušku, přišla po půlhodině rozmrzela paní s láhví vody pod paží. To je celá ČSA. A ta špína, všude kam se podíváš - od koberců přes sedadla, z klimatizace odčas kape rezavá voda, potrhané potahy atd. Škoda, že EXIM na ni přesedlal z Travelu. Jinak doporučuji El AL. Nemám rád židy, ale o cestující se opravdu starají (i o nežidy), personál je ochotný a letadla uklizená. Ještě kdyby pořád nevraždili a nezabírali cizí území, bylo by to dobré náboženství.  

0/0
12.12.2008 12:02

martanecek

Re: Konečně

.. no vy ale dokazete michat jabka s hruskami.. jen co je pravda.. 8-o

0/0
12.12.2008 13:27

SZYslak3

no comment

Neberte to vazne, vzdyt to psal social Sura, co lita za 3 koruny ;-D

0/0
12.12.2008 12:01

Speedo

Re: no comment

tobe pripada spatne letet za 3 koruny? mne to prijde urcite chytrejsi, nez delat ze sebe machyrka a litat za 10000

0/0
12.12.2008 12:25

Naked and petrified

Re: no comment

ano, protoze to rozhodne neni trzni cena, neni z ni mozne pokryt naklady a navic je to vysmech obrovske zatezi ZP, kterou letani predstavuje. Letani ano, ale prislusne drahe.

0/0
12.12.2008 14:14

EWCZ+

Re: no comment

A proc? Kdyz chteji dat za 3 kacky, tak asi pro to maji nejaky duvod. To je jako kdyz je sleva na banany v supermarketu - taky tam prijdete a reknete jim, ze takhle ne a ze chcete banany pouze prislusne drahe?

0/0
13.12.2008 23:27

ulalaulala

To jen pro vase info jak si idnes vymysli...

České aerolinie se důrazně ohrazují proti lživým informacím uveřejněným v dnešním vydání deníku Mladá fronta DNES a na serveru idnes.cz, podle kterého dopravce na svých linkách zcela ruší občerstvení zdarma v ekonomické třídě. Informace uveřejněné v článku jsou nepravdivé a poškozují dobré jméno a postavení Českých aerolinií na trhu leteckých dopravců.   

České aerolinie v žádném případě neruší jídlo a občerstvení zdarma v ekonomické třídě, naopak plánují rozšířit možnost nákupu doplňkových služeb na palubách letadel. Společnost tak chce reagovat na požadavky cestujících, kteří na palubách žádali možnost dokoupení občerstvení nad rámec standardního servisu. Ten i nadále bude v nezměněném rozsahu poskytován cestujícím zdarma.

0/0
12.12.2008 11:54

make

Že by pan redaktor záměrně manipuloval s informacemi???

Jak je vidět, už i MF Dnes je pěkný bulvár a informace nejsou pravdivé!!!! :-©

http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/index_view.php?id=349622

0/0
12.12.2008 11:50

lukyadam

Charter vs. LowCost

nejak jsem to nepochopil. Rozdil v letenkach Charter X Lowcost do stejnych destinaci je cca 5- 8000Czk ze? Servis ktery dostanu u Charteru za cca 5-8tis je Bageta, Napoj, Kava... lepsi pocit? Charterove spolecnosti stejne jen vydelavaji na nasi stupidnosti:-) Kdyz poletim Lowcostem usetril jsem hned 8tis na letence... kdyz budu hodne snob tak se najim i v te nejlepsi restauraci na Ruzyni za +- 800 najim se ustolu se spoustou mista a nemusim se nekde tlacit v letadle, koupim pritelkyni parfem a porad mam min. 5000 czk... Prijde mi strasne za lety po Evrope takto moc priplacet.... +8000ckz za ubohou hodinu letu s lepsim pocitem.

0/0
12.12.2008 11:23

lukyadam

Re: Charter vs. LowCost

Kdybych Vam na letisti nabizel balicek lepsiho pocitu, bagety, kavy,

napoje za 8000Czk tak me vsichni poslete do haje.... Ale kdyz to je

cena letenky nikdo nema nic proti....

Ted nove... za 8000 Czk budete letat jen uz s tim lepsim pocitem:-)

0/0
12.12.2008 11:25

lukyadam

Re: Charter vs. LowCost

Stejne to bue jeste horsi... Firmy zacinaji managerum seskrtavat budgety na Cestovani.... Takze situace bude jeste horsi.(Y)...

Spousta manageru budto budou letat pouze lowcost nebo vubec:-) a to byla nejpocetnejsi skupina zakazniku u CSA:-)R^

0/0
12.12.2008 11:25

Hlíína

Re: Charter vs. LowCost

Myslim, ze neletate prilis casto. Rozdil - podstatny - je napriklad v tom, ze pokud potrebuju letet s prestupem, mam tento garantovan. U low-costu ne. Pokud se velkym "normalnim" aerolinkam neco stane s letadlem, vetsinou bud poslou nahradni, nebo vas poslou s jinou (vetsinou jejich aliancni) spolecnosti. Jedenkrat v zivote jsem letel se Smart Wings, 8 hodin cekani bez omluvy ... dekuji, nechci. Nechci se boxovat o misto, nechci chodit na letiste dve a pul hodiny predem a nechci doplacet na priblbly dve kila nadvahy. Nechci, aby me nutili zacheckovat si notebook, nechci, nechci, nechci ... Je pravda, ze v palubnich sluzbach rozdil neni, CSA dela obrovskou chybu tim ze obcerstveni rusi, nicmene me to k Ryanairu neprivede, ani kdyby mi Ryanair za to ze s nima poletim platil.

0/0
12.12.2008 11:52

Wolffie

Re: Charter vs. LowCost

Ale vzdyt vy jste si ty vsechny sluzby zaplatil rovnou dopredu...

Extra kila mate v cene letenky (4x drazsi nez u LCC).

Nechcete se tlacit na dobre misto? Kupte si priority boarding ci primo vase sedadlo dopredu (zalezitost stovek).

Bojite se ze vam ulitne spoj? Pojistete se (300-500) a vratej vam cenu za novou letenku... prakticky vsechny sluzby ktere si platite premrstene u tradicniho dopravce, si muzete u lowcostu dokoupit za podstatne mene.

0/0
18.12.2008 16:43

Wolffie

Re: Charter vs. LowCost

A dodatek, jak souvisi doba na letisti pred odletem se spolecnosti?

JA chodim na RYana tak 40 min predem a jeste tam vetsinou cekam.

Na letiste se chodi dlouho dopredu kvuli obave z mozneho zdrzeni na security control, kde se tvori fronty. Takze spis zalezi na tom kterem letisti, nez na spolecnosti. A mimochodem, notebook si beru na palubu lowcostu bez problemu.

0/0
18.12.2008 16:45

Pussywagon

A jakej bude teda rozdil mezi CSA a Lowcostem ?

Krom ceny ? : )

0/0
12.12.2008 11:15

krab

Re: A jakej bude teda rozdil mezi CSA a Lowcostem ?

Asi hlavni rozdil je letiste. Ono je precejen rozdil ze z Lutonu se do mesta dostanes za vic nez hodinu a nic moc pohodlne s nekolika prestupy, z Heathrow za pul hodiny. Nebo z Heathrow taky za hodinu ale za 2 libry, ne za 25.

Pro me vetsinou je dulezitejsi cena nez cas (i kdyz ted letim s BA, protoze vanoce sou drahy i u lowcostu, takze to nakonec vyjde stejne).

Pokud CSA krachnou, tak to neznamena nic jinyho, nez ze lidi si proste vybrali radsi delsi ale levnejsi cestovani, to neni zadna hruza. Tak proste bude litat nekdo jinej, piloti a personal pujdou do jiny firmy, na tom neni z myho pohledu nic spatnyho.

0/0
12.12.2008 11:44

Speedo

predrazenyma CSA neletam

0/0
12.12.2008 11:11







Najdete na iDNES.cz