Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Toyota čeká první ztrátu v historii, auta z Kolína dává zadarmo

Krize v autoprůmyslu se šíří napříč kontinenty. Největší japonská automobilka Toyota už podruhé zredukovala odhady na finanční výsledky za letošní rok a prognóza se nejeví ani trochu pozitivně: automobilka předpovídá svou první ztrátu v historii. Problémy už delší dobu hlásí automobilky v Evropě i v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

masoreti

to je začátek

to není o výrobních nákladech, jestli je to auto drahé nebo levné. auta jsou jen první na řadě. máme tady globální ekonomickou krizi, ze které vidíme zatím jen špičku ledovce. prostě letadlová hra, které všichni říkáme ekonomika došla na své dno. není komu prodávat. ti, co by rádi nakoupili, např. lidé v chudých zemích na to nemají, ti co by na to třeba měli (my, bohatí evropané, američané a asijci) nechceme v době nejistoty dále si půjčovat a utrácet. do soukolí ekonomiky někdo hodil písek, začalo to zadrhávat, teď už to jede jen ze setrvačnosti, ale časem se to úplně zastaví. jde o to, jak dlouho to bude trvat.

0/0
17.1.2009 20:12

Ptolemaios

Takový byl prostě trend - stím Paroubek neměl co dělat

to se konalo všude - jistě NEBY"LO to prozíravé - ale kdo byl ve světě vůbec prozíravý - asi jen pan Greenspan , bývalý šéf FEdu, který vzal do zaječích, když mu došlo , že světová ekonomika je ke dnu.

Pak z povzdál¨í kritizoval a předpovídal - ON TO VĚDĚL DÁVNO, ale

obyčejní lidi ne,

0/0
23.12.2008 23:32

Mik8

bonus

Přidávají to už i v Lidlu jako bonus k pytlíku brambůrek. :-)

0/0
23.12.2008 15:32

MYSAKSTUART

Názor

A co takhle nenažraní výrobci, kdybyste auta na která máte marže 40 - 50% prodali s marží 10 %. Lidi by si tyhle auta koupili snáz než při vaší nadsazené ceně. A zisk byste měli také, jen ne ten váš vysněný, ale o kousek nižší.

0/0
23.12.2008 15:14

Lanta2004

Hmm,mají koukám uajímavé marže

Když na autě za milion vydělají i když k tomu dají bonus auto za 300tk zdarma.Vychází mi to tak na 50% marži,což je při těch cenách celkem solidní výdělek

0/0
22.12.2008 23:28

zdeseny obcan

Re: Hmm,mají koukám uajímavé marže

Vyrobni naklady automobilu jsou, v porovnani s konecnou cenou, velmi nizke. Automobilky samy maji pro sve pracovniky programy kdy jim nova auta nabidnou o 30-50% levneji.

0/0
23.12.2008 15:00

luko5

Auto za milión

Řekl bych, že ty Kolíňany dávají, aby právě prodali to auto za milión, nikoliv obráceně.

0/0
22.12.2008 21:13

balalajka01

nová auta kupují v naprosté většině firmy, nikoliv normální

lidé pro své osobní použití.

Tak by konečně mohly automobilky prodávat nová auta za ceny přístupné pro normální lidi, nejen pro firmy.

0/0
22.12.2008 17:37

Tvůj_stín

Re: nová auta kupují v naprosté většině firmy, nikoliv normální

Zajímavý názor. Takže když jsem si letos koupil já a několik mých známých nová auta, tak dle vašeho názoru asi nejsme normální. Zkuste mi to prosím vysvětlit proč, docela mě to zajímá.

0/0
22.12.2008 21:30

GUHU

Re: nová auta kupují v naprosté většině firmy, nikoliv normální

podle sebe soudím tebe

on má holou prdel a z toho usuzuje, že všichni mají holou prdel..

0/0
22.12.2008 22:37

balalajka01

Re: nová auta kupují v naprosté většině firmy, nikoliv normální

;-D;-D Stačí se podívat na statistiky prodeje. :-P

0/0
22.12.2008 23:38

Blbec z Xenemunde

mm

auta se rozdávají zadarmo - tak to už je snad komunismus ne ? Z kapitalismu do komunismu 8-o R^

0/0
22.12.2008 17:24

kafy

Re: mm

Myslíš socialismus :)

0/0
27.12.2008 13:40

policejniKAMERAman

paroubkovi šroubovárny krachujou!

:-©

0/0
22.12.2008 17:22

Santa1

Re: paroubkovi šroubovárny krachujou!

Jasně, kvalifikační struktura tamních zaměstnanců umožňuje po krachu rozjet výzkumná pracoviště špičkových technologií, génie. I lidi s mizerným vzděláním musí jíst a platit účty.

0/0
22.12.2008 21:06

luko5

Re: paroubkovi šroubovárny krachujou!

To by mě zajímalo, co tě živí? Iluze?

0/0
22.12.2008 21:16

jej

Re: paroubkovi šroubovárny krachujou!

Nekrachují Paroubkove šroubovárny.Krachuje celosvětový kapitalizmu Kámo.

0/0
25.12.2008 11:09

rolb

Cena

Jak je vidět,cena aut je opravdu minimalní,když je můžou dávat "zadarmo".

Pokud je bude TPCA peodávat za 80tis. tak nestačí vyrábět.Doufám že krize uhodí ještě více.Je jasné že to odneseme všichni,ale doufám že to společnosti nakopne a nebudou prodávat předražený věci,tedy né tak předražený.

0/0
22.12.2008 17:04

pppqqq

Re: Cena

Bože to je logika. Malé auto můžou dávat zadarmo, neboť na velkém mají dostatečně vysokou marži. Výroba malého nebo velkého vozu je pro automobilku téměř stejně nákladná (vývoj stojí stejně, spotřeba materiálu v podstatě stejná, mzda pracovníků stejná atd.) a proto na levných autech nevydělá téměř nic.

0/0
22.12.2008 19:12

theKing

Re: Cena

myslim, ze oba jste to pretahli trochu do extremu.

0/0
22.12.2008 19:18

Santa1

Re: Cena

Na tom autě se šetřilo doslova na každé součástce a není tam snad ani deko zbytečného materiálu, doporučuji si ho z blízka prohlédnout. Např.jen jedna plynová vzpěra pátých dveří, absence čalounění v interiéru, titěrné ovladače z laciných plastů, tříválcový motor. Výrobní náklady jsou neporovnatelně nižší než u konkurenčních aut za srovnatelnou cenu.

0/0
22.12.2008 21:13

luko5

Re: Cena

Nicméně je to zcela funkční automobil a na dálnici jsem s tím drze předjel Mercedes.;-D (měl jsem ho půjčený na půl hodiny)  Můj dojem na tak malé auto je pozitivní. R^ :-)

0/0
22.12.2008 21:27

Xladi

Re: Cena

Taky jsem o Kolínském automobilu uvažoval, stačilo mi malé auto ale auto o 2 třídy výš mě vyšlo sice dráž ale pohodlí je nesrovnatelné, když jsem viděl sedáky auta z Kolína, usoudil jsem že to asi na cestování moc nebude, vypadá to jako polstrované židle. Ale pro někoho kdo nejezdí daleko nebo má delší cestu jednou za čas to je dobré. Někde jsem slyšel že výrobní náklady na kolínské auto jsou cca 80000,-

0/0
23.12.2008 12:48

mrfreak

Hmmm

A já si říkal kam se ty auta od nás a nejen ty pořád prodávají... Když čtu ty počty, co se vyrobí jen u nás, nechápu kdo to furt kupuje a že se to na tuhle planetu pořád vleze ;)

0/0
22.12.2008 15:58

Ahmad Žalud

Re: Hmmm

....tomu se říká růst růstu pro růst,a liberální ekonomové si naivně myslí že to může růst donekonečna.

0/0
22.12.2008 16:30

Business Rule Engine Architect

Re: Hmmm

samozřejmě, že to může růst do nekonečna. To jen hlupák si myslí, že to nekonečno je tvořeno auty. To nekonečno je tvořeno nikdy neukojitelnou potřebou člověka po zlepšení.

0/0
22.12.2008 16:48

Santa1

Re: Hmmm

Jenkdyby zdroje téhle planety byly nekonečné.

0/0
22.12.2008 21:14

Thyronx1

Toyota ma ztratu uz davno v USA..

a vetsi nez treba Ford. Za listopad klesl prodej Toyote v USA o 36% (mezirocne) , Fordu o 31%, GM a Chrysler o 40% a ve ztrate je i Honda skoro 30%.

Navic jak se tradovalo Toyota neprodava nejvic aut na svete, jednickou zustava GM i kdyz jen o par tisic vozu.

Toyota neni zazrak, jen automobilkou ktera ma spickovou kvalitu na 67% svych vyrobku, skvelou inovaci a efektivitu vyroby. Dnes prodava v USA sve vozy bna pujcky s nulovym urokem na 5 let stejne jako vsechny americke. Evropske automobilky k tomu nemaji dost odvahy (spis rozumu) takze zustavaji na nepatrnem podilu americkeho automobiloveho trhu.:-) Pekny den od Thyronxe z Fordu.

Ford ma dostatek "cash" a inovuje 3 ze svych zavodu na zcela nove typy modernich aut s nizsi spotrebou.

0/0
22.12.2008 15:57

Kei: ten robot na bany se zasek!

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

A co C-max, doporučíš mi ho? :-P

0/0
22.12.2008 15:59

Eso Rimmer

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

Když má Ford tolik "cashe", proč tedy prodal Jaguar a Land Rover Indům ? Proč prodal část akcií Mazdy ?

Zcela nové typy moderních aut snízkou spotřebou ? Nemáš náhodou na mysli Ford Fiesta, které se cca 25 let vyrábí a prodává v Evropě a teď ho chce Ford prodávat i v USA ? Mimochodem, ten Ford Fiesta z poloviny vymysleli Japonci z Mazdy. ;-D

0/0
22.12.2008 16:09

Dusan321

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

S temi evropskymi automobilkami je to na americkem trhu jednoduche. Jedine, ktere tam maji vyznamne zastoupeni jsou premiovy vyrobci z Nemecka, kteri jsou v USA bezkonkurencne nejuspesnejsi a tudiz nemusi resit nejake pujcky s nulovym urokem na pet let, protoze jejich klienti nejsou zrovna socialni pripady. Ostatni evropsti vyrobci aut na trhu v USA vicemene neexistuji, takze pujcky poskytovat stejne nemusi, protoze by si je nikdo nekoupil.

0/0
22.12.2008 16:10

Jowihcdiwoeh

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

Pises kraviny, Toyota ohlasila prvni ztratu po 70letech vyroby a ztrata ani zdaleka nedosahuje ztrat GM nebo F.

0/0
22.12.2008 16:42

ac97c

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

No alou zpátky dokončit ten úklid toalet v prvním patře nebo nebudeš mít na hamburgry po celý měsíc a ještě ti šéf vyhubuje, když navíc zneužíváš jeho kompl k tlachání na českém serveru.

0/0
22.12.2008 16:43

r72

Re: Toyota ma ztratu uz davno v USA..

Kam na tyhle moudra chodíš? Toyota si držela do letošního roku provozní marži 10% a 9% prodejní marži. Za rok 2007 vykázala zisk 13,8mld dolarů zatímco Ford byl v roce 2006  -12,7mld dolarů a v roce 2007 - 2,7mld.  Pokud Toyota dotovala auta v americe již dříve (o čemž se dá hodně pochybovat), tak nejspíše proto, že si to mohla dovolit....:-)

0/0
22.12.2008 17:45

hnedka_zdrapana

hm

Clanek k tematu:

http://stefanmikarlsson.blogspot.com/2008/12/toyota-starts-losing-money.html

0/0
22.12.2008 15:41

Kei: ten robot na bany se zasek!

...

Malý, drahý... vůbec se nedivím...

0/0
22.12.2008 15:39

ktv

automobilky a zisk

aha a kde je ten clovek co pod clankem o pomoci americkym automobilkam kricel ze se maji nechat padnout protoze se dostaly do problemu samy a ze kdyz neni automobilka schopna dosahnout zisku tak nema na trhu co delat a jako priklad automobilky ktera dokaze byt v zisku i ted daval toyotu? a ejhle. proste v soucasne dobe nedokaze asi zadna automobilka byt v zisku - a jestli to nejaka dokaze letos urcite se ji to nepodari za rok.

0/0
22.12.2008 15:05

Zabiják z Prahy

Re: automobilky a zisk

proto má správná automobilka rezervy z dob konjunktury:-/

0/0
22.12.2008 15:25

pedro pedro

Re: automobilky a zisk

Nevím co bylo pod článkem o amerických automobilkách, ale já bych rozdíl viděl v tom, že Toyota vykazuje ztrátu v podstatě prvně v historii GMa Ford ji vykazovali více než posledních 5 let

0/0
22.12.2008 16:03

Pussywagon

Tohle "auto" je i zadarmo drahý !

;-D

0/0
22.12.2008 14:28

Oliiishek

Re: Tohle "auto" je i zadarmo drahý !

No ale nekup to za ty prachy ;-D

0/0
22.12.2008 14:57

Smil

?

Kde se o ten automobil mohu přihlásit?

0/0
22.12.2008 13:29

Michail

Re: ?

Automobily nikdo zadarmo k ničemu nedává. To si jen u ve článku zmíněného prodejce musíte automobil normálně koupit, pak k automobilu dostanete jako bonus jakýsi nouzový dopravní prostředek Toyota Aygo, který má s automobilem společné jen to, že je schopen samostatného pohybu.

0/0
22.12.2008 13:56

jej

Re: ?

Dávají to jako náhradu za popelník.

0/0
25.12.2008 11:13

pavelthelong

Re: ?

rekneme si to jinak - koupite-li velkou jachtu, se kterou nemuzete stat u pristavniho mola, daji Vam jako bonus gumovy clun s 4 PS motorem na dopravu na breh a zpet.......

0/0
22.12.2008 15:27







Najdete na iDNES.cz