Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ETA vyrábí padělek kávovaru, stěžuje si švýcarská firma

ETA Hlinsko včera stáhla z trhu jeden ze svých kávových automatů. Kávovar, který se vyrábí v Číně, totiž výrazně připomíná přístroj značky Jura ze Švýcarska. Švýcarský výrobce považuje praktiky firmy ETA za klamání spotřebitele a na společnost se chystá podat žalobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZZZZZZZZ

Isolit Bravo

Isolit Bravo myslim stale odolava a vyrabi i kdyz asi uz taky neco dovazeji, ale dobre znacky vyarebji u nich. A ono i v dovozu tech suntu je tezka konkurence, kazdy rok se objevi 1-2 novi hraci a 1-2 to zabali (s marzemi cca 10% se neda realne pracovat)

0/0
25.12.2008 5:23

nebydlící

Bolševický "kapitalismus"

Ještě nedávno jsem v obchoďáku viděl žehličku ETA - klasickej komunistickej design, bez napařování, úplně obyč, technologie stejná jak před 20-ti lety, jen cena byla o 300% vyšší než zahraniční kvalitní žehlička s moderním designem a napařováním.

Tak takhle podobně podnikají tisíce dalších českých (čínských) obchodů, jež byly po revoluci zprivatizovány bývalými StBáky.

0/0
23.12.2008 18:45

.m.

Re: Bolševický "kapitalismus"

Nemělo by to spíše být následovně:

"...jen cena byla čtyřnásobná než žehlička z Číny..."

0/0
23.12.2008 20:27

nebydlící

Re: Bolševický "kapitalismus"

Z Číny je vše, jen bolševik je schopen prodat šunt s 300% přirážkou oproti kvalitní věci. Protože se stále najde dost zblblých "starými dobrými časy" kteří mu to sežerou.

0/0
23.12.2008 20:52

opportunity

Re: Bolševický "kapitalismus"

Bolševici už nejsou. Ten, kdo předražuje, je novodobý český kapitalista.

0/0
25.12.2008 15:21

nebydlící

Re: Bolševický "kapitalismus"

např. velký podnikatel soudruh Štěpán :-)

0/0
25.12.2008 17:43

nobody2000

jura versus ETA

;-O

Opominuli autorský problém, že někdo vymýšlí a bádá  a druhý si to prostě bez poděkování vezme, pak je tu pro mě jako zákazníka důležitější problém. Kvalita.

I když oba vypadají stejně nejsou stejní. Jak pak jako laik poznám, který je ten pravý? Zlatovlásce pomohla zlatá muška. Kdo pomůže mě? Když koupím značku - věřím. Když "neznačku" pak hraju ruletu. Možná ušetřím možná ne.

0/0
23.12.2008 18:23

honzajaka

ti

Švýcaři to tam určitě dělají taky, čínani to dělají tak že ta fabrika jede dál a lepí se na to prostě jiná značka, těch 5% jiných dílů budou jen samolepky a krabice a návod

0/0
23.12.2008 13:03

nobody2000

Re: ti

Přístroje jsem viděl oba. Kopie je to 1:1 a to včetně vnitřku, Jen jiný výrobce a dodavatelé.  Dost by mě zajímalo, jak by dopadl test hygieny - viz dětské hračky. Káva se konzumuje, tak nějakej ten ftalátek by byl v žaludku co by srk.

0/0
23.12.2008 18:58

.m.

Jako všichni ostatní

Vy se ještě divíte? To jste si skutečně mysleli, že ETA může cenově konkurovat výrobkům "renomovaných" značek, vyráběných v Číně?

Ještě si pamatuji, jak v devadesátých letech ETA vyráběla pro Philips a pro Rowentu, než tito "výrobci" přesunuli výrobu dál na východ.

Zkuste porovnat dva výrobky (viz níže) a ať mi nikdo neříká, že to nepochází od jednoho výrobce:

http://espressa.elektromedia.cz/siemens-tk-52001

http://espressa.elektromedia.cz/bosch-tca-5201

0/0
23.12.2008 12:23

hnedka_zdrapana

Re: Jako všichni ostatní

Maji tam jinej napis ;-D Jinak at si vyrabi kdo chce. Pokud neco zvladne Cina lepe (a tim lepe myslim bud levneji nebo kvalitneji nebo s lepsim pomerem cena/vykon), tak to je jenom dobre.

0/0
23.12.2008 12:35

.m.

Re: Jako všichni ostatní

Tak co se Číny týče, tak ta je ve většině případů schopna nabídnout kompletní výrobek za cenu, kolik tady stojí pouze materiál. Takže cenově konkurovat rozhodně nemůžeme. Bohužel žijeme v době, kdy rozhoduje cena a na ostatní se nehledí. Takže si lidé raději 5x koupí levný čínský výrobek než aby si koupili jeden "kvalitní" za pětinásobek ceny. A "renomovaní" výrobci ve snaze udržet značku na trhu jsou nuceni provádět takovéto nekalosti.

 

"Pokud neco zvladne Cina lepe (a tim lepe myslim bud levneji nebo

kvalitneji nebo s lepsim pomerem cena/vykon), tak to je jenom dobre."

S tím bych si dovolil nesouhlasit. K čemu nám bude, když budeme snižovat nezaměstnanost v Číně tím, že si ji budeme "budovat" u nás.

0/0
23.12.2008 12:58

pppqqq

Re: Jako všichni ostatní

V pořádku. Ale nesmí to být tak, že evropský výrobce investuje do vývoje a marketingu, ale zboží místo něj prodává Číňan.

0/0
23.12.2008 14:38

barbudo

Re: Jako všichni ostatní

... žádný Číňan ... Evropan ...

0/0
23.12.2008 15:21

nebydlící

Re: Jako všichni ostatní

Ano, za všechno může buržoust, komouši jsou v tom nevinně.

0/0
23.12.2008 18:04

pavel.n

Re: Jako všichni ostatní

Milý pane/ paní /, kdyby jste něco o těchto výrobcích věděl , nepsal by jste tady nesmysly - Bosch , AEG a Siemens totiž spolu dávno nesoupeří ,ale spolupracují.Jsou to ledničky , pračky a ostatní domácí spotřebiče....

0/0
24.12.2008 6:01

blbounek22

Re: Jako všichni ostatní

Zde je odkaz:

http://www.bsh-group.com/index.php?page=100325

0/0
26.12.2008 14:03

tmf

ach jo

už titulek je špatně, nevyrábí, jen prodává, vyrábí to číňan.

Jen by mě zajímalo kde je hranice, spousta věcí si je podobná.

0/0
23.12.2008 11:57

chenile

Re: ach jo

jojo by mohla treba Barumka zazalovat Michelin.. ze vyrabej taky kulaty obuti na auta.. ;-D

0/0
23.12.2008 11:59

nebydlící

Podnikání po bolševicku

Komunistická Čína vyrábí nekvalitní plagiáty a postkomunistická "zaručeně Česká" značka ETA jí pomáhá s jejich distribucí...

0/0
23.12.2008 11:46

barbudo

Re: Podnikání po bolševicku

... hlupáčku, v Číně vyrábí značky i neznačky ...

0/0
23.12.2008 11:53

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

Pokud tedy výrobce falsifikátů vyrábí i značkové zboží, pak je vše v nejlepším pořádku. Rozumím tomu správně?

0/0
23.12.2008 12:19

barbudo

Re: Podnikání po bolševicku

... nikoli ...

... nevyrábí to ale žádná komunistická čína ...

... ta jen dodává otroky ...

0/0
23.12.2008 13:26

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

Tak teď jsem se v tom úplně ztratil.

0/0
23.12.2008 14:05

barbudo

Re: Podnikání po bolševicku

... se nedivím, že nebydlíte ...

... chtěl jsem říci, že ty padělky nevyrábí komunistická Čína, ale kapitalistická Evropa či Amerika ...

0/0
23.12.2008 14:08

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

"Kávovar, který se vyrábí v Číně, totiž výrazně připomíná přístroj značky Jura ze Švýcarska"

0/0
23.12.2008 14:22

barbudo

Re: Podnikání po bolševicku

... ano, všechno se vyrábí v Číně ...

0/0
23.12.2008 14:36

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

Tak teď jsem se v tom ztratil ještě víc. "Padělky nevyrábí komunistická Čína" ale "všechno se vyrábí v Číně"...

0/0
23.12.2008 18:03

barbudo

Re: Podnikání po bolševicku

... šmejd se značkou Panasonic v Pardubicích vyrábí Panasonic nebo tunelářská ČR?

0/0
25.12.2008 12:16

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

Panasonic a šmejd?

0/0
26.12.2008 1:09

chenile

Re: Podnikání po bolševicku

a kdo si myslis ze vyrobil tvoje adidasky nebo Nike ? ty lamo ;-D

0/0
23.12.2008 12:00

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

Máš na mysli Adidas nebo Abldas? Docela rozdíl...

0/0
23.12.2008 12:05

chenile

Re: Podnikání po bolševicku

mam namysli "pravy" adidas nike proste ty sunty za dva tisice z obchodu

0/0
23.12.2008 12:06

nebydlící

Re: Podnikání po bolševicku

No vidíš a článek i moje reakce se týkaly falsifikátů...

0/0
23.12.2008 12:15

hnedka_zdrapana

Re: Podnikání po bolševicku

Co je na Cine komunistickeho (krome nazvu vladnouci strany)? Uvedomujes si, ze proti patentum apod. jsou nejvice prave liberalove a nikoli komuniste?

0/0
23.12.2008 12:36

velbloud

Re: Podnikání po bolševicku

Pokud se nepletu, tak je ETA v rukou amíků, takže je asi tak stejně česká, jako ŠKODOVKA. Jinak v dnešní době kopíruje jedna firma druhou a švýcaři nebudou vyjímkou a určitě vesele kopírujou jiný úspěšný výrobky.

0/0
23.12.2008 22:30

Tyranosaurus Rex

ETA nee

ETA už u mě taky skončila. Vysavač kterému se asi po dvou letech začne na různých místech rozpadat plastová hadice byla poslení kapka. Asi čínský plast není tak odolný :-/

0/0
23.12.2008 11:42

Muf007

Re: ETA nee

Vysavač ETA jsem dával pravidelně opravovat již během záruky, obvykle 2x-3x. Před několika lety jsem s totou "čínskou" značkou skončil a do domu mi nesmí. Dneska totiž jen žije z odlesku někdejší tradiční značky ovšem s úrovní noname-ových výrobků ala asijská tržnice. :-©:-©:-©

0/0
23.12.2008 11:50

barbudo

Re: ETA nee

... vysavač ETA jsem nikdy opravovat nemusel ...

... zato AEG několikrát ...

0/0
23.12.2008 14:56

nebydlící

Re: ETA nee

Ano, komunistická česko-čínská kvalita vždy strčila do kapsy německé firmy jako AEG a Siemens.

Už kdysi návštěvníci z bavorska v jejich Mercedesech slintali nad soudruhy ve 105kách a Trabantech a riskovali na hranicích zastřelení, když se po vlastních snažili prchnout do zemí bájných zítřků...

0/0
23.12.2008 18:30

perpartes

Někomu začalo vadit,že ETA zvyšuje podíl na trhu.

0/0
23.12.2008 11:10

papazian

Kdyby aspoň vyráběla, jenže to vyrábí někdo jiný a

ona jen parazituje na jménu ETA... Je to tragedie, kam tato značka přišla na buben. Podle mne je na zkrachování, výrobu vysavačů převezme konkurence pod jejich značkou se budou vyrábět a značka se bude využívat tak akorát do zapomnění pro výrobce z Číny, kteří  budou vytvářet iluzi, že je to ta stará dobrá ETA. Bohužel, přestávám Etu kupovat, pokud bude místo výroby dělat jen importy. Proč není uveden výrobce z Číny, jeho název, adresa, webová stránka? To je tajná, hra na kočku s myší? Logo ETA je na nic, garance padělků!

0/0
23.12.2008 10:19

sunka007

Re: Kdyby aspoň vyráběla, jenže to vyrábí někdo jiný a

ČÍna je světová dílna na elektoniku, hadry a boty. Pokud člověk umí aspoň trochu uvažovat musí mu být jasné, že některé věcí levně v Evropě vyrobit nelze - je zde drahá lidská práce. Mě nevadí že ETA, Emgeton či Tescoma své věci vyrábí v Číně, ale zlobí mě když pak ty výrobky jsou zdraví škodlivé (silikonové formy od Tescomy) nebo se obchází patentní právo (vysavače ETA). Proto tyto vyrobky nekupuji.

0/0
23.12.2008 10:57

B.A.D.Y.

Re: Kdyby aspoň vyráběla, jenže to vyrábí někdo jiný a

totez tesla. koupil jsem televizi a menu bylo pouze v anglictine a rozsypanem caji. o tom, ze je vyrobce z ciny ani zminka. ale na druhou stranu vydrzela skoro 3 roky nez shorela :-P

0/0
23.12.2008 11:49

dedko

ETA hazarduje se svým jménem.

Sice od ETY už nic nekupuji, ale myslím si, že hazarduje se svým jménem a budeli takto pokračovat, může dopadnout velmi špatně. Zcela jasný příklad manažerského pochybení.

0/0
23.12.2008 9:45

Vasilanek

Re: ETA hazarduje se svým jménem.

... ze zvyku pořád kupuji spousta domácích spotřebičů ETA, jsem s nimi spokojen, ale informace, že prodávají pod svým jménem padělky z Číny, mne nejspíš odradí od další koupě...

0/0
23.12.2008 10:24







Najdete na iDNES.cz