Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovka není schopna dát výhled pro příští rok, situace na trhu je nejistá

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zatím nedokáže stanovit cíl výroby pro příští rok. Předseda představenstva firmy Reinhard Jung tak potvrdil, že situace na automobilovém trhu je nyní velmi nejistá. Je podle něj navíc nereálné, aby Škodovka překročila do roku 2012 plánovanou hranici milionu prodaných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

legi

KIA

Viděli jste ty ceny ?

0/0
12.1.2009 22:12

truthspeaker

nároky zákazníka

Jen jestli za poklesem prodejů Škoda není spíše to, že ČR se ekonomicky poslední roky velmi dařilo a nároky zákazníků tak rostou, stejně jako prodeje "lepších" značek. Navíc se low-cost značka Škoda u nás prodává nechutně draze. Pokud můžu mít za mega kombíka škoda octavia II nebo audi a4, beru audi.

0/0
5.1.2009 13:25

MartinB

Oprava

Je videt ze jste fabii nikdy mozna ani nesedel. Spotreba neni nizka, ale je to sluzebni auto a netajim se tim, ze nejezdim na spotrebu. Vic jak 11,5 tam nikdy nebylo. Musim se smat, ze pisete 190 budikových a realnych je 160. Vezmu li vpotaz. rozsah do 240 z toho 30 KM. By znamenalo odchylku 12,5 procent. Trosku moc? CO jsem se tak pidil odchylka oproti tachometru je cca 10Km. Vpodstate se schoduje stejne Iphone Tomm i Miyo nebo jak se ta nevigace jmenuje. ;-D

0/0
29.12.2008 23:51

luko5

Re: Oprava

Teď jsem se díval, Škoda-auto oficiálně uvádí, že max. rychlost je 163 km/h. Nevěřím tomu, že kdyby to jelo rychleji, že by se tím Škodovka nepochlubila. Nemáš třeba poruchu náhonu tachometru nebo tak něco? Přece jen to ozubení je z plastu, tak nevím.

0/0
30.12.2008 0:57

sirc

Škoda

Moc nechápu, proč se tu všichni navážíte do Škodovky. Pokud vím, automobilový trh je v celosvětové krizi. Poklesy prodeje postihují uplně všechny značky. Toyota, Kia, Honda, Volvo, Renault, Mercedes,..............všichni mají vážné potíže a omezují výrobu.

Co se koncernové politiky týče. Je jasné, že není právě ekonomicky přínosné mít modely v přímé konkurenci. Proto Škoda musí ve svých záměrech zohledňovat celou koncernovou koncepci a myslím, že se jí to daří celkem dobře. Tradiční konzervatismus VW samozřejmě cítit je.

Rozhodně neni záměrem VW dělat se Škodou to, co dělá Renault s Dácií. A sice, prodávat svoje staré modely pod novou značkou.

0/0
29.12.2008 19:03

__XXXX___

Re: Škoda

Renault šel do extrému, to ano. Mizerné zpracování, zastaralé motory. Ale dělá to stejně, jak VW se Škodou. Dácie je přerostlej Renault a Octavia je přerostlej Golf, a to je holý fakt. Dácia je určená pro střední a východní evropu, Škodovka jakbysmet. Ale to je záměr. :-)

0/0
29.12.2008 22:05

popradčan

Re: Škoda

Nie je úmyslom tejto debaty navážať sa do Škodovky. S tou piamou konkurenciou v koncerne nie je všetko v poriadku. VW by sa tiež nič nestalo, keby  Škodovke "uvolnil" ruky. MOžno by novú model yvyzerali ináč. K svetu. Vždy materská firma bude preferovaná pred ostanými značkami v koncerne.

0/0
30.12.2008 9:04

mstuch

Stačí neprodávat předražená auta

a každý si rád koupíˇnovou Škodovku a staré auto odhlásí.

0/0
29.12.2008 9:52

__XXXX___

Výhled?

Jediné normální a hezké auto, je od Škodovky už jednině Superb. Dřív to byla i Octávia. Tu ale poškodil facelift předních světel. Dneska lidé také koukají na motor a jeho spotřebu. Tady Škodovka zase pokulhává a do Fabie nabízí staré 1.4 a 1.6, nebo slabou a rozchlastanou tříválcovou 1.2, kterou poměrem výkon-hmotnost, předstihují i auta z TPCA s objemem 1.0. Chválím motory TSI, které se ale do Fábie dávat nebudou. Naopak kritizuju absenci moderních atmosférických motorů s variabilním časováním :-/

0/0
29.12.2008 9:29

popradčan

Re: Výhled?

Možno je Superb auto techniký na výške, no že by bolo pekné pochybujem.

0/0
29.12.2008 9:32

__XXXX___

Re: Výhled?

Z modelů, co dělá škodovka jsou Superb společně s Octávií I. generace nejhezčí :-)

0/0
29.12.2008 9:35

popradčan

Re: Výhled?

Ano, pokaľ to porovnávaš s ostanými Škodovkami. Ja som skôr myslel porovnanie s inými značkami. Tam je to trocha horšie. Ak je technický niečo porovnateľné, tak tam zohrá rozhodujúcu úlohu vzhľad. Preto si myslím, že Škodovky budú na trhu prehrávať.

0/0
29.12.2008 9:41

Santa1

Re: Výhled?

Superb a facelift Octavie už dělal nový šéfdesigner Jozef Kabaň a myslím, že se mu to docela povedlo, design je vždycky vnímaný subjektivně. Jestli se škodovce něco moc nepovedlo, tak je to design Fabie combi a pak to, že i pro novou generaci nechali krátký rozvor.

0/0
29.12.2008 12:04

popradčan

Re: Výhled?

Mnesa  najviac pozdáva Octavia Kombi. Superb menej , potom obidve Fabie a najmenej Roomster. Celkovo sú Škodovky známe svojou šírkou. Tam im chýbajú centimetre. Na Roomstri a Fabii je to až veľmi viditeľné. Mne to naozaj prípadá akoby koncern VW nenápadne "škodil" Škodovkám a do popredie dával VW.

0/0
29.12.2008 15:47

__XXXX___

Re: Výhled?

Jak už tu někdo psal. Není vhodné, aby si koncernová auta konkurovala. Vždy tu bude sportovní a luxusní Audina, cenově dostupnější Volkswagen, Seat se svými malými, cenově dostupnými auty se sportovním designem. A pak samozřejmě Škodovka (určená hlavně pro střední a východní evropu), která klade důraz na vnitřní prostor (hlavně v kufru), a nižší cenu, z čehož pak vyplývá chudší základní výbava. Pořád si ale myslím, že koncernu chybí automobilka typu TPCA, která by dělala mini auta s moderními malolitrážními motory, určená hlavně pro cestu do práce, se slušnou spotřebou okolo 4,6 litrů. R^R^

0/0
29.12.2008 21:59

papas

Re: Výhled?

no to je divný, že ještě neprohrávají, jsou na tom líp než konkurence. Takže s kým že by měli prohrát a kdy?

0/0
2.1.2009 10:34

popradčan

Ťažko sa predáva

niečo, čo je škaredé a drahé. To by si mali v Škodovke uvedomiť. Možno je to zámer koncernu, aby sa im lepšie predávali VW. Ktovie?

0/0
29.12.2008 9:21

harmen

roomstr

Ošklivák největší.Ten škodovku potopí.Kdopak by to chtěl...takovou hrůzu.

0/0
29.12.2008 8:59

popradčan

Re: roomstr

Možno tie posledné modely navrhoval slepec.

0/0
29.12.2008 9:23

Santa1

Re: roomstr

Jozef Kabaň, Slovák. Tak si ty urážky přeberte.

0/0
29.12.2008 13:07

popradčan

Re: roomstr

To jedno či je to Slovák, ale pravdepodobne má niečo so zrakom. Predchádzajúca generácia Fabii bola krajšia.

0/0
29.12.2008 15:49

Santa1

Re: roomstr

No  nevím, předcházející generace Fabie byla hezčí ještě tak v kombíku, v hatchbacku to byl docela úlet. Na nové generaci se podepsala nutnost lepší ochrany chodců - přední kapota je jak nadýchaná peřina nebo patrový dort. To opticky auto ještě více zužuje. Přesto si myslím, že na Roomsteru to vůbec nevadí, krátká Fabia je hezčí než minulá generace, jen ten kombík mi moc nesedí.

0/0
29.12.2008 21:48

wrangler

Re: roomstr

Já proti roomsteru nic nemám. Jezdím se služebním a jsem spokojen. Motor 1.6, benzin.

0/0
29.12.2008 17:47

honza-v

Nemají si nač stěžovat

Loňský rok odevzdala škodovka do VW zisk přes 4 miliardy.To znamená,že pokud by příští rok jeli při stejné výrobní rychlosti,mohou auta prodávat o 3/4 levněji a stejně na tom přes miliardu vydělají.JInak ŠKODOVKA  se s krizí jen veze,už koncem listopadu měla letošní plán splněný.8-o

0/0
28.12.2008 21:40

kokrspanel

Re: Nemají si nač stěžovat

Co to jsou za počty tohleto??? Když prodávám výrobky za 1000 korun a na každém mám zisk 200 a celkově jich prodám sto tisíc, tak mám zisk 20 mega. Když bych chtěl mít čtvrtinové zisk, tak asi těžko můžu snížit cenu o 25%, ale jen o 15%. A navíc škodovka má ziskovost produktů ne 20% jako tento příklad, ale okolo 3%, tak asi těžko může snížit cenu o 25% 8-o

0/0
28.12.2008 21:55

Santa1

Re: Nemají si nač stěžovat

Ziskovost 3%???? Asi moc čtete reklamní prospekty. S takovou ziskovostí by to už dávno zabalili.

0/0
28.12.2008 22:55

Viper1

Re: Nemají si nač stěžovat

Nikoliv. Projděte si výroční zprávu Škodovky za rok 2007. Ty 3% tam prostě jsou.

0/0
29.12.2008 20:45

Santa1

Re: Nemají si nač stěžovat

Řečí tvrdých ekonomických čísel ano, máte pravdu.

Druhá věc je, že auta se neprodávají za výrobní cenu a tam určitě prostor pro snížení ceny je.

0/0
30.12.2008 20:39

Alaili

Re: Nemají si nač stěžovat

Vy jste pane tupec. I můj synek na základce by nevymyslel takovou hovadinu, natož aby ji napsal. A to není v matematice žádnej génius.. Že vy budete volič levice?;-D

0/0
28.12.2008 22:43

kiv

Ono se to hodí

Nejen škoda Auto :-/ Teď se všichni manažírci na všech stupních budou vymlouvat na fin. krízi ...  

0/0
28.12.2008 19:31

První z posledních

já autům moc nerozumím, ale zdá se mi, že i korejci mají

lepčí motory, např. Kia má motory 1,4 a 1,6 s proměnlivým časováním ventilů a krásnejma výkonama :-P

0/0
28.12.2008 19:23

hnusil

Re: já autům moc nerozumím, ale zdá se mi, že i korejci mají

a nizsi spotrebou, lepsi zivotnosti, nizsi cenou atd. Oni "manazerske" hlavy maji proste dost dlouhe vedeni. Nastesti jsou alespon o trochu chytrejsi nez jejich americti kolegove.

0/0
28.12.2008 20:20

Santa1

Zrovna korejské motory - nic, moc.

Výkon dosažitelný v extrémních otáčkách není vše, v těchhle otáčkách se běžně nejezdí. Prakticky všechny tyhle skvělé motory mají ještě litinový blok, tedy základ z licenčních výběhovek někde z osmdesátých let. Koncern VW už postupně začíná zavádět přímý vstřik a turba i na maloobjemové benzíny - mrkněte na výkonové křivky takového 1,4TSi, to už je k něčemu.

Pokud ve VW někde zaspali, pak je to v dieslech (že je PD slepá cesta je jasné nejméně 10let) a v tom, jak zoufale pomalu uvádí na trh výsledky drahého a zatím ještě pokrokového vývoje.

0/0
28.12.2008 21:04

charlie.sk

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

co to meleš za kraviny kia má daleko modernější motory,než se doposud zmohli němci od VW .motory v kia automobilech jsou od největšího výrobce v evropě VM Motori,a těmto motorům nesahají i takzvaně moderní motory od VW ani po kotníky.

0/0
28.12.2008 21:23

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Od VM Motori (součást Daimlera) pochází POUZE původní verze naftových motorů Hyundai-Kia, pokud vím, na základě licencí si je už vyrábí sami. Zatím jsou opravdu technicky na úrovni od počátku se systémem common-rail a zejména v nižších objemech vysoce překonávají VW - 1,4TDi od VW je těžký, výrobně nákladný neohrabaný paskvil. Je ovšem otázka, jak dlouho si udrží svůj náskok, skutečný vlastní vývoj nemají a nákup licencí je drahá záležitost.

0/0
28.12.2008 21:39

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

S VM Motori to taky není úplně růžové. 50% nyní vlastní ruský GAZ :-). Technicky se zvedli zejména v dobách koncernu DaimlerChrysler, kdy je napumpovali technologiemi od Mercedesu, kvůli dodávkám naftových motorů do Chryslerů pro evropský trh. Jenže ani tento plán nezachránil Chryslera od nezadržitelného pádu a Mercedes se musel zbavit nejen Chryslera, ale i podílu ve VM Motori. Nejprve vloni 50% podíl optimisticky koupil GM, aby ho letos narychlo prodal Rusům.

Pokud bych nad něčím od Hyundai/Kia uvažoval, pak asi jedině něco s cenově celkem zajímavým dieselem, přestože vlastně napůl ruským:-).

0/0
28.12.2008 22:46

luko5

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

No,  to turbo není žádná výhra. Víš jaká je jeho životnost a kolik stojí nové? Stojí za prostudování. :-/ Rv

0/0
29.12.2008 1:02

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

A co je dneska levné :-/. Jsou specializované firmy, které opraví všechno i turbo.

0/0
29.12.2008 11:46

luko5

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Jo opraví, to je pravda. Za 14 až 17 tisíc Kč bez montáže.

0/0
29.12.2008 14:06

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Dobře, co je to proti vstřikům apod. Každá špičková technika něco stojí a turba se nekazí každý den, u benzínů ještě méně než u dieselů.

Navíc jsem motory s TSI uvedl jen jako příklad, proti nekritickému vychvalování korejských motorů.

0/0
29.12.2008 14:20

papas

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

měl jsem už 3 auta s turbem(vždy benzín), s každým jsem ujel 400-500.000km a bez problémů, proč vlastně není turbo žádná výhra?

0/0
2.1.2009 10:40

Danif9

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Asi znalec.V Ceedu i I30 mají všechny motory hliníkové bloky válců.Takže prvně se opravdu v těchto autech projeďte ,pak kritizujte.Spolehlivost jde s turbem dolů,vzpomeňte na atmosferické diesly a přeplňované.

0/0
29.12.2008 14:42

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Pletete si bloky a hlavy.

0/0
30.12.2008 17:40

Danif9

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Nic si nepletu Hyundai-Kia mají v těchto autech motory celohliníkové.Takovouto dobrou atmosféru vám koncern nenabídne.Montovat na starý motor turbo,to dělají tuneři a VW.FSI se jim moc nepodařil,tak snad to turbo zachrání.

0/0
1.1.2009 11:59

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Fakt pokrok jako prase, Celohliníkové motory vyráběla škodovka od roku 1988.  A přímý vstřik bude mít Hyundai/KIA teprve až ho od někoho koupí nebo obšlehne.

0/0
1.1.2009 18:45

Danif9

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Téma celohliníkových motorů sem jste vnesl Vy.Přímovstřik začali sériově uplatňovat právě u Mitsubishi u motoru GDI,tuto technologii,ovšem špatně obšlehl VW.Vzhledem ke spolupráci Mitsubishi,Hyundae a bývalého Daimler-Chrysler v rámci GEMA,což byl společný vývoj motorů,tak tuto technologii možná mají (jen to nezdůrazňují),možná ne.Kdypak bude mít Škoda variabilní časování ventilů,které je minimálně stejně důležité,ne-li důležitější.

0/0
1.1.2009 19:10

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

-OK ohledně celohliníkových motorů pro i30/Ceed jsem se zmýlil já, odpověděl jsem vám dříve ve vlákně níž, nyní již na druhé straně, uznávám, že do i30/Ceed se montuje zcela nová řada motorů Gamma (1,4 - 1,6) a Theta (2,0). Pokud jste tohle přesně věděl, mohl jste to uvést, namísto málo věcných příspěvků. CVVT totiž už dříve aplikovali výše popsaným způsobem u řady Alpha2 a Beta.

-GDI byl ve své době celkem revoluční počin, ale naprosto selhal v Evropě, protože systém byl stavěný na Japonský nízkosirný benzín. Pro VW tedy nebylo co kopírovat, když Mitsubishi.

-Koncern VW již variabilní časování ventilů MÁ, u některých motorů je i ve Škodovce, konkrétně právě 1,4TSI, kde tak dochází ke kombinaci tří moderních prvků: přímý vstřik, variabilní časování ventilů a přeplňování. Pokud jde o variabilní časování, má ho VW rozpracováno ve více systémech, mimo jiné Flino, ale také systémy bez vačkové hřídele.

0/0
1.1.2009 22:24

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

GDI byl ve své době celkem revoluční počin, ale naprosto selhal v Evropě, protože systém byl stavěný na Japonský nízkosirný benzín. Pro VW tedy nebylo co kopírovat, když Mitsubishi již nebyl schopný systém dopracovat do komerčně schopné podoby. Výsledkem vývoje v projektu GEMA je skupina benzínových čtyřválcových motorů o objemech 1,8, 2,0 a 2,4 litru, vybavených proměnným časováním ventilů VVT sací i výfukové vačky, každopádně přímý vstřik nebyl mezi původními uváděnými záměry.

0/0
1.1.2009 22:51

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Tak už ho mají, systém GDI v kombinaci s turbem:

Hyundai has developed a new turbocharged gasoline direct injection version of its Theta family engine. The Theta family is essentially a derivative of the GEMA World Engine project, a joint venture between Hyundai-Kia, Chrysler and Mitsubishi. It comes in 1.8, 2.0 and 2.4 liter sizes.

0/0
1.1.2009 22:55

Santa1

Re: Zrovna korejské motory - nic, moc.

Omylům není konec, protože nové motory TSI a FSI mají bloky motorů litinové.

0/0
12.1.2009 12:33







Najdete na iDNES.cz