Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zelenou pracovní kartu dostanou Ukrajinci či lidé z Balkánu, Vietnamci ne

Možnost získat zelené karty pro práci a pobyt v Česku budou mít od počátku příštího roku lidé z dvanácti zemí. Vstup na český trh práce se tak usnadní například obyvatelům Ukrajiny či všech zemí bývalé Jugoslávie kromě Kosova, vyplývá z vyhlášky ministerstva vnitra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qesospi Cobigan

Zvláštní - bezproblémoví kartu nedostanou, problémoví ano

:-/

0/0
31.12.2008 0:11

barberode

Australii zabalim a jedu pracovat do CR

Myslim, ze Australii zabalim a jedu na zelenou kartu pracovat do CR, uz me to tu nebavi, jsem vyuceny, 15 let praxi v oboru a vydelavam jen 50tis KC mesicne, urcite si v CR vydelam vice, pocasi je tam taky privetivejsi a hlavne ty moznosti osobniho rozvoje jsou zavidenihodne a politicky system jedinecny, kam se Australie hrabe, takze doufam ze mi tu kartu daji....., prosim Vas, kdo by z techto vyspelich zemi by sel do CR pracovat, prave kvuli nedostatku prilezitosti a prac. podminek a vydelku lide odjizdeji do Australie a ne naopak;-D 

0/0
30.12.2008 11:42

kubíkjansů

mno

na jednom místě v článku pan Winter říká:

"Toto rozhodnutí poškodí stovky českých podniků, které čekají na kvalifikované vietnamské obráběče kovů, svářeče, ale také zámečníky, montéry, zedníky, horníky či na pracovnice do drůbežářských odvětví"

a za další odstavec tvrdí:

Prospěch z toho podle něj budou mít pouze "mafiánští zprostředkovatelé" práce z Vietnamu, kteří svým spoluobčanům za úplatu shánějí podnikatelská víza. Nevyučení Vietnamci, kteří neznají češtinu, jim za ně podle Wintra platí 2 700 až 10 tisíc dolarů (asi 50 až 185 tisíc korun), ročně tak prý vyberou na úplatcích v přepočtu přes půl miliardy korun.

není v tom trošku rozpor????

0/0
30.12.2008 11:02

vymrzovac

Česko poruší šedesátiletou tradici......

......;-Dno já se snad vosypu!;-D aby nás nakonec kvůli rákosníkům nezažalovali ve Štrasburku za porušování tradic soudružské spolupráce s vietnamskou lidově demokratickou republikou!!!!;-D

0/0
30.12.2008 8:12

milan cestovatel

Re: Česko poruší šedesátiletou tradici......

kdo se směje jako poslední, ten se směje nelíp. jen arogantní magor dokáže říct, že nechce spolupráci. Jednou tady jsem ale slyšel, že česká republika chce prostřednictvím Vietnamu vstoupit na asijský trh. Asi ti srabové stáhli, nemají totiž dost prostředků ani odvahy, jen tak jedenají polovičně a nic nedotáhnou dokonce. 

0/0
30.12.2008 9:13

babacek

Zelenou pracovní kartu ...

Na jedné straně nás média informují, že nezaměstnanost v některých regionech dosáhla 7% až 7,5% a na stranu druhou sem vozíme další pracovní síly. Není to tak trochu postavené na hlavu?:-/

0/0
30.12.2008 6:15

jeste asocialnejsi grupa

Re: Zelenou pracovní kartu ...

pokud jsou ti dovezeni pracovnici levnejsi pracovni sila nez ti cesti nezamestnani (a to oni povetsinou jsou, jinak by je sem totiz nikdo netahal), tak ceska firma nema ani ten nejmensi duvod zamestnavat draheho, nekvalifikovaneho, nespohliveho cecha z uradu prace ... samozrejme ze je to od tech firem asocialni, nelidske a sobecke chovani, sledujici jen mrzky zisk ... ale kvuli tomu ty firmy vetsinou tak nejak existuji. ne pro nejaky "spolecensky smir", "plnou zamestnanost", "vseobecne blaho" nebo neco podobneho ... nikoliv, jen a pouze zisk.

0/0
30.12.2008 7:28

babacek

Re: Zelenou pracovní kartu ...

No jistě, že nemá důvod. Ten nespolehlivý Čech bude chtít aby mu firma platila pojištění a to u cizince většinou nehrozí.:-P

0/0
30.12.2008 7:50

milan cestovatel

češi jsou divný národ

je až k smíchu, že Česká republika dává zelené karty Američanům, Japoncům. Ti za chvíli tady čechům budou makat v továrnách a bude jich tolik, že převezmou čechům práci. Hanba čechům a jejich magorům politikům. Když dávají Ukrajincům či Vietnamcům karty, dává to ještě smysl, protože právě oni jsou pilní a relativně chudší než češi, takže berou i práci, kde češi nerobí. Ale dobře jim tak, protože za chvíli budou mít tady co nevidět nejrůznější mafie třeba z Bakánu.  

0/0
29.12.2008 21:19

babacek

Re: češi jsou divný národ

Balkánská mafie je zde již od roku 1990.;-D

0/0
30.12.2008 6:17

Jirka1938

Budouci vyvoj ceskeho naroda

se musi uvazit pri povolovani vstupu cizincu do zeme. Ukrajinci, Rusove, Bulhari budou v pristich generacich Cechy, Vietnamci zustanou, i kdyz cesky mluvicimi, Vietnamci. Vytvareni odlisnych rasovych, nabozenskych a kulturnich skupin neni ku prospechu spolecnosti.

0/0
29.12.2008 17:48

Linde CZ

Re: Budouci vyvoj ceskeho naroda

A co se stane, kdyz Vietnamci zustanou Vietnamci?

0/0
29.12.2008 17:58

milan cestovatel

Re: Budouci vyvoj ceskeho naroda

pokud tady žijou lidé, kteří se bojí lidí vzhledově jiných než oni, tak tato společnost daleko nedojde. Vemte si Ameriku za příklad. Tam žijou lidé všech barev a kuntur a nikomu se to nevadí. Vinou těchto omezenců právě Romové jsou odstrkování na kraj společnosti. Já už vím, že tady rasismus je hlubší, než jsem si myslel.    

0/0
29.12.2008 21:26

kenzo

Re: Budouci vyvoj ceskeho naroda

Obávám se, že dávat za příklad USA je trochu zavádějící! Méně Hollywoodu více reality, milane cestovateli!Jinak, Vietnamcům bych se nebránil, Arabům a černým však ano!A k těm cikánům, jděte příkladem a jdete mezi ně žít místo tohoto naivního krasopsaní!;-D

Příklad z USA:

http://www.youtube.com/watch?v=ij6Ms04ouoY

http://www.youtube.com/watch?v=7_SASkzhUlI

0/0
30.12.2008 0:54

jeste asocialnejsi grupa

Re: Budouci vyvoj ceskeho naroda

oni si ti romove za ten "rasismus" mohou do jiste miry i sami ... az bude pocet trestnych cinu spachanych romy a procento pobiracu socialnich davek alespon priblizne odpovidat percentualnimu zastoupeni romske minority ve spolecnosti, pak priznam, ze chudacci romove, nikdo je nema rad ... do te doby si vedla cigana nesednu a pri pruchodu romske skupinky kolem me si drzim jednou rukou mobil a druhou penezenku. nepovazuji se za nejakeho chudaka, ale TOLIK penez a casu, abych mohl u kazdeho kolemjdouciho roma zkouset, jestli zrovna tenhle jeden patri mezi tech par slusnych, nebo jestli patri k te naproste vetsine rekneme "mene prizpusobivych" tedy zase nemam.

0/0
30.12.2008 7:34

Janulice78

Re: Budouci vyvoj ceskeho naroda

jiste, a proto byla v USA rasova segregace jeste v padesatych letech, davat zrovna je za priklad.......

0/0
30.12.2008 9:32

regulator

vietnamci muzou zustat doma.........................

uz se tady za ty leta predvedli...........................stacilo !!    ...to radsi ukrajince R^

0/0
29.12.2008 17:12

u nás v kocourkově

Velká ztráta pro ČSSD .....

mongolové tvoří podstatnou část jejich voličů ....:-P

0/0
29.12.2008 17:01

velbloud

Zbytečnej humbuk

Vietnamci nebo ti ostatní se sem dostanou stejně na klasické pracovní povolení, jako doposud. To že se nedostali na zelený karty tudíž vůbec nic neznamená. ;-D

0/0
29.12.2008 16:46

KulaCZEk

Marcel Witner je uplne vemeno kozi

Takovyho krXtXna jako je on jsem dlouho nevidel. to co on prohlasuje....

0/0
29.12.2008 12:58

Blbec z Xenemunde

<>

A co USA ? kde je USA ? když nám můžou dát greencards oni, proč je diskriminujem a nedáme jim je taky :-© ?

0/0
29.12.2008 12:56

Linde CZ

Re: <>

USA jsou v seznamu zemi normalne uvedene. Mas hezky nick :-)

0/0
29.12.2008 12:58

le provocateur

Re: <>

ano, takový... přiléhavý :-)

0/0
29.12.2008 13:13

Blbec z Xenemunde

Re: <>

Vyhráls test intelingence ohledně greencards - gratuluji R^- reakční doba 120 vteřin je vynikající - Linde technoplyn ovšem byla a je vždy visačkou pružné reakce  - provocateur už přišel s křížkem po funuse .....

0/0
29.12.2008 13:49

kunta_kinte - obet rude cenzury

Tohle nechapu

Vsichni se boji krize a vyhrozuji vysokou nezamestnanosti, a my sem jeste budeme nahanet makace z vychodu. Nebylo by lepsi pekne orezat zbytecne platby statu na nezamestnane a poslat je makat? kdyz se muze vyplatit ukrajinci prijet sem makat, nevidim duvod, proc by tu samou praci nemohl delat cech.

0/0
29.12.2008 12:55

xKROKODYLx

Re: Tohle nechapu

Jenze nasi nezamestnani proste makat nebudou... pochop tp. I kdyz taky zelenejm katrtam TED v teto dobe nerozumim

0/0
29.12.2008 13:03

kunta_kinte - obet rude cenzury

Re: Tohle nechapu

Kdyz nic nedostanou tak budou muset, jinak chcipnou hlady. Ano, s hnedocechy by to byl problem, ale kdyby to tu nevedl samej prizdisrac, tak by zacali makat taky. Nejsem proti omezeni prav a svobod, kdyz nekdo nechce makat a jen dela bordel, ale to je tady nepruchozi, protoze politicky korektni je si flakace hyckat a ne je rezat.

0/0
29.12.2008 13:15

Mikkey

Konečně...

Úkáčka. No tak to potěš pánbůh. Ono jich je tady strašně málo.

0/0
29.12.2008 12:37

Soulburner against censor

...

nevím, proč se tu všichni tak rozčilujou, dokud se bude knedlík se sotva vychozeným učňákem radši válet na podpoře, než aby vzal do ruky lopatu, tak se není čemu divit, že místo něj dělají Ukrajinci nebo jiní:-/

0/0
29.12.2008 12:23

kunta_kinte - obet rude cenzury

Re: ...

Proto radikalne snizit/zrusit podporu, hned by sli hakovat. A kdyby nekdo chtel zlobit, tak vezeni, ale poradne, ne jako maj ted leharko, samozerjem by tam musel makat, i kdyby mel tahat kamen z rohu do rohu.

0/0
29.12.2008 12:57

Soulburner against censor

Re: ...

ano, i to je možnost, pak jsou však mezi námi i takoví, které k práci nepřinutí ani toto...

0/0
29.12.2008 12:59

Linde CZ

Re: ...

blaznis? Narusil by jsi socialni spravedlnost, socialni smir, socialni stat a socialni demoracii, voe ;-D

0/0
29.12.2008 12:59

kunta_kinte - obet rude cenzury

Re: ...

Vsechna ta "socialni" fuj me pekne se*ou. Nemam nic proti solidarite, ale at je dobrovolna.

0/0
29.12.2008 13:24

Linde CZ

Re: ...

jen pockej az socialni prejde v socialisticke, jeste se ti po fuj bude stejskat :-)

0/0
29.12.2008 14:08

rezna007

A co cikáni???

0/0
29.12.2008 12:14

logar

Re: A co cikáni???

na co by asi pravě oni potřebovali pracovní povolení?

0/0
29.12.2008 12:21

FoDa

A ještě dodatek..

Jak tu padl ten nápad s kaucemi, zrovna tak by nebylo od věci, aby zahraniční firmy, které obdržely různé pobídky a výhody, byly za to povinny zaměstnávat naše občany a vyplácet jim mzdu v obvyklé výši, ne sem tahat všelijakou svoloč a podnikat si způsobem, který nám absolutně nic nepřinese.

0/0
29.12.2008 12:08

Linde CZ

Re: A ještě dodatek..

Nebylo by lepsi zrusit pobidky, nez k nim vymyslet nesmyslna omezeni?

0/0
29.12.2008 12:23

FoDa

Je to cesta do pekel :-(

Jediné, čeho se dosáhne bude, že zahraniční firmy budou dosahovat ještě větších zisků, které tu ale nezůstanou, ale odplynou pryč. Pozemky dostaly zadarmo, daně

platit nemusí, protože je mají prominuté. Nám za odměnu zůstanou starosti o tyto přistěhovalce a řešení problémů s nimi spojených. Opravdu mimořádně výhodné :-©

0/0
29.12.2008 12:05

jahodove_ticho

hmmm

ukrajinská a makedonská mafie si může zatleskat. Štve mi na tom akorát to, že vietnamská mafie pracuje jen ve své komunitě, kdežto balkánci se se*ou všude a ukrajinci podobně... Mno nevim. Chudákum co tu skutečně dřou to nepomůže stejně...

0/0
29.12.2008 12:02

Jack777

:-)

Austrálie, Japonsko, Kanada, Jižní Korea, Nový Zéland, USA - Lidí z těchto bohatých a vyspělých zemí, kteří by chtěli na zkušenou do rozvojové ČR, asi tolik nebude :-). Z japonska, které je o pár století napřed, se sem asi budou jezdit dívat jako do skanzenu středověku :-).

0/0
29.12.2008 12:01

Jirka1938

Re: :-)

S tou vyspelosti Japonska ve srovnani s Ceskem bych tak nepospichal.

0/0
29.12.2008 17:51

MudaFuka

proc vietnamci ne?

proc proboha vic spiny z balkanu?

0/0
29.12.2008 11:55

Eso Rimmer

Re: proc vietnamci ne?

Prý je málo nájemných vrahů ;-D

0/0
29.12.2008 11:58

Dusan321

Re: proc vietnamci ne?

Nikoliv, ale v minulem roce doslo k neakceptovanym vypadkum v zasobovani obyvatelstva heroinem, kokainem a dalsimi nezbytnymi surovinami denni potreby. ;-D

0/0
29.12.2008 13:31

bado

Budiž

Budiž, stejně s tím nic nenaděláme, jen bych dal do podmínek karty složení kauce na cestu zpět, která bude vrácena až bude dotyčný odjíždět protože nebude mít práci.

Vozit dělníky je na nic, protože ničí i to málo  co mají naši dělníci. :-©

0/0
29.12.2008 11:48

Mik8

Re: Budiž

Ovšem podnikatelé si nahrabou víc, ostatně proto to ODS prosadila.

0/0
29.12.2008 11:50

Linde CZ

Re: Budiž

ano, tak je to spravne. Jestli myslis ze statni rozpocet plni urednici nebo lopaty, tak jsi hloupy truhlik ;-)

0/0
29.12.2008 12:29

zdeseny obcan

Re: Budiž

Zisk pro fimry plyne z toho ze se zminovane naklady vesele hodi na stat. Kdyby je musely platit firmy prestali by byt otroci cenove tak atraktivni.

0/0
29.12.2008 11:53

Linde CZ

Re: Budiž

jestli myslis zminovanyma nakladama vsehovsudy cenu letenky, tak tu vietnamci nekolikanasobne zaplatili v uplatku ceskym urednikum. Fakt bych si nedelal iluze, ze vsechno plati stat a firma sem dostane vietnamce prostrednictvim uradu snadno, rychle, nekorupcne.

0/0
29.12.2008 12:32







Najdete na iDNES.cz