Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékárny Dr. Max žalují kraje za rušení poplatků

Největší tuzemský lékárenský řetězec, který podniká pod značkou Dr. Max a vlastní ho skupina Penta Investments, podává stížnost antimonopolnímu úřadu kvůli "zrušení" poplatků za položku a recept v krajských lékárnách. Ty se od Nového roku nevybírají od pacientů v nemocničních lékárnách Středočeského kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0100

O jaké kompenzaci to tu ti gauneři mluví?

Třicetikorunový poplatek za položku na receptu totiž nezůstává celý jako zisk lékárně, ale jeho část je určena dle cenové vyhlášky také jako doplatek ceny léku.

"Tím se dostáváme do ztrát, které nám odmítá kraj kompenzovat. - Přece pokud jim utíkají lidé k jiným lékárnám, kde se neplatí 30 kč, tak si od nich nevyzvedávají ani léky. tak jak mohou na lécích prodělat, které nevydali? Jedině mohou prodělávat proto, že k nim lidé nechodí. To je osud, kdyby zlevnili marže, tak mají plno. Jsou prostě drazí a za to chtějí kompenzace? ;-O

0/0
7.1.2009 16:48

troll123

Re: O jaké kompenzaci to tu ti gauneři mluví?

ehm, logicky retezec je tenhle kr lekarny bez poplatku - drMax nema zakazniky-drMax "rusi" poplatek - drMax ma zakazniky - drMax musi poplatek nadale odvadet, i kdyz ho zakanici neplati - drMax straci na kazdem prodanem leku 30-x kc

comprendre?

0/0
7.1.2009 20:37

jakadlec

Re: O jaké kompenzaci to tu ti gauneři mluví?

ze mají lékárny ztráty mě přesvědčí až budou krachovat, dřív ne

0/0
8.1.2009 9:02

luko5

Tyhle ty lékárny ať si to zacvakaj ze svého, protože...

...lobovaly za poplatky!!! ;-D

0/0
7.1.2009 13:55

xhana05

A co ty Ráthovy lékárny bez poplatků

prostě zahltit důchodcema, třeba z Prahy. Takových 5-6 autobusů řádných pražských staříků denně by mohlo na jednu lékárnu bohatě stačit. No a cena? Max na pokrytí nákladů na naftu, řekněme 5-10kč. ;-D

0/0
7.1.2009 13:16

superfan

Ekonomika lékárny pro hloupé

Tato diskuze je opravdu zrcadlem kvality a inteligence přispěvatlů to internetových diskuzí. Vládne zde všeobecný názor, že zlý kapitalista lékárník "strčí 30 Kč do kapsy jenom za to, že podá krabičku z regálu" a odrbe tak chudé lidi. Zkusím vám to ale krátce vysvětlit, i dkyž je to házení hrachu na zeď:

1) Lékárna musí ty léky objednat, za vlastní peníze koupit. Ty potom leží na skladě dokud si je někdo neobjedná. Celou dobu má lékárna vázaný kapitál v zásobách, někdy za miliony korun. Každý kdo se trochu zamýšlí nad ekonomikou to chápe.

2) Lékárna musí zaměstnávat drahé vysokošloláky magistry, kteří léky prodávají. Pokud by někdo šáhnul "pro jinou krabičku" a pacient by přišel k újmě, budete vy socky první kdo bude řvát, že lékárník nesplnil své povinnosti atd atd atd.

3) Co takhle zabezpečení lékárny, nájem, topení, elektřina - to všechno být zadarmo, pane Massa Bob?

4) Takový obchod z oblečením má přirážky přes 100%, ale 30 Kč za krabičku je vám moc? Ale asi to je zbytečné...

0/0
7.1.2009 11:10

jakadlec

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

tyto problémy má téměř každý podnikatel, zapomněl jste že musí vést účetnictví, vzhledem k tomu, jak lékáren přibývá, je vidět že je to dobrý kšeft, lékárník není zlý kapitalista, ale člověk, který prodává např borovou vodu za 60 kč, za soc. stála 1 kč , řekněte výrobní náklad, jako znalec.

0/0
7.1.2009 11:30

Vanislav

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

a co to s tim ma spolecneho? Vis kolik ziskava hospoda na jednom panaku? To je marze v radu stovek procent.....tady porad jenom luza a socky rvou kvuli 30/60/90kc. Jsme narodem simulantu, vyber neschopenky to jen potvrzuje, ted trpte. Pokud jsi na tom tak spatne, ze tolik penez nemas zazadej si o potvrzeni hmotne nouze. Pokud ti vadi princip poplatku, tak mas holt smulu, ze zijes v narode simulantu na ktere nic jineho nez ze jim sahnes na penize neplati.

0/0
7.1.2009 11:46

jakadlec

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

nesrovnávejte hospodu s lékárnou. do hospody můžu jít jen tam, kde se mi ceny líbí ale když se plazíte s horečkou tak se s nikým nebudete dohadovat kolik co stojí, zaplatíte v první lékárně co řeknou a mažete domu. a na to lékárny hřeší, ať nasadí ceny jakékoli, tak se stejně prodává, to je prima

0/0
7.1.2009 20:01

TAJNE

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

Viděl jsem hodně mag.orů,ale ty bys jim mohl kralovat!1.zboží na skladě má kde,kdo.2.vydávat krabičky podle receptu může  kdejaký trotl,nebot' někteří ,,magistři" mají titul ,,nadřený" z netu a IQ houpacího koně.3.nájem atd.to snad není ani komentovatelné,OSTATNÍ to nemají?? 4.V obchodě z oblečením platím vždy jednu cenu a a né,ke každé ponožce zvláštní příplatek! A hlavně nemám na dotování textilního zboží zvláštní pojišt'ovnu,nacpanou miliardami nás,všech,kteří do ní každý měsíc ne málo,přispivají!

0/0
7.1.2009 12:10

Petr1234

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

tak ok, tak by se měly zrušit pojištovny. A pak klidně ať jde 30tikorunový poplatek pryč. Léky budou za plnou cenu. Pak budeš spokojenej? Mícháš tu hrušky s jabkama. Nemůžeš porovnávat obchod s oblečením s lékárnou. A léky nemůže vydávat každej trotl, to se hodně pleteš.

0/0
7.1.2009 12:45

TAJNE

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

Je fakt,že léky nemůže vydávat každý,jen ten,který vychodil aspoń základní školu.Neříkal jsem nic o rušení pojišt'oven,to se pleteš!Jenže když se tento systém zakládal,tak s tím,že tyto pojišt'ovny budou veškerý zisk vracet zpátky o zdravotního systému.Tak nevidím jediný důvod,proč,když vykazují takové zisky,platit ještě nějaké poplatky?Ano jsem pro,aby se zamezilo zneužívání např.pohotovostních služeb.Jsem pro zavedení např.200,-kč.poplatku,také jsem pro,aby se připlácelo při hospitalizacích za stravu,to beru ale proč dávat 30,-za položku na receptu,to mi nevymluvíš,to je ,,malá domů"!At' se zvednou úhrady ze ZP.Jenže tady mám pocit ten,že se nechají ZP narvat miliardami,aby se pak mohly v klidu zprivatizovat a pak rozkrást!S tím textilem jsem to vysvětloval joudovi ,tak trochu polopatě.

0/0
7.1.2009 16:58

do.cz

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

Vaše vysvětlení není nic jiného ,než snůška demagogií.Tak především

1) "vázaný kapitál ve zboží mají dnes všechny obchody.Jak byste to představoval,že přijdu do prázdné lékárny a vy mně objednáte lék,který nevidím abyste mi ho za minimální 20%přirážku prodal?Nájmy,topení,elektřina jsou hrazeny z Vašich marží,které určitě nejsou omezovány na 30Kč

2) Lékárny nemají uvedeny  ceny narozdíl od ostatních obchodů a zákazníci musí "obtěžovat" Vaše neochotné prodavače dotazy na ně

3)Co se poplatkové politiky týká,na ní nejvíce vydělávají právě lékárny.Všechny léky ,co jsem kupoval po tzv.reformě jsou minimálně o těch 30Kč dražší.Důkazem jsou pávě rozdíly ve Vašich maržích

6)Bydlím ve Vršovicích v Praze a 7 min. od mého bydliště je "osm" lékáren.Opravdu nás chcete přesvědčovat jak to máte těžké.Na západ od nás jsou země,kde je počet lékáren regulován.Nemyslíte,že by sem tam nějaká zkrachovalá lékárna  osvěžila náš kapitalismus?

0/0
7.1.2009 13:49

do.cz

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

Až nám tady budete dávat další výčet Vašich nákladů nazapomeňte uvést desetitisícové kupony do hypermarketů a zaplacené luxusní dovolené,které dostáváte od dealerů léků a které zřejmě nezahrnujete k Vašemu daňovému základu,nebo že by jo?

0/0
7.1.2009 14:01

Vanislav

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

nevim co tu porad resite, to ze jsme narodem simulantu a zroutu leku je jasne. Kdyz 20 let zneuzivame lekarskou peci tak ted musime nest nasledky. Jakekoli reci o tom komu penize pripadnou jsou naprosto ubohe a trapne. PRESTANTE ZNEUZIVAT LEKARSKOU PECI a poplatky nebudou potreba. Pokud zavidite lekarnam penize, tak si zalozte vlastni, kdyz je to podle vas takovej super kauf.

0/0
7.1.2009 14:34

jakadlec

Re: Ekonomika lékárny pro hloupé

pane vanislave, že jsme žrouti léků, kdopa je předepisuje, ten za to nemůže? a zneužívaná péče, kdopa ji poskytuje, ten za to nemůze? jo pardon, on je za to jen placený.

0/0
7.1.2009 20:09

mayqo_151

nj, sockomousskej dobytek to nicmene platit nebude

korumpovat 30korunove socky z verejnych prostredku to jo, ale nest odpovednost za skody to uz jaxi ne, nejvetsi pruser je, ze 30korunove socky stejne nepochopi, ze misto 30 korun ted plati a budou platit minimalne dvakrat tolik ;-D;-D;-D

0/0
7.1.2009 10:33

kenitsok

ať se ty lékarny začnou chovat tržně

a zlevní léky a vytřou zrak všem poplatkům.O tržním hospodářství se mluví jenom když se to hodí.

0/0
7.1.2009 10:29

jakadlec

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

chovají se tržně, rozdělí se s výrobcem o 1000 procent zisku, chudáci chudí

0/0
7.1.2009 10:48

togu

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

Ba,ba říkávala naše babča.A měla vždycky pravdu.

0/0
7.1.2009 10:52

Vanislav

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

ty jsi vazen nouma, nejdriv si zjisti jak to ve skutecnosti je a pak tu delej chytraka.

0/0
7.1.2009 11:48

TAJNE

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

A co teprve,kolik ,,dárků" a úplatků to stojí dealery farmaceutických firem,aby levné léky byly ,,dole v šupleti"  a ordinovaly se a prodávaly jen ty drahé(mnohdy horší),že? 

0/0
7.1.2009 12:27

Petr1234

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

ty si fakt debil. Léky předepisuje doktor a né lékárník.

0/0
7.1.2009 12:47

TAJNE

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

A ty naivko,myslíš,že ti dnes nejsou(alespoń na malých městech) spolu domluvení??

0/0
7.1.2009 17:08

Vanislav

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

proboha, muzes mi laskave vysvetlit, kde jsi prisel nato, ze lekarna urcuje jake leky pacient dostane????

0/0
7.1.2009 13:23

do.cz

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

Rád ti to vysvětlím.Kupuješ-li si lék,nebo vitamín za "hotové" může ti lékárník hravě vysvětlit jak je právě tento lék účinný (na který dostává od dealera všimné) a ne jiný.Lékárny totiž neprodávají jen léky na předpis.Kdo léky a vitamíny často kupuje ví,že jejich cena je každým rokem vyšší  o desítky procent a srovnáme-li poslední 4 roky jsou ceny navýšeny o stovky procent

0/0
7.1.2009 14:13

Vanislav

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

stale nechapu o co jde, ty snad zije v domeni, ze jinde v obchodu ti prodaji co je pro tebe nejvyhodnejsi nebo co je nejvyhodnejsi pro obchod??? Cena leku mi prijde primerena, vim za kolik se kupuji leky v zahranici.....

0/0
7.1.2009 14:47

qydko

Re: ať se ty lékarny začnou chovat tržně

Když se ti nelíbí rostoucí ceny vitamínů, tak jez ovoce a zeleninu z vlastní zahrádky

0/0
7.1.2009 19:14

tmf

za položku

tak konkrétně 30 za položku, za zvednutí zadku a podání krabičky ze šuplíku mě štve mnohem víc než 30 za vyšetření doktorem. Doktor 15 minut maká, a pak vobejda v lékárně kasíruje třeba 90 korun za to co vymyslel někdo jiný.

0/0
7.1.2009 10:16

Vanislav

Re: za položku

to je protoze kazdej nouma kupoval paraleny a podobne spotrebi zbozi na predpis misto toho aby si je v lekarne zacvakal.

0/0
7.1.2009 10:33

chenile

Re: za položku

neni nic jednodusiho.. nez aby lekari ten paralen proste prestali predepisovat...  stejna jako aby davali neschopenku za dobry usmev zdravym lidem

0/0
7.1.2009 10:34

Vanislav

Re: za položku

clovece, nevis o cem mluvis, doporucuji ti jit si nekdy popovidat s nakym lekarem. Ono totiz kdyz k tobe prijde pacient co tvrdi, ze ma bolesti tak lekar nema zadnou paku ci moznost, jak urcit jestli pacient simuluje ci ne. Napriklad takovej zanet slach - zde nema lekar zadnou sanci overit jestli opravdu zakaznik trpi ci ne. Tady si to kazdej predstavuje jako Hurvinek valku, bych chtel videt tebe, kdyby ti lekar rekl ze simulujes, to by bylo revu co. Lidi jako ty jsi vazne primititove. Zkus se trochu vzit do kuze lekare, jak rika jeden muj znamej "kdyz prijde pacient a rika ze ma bolesti, muzu si tisickrat myslet neco jineho, ale lecit ho proste musim"

0/0
7.1.2009 10:48

chenile

Re: za položku

ano takove pripady samosebou jsou.. ale nebudem se snad hadat ze se bezne lekari ptaji na jak dlouho chcete jeste nemocenskou atd... moje doktorka me s chripkou necha doma klidne mesic a pul kdyz si reknu... proste problem u doktoru je taky... 

0/0
7.1.2009 10:52

Vanislav

Re: za položku

o tom se tedy hadat budeme, mam v rodine nekolik lekaru, z toho dva obvodaky a nevim o nikom kdo by toto delal. Paklize ty o nekom takovem vis, proc jsi ho nenahlasil na lekarskou komuru?? Ze by proto, ze o nikom takovem nevis?

0/0
7.1.2009 11:04

TAJNE

Re: za položku

No ty jsi vážně de.bil.Lékařská komora;-D;-D Tady,kde se nevyšetří ani vážné pochybení lékaře s následkem smrti,se někdo bude zabývat,tím,že si někdo poleží o týden dýl doma;-D;-D;-D

0/0
7.1.2009 12:31

Vanislav

Re: za položku

a to je tvuj pocit nebo cerpas z nakeho relevantniho zdroje? On se kazdy radovy lekar boji lekarske kontroly jako cert krize. Vim jake potize mel bratranec, kdyz ho pacientka udala, protoze ji zredukoval jejich 12 leku ktere brala na tri.....to byl panecku rev.

0/0
7.1.2009 13:21

TAJNE

Re: za položku

Nevím sice přesně jestli to tak funguje i u stomatologů,ale přece dám jeden příklad:jistý pán zubař v malém městečku Sobotka má svojí praxi.Kde ordinuje vybírá NEZÁKONĚ všelijaké poplatky,které si on sám určuje.A jak dopadly všechny šetření (a že těch udání a stížností už bylo)?Hádej,můžeš se k němu objednat :-),ordinuje totiž vesele stále.

0/0
7.1.2009 17:14

jakadlec

Re: za položku

 pane TAJNE na rozdíl od pana vanislava máte pravdu, souhlasím

0/0
7.1.2009 20:13

jakadlec

Re: za položku

nevím, jestli ty víš o čem mluvíš, ale naše vláda to ví jistě, zaměstnavatel to podle ní je schopen rozhodnout. a tak to nastavili, 14 dní o tom rozhoduje on, a navíc mi chyběly tzv. soudružské návštěvy co pravice zavádí.

0/0
7.1.2009 10:53

Vanislav

Re: za položku

prosim?? o cem rozhoduje zamestnavatel?

0/0
7.1.2009 11:05

jakadlec

Re: za položku

platí 11 DNÍ NEMOCENSKOU PROTO, ABY SE NEMOCNOST SNÍŽILA, JAK SI TOTO VYSVĚTLUJETE

0/0
7.1.2009 11:20

Vanislav

Re: za položku

ptam se znova, o cem zamestnavatel rozhoduje?? Tim ze zamestnavatel plati nemocenskou se ti rozhodne menocnost nesnizi, jen se snizi finance ktere stat na nemocenskou musi davat. Maximalne dojde k tomu, ze lide kteri jsou hodne nemocni dostanou padaka. Jinak zamestnavatel o tom jestli je clovek nemocny ci ne nerozhoduje.

0/0
7.1.2009 11:43

TAJNE

Re: za položku

Ale je přímo zoodpovědný za to ,že si lidé budou úmyslně zdraví ničit tím,že nemoci budou procházet a také zbytečně,vědomě,nakazí spousty dalších lidí!;-€

0/0
7.1.2009 12:34

Vanislav

Re: za položku

clovek ktery umre protoze nejde k lekari kvuli 30/60/90 je adeptem na Darwinovu cenu. Navic, on ti nekdo brani se pripojistit? Za par stovek mesicne mas jistotu, ze ti v pripade nemoci budes mit dorovnany svuj prijem do prumeru z poslednich 3 platu....ale to je asi na mistni chytraky moc slozite.

0/0
7.1.2009 14:50

TAJNE

Re: za položku

Ty jsi mi asi nerozuměl.Tady už nejde o peníze.K čemu ti budou,když si bud' nevylečitelně zničíš zdraví=nikdo tě už nezaměstná ,nebo se půjdeš léčit,protože tě nakazí v práci,ti kterým je to jedno,ty máš připojištění,ty se můžeš jít vyležet,ale pak příjdeš o práci stejně.Protože náhodou onemocníš dvakrát po sobě a to se =nikdo tě už nezaměstná.Takže jaké je podle tebe řešení?

0/0
7.1.2009 17:19

Yurek

Re: za položku

A co takhle prostě pečovat o svoje zdraví? Žít zdravě?

0/0
7.1.2009 22:18

jakadlec

Re: za položku

že se sníží, to poslouchám v televizi už nejméně půl roku, protože doktor údajně nemůže poznat simulanta, tak si to zaměstnavatel vyřeší sám. simulanty a nemocné vyhází, nic jiného logicky neudělá nebo myslíte, že vyhodí jen simulanty podle mě je tohle pěkná pitomina. jinak se já nesetkávám s lidmi, kteří se hází marod, naopak už i dříve jsem viděl zaměstnance s chřipkou, s antibiotiky v šuplíku to si myslíte že je správné  marodit zadarmo a platit nemocenskou jestli se stavíte za lékaře tak vám nerozumím

0/0
7.1.2009 19:56

togu

Re: za položku

Kdy si byl naposledy u lékaře ty trubko,se zánětem šlach se to dá lehce zjistit,ale to ty asi nevíš.Já ten zánět měl několikrát za sebou (ané švindlu) to neudržíš ani lžičku v ruce natož pulitr z pivem.Tak tomu jakoby doktoru bych nešel ani za zlaté prase.Neb takový datel mě nemůže uzdravit,ale spíše uškodit.

0/0
7.1.2009 11:00

Vanislav

Re: za položku

tak mi prosim prozrad, jaky je ten nezvratny a naprosto jasny test kterym zanet slach odhalis? To ze neudrzis hrnek dokaze nasimulovat kazdy druhy clovek. Pokud se jedna o vazny pripad, je mozne ho odhalit na rentgenu, ale jinak proste lekar musi verit pacientovy. To same jako ruzne narazeni ci vykloubeniny. Prijdes k lekari, reknes ze jsis vyhodil rameno a hned naskocilo zpet a mas na par dni neschopenku.....lekar nema sanci poznat jestli lzes ci ne.

0/0
7.1.2009 11:07

togu

Re: za položku

Tak to ses asi probudil ze zimního spánku nějak brzo.Naše Mudr. už více jak 4roky preferuje že si ten paralen musím koupit za své,ale jsou tací co ho píšou pořád.

0/0
7.1.2009 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.