Diskuze

Dotované tratě na severu Čech lákají Brity i Francouze

Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Ukazuje to alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální dopravy na vybraných tratích po Libereckém kraji. Ten je po Karlovarském druhým, který bude železnici dotovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

goober

8. 1. 2009 11:39
Tak to má být

Tak se to má dělat. Vypsat soutěž a podle nároků na počet vlaků, jejich vybavení, komfort, nastavit délku kontraktu, aby se vlaky splatily. Pak se možná na trať budou lidé i vracet....

0 0
možnosti

nccch

10. 1. 2009 21:19
Re: Tak to má být

Zní to slibně, ale aby pak nebylo jízdné jak v Německu :-P

0 0
možnosti

samhowkins

8. 1. 2009 10:11
PRIVATIZACE

je jedinym lekem pro schnile CD, kazdemu kdo nasedne do jejich vlaku je na bliti....doufam ze to vyhraje SA, pac tim by se komfort cestovani zvedl asi o 1000%R^

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

8. 1. 2009 10:15
Re: PRIVATIZACE

;-D;-D;-D;-D;-D

Od Jančuy jsou slyšet jen sliby, skutky nějak utekly.

Tuhle jsem jel s ČD EC 178 do Drážďan a všechno bylo ok, na evropské úrovni.

0 0
možnosti

Pakoš

8. 1. 2009 9:25
najednou to jde

Zajímavé je, jak ČD každý rok pláčou, jak jsou dotace od krajů malé a že to nepokryje ani ztrátu z dopravy. A ejhle, vypíše se výběrové řízení a přihlásí se do něj celá řada soukromých dopravců. Kdyby to nebylo ziskové, tak se do toho nehrnou, jestli to nebude spíš tím, že ČD jsou synonymem pro neefektivnost. Ale odboráře mají dobré, to jo.

0 0
možnosti

vlmach

8. 1. 2009 9:51
Re: najednou to jde

A ejhle,výběrová řízení jsou pravidelně vypisována ve více krajích a už několik let.

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

8. 1. 2009 8:02
ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

Jedná se o vlaky EC směr Německo a Rakousko. Musí na to ovšem dostat od státu (krajů) peníze. :-) 

Jsem zvědav jestli se v této věci zaangažuje zdravý nacionalista Langer a pomůže české státní firmě. ;-D

0 0
možnosti

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

8. 1. 2009 8:23
Re: ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

ČD nejsou schopny provozovat nic. Leda tak produkovat tuny líných odborářů.

0 0
možnosti

KOLDAK

8. 1. 2009 7:47
Vyhrají ČD

a polovinu tratí pak zruší

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

8. 1. 2009 7:53
Re: Vyhrají ČD

;-D;-D;-D

Tratě ruší kraje, ty průšo.

0 0
možnosti

blazir1

8. 1. 2009 6:19
A dopytle, Railtrans

A zrovna Railtrans vypadne, chjo:-(. Chrastava<-->LBC[cca 11km] za 10,-(s CD "za hubicku", rozumej 22,-):-/;-€

0 0
možnosti

HIFE

8. 1. 2009 7:40
Re: A dopytle, Railtrans

Cena u Railtransu je skutečně bezkonkurenční. Druhou stranou mince je vozový park, který dopravce využívá. Nasazovány jsou motorové vozy s nefunkčním topením, což v těchto dnech není zrovna to pravé ořechové (každodenní ranní i odpolední zkušenost). Jak vidno, cena jízdného není vše.

0 0
možnosti

Scout_duck

8. 1. 2009 2:36
Rychlíky Pardubice - Liberec

Aby to nedopadlo podobně jako v článku zmiňované rychlíkové tratě. Trať Pardubice -  Hradec - Liberec, ČD když zjistily požadovanou dotaci konkurence, tak rychle snížily svoje požadavky a tak VŘ rázem vyhrály, neboť nabídly silně dumpingovou cenu. A tu ztrátu zalepí z peněz od státu odjinud. Tento postup je přijatelný např. u Student Agency ohledně dumpingové ceny autobusů. Je to soukromá firma.

Nutno dotat, že soutěžní relace je poměrně hodně využívaná (napojení na koridor v Pce).

0 0
možnosti