Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi mohou natankovat benzin za méně než 20 korun

Čeští řidiči mohou u některých pump natankovat za ceny, které už dlouho neviděli. Litr naturalu se dá sehnat za méně než 20 korun. Průměrná cena nejprodávanějšího benzinu sklouzla o 21 haléřů na 22,27 koruny za litr a nafta zlevnila o 23 haléřů na 23,99 koruny. Tento týden ale mohou pohonné hmoty zdražit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

def...

usmevne

kdyz se vztekaj, ze nekde 22 a nekde 24.... ani ne tak davno se resilo 33 a 35.... ;-D

0/0
17.1.2009 15:26

smíšek36

......

Zaměstnanci iDnesu mají asi firemní benzinku..

0/0
17.1.2009 9:58

def...

Re: ......

oni hlavne moc nevylizaji ven... co se deje venku vi jenom z iDnesu ;-D

0/0
17.1.2009 15:23

2mmmm_2

K této aktuálně zprávě

připojuji další: totiž konstatování prezidenta Antonína Novotného, že "maso bude"...

0/0
17.1.2009 9:55

2mmmm_2

Re: K této aktuálně zprávě

aktuální :-P

0/0
17.1.2009 9:55

smíšek36

Re: K této aktuálně zprávě

R^

0/0
17.1.2009 9:56

bubacik

....

 .. a nestoji, nestoji ... :-P

0/0
16.1.2009 19:00

TurboFrank

A nejsou oni na iDěsu trochu zpomalení?

0/0
15.1.2009 18:44

karelsantora

Re: A nejsou oni na iDěsu trochu zpomalení?

Jsou;-D;-D;-DR^

0/0
16.1.2009 16:00

smíšek36

Re: A nejsou oni na iDěsu trochu zpomalení?

zpomalení ne, jenom malinko retardovaní

0/0
17.1.2009 9:57

Mak1

Už zdražili

 - u Shellu určitě (24,50):-(

0/0
15.1.2009 8:05

mila

kde jsou ty doby

KDY NORMÁL STÁL 2.10 kč?????

Nafta 90.00 -1.00 kč.

0/0
15.1.2009 7:55

jjoe

+2 KC !!!

Ostrava Shell vecer 13.1.2009 benzin + 2 Kc !!! V Pover 95 za 26 a neco, 95 za 24.80 a hned vedle Tesco 21.8 za 95ku.

0/0
14.1.2009 1:33

honza158

Zlate casy

No zlate case asi opravdu konci od dnesni pulnoci zdrazila benzina minimalne v okoli prahy (potvrzeno u dvou stanic) o 2Kc u nafty ...

0/0
13.1.2009 7:32

freshgrind

Re: Zlate casy

Přesně!!! U nás taky o 2,- (jižní Morava, D1)

0/0
13.1.2009 8:32

Kralupák

Re: Zlate casy

Dtto Kralupy - včera 24,10 - dnes ráno 26,10.

Pan analytik to řekl přesně: "V tomto týdnu se dočkají výraznějšího růstu cen benzinu i nafty. Počítat lze se zdražením v řádu několika desetihaléřů," soudí analytik společnosti Colosseum Petr Čermák.

Několik = dvacet Rv

0/0
13.1.2009 12:43

jirka h111

Re: Zlate casy

vcera vysla zprava z CTK , ze

Ropa se po zprávě o saúdském snížení těžby vrátila nad 39 dolarů , tak jestli je to reakce na toto... Stejne jeste nejsme na dne krize, takze cena bude klesat. ted je ropa 44,18 USD, ale teda nevim ktera

0/0
14.1.2009 9:29

Kralupák

Re: Zlate casy

Tím to určitě nebude - ropu přeci kupují rafinerie a než to proteče do distribuční sítě, tak to přece chvíli trvá... Zajímalo by mě, jak zdražení o 2 káče objasní tiskový mluvčí Benziny či Shellu.

a propos - to že oba zdražili stejně v jeden den mi zavání podnětem pro antimonopolní úřad - ať mi nikdo neříká, že tohle není kartelová dohoda ;-O;-€;-O;-€;-O

0/0
14.1.2009 10:38

jirka h111

Re: Zlate casy

no je to podivne. jako ropa tak nezdrazila a koruna teda oslabila, ale 2 KC je moc. No na vikend (pokud pojedu) pojedu autem natankovat jinam. rozdil je uz moc veliky. je plno jinych kvalitnich benzinek a pokud je rozdil vetsi jak 1 Kc/litr mezi nima, tak nevaham a tankuju jinde.

0/0
14.1.2009 12:08

Xladi

Re: Zlate casy

Je známo z před časem zde vydaného článku, že Shell prodává obyčejná paliva jako prémiová s aditivy a jediný rozdíl je v ceně a to dost velký. Netřeba kupovat u Shellu, maj vysoké ceny a kolikrát je zakrývají na totemech, aby jim tam někdo vůbec zastavil. ˇřeči o tom že s jejich palivem se najede víc je hloupost, zkoušel jsem to(když jsem jezdil na cesťáky) a spotřeba byla naprosto stejná.

0/0
14.1.2009 13:12

jirka h111

Re: Zlate casy

ja nevim, ale mam nove auto, a radeji ho zajedu na benzin, ktery je but lepsi a nebo aspon normalne kvalitni nez kdo vi co. Ale velmi by me zajimalo porovnani kvality benzinu, ale porad se jen porovnava nafta. Ten test na diesel u shell sice nevypadl nejlepe, ale nehodnotili se vsechny parametry. Muj mechanik tvrdil, ze se mam vyhnout nekterym znackam co by mohli sidit benzin, tak tomu verim a delam to.

0/0
14.1.2009 13:39

fresh wace

Re: Zlate casy

taky to tvrdim u mě ve městě je jedna benzina která má asi o 1,50 Kč levnější benzín ale s plnou nádrží ujedu asi o 200 km mémě než s benzínem odbenzínek ty SHELL,OMW atd.

0/0
16.1.2009 12:25

Kralupák

Re: Zlate casy

"... já neříkám tak ani tak, ale na má slova dojde..." - a je to tady

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?c=A090114_213549_ekonomika_zra

0/0
15.1.2009 7:39

Mitchell

Benzín od Tesca?

A pod 20 Kč? A kolik je v tom vody? ;-D

0/0
13.1.2009 2:00

freshgrind

Re: Benzín od Tesca?

Jako nech bejt, mě moje US auto papá nejvíc SHELL V-power, nejlepší poměr cena/ujetý kilometry mám při nákupu "no name" benzínu ;o) :-)

0/0
13.1.2009 8:33

def...

Re: Benzín od Tesca?

presne tak R^

0/0
17.1.2009 15:24

Jandik73

Re: Benzín od Tesca?

Vody? Ty dokážeš promíchat a smíchat benzín s vodou? Jak se to dělá? Já jsem si myslel, že benzín je lehčí než voda.

0/0
13.1.2009 20:27

medved_cz

Re: Benzín od Tesca?

Ale smichas. Od te doby co zeleni khmerove prosadili pridavani biolihu do benzinu to dokazes. Lih je totiz hydrofilni a natahuje do sebe vlhost. A cim vice vody navaze, tim mensi vyhrevnost benzin ma. A tedy i vyssi spotrebu.

0/0
15.1.2009 13:06

papazian

Prostor pro další zlevňování je značný,

zdražení není na místě, světová cena opět pod 38 dolarů. Takže vše je trochu jinak..., vzpomínám velmi dobře, jak jsem četl rozbor expertů, že začátkem prosince si cena nafty a benzínu dotýká dna a do vánoc prý už žádný prostor k poklesu není... Jen pumpa OMO tvrdila opak. A ejhle, ona nám cena klesá stále dál a dál... Experti neví nic, jen blafují a novináři nás otravují číst jejich blbosti. Protože význam novináře klesá k nule, tak se snaží opřít moudro o nějakého experta, jenže kde brát experty a nekrást?

Svízelná situace..., proto je nejlepší používat selský rozum a vzít rozum do hrsti. A ten říká zcela něco jiného, pokles cen bude pokračovat jak bude sílit hospodářský rozvrat kapitalistického světa. Krize bohužel teprve začíná, své dno ještě vůbec není vidět, snad příští rok... Ceny budou levné, ale nebudou peníze. Bude bída. To aby bohatí mohli konečně výhodně nakupovat, ostatní se budou dívat jak víc a víc chudnou.  Takový Kellner má radost, že je krize!

0/0
12.1.2009 22:48

ppdedek

jakejch 50 dolarů za barel?

dyt momentalni cena za barel ropy je 37,70 co si to zas vymejslej?

0/0
12.1.2009 22:16

krultheking

parchanti zavsiveni

v nasem tescu je za 21,90 ;-€

0/0
12.1.2009 20:40

Performer

Optimální cena je: benzin 25,- a nafta 30,- Kč

To je myslím rozumný kompromis.

Jak se ukázalo, nafta za 30 Kč ekonomice neškodí pětikorunový rozdíl v ceně benzinu a nafty už je přiměřenou motivací pro nekoupení si smrdutého diesela....

0/0
12.1.2009 16:23

Yurek

Re: Optimální cena je: benzin 25,- a nafta 30,- Kč

"Optimální" cena nutně závisí na příjmové hladině obyvatelstva. IMHO cokoli, co by se dalo nazvat "optimální cenou" v tom smyslu, jak uvádíte, je nesmysl.

Pětikorunový rozdíl nic neřeší a pochybuji, že by byl motivací ke koupi těžšího vozu, který požaduje častější servisní prohlídky.

0/0
12.1.2009 17:37

Performer

Re: Optimální cena je: benzin 25,- a nafta 30,- Kč

no jasně že je to kompromis......

jinak nemyslím, že by byl benziňák těžší a vyžadoval častější servisní prohlídky :-)

0/0
12.1.2009 20:15

bily.trpaslik

Re: Optimální cena je: benzin 25,- a nafta 30,- Kč

Težší vůz, který potřebuje pravidelné servisy, je více nafťák než benzíňák... :-P

0/0
14.1.2009 13:42

karelvesely

-

A pak že Jyrka nezastaví zdražování, až vyhraje volby. Všichni pochybovači by se mu měli omluvit...:-)

0/0
12.1.2009 15:16

ruda281

Cena ropy potazmo benzinu/nafty

prosim vas, vysvetli me tu nekdo normalne a rozumne, jak je mozne ze je benzin a nafta najednou tak levna? Cena se zmenila v prubehu 2 mesicu o 30 %. Nejak nechapu co presne urcuje cenu ropy, nafty benzinu. Prosim vas, zadne trhovecke kecy.

Zajima me, jestli je tam skutecne tak velky prostor pro spekulace. To by totiz znamenalo, ze ted se ropa prodava za normalni cenu, cili naklady+reknem 30% marze....ze by zlaty dul???

0/0
12.1.2009 15:12

Performer

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

náklady na těžbu těch nelepších ložisek se uvádějí 2 USD/barel (teď co nám dolar slábne, to možná bude víc, ale určitě ne víc než 5 USD).  :-)

0/0
12.1.2009 15:21

HuLarus

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

pro příklad benzín: 14,30 Kč/litr je spotřební daň plus DPH ze spotřební daně, zbytek je cena benzínu plus marže všech obchodníků. Pumpaři mají údajně řádově 1 Kč marži, netuším, kolik si dává rafinérie a kolik stojí doprava. Zlevnění z 32 Kč na 22 Kč je tedy zlevnění benzínu plus všech marží z 18 Kč/litr na 8 Kč/litr, čili asi o 45%. Ropa zlevnila z 150 USD/barel na 50 USD/barel, tedy o 66 %. Mezitím ovšem oslabila koruna, takže benzín nešel dolu o tolik.

I když hluční lidé tvrdí, že na cenu ropy mají velký vliv tzv. spekulanti, neviděl jsem dostatečně důvěryhodné důkazy, že by to tak bylo. Mám pocit, že takové síly, jako předzásobení rafinérií musí s cenami hýbat daleko víc.

Pokud sedíš na ropném ložisku, na cenu nemáš prakticky vliv a funguješ ve dvou modech: 1) ropa je dražší, než tvoje náklady a těžíš nebo 2) ropa je levnější a těžbu zastavíš. Saúdi mají údajně náklady někde pod 5 USD na barel, takže ti těží furt s absurdními zisky.

0/0
12.1.2009 15:47

ruda281

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

to je jasan, logicky tezis, kdyz se to zkratka vyplati. Neda se i to predszasobeni rafinerii pocitat do spekulaci?

Jestli dobre rozumim, tak kdyz je ropa draha, rafinerie udrzuji minimalni zasoby ropy aby meli tak akorat co varit. Kdyz ropa slevni, rafinerie nakoupi a tim potazmo vysroubujou cenu ropy nahoru. Je to spravny predpoklad?

Jestli jo, tak spekulanti jsou samotne olejarske koncerny, ktere vlastni i rafinerie a  nas timhle drzi v sachu, pac timto kontrolujou cenu ropy a drzi ji vicemene umele tak vysoko, aby se oni napakovali a odberatele jeste nervali, ze je to moc drahe...

0/0
12.1.2009 16:02

HuLarus

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

No, řekl bych, že cenu v podstatě nikdo kontrolovat nedokáže. Bylo to ostatně vidět i letos, ceny navzdory OPEC klesly šíleně rychle. Rafineriím je teoreticky jedno, kolik stojí ropa, protože za kolik ji koupí, za tolik ty produkty prodají. Vadí jim hlavně rychlé výkyvy cen - blbě se plánujou nákupy. A pak to, že když jsou jejich produkty drahé (kvůli drahé ropě) tak je menší poptávka a teda i menší obrat => menší zisk. Ten, kdo na tom opravdu rejžuje jsou jenom producenti (Saúdové, Írán, Chávez, Putin, Norsko, ...) kteří mají levnou těžbu. Např. těžba v Kanadě z ropných břidlic stojí přes 60 USD za barel a tam jsou teď v mínusu.

Všimni si, jak se cukne cena ropy pokaždé, když američani vyhlašujou stav zásob - čím vyšší zásoby, tím víc ropa klesá a naopak. Rafinerie nemají nekonečné zásobníky, takže si cenu diktovat moc nemůžou (navíc ropa v zásobníku = hodně peněz leží ve skladu a to je z účetního hlediska špatně, asi jako když škodovce ve skladech leží hodně volantů.)

0/0
12.1.2009 16:11

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

"DPH ze spotřební daně" - už je to tu zas ;-D:-P

0/0
12.1.2009 16:26

HuLarus

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

Není tomu tak? Podle zákona o DPH je základem daně taky spotřební daň.

0/0
12.1.2009 16:59

Yurek

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

A není to jediná absurdita - podobně z daně z elektřiny (děkuji Zeleným Khmerům) se platí rovněž DPH a ze sociální a zdravotní daně se platí daň z příjmů. Čekám, koho napadne zavést daň z DPH.  ;-€ :-©

0/0
12.1.2009 17:33

chatab

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

DPH se plati take z vykonu exekuci :-©

0/0
12.1.2009 18:50

Performer

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

že se platí dph i ze spotřebních a "ekologických" daní je logické - to snad ani jinak nastavit nejde a rozhodně to nepředstavuje žádný problém.

ze sociální a zdravotní daně se daň z příjmu neplatí - to je demagogie to takto říct. Prostě existuje celková hrubá mzda (říká se jí superhrubá) a ta se zdaňuje daní z příjmu a vedle toho zdravotním a sociálním "pojištěním".

0/0
12.1.2009 20:23

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

Ano, základem daně je opravdu součet ceny benzínu a spotřební daně ;-D:-P Každopádně, ono Vaše omýlání "DPH ze spotřební daně" je šílené -  úplná hloupost  to není, ale zkuste to říct  před studentem 1. ročníku VŠE a  vysměje se Vám ;-D:-P:-P

0/0
12.1.2009 23:45

HuLarus

Re: Cena ropy potazmo benzinu/nafty

Pořád jste mi nevysvětlil, proč to je "šílené" a proč se mi student nejtěžšího gymplu v Praze vysměje. Já nic neomílám, tak to prostě chápu. Netvrdím, že to je dobře nebo špatně, prostě to tak je a při výpočtech ceny benzínu je to konstanta jako celek, je nesmysl odečítat pouze spotřební daň, když se DPH počítá i z ní a tato její část je tedy také konstantní část ceny.

0/0
13.1.2009 7:39

prngrr

nebylo by lepší zdražit?

Občas mě napadá, že by bylo přínosné, aby benzín a nafta šly skokově třeba na 55,- korun.?

Sice bych zaplatil u benzínky víc, ale kolik času bych uspořil - kdyby byly silnice prázdnější :-P

0/0
12.1.2009 15:08

Performer

Re: nebylo by lepší zdražit?

nejsem si jistý, jestli 55 Kč je celorepublikové optimum :-)

0/0
12.1.2009 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.